Strona 3 z 7

: śr 14:38, 18 lip 2007
autor: o3r
Ano nigdy nie będzie tak, że wszystkim się będzie podobać. Ale wydaje mi się, że kierujących się prywatą będzie można spokojnie olać, a tych, co dysponują sensownymi argumentami przekonać.

: śr 14:43, 18 lip 2007
autor: SEC
Gdyby ich olano to właśnie by budowano linię na os. 650-lecia.

: śr 14:48, 18 lip 2007
autor: o3r
No cóż, znowu brakuje zdecydowanych ludzi...

Re: ŁTR w Zgierzu

: śr 16:21, 18 lip 2007
autor: SzK
Święty pisze:Ze Zgierza jeździ wiecej ludzi do Łodzi niż z Pabianic do Łodzi.

Zależy jak na to spojrzeć.
W pasażerokilometrach mogłoby wyjść inaczej.
A gdybyś doliczył osiedle Bugaj (analogia do os. Staffa w Zgierzu) ?

11 do Zgierza jeździ 3 razy częściej niż do Pabianic.

Tak ? Ciekawe, ciekawe.
Do Zgierza jedzie co druga 11-ka, do Pabianic co trzecia.
3:2 = 1,5, więc skąd Ci wyszło 3 razy częściej ?

Budowa ŁTR do Zgierza będzie wiele tańsza niż budowa ŁTR do Pabianic.

Ile km jest do Zgierza, a ile do Pabianic ?

Kilkakrotnie większy ruch do Zgierza, koszt torowiska kilkakrotnie mniejszy.

Złe wnioski na podstawie wątpliwych argumentów.

: śr 16:25, 18 lip 2007
autor: o3r
Torowisko akurat rzeczywiście będzie tańsze, ale dlatego, że rzeczywiście jest bliżej. A do Pabianic jeździ dużo ludzi, linia i remont są jak najbardziej opłacalne.

: śr 16:40, 18 lip 2007
autor: SzK
A do Pabianic jeździ dużo ludzi, linia i remont są jak najbardziej opłacalne.


UE finansuje w sporym procencie tego typu inwestycje,
po drugie pieniądze się na swój sposób zwrócą w dłuższym okresie czasu.

: śr 16:43, 18 lip 2007
autor: o3r
No, no pewnie, że tak. Tylko skąd tyle gadania? Skoro MPK opłacało się uruchomić linię komercyjną, na którą zarabia tylko i wyłącznie ona sama, to remont i inwestycje też są ekonomicznie uzasadnione.

: śr 16:46, 18 lip 2007
autor: SzK
MPK nie miało innego wyjścia.
Albo uruchomić linię komercyjną, albo się wycofać (=tramwaj do piachu).
Kto myśli perspektywicznie widzi szamse ŁTR, wspólne bilety w aglomeracji itp....

: śr 16:51, 18 lip 2007
autor: o3r
Albo MPK by przejęło linię, albo MKT by zostało. W MPK już tylko rachunek ekonomiczny gra rolę, a ten jest nieugięty. A perspektywy rozwoju są rzeczywiście wspaniałe - ŁTR będzie żyłą złota dla przewoźnika.

: śr 17:42, 18 lip 2007
autor: Aleksej
o3r pisze:Torowisko akurat rzeczywiście będzie tańsze, ale dlatego, że rzeczywiście jest bliżej. A do Pabianic jeździ dużo ludzi, linia i remont są jak najbardziej opłacalne.


Duzej roznicy nie bedzie. Na os 650-lecia ma powstac calkowicie nowe torowisko, a koszt budowy nowej linii jest znacznie wiekszy niz remont starej.

Aleksej

: śr 17:57, 18 lip 2007
autor: SEC
Aleksej pisze:
o3r pisze:Torowisko akurat rzeczywiście będzie tańsze, ale dlatego, że rzeczywiście jest bliżej. A do Pabianic jeździ dużo ludzi, linia i remont są jak najbardziej opłacalne.


Duzej roznicy nie bedzie. Na os 650-lecia ma powstac calkowicie nowe torowisko, a koszt budowy nowej linii jest znacznie wiekszy niz remont starej.

Aleksej

A czy coś konkretnego, nowego wiadomo w sprawie budowy linii na os. 650-lecia?
o3r pisze:Torowisko akurat rzeczywiście będzie tańsze, ale dlatego, że rzeczywiście jest bliżej. A do Pabianic jeździ dużo ludzi, linia i remont są jak najbardziej opłacalne.

Kluczowy jest odcinek Chocianowice - Pabianice-Sikorskiego, bo można zaoszczędzić aż 8-9 minut.

: śr 18:22, 18 lip 2007
autor: o3r
No to by była rewelacyjna sprawa. Najlepiej gdyby torowisko było podwójne - nie trzebaby było się wtedy dopasowywać do mijanek. Ale to jest chyba niewykonalne, bo z jednej strony są domy, a z drugiej droga krajowa.

: śr 19:05, 18 lip 2007
autor: SEC
o3r pisze:No to by była rewelacyjna sprawa. Najlepiej gdyby torowisko było podwójne - nie trzebaby było się wtedy dopasowywać do mijanek. Ale to jest chyba niewykonalne, bo z jednej strony są domy, a z drugiej droga krajowa.

Da się to zrobić.

: śr 19:13, 18 lip 2007
autor: o3r
Ale albo kosztem domów (nie zgodzą się właściciele, nie będzie dość kasy, by spełnić żądania) albo drogi, która i tak jest wąska i zakorkowana.

: śr 20:00, 18 lip 2007
autor: Arturro 70a
o3r pisze:Ale albo kosztem domów (nie zgodzą się właściciele, nie będzie dość kasy, by spełnić żądania) albo drogi, która i tak jest wąska i zakorkowana.

W przyszłości i tak muszą wyburzyć domy bo był opracowany projekt dobudowy jeszcze jednej nitki, więc czemu nie usmażyć dwóch pieczeni na jednym ogniu i dobudować drugą nitkę i zrobić dwa tory. Ale to jest niestety tak oczywiste tylko dla nas a nie dla urzędników.

: sob 22:13, 21 lip 2007
autor: 1888
SEC pisze:Nie. Mam na myśli m.in. spółdzielców. Zawsze można też pocztytać.


Ze ZSM (Zgierska Spółdzielnia Mieszkaniowa) sprawa była już załatwiona. Była zgoda sp-ni na użycie jej terenyów (wydzierżawienie miastu ??? - tego nie pamiętam) pod infrastrukturę dla tramwaju.... Problem był z VAT-em: budżet Zgierza nie był tego w stanie udźwignąć... :cry:

Re: ŁTR w Zgierzu

: sob 22:16, 21 lip 2007
autor: 1888
Święty pisze:A gdybyś doliczył osiedle Bugaj (analogia do os. Staffa w Zgierzu) ?


Dla informacji: nie ma takiego osiedla w Zgierzu.
Jest Osiedle 650-lecia i tam znajduje się m.in. ulica Staffa. ;)

: sob 22:25, 21 lip 2007
autor: SEC
Czyli rozumiem, że NIE będzie odnogi ŁTRu na os. 650-lecia?

: sob 23:08, 21 lip 2007
autor: rkplodz
ZTCW źle rozumiesz. Jeśli chodzi o VAT to problem był przy "poprzedniej" próbie.

: ndz 00:22, 22 lip 2007
autor: SEC
W takim razie, co teraz stoi na drodze budowy linii?