[Rzgów] MPK do Rzgowa

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1456
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Postautor: kuba_bed » sob 02:08, 01 lut 2014

Wygląda na to, że likwidacji ulega przystanek Tuszyńska-Rzemieślnicza dla linii 50 od 3 lutego. Wtedy zmieni się rozkład i chyba jedyną zmianą jaka zostanie wprowadzona jest właśnie wycofanie tego jednego przystanku.

Biletomat
Stały bywalec
Posty: 315
Rejestracja: wt 18:01, 03 sty 2012
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Postautor: Biletomat » sob 02:18, 01 lut 2014

kuba_bed pisze:Wygląda na to, że likwidacji ulega przystanek Tuszyńska-Rzemieślnicza dla linii 50 od 3 lutego. Wtedy zmieni się rozkład i chyba jedyną zmianą jaka zostanie wprowadzona jest właśnie wycofanie tego jednego przystanku.


jeszcze dochodzi do tego, że znika czerwony pasek na rozkładzie :)

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1456
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Postautor: kuba_bed » sob 12:32, 01 lut 2014

No tak, o zmianie trasy zapomniałem, chociaż też zobaczyłem! Bezsensu... I nie poinformowano o tym w komunikacie, a do tego lista przystanków się nie zgadza. Czyli co jest poprawne? Obecna trasa staje się stałą i znika czerwony pasek czy po prostu jest błąd w wykazie ulic, którymi będzie jechała 50?

Biletomat
Stały bywalec
Posty: 315
Rejestracja: wt 18:01, 03 sty 2012
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Postautor: Biletomat » sob 19:21, 01 lut 2014

kuba_bed pisze:Obecna trasa staje się stałą i znika czerwony pasek czy po prostu jest błąd w wykazie ulic, którymi będzie jechała 50?


kolego MCh napisał: "Nic nadzwyczajnego z tą 50. Już tak wcześniej bywało, że przy długoterminowych objazdach odstępowano po pewnym czasie od stosowania czerwonego tła. Czerwone ma sygnalizować, że wprowadzono coś nowego. W przypadku wprowadzenia pośrednich objazdów objazdu, ten efekt nie zostanie osiągnięty, jeśli linia przez cały czas będzie miała tymczasowe oznakowanie."

Kpc21
Weteran
Posty: 6069
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » sob 19:35, 01 lut 2014

Tyle że tak się składa, że ul. Kopernika jest już przejezdna i bez problemu można by było skierować 50 tamtędy.

Wydaje mi się, że przetrasowanie 50 przez Mickiewicza jest już stałą zmianą. Szczególnie że przecież coś musi się zatrzymywać na przystanku pod Hiltonem (inaczej wyszłoby że jego budowa to sztuka dla sztuki - a raczej wyszłoby to na jaw, bo że tak było, nikt chyba nie ma wątpliwości).
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1456
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Postautor: kuba_bed » sob 22:12, 01 lut 2014

Przynajmniej do momentu zakończenia przebudowy trasy WZ, linia 50 powinna moim zdaniem jechać Mickiewicza, bo przynajmniej nie będzie stała w korku w kolejnym miejscu. W tym momencie robi to przy budowie Trasy Górna, na Wólczańskiej i czasami Wróblewskiego, w odwrotnym kierunku na Wróblewskiego, Pabianickiej przed Wólczańską i potem przed RLL, następnie przy budowie Trasy Górna, co powoduje takie opóźnienia że autobusy potrafią przyjechać do Rzgowa tak jak miałyby z niego wyjechać.

Zresztą budowa tych przystanków to w sumie i tak sztuka dla sztuki biorąc po uwagę, że nie planuje się wydłużenia kursów 50A do dworca, a 2 kursy na godzinę samej linii 50 nie są czymś atrakcyjnym.

Kpc21
Weteran
Posty: 6069
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » sob 23:05, 01 lut 2014

A może 50 ze Rzgowa powinno dojeżdżać tylko do pl. Niepodległości? Ale to sprawa Rzgowa, czy wolą linię jadącą wgłąb Łodzi, jednak narażoną na opóźnienia, czy też dojeżdżającą do punktu przesiadkowego, lecz punktualną.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1456
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Postautor: kuba_bed » sob 23:56, 01 lut 2014

Pytanie jak to się odbywa? Porozumienie obejmuje trasę cmentarz - pętla Tuszyńska/Ptak Outlet, a nie trasę na terenie miasta Łodzi, choć "pełna" trasa przejazdu jest podana w porozumieniu. Nie mam dostępu do porozumienia z 2010 roku, bo ktoś nie wrzucił tego do Elektronicznego Dziennika Urzędowego Województwa Łódzkiego...

Kpc21
Weteran
Posty: 6069
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » ndz 01:38, 02 lut 2014

Możesz poszukać na stronie UMŁ, tam są pliki nawet z lat 90.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1456
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Postautor: kuba_bed » ndz 02:18, 02 lut 2014

Jak będę przy kompie to postaram się o tym nie zapomnieć Obrazek dzięki.

domino
Gaduła
Posty: 1045
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Rzgów MPK

Postautor: domino » pt 20:05, 08 gru 2017

Do 49 ma wzrosnąć liczba kursów autobusowych przejeżdżających w dni powszednie przez Rzgów. Władze Gminy Rzgów prowadzą negocjacje z Zarządem Dróg i Transportu w Łodzi, których efektem ma być złagodzenie skutków zmian wprowadzonych 2 kwietnia 2017 roku przez Miasto Łódź. Zmiany korzystne dla mieszkańców gminy mogą być wprowadzone już w pierwszych miesiącach 2018 roku.

W propozycji przedstawionej Zarządowi Dróg i Transportu w Łodzi znalazło się przywrócenie linii 70 B na trasę przed zmianami lub wydłużenie linii 75 B do wiaduktu na trasie DK 91. Natomiast najbardziej optymalnym rozwiązaniem byłby powrót linii 93. Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi chce jednak jak najbardziej ograniczyć kursowanie do sąsiednich miejscowości, co argumentuje brakami autobusów w taborze MPK – Łódź
Władze Rzgowa zaproponowały zatem zastąpienie linii 75B liną 56 A i B. Miałaby ona kursować w relacji Łódź z ulicy Karpackiej przez Starową Górę, centrum Rzgowa ,do pętli przy ul. Rzemieślniczej. W wybranych kursach oznaczonych literą A autobusy kończyłyby bieg przy „Outlecie”. Uruchomienie tej linii pozwoli MPK – Łódź na „zaoszczędzenie taboru” na linii 75B, a to z kolei pozwoli na uruchomienie linii 56 przejeżdżającej przez Rzgów w ilości 24 kursów (dotychczas linia 56A wjeżdżała na teren gminy 5 kursami). Dzięki takiemu rozwiązaniu mieszkańcy gminy będą mieli do dyspozycji większą częstotliwość kursujących autobusów na liniach obsługiwanych przez tabor MPK oraz możliwość korzystania z komunikacji na łódzkich biletach miesięcznych na kierunku dotychczas obsługiwanym przez PKS (autobus relacji Tuszyn-Rzgów-Łódź ul. Broniewskiego), co wymagało zakupu dodatkowego biletu miesięcznego. Pasażerowie ze Rzgowa oraz Starowej Góry zyskają możliwość lepszej komunikacji w weekendy zarówno w stronę Rzgowa jak i do Łodzi, ponieważ linia 56 kursowałaby we wszystkie dni tygodnia, a nie jak to jest w przypadku linii 75 B, która obsługuje podróżnych tylko w dni robocze, natomiast w soboty i niedziele jest zawieszana.
Istotne jest również i to, że trasa autobusów linii 56A i 56B przebiega obok skrzyżowania przy „Białym Kościele” w Łodzi, które jest bardzo wygodnym punktem przesiadkowym. Stąd bowiem odjeżdżają także autobusy linii 52, a w pobliżu znajdują się przystanki linii autobusowych 72 i 69 oraz tramwajowych 5, 6, 15 i 16.

http://www.rzgow.pl/aktualnosci-a78/bed ... acja-r1197

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1456
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Re: [Rzgów] MPK do Rzgowa

Postautor: kuba_bed » pt 21:56, 08 gru 2017

Pomijając to jak ten tekst jest napisany, bo wygląda jakby robiło to dziecko w podstawówce to ciekawe co się takiego nagle stało, że jakieś rozmowy są prowadzone. Niecały rok temu nie było jakiejkolwiek(!) możliwości zmian a teraz nagle się pojawiły i znajdą pieniądze? A tekst o tym, że Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi chce jednak jak najbardziej ograniczyć kursowanie do sąsiednich miejscowości" też jest jakimś czarnym PR-em.

Jordi
Gaduła
Posty: 1191
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: [Rzgów] MPK do Rzgowa

Postautor: Jordi » sob 00:34, 09 gru 2017

Zacznijmy od tego, że wcale 56 nie zastąpi 75B, bo 75A nie ma taktu 12 właśnie przez tą linię. Więc nieprawdą jest, że "wywalimy 75B, to będzie tabor na 56", bo potrzeba będzie więcej autobusów. 75 musi mieć takt 12/20, a Rzgów chce 56 do Karpackiej w o wiele większej ilości niż dziś. To zwiększa prace przewozowe w samej Łodzi ;)

Ale sam zamysł jest bardzo dobry. Obecna sytuacja, gdzie w robocze jest 75B, a w weekendy 56B to jest nieporozumienie.

24 kursy 56 oznaczałyby takt 40/60 (krótkie szczyty 40 rano 2h, po południu 3h) i wyjdą 24 kursy. Także trasa zastąpi totalnie PKS, który zostanie całkowicie wyparty z połączeń Rzgów-Łódź (będą mogły prosto krajówką do Tuszyna jechać).

Ciekawe tylko skąd na to tabor wezmą... Dzisiaj mamy go praktycznie na styk, a zamiana 56 z utrzymaniem w mieście taktu 75AB będzie "kosztować" dodatkowe brygady...

Kpc21
Weteran
Posty: 6069
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: [Rzgów] MPK do Rzgowa

Postautor: Kpc21 » sob 00:39, 09 gru 2017

No i co wymyśli Tuszyn, bo on też kombinuje z zastąpieniem PKS-u.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1431
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: [Rzgów] MPK do Rzgowa

Postautor: TramMomentyStudenta » sob 07:04, 09 gru 2017

Tuszyn, jak ma dobrze poukładane w głowie, to może sprowadzić Kasz-Busa. Przecież jeździ przez Karpin do Tomaszowa, to dlaczego nie może jeździć do Tuszyna i dalej Piotrkowa? ;) A gdzie teraz pojedzie PKS? Będą likwidowali kolejne połączenia? To nie ma sensu. Wydawało mi się, że zakup czterech nowych busów (którymi początkowo była obsługiwana wyłącznie linia brzezińska) daje nadzieję na rozwój spółki, a tu chyba coś się skłania ku zwijaniu manatek...

px33
Fan forum
Posty: 4942
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: [Rzgów] MPK do Rzgowa

Postautor: px33 » sob 13:04, 09 gru 2017

Tuszyn, jak ma dobrze poukładane w głowie, to pójdzie drogą Andrespola i zbliży się do cywilizacji. A przy okazji pojawi się szybkie połączenie Rzgowa z Chojnami.

mig
Moderator
Posty: 3322
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: [Rzgów] MPK do Rzgowa

Postautor: mig » ndz 12:48, 10 gru 2017

Jordi pisze:Zacznijmy od tego, że wcale 56 nie zastąpi 75B, bo 75A nie ma taktu 12 właśnie przez tą linię. Więc nieprawdą jest, że "wywalimy 75B, to będzie tabor na 56", bo potrzeba będzie więcej autobusów. 75 musi mieć takt 12/20, a Rzgów chce 56 do Karpackiej w o wiele większej ilości niż dziś. To zwiększa prace przewozowe w samej Łodzi ;)

Ale sam zamysł jest bardzo dobry. Obecna sytuacja, gdzie w robocze jest 75B, a w weekendy 56B to jest nieporozumienie.

24 kursy 56 oznaczałyby takt 40/60 (krótkie szczyty 40 rano 2h, po południu 3h) i wyjdą 24 kursy. Także trasa zastąpi totalnie PKS, który zostanie całkowicie wyparty z połączeń Rzgów-Łódź (będą mogły prosto krajówką do Tuszyna jechać).

Ciekawe tylko skąd na to tabor wezmą... Dzisiaj mamy go praktycznie na styk, a zamiana 56 z utrzymaniem w mieście taktu 75AB będzie "kosztować" dodatkowe brygady...

Pamiętaj, że zmiany w Rzgowie będą połączone z korektą siatki połączeń w Łodzi w I kw. 2018 r., więc nie można podchodzić do sprawy w ten sposób, że "skrócenie 75B da tabor na 56". To się wszystko zbilansuje ale w szerszym zakresie.
W tym pełnym propagandy artykule nie wspomniano jednak o jednym drobnym "szczególe", czyli jednoczesnym zmniejszeniu liczby kursów 50B. Co nie zmienia faktu, że w mojej opinii Rzgów i tak zyska, bo większość osób wybierze 56 jako szybsze i atrakcyjniejsze niż 50 połączenie z Łodzią. Minusem są większe koszty po stronie Łodzi.
O Tuszynie można na razie zapomnieć choćby płacił wespół ze Rzgowem 100% kosztów na odcinku podmiejskim bo nie ma taboru i prowadzących by obsłużyć obecną ofertę a co dopiero myśleć o jej rozbudowie.

Kpc21
Weteran
Posty: 6069
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: [Rzgów] MPK do Rzgowa

Postautor: Kpc21 » ndz 13:12, 10 gru 2017

Ale Tuszyn chce kupić tabor, zatrudnić kierowców i obsłużyć połączenie z Łodzią we własnym zakresie. Przynajmniej takie były ostatnie informacje.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

px33
Fan forum
Posty: 4942
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: [Rzgów] MPK do Rzgowa

Postautor: px33 » ndz 13:53, 10 gru 2017

Na taryfie LTZ czy jakiejś swojej?
W ogóle to ZDIT powinien jak najbardziej zachęcać do takich linii lokalnych z częściowym honorowaniem taryfy (odpłatność dla gminy 70-80%) z przetargu, to i odciazy mpk i poprawi dojazdy i nie będzie dużo kosztować.

Kpc21
Weteran
Posty: 6069
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: [Rzgów] MPK do Rzgowa

Postautor: Kpc21 » czw 18:49, 14 gru 2017

Według prezentacji: http://uml.lodz.pl/files/public/aktualn ... 018_v8.pdf - od lutego do Rzgowa pojedzie (codziennie) linia 56. Nie jest nic wspomniane na temat tego, by miał być jakiś wariant skrócony do Starowej Góry. A więc czeka nas chyba 56 jadące co godzinę do Rzgowa. Albo i częściej, bo ma być niby jakieś zwiększenie częstotliwości.

Obecne odjazdy PKS-u ze Rzgowa do Łodzi (poza kursami "tuszyńskimi" są tam jakieś obsługujące okoliczne wioski typu Czyżeminek itp.):
4: 00
5: 14 15
6: 04 08 24 44
7: 00 02 09 34 54
8: 10 29 44 58
9: 57
10: 01
11: 00 04 34 50
12: 27 39
13: 04 31 49
14: 34 38 54
15: 08 19 37 54
16: 09 54 55
17: 29
18: 22 24
19: 09
20: 06 09
21: 09 52 (plus 21:35 na Dąbrowę)
22: 44

46 kursów dziennie.
Najkrótszy odstęp między kolejnymi odjazdami: 1 minuta.
Najdłuższy odstęp między kolejnymi odjazdami: 59 minut.
Średnio kursów na godzinę: 2,42.
Kursów na godzinę jest od 1 do nawet 5.

MPK z 24 kursami dziennie obecnych 46 kursów PKS-u nie zastąpi.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)


Wróć do „Region łódzki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości