[Rzgów] MPK do Rzgowa

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
Myszon
Stały bywalec
Posty: 291
Rejestracja: pt 16:55, 21 lip 2006
Lokalizacja: Hollyłódź
Kontaktowanie:

[Rzgów] MPK do Rzgowa

Postautor: Myszon » sob 11:39, 16 gru 2006

Dzisiejszy "EI - Bliżej Ciebie":

Obrazek

Mam nadzieję, że Rzgów dogada się z MPK i wydłużą "pięćdziesiątkę". Zapewne szykuje się kolejna linia z wariantem "A".

Mogli by przy okazji wydłużyć 70A do Gadki i skasować 93, o czym była już gdzieś mowa.

geograf
Sympatyk forum
Posty: 537
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

Postautor: geograf » sob 11:50, 16 gru 2006

I kto będzie jeździł tą 50-tką ze Rzgowa przez Rudę do Centrum?Obrazek
Ludzie, litości! Czyste działanie pod publiczkę ("przecież coś robimy!") i marnotrastwo pieniędzy. Do Rzgowa powinna jeździć 70-tka (albo nowa linia po trasie) i to w wersji przyspieszonej.

Naprawdę przeraża fakt, że w Łodzi myśli się tylko o wydłużaniu, kombinowaniu z obecnie istniejącymi liniami. To może i na krótką metę działa(ło?), ale nie da się robić tak wiecznie. Komunikacja miejska nie tylko powinna dowozić do miejsca docelowego, ale przejazd autobusem/tramwajem powinien zajmować jak najmniej czasu. Ze Rzgowa 50-tka pewnie jechałaby 40 minut. Absurd.

Czy przegubowe wykręcą na Gadce?

morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Postautor: morton » sob 12:45, 16 gru 2006

geograf pisze:Czy przegubowe wykręcą na Gadce?


Kiedys wykrecały.

JAROMIR_9700
Stały bywalec
Posty: 447
Rejestracja: śr 11:59, 08 lis 2006
Lokalizacja: Zgierz

Postautor: JAROMIR_9700 » sob 13:19, 16 gru 2006

Noi co ze 40 minut by jechala ?? Czas nie jest tu wyznacznikiem a zapotrzebowanie mieszkancow, jak chodza te 3 km to znaczy ze jest potrzeba i traca duzo wiecej czasu. Ze Zgierza 51 na Pl Dabrowskiego jedzie godzine i co ??? Jezdzi zapchane. A jesli chodzi o kombinowanie z liniami to jest kombinowanie tak by jak najwiecej pasazerow po drodze zabrac, wyznacznikiem linii jest to gdzie ludzie maja najwygodniej wsiasc, a nie to ktoredy autobus najszybciej pojedzie, komunikacja miejska to nie linie lotnicze, nie liczy sie tylko poczatek i koniec, ale glownie to co po srodku.

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » sob 15:54, 16 gru 2006

@Geograf. Ty chyba nie wiesz co piszesz. Wejdz sobie na stronę PKS, znajdz linię lokalną Łódź, Plac Niepodległości - Rzgów, Ptak i zobacz jak często jeżdzą te PKSy, jak są faktycznie potrzebne! 50 dojeżdza na ciąg PN-PD, dostatecznie do centrum (Żeromskiego) i na dworzec Kaliski. Dodatkowo śladem tramwaju 42.

70 mogłaby jeździć do Tuszyna - szybko, ale przez Rzgów, czyli trasą PKSu bez przystanków od Starowej Góry aż do skrzyżowania Katowicka/Pabianicka w Rzgowie. Objawiało by się to też tym, że 70 nie zatrzymywała by się na przystankach przy Zagłoby oraz Droga krajowa nr 1 (Po drugiej stronie nie ma przystanku - nie ma jak wysiąść. Pozatym jak wiadomo 93 nie stoi na Gadce tylko od razu wraca i ten przystanek (DK1) będzie odpowiedni tylko dla 93. 70 nie powinna tracić czasu i to tylko w jedną stronę!).

Ktoś powie: Skoro będzie 70 do Starowej Góry to na 93 zawsze Vero? Otóż nie! W dużej mierze to zależy od szkół na Chojnach. Niech ktoś mimo obsługi 70 spróbuje się wcisnąć w Vero w godzinach szczytu na 93.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.

Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Tomasz.bu » sob 16:19, 16 gru 2006

Tak naprawdę to powinny jechać oba. Powinien być autobus, który dowoziłby do Łodzi możliwie najszybciej, do jakiegoś wygodnego punktu przesiadkowego i powinien być też autobus na Rudę, choć naprawdę nie przypisywałbym mu pierwszorzędnej roli. Czyli np. 50 co pół godziny + co 15 minut 70 lub coś na kształt - wtedy miasto miałoby porzadną komunikację, a myślę, że bazary byłyby w stanie zapełnić oba autobusy, nawet jeśli nie podróżowałoby tylu mieszkańców.

A nade wszystko, to przez Rzgów powinny kursować pociągi:-P

Myszon
Stały bywalec
Posty: 291
Rejestracja: pt 16:55, 21 lip 2006
Lokalizacja: Hollyłódź
Kontaktowanie:

Postautor: Myszon » sob 17:34, 16 gru 2006

A nade wszystko nie było by tematu, gdyby nie skasowali linii tramwajowej 42 Obrazek (oraz pozostałych na Rudę / Popioły)

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » sob 19:54, 16 gru 2006

@Tomasz.bu. No przecież pisałem, żeby oby dwie powinny jeździć Obrazek. Najlepiej, co trzeci kurs 50 (co ok. 36 min.) oraz 70 co czwarty (co 40 minut) na zmianę z 93 do Starowej Góry! Wystarczy spojrzeć na rozkłady PKS. Takie częstotliwości jakie podałem powinny być optymalne. Nie ma co tam puszczać co chwilę przegubowych siedemdziesiątek. Rzgów i tak będzie dobrze skomunikowany dzięki aż dwóm liniom. Tuszyn tylko dzięki 70.

Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Tomasz.bu » sob 22:42, 16 gru 2006

No i tu się właśnie nieco nie zgadzamy. Jak dla mnie zdecydowanie główna linia powinna jechać po Rzgowskiej prosto do Łodzi. Przez Rudę jest naokoło. Sentyment do 42 sentymentem, ale aby linia miała jakiekolwiek szanse się sprawdzić musi zawieźć ludzi możliwie szybko (pamiętaj, że za punkt odniesienia nie należy brać podupadłego PKS, tylko samochód...).
Co do częstotliwości i rozkładów - obecne autobusowe i tak powinny iść do piachu. co pół godziny na Rudę - to tak, aby dowieźć ludzi z Rudy na bazary, uczniów do szkół i kilka osób na zakupy i do znajomych na Rudzie + relacje śladowe. Zaś główny potok (praca, szkoła, zakupy, kino, muzeum, sklepy, rozryka) - po Rzgowskiej prosto do centrum z wygodną przesiadką w rozsądnie zaplanowanym miejscu. Linia do za-/przeprojektowania. Może wyewoluować z 70, może z 93, może powstać zupełnie od nowa. Tabor - na pewno krótki, co nie wyklucza wzięcia linii 70 - jeśli by jeździła wystarczająco często. Tabor na każdą linię można dać długi, można krótki (byle nie, jak to robi MPK - losowo) - wszystko jest kwestią częstotliwości.
Zaś częstotliwość 15 minut dawałaby minimum elastyczności i ewentualność spóźnienia - choć zapewne byłaby na razie nie do przełknięcia dla gminy pod względem finansowym.

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » ndz 01:05, 17 gru 2006

Jakby 70 kursowała co 7,5 minuty (co 15 do Tuszyna/Rzgowa) i 75 co 15 minut, aby co drugi kurs się pokrywał to bym się ucieszył. Przy częstotliwości 70 co 15 minut można faktycznie na 93 codziennie puszczać Vero - pozostanie tylko dla Gadki Starej. Tabor krótki na 70, żart? Fajnie by wyglądały krótkie wozy na Rzgowskiej przy kursie do Tuszyna/Rzgowa - puszka sardynek. A jak by były godziny dojazdu do Ptaka - tragedia.

Problem jest taki, że 70 nie dojeżdza do Placu Niepodległości - ważnego miejsca, a do Centrum jedzie na około (czyt. długo). Chociaż gdy powstanie bulwar Narutowicza byłoby to sensowne z 70.

Standardowy problem to gminy. Jak Rzgów nie chciał się zgodzić na propozycję MPK i kilka kursów 50 to co dopiero by było z 50 i 70, co 15 minut. Tylko dlatego proponuję takie częstotliwości jak w poście powyzej.

P.S. Czemu na IPT brak nowych artykułów, szczególnie związanych z tramwajami i autobusami w Łodzi? Obrazek

Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Tomasz.bu » ndz 13:38, 17 gru 2006

Adrian pisze:Jakby 70 kursowała co 7,5 minuty (co 15 do Tuszyna/Rzgowa) i 75 co 15 minut, aby co drugi kurs się pokrywał to bym się ucieszył. Przy częstotliwości 70 co 15 minut można faktycznie na 93 codziennie puszczać Vero - pozostanie tylko dla Gadki Starej. Tabor krótki na 70, żart? Fajnie by wyglądały krótkie wozy na Rzgowskiej przy kursie do Tuszyna/Rzgowa - puszka sardynek. A jak by były godziny dojazdu do Ptaka - tragedia.


Oczywiście to, o czym piszesz - tak długo jak rozkład byłby zbliżony do obecnego - oczywiście. Ale prosta matematyka pokazuje, że dwukrotne zwiększenie częstotliwości z nawiązką pozwoliłoby wprowadzić krótkie wozy. Bardzo nie lubię się odnosić do obecnego układu linii bo moim zdaniem sam w sobie jest on niefunkcjonalny i tragicznie wprost niewydolny, dalsze jego modyfikowanie przez różnorakie wariacje wariacji tylko sprawę pogarsza

Adrian pisze:Problem jest taki, że 70 nie dojeżdza do Placu Niepodległości - ważnego miejsca, a do Centrum jedzie na około (czyt. długo). Chociaż gdy powstanie bulwar Narutowicza byłoby to sensowne z 70.


Ano właśnie dlatego pisałem o wariacjach n.t. 93/70. Jedna z możliwości to linia Rzgów - Pl. Niepodległości, inna to wzmocnienie tramwaju na Chojnach i węzeł przesiadkowy z autobusem na wydzielonym torowisku na Rzgowskiej (przy centarzu lub Dachowej) - wtedy można brać na tapetę tak 93 jak 70. Nie wiem na ile mieszkańcom byłoby po drodze na Dąbrowę i jak bardzo zależałoby im na dojeździe na fabryczny - dlatego nie pisałem o konkretnym rozwiązaniu i przy żadnym się nie upieram. Być może linia skomunikowana z tramwajem na Rzgowskiej powinna iść potem w jakiś jeszcze inny rejon miasta, bo może akurat tam byłby znaczny potok pasażerów

Adrian pisze:P.S. Czemu na IPT brak nowych artykułów, szczególnie związanych z tramwajami i autobusami w Łodzi? :)


Bo jak widać na wizytówce część redakcji rezyduje obecnie w Finlandii:-) No ale ostatnio (miesiąć temu) przybyło trochę o kolei. Po powrocie do Łodzi trzeba będzie wziąć na tapetę kilka spraw. Dwa tematy mamy w zanadrzu, jeden raczej w temacie dróg, drugi - z pogranicza kolei i KM.

Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 766
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Warszawa

Postautor: SzK » ndz 21:24, 17 gru 2006

Tomasz.bu pisze: Jedna z możliwości to linia Rzgów - Pl. Niepodległości, inna to wzmocnienie tramwaju na Chojnach i węzeł przesiadkowy z autobusem na wydzielonym torowisku na Rzgowskiej (przy centarzu lub Dachowej) - wtedy można brać na tapetę tak 93 jak 70.


Rzgów -...- Rzgowska - Paderewskiego - Pabianicka - Plac Niepodległości.
Mamy przesiadki na tramwaje na Kurczakach (czy też węzeł przesiadkowy na Rzgowskiej, jak napisałeś), Rondzie oraz Placu Niepodległości.

Co do Ronda L.L. to jest ono bardzo niewygodne do przesiadania się. Warto by pomyśleć o przystankach ) choćby na razie tylko tramwajowych po obydwy stronach każdego wlotu.

Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Tomasz.bu » ndz 22:30, 17 gru 2006

SzK pisze: Rzgów -...- Rzgowska - Paderewskiego - Pabianicka - Plac Niepodległości.
Mamy przesiadki na tramwaje na Kurczakach (czy też węzeł przesiadkowy na Rzgowskiej, jak napisałeś), Rondzie oraz Placu Niepodległości.


Nie ma sensu jechać po Paderewskiego. Na niemal wszystkie jeżdżące tam linie (z wyjątkiem 46) można się przesiąść na Chojnach lub na Pl. Niepodległości. A że na razie nie ma możliwości jazdy na wprost - a i owszem, trzeba by wpuścić autobus na torowisko od Bankowej (a w perspektywie najlepiej na całym odcinku...)

SzK pisze:Co do Ronda L.L. to jest ono bardzo niewygodne do przesiadania się. Warto by pomyśleć o przystankach ) choćby na razie tylko tramwajowych po obydwy stronach każdego wlotu.


Ciekawe co tam wymodzą w ramach ŁTR, bo w sumie, to się nie wczytałem. Ale jako punkt przesiadkowy, prawda, fatalne.

morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Postautor: morton » ndz 22:33, 17 gru 2006

Tomasz.bu pisze:trzeba by wpuścić autobus na torowisko od Bankowej (a w perspektywie najlepiej na całym odcinku...)


Pomysł swietny, tylko czy sie tam zmiesci?

Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Tomasz.bu » pn 00:35, 18 gru 2006

Heh. Wszystko zależy od tego, czy ZDiT chciałby to zrobić czy nie. U nas stosowanie nowoczesnych rozwiązań w komunikacji działa na zasadzie: "dajcie mi pomysł, a znajdę na niego paragraf", że wspomnę tylko śmiercionośne wysokie platformy przystankowe czy chodniki odsunięte od torów na Pomorskiej na odległość, która nic nikomu nie daje.
Na pierwszej konferencji "Przyjazny transport..." Jacek Wesołowski pokazywał zdjęcie z Goeteborga, gdzie autobus jechał po pasie na którym wydawało by się - ledwo się mieścił. Pewnie fotka jest do wygrzebania na jego stronie. A na Rzgowskiej jest tor, pasek trawy i "pobocze" szerokości płyty chodnikowej. w ostateczności zawsze "do wzięcia" są jeszcze słupy (przewiesić trakcje na słupy po bokach, najlepiej wspólne z latarniami). Tak więc miejsce do wygospodarowania jest, nie mówię już, że gdyby przerzucić autobusy na środek, to nie potrzeba np. szerokiego chodnika, zatok autobusowych itp. Jedyne, czego można sie obawiać to wiaduktu Kolei Obwodowej.

geograf
Sympatyk forum
Posty: 537
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

Postautor: geograf » pn 01:19, 18 gru 2006


Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Tomasz.bu » pn 02:41, 18 gru 2006

Tak, dokładnie o to zdjęcie chodziło. Dzięki!

Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

Odp

Postautor: Adam Alex(ex1022) » pn 11:28, 18 gru 2006

Myszon pisze:A nade wszystko nie było by tematu, gdyby nie skasowali linii tramwajowej 42 :? (oraz pozostałych na Rudę / Popioły)
Zgadzam się.

Kazik
Megagaduła
Posty: 2784
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Postautor: Kazik » pn 14:32, 18 gru 2006

Primo: PKS ze Rzgowa przez Rudę jeździ bodaj 3-4x na godzinę, więc ktoś tędy jeździ, jeszcze by się okazało, że w porannych kursach byłby konieczny przegubowiec.
Ludzie rano nie patrzą na takt, tylko żeby wyrobić się np. na 8 do szkoły i przy okazji trochę dłużej pospać. W efekcie w jednym, najwyżej trzech (bo trasa długa i sporo szkół podrodze) potrebne są trójskłady albo zdublowane autobusy, a za kwadrans jadą już tylko spóźnialscy.
Secundo: może '93' przez Trybunalską gniotami (rano na giełdę kwiatową może to nie wystarczyć), '75' bez kołowania i '70' pospieszne?
I po trzecie (nie jestem poliglotą): Skoro ma już jechać autobus prosto Rzgowską do placu, to może przez Kilińskiego, tu też utknie, ale trasa krótsza. W zamian '57' (może co drugie) na Kurczaki
Autobus na torowisku? czemu nie, zmieści się przy pewnej korekcie geometrii tj. wyostrzeniu łuku między kościołem a Bankową, albo po wyburzeniu kamienicy (tylko piekarni szkoda). Żeby uciąć spekulacje: przepisy wymagają pasa ruchu o szerokości 3,5m (2,55 dopuszczalnej szerokości pojazdu+30% owej szerokości wymagane przez znoszenie przy hamowaniu).
Aha - ze Rzgowa bezpośrednio na Fabryczny i Kaliski - super! ale lepiej od razu w pociąg bez dojeżdżania do innego miasta...

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » pn 16:19, 18 gru 2006

93 przez Trybunalską/75 prosto:
Już widzę chętnych ze Starowej Góry, którzy chcą jechać na około, jak mogą sobie dojść jedynie 1 km do krańcówki CZMP lub się przesiadać aby dojechać jedynie szybko na Kurczaki Obrazek.
Trochę się ludzie naprzesiadają aby dojechać na giełdę kwiatowąObrazek.
Trochę się ludzie naprzesiadają aby dojechac blizej centrum z południowych krańców os. Chojny-Zatorze, rejonu Trybunalskiej i Paradnej.
Fajnie się ludzie będa sciskać w gniotach szczególnie w godzinach dojazdu do szkół, giełdy kwiatowej i szpitala Jana Bożego, który wymaga obecnego lub lepszego połączenia Obrazek

75 i 93 nie należy dygać, a jedynie coś pokombinować z rozkładami 62, 70, aby szybko na Rzgowskiej jechac dalej tramwajem linii 6 (linia tramwajowa z Chojen najbardziej oblegana). Zmiany w rozkładach jazdy tylko poza szczytami, w weekendy, bo w godzinach szczytu nie ma problemów.

Mieszkam przy CZMP i dla mieszkańców nie ma problemu, czy jechać 70 czy 62 na i z Kurczaków (często migawki na wszystkie linie lub bilety jednorazowe). Można by wprowadzić stałą częstotliwość, jak w przypadku tramwajów na liniach 62 i 70. W szczycie co 10 minut (autobus co 5 min.), poza szczytem i weekendy co 20 minut (autobus co 10 min.). Wymagało by to dodania trzeciej brygady Vero na 62 w weekendy, która i tak się przyda.

@Kazik. Gdyby autobus miał jechać na Plac Niepodległości przez fragment Kilińskiego (Broniewskiego-Dąbrowskiego) to w korku nie utknie, bo takowych tam nie ma. Ciasno to jest od Piłsudskiego do Północnej.

@70 pośpieszne:
Bardzo bym chciał, aby jechało przez Śmigłego-Rydza (ok. 5 minut szybciej) tak jak dawne 97, lecz to raczej niemożliwe. Śmigłego-Rydza stało się podobnie jak Wyszyńskiego ulicą obsługiwaną tylko przez tramwaje. Natomiast autobusy wjeżdzają głębej, w tym przypadku w Tatrzańską. Ponadto na Śmigłego-Rydza jest połączenie z Placem Dąbrowskiego (7, 13), Dworcem Fabrycznym (czyli dubel z tramwajem), a Dąbrowa (rejon Tatrzańskiej) pozostanie bez autobusu dojeżdzającego w tamten rejon. Wymagało by to nowego połączenia autobusowego.

Pomyśle jeszcze, jak ew. problem z 70 można rozwiązać Obrazek.


Wróć do „Region łódzki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość