Strona 5 z 8

: wt 22:15, 07 sie 2007
autor: o3r
To, że kursy do fabryki nie pasują innym, to jest dla mnie oczywiste. Ale kursy do centrum nie pasują pasażerom. Do fabryki muszą być przeguby i są, a autobus pracowniczy jest krótki. Co do fabryki nie ma zastrzeżeń, ale co do reszty, to owszem.

: wt 22:24, 07 sie 2007
autor: SEC
Nie damy rady wszystkich zadowolić, ale kilka brygad 60 mogłoby jeździć do Strykowa regularnie przez cały dzień.

: wt 22:28, 07 sie 2007
autor: o3r
Ale rozkład jest taki, że jak się spóźnisz, to czapa. Nie może być tak, że w środku dnia nic tam nie jeździ. Uważam, że choć 1 brygada powinna być całodzienną do Strykowa.

: wt 22:30, 07 sie 2007
autor: ukalo
Dlaczego nie może być? :>

: wt 22:36, 07 sie 2007
autor: SEC
Z założenia jest to chyba bardziej linia pracownicza, więc trzeba uważać, aby się nie spóźnić na kurs do fabryki.

: wt 22:46, 07 sie 2007
autor: o3r
Mogą wysłyać Vero. A wtedy przydałyby się jednak po 2 kursy, a nie jeden. Skoro są w Corningu, to mogą to rozwijać dalej.

: wt 22:47, 07 sie 2007
autor: SEC
o3r pisze:Mogą wysłyać Vero. A wtedy przydałyby się jednak po 2 kursy, a nie jeden.
Hmm... Vero na 60 dla kilku spóźnialskich, a po drodze obsługiwane byłoby też nieraz oblegane 60A do Imielnika.

: wt 22:54, 07 sie 2007
autor: o3r
To Vero mogłoby krążyć jako ta całodzienna brygada. Ewentualnie w szczycie wspomagany by był normalnym wozem.

: wt 22:57, 07 sie 2007
autor: ukalo
Myślę, że MPK z chęcią puszczałoby same Citaro G co 10 minut, gdyby tylko Stryków odpowiednio zapłacił...

: wt 22:59, 07 sie 2007
autor: o3r
To na pewno. Ale sądzę, że Sryków zapłaciłby za tę 1 brygadę.

: wt 23:10, 07 sie 2007
autor: SEC
o3r pisze:To Vero mogłoby krążyć jako ta całodzienna brygada. Ewentualnie w szczycie wspomagany by był normalnym wozem.

60 na swojej trasie ma jeszcze 60A, na które Vero nie wystarczy. A co dopiero do Strykowa. Do samego Strykowa - może, ale na trasie może być "gorąco".

: wt 23:16, 07 sie 2007
autor: prof_klos
To tylko można sprawdzić, puszczając testowo takie coś tam.

: ndz 10:36, 26 sie 2007
autor: Ventlan
Express Ilustrowany Bliżej Ciebie 25 sierpnia 2007 r. pisze:Więcej kursów nie będzie, a linii grozi likwidacja
"Sześćdziesiątka" jest za droga

Mieszkańcy Strykowa szybko przyzwyczaili się do wygodnego podróżowania miejskim autobusem łódzkiego MPK linii 60. Pasażerowie narzekają jednak, że pojazdy kursują do Strykowa zbyt rzadko. Kilka kursów rano, kilka po południu i jeden wieczorem nie zapewnią wszystkim zainteresowanym możliwości dotarcia do pracy i domu.


- "Sześćdziesiątka" to dla mnie idealne połączenie, bo pracuję w Łodzi w okolicach placu Dąbrowskiego - mówi Marlena Sękała. - Niestety kursy są tak poustawiane, że muszę być w firmie albo godzinę za wcześnie, albo jechać prywatnym busem. Te ostatnie są prawie zawsze przeładowane i nie honorują w nich migawek, które można kupić na podróże "60".

Niestety, nie ma dla strykowian dobrych wiadomości. Burmistrz miasta Andrzej Jankowski twierdzi, że samorządu nie stać na dopłacanie do linii 60, a działające na terenie gminy firmy nie palą się do jej dofinansowania. To oznacza, że autobusy łódzkiego MPK mogą w ogóle nie kursować do Strykowa.

- Rocznie dopłacamy do tych kilku kursów 200 tysięcy złotych. To bardzo dużo, jak dla takiej małej gminy. Tymczasem z autobusów korzystają głównie łodzianie dojeżdżający do zakładów pracy pod Strykowem. Nie chciałbym robić tym firmom prezentów z publicznych pieniędzy, dlatego skierowałem do większości z nich pisemną propozycję zapewnienia dojazdów swoim pracownikom we własnym zakresie. Chodzi o to, aby wzięły one na siebie całość kosztów dowozów pracowników, poprzez uruchomienie specjalnych linii pracowniczych, tylko dla zatrudnionych tam osób.

Takie stanowisko burmistrza spowoduje, że strykowianie chcący dostać się wygodnie do Łodzi pozostaną na przystanku. Pracownicze autobusy do centrum miasta nie przyjadą, a ogólnodostępnych autobusów linii 60 nie tylko nie będzie więcej, lecz mogą one w ogóle zniknąć ze Strykowa.

Kolejny dowód na nieudolność obecnego systemu finansowania komunikacji...

: ndz 23:02, 26 sie 2007
autor: o3r
Według mnie gmina powinna w tej sytuacji wziąć jakąś część kosztów na siebie.

: ndz 23:03, 26 sie 2007
autor: Arturro 70a
Po co gmina ma dokładac skoro prywaciarze pojadą za friko???

: śr 19:19, 29 sie 2007
autor: liszek
Koszty miesięczne dla firm na 2 autobusy kursujące z łodzi do strykowa to ok 12 000tys na miesiąc.

60 do Strykowa

: czw 07:35, 30 sie 2007
autor: Marzena
Obrazek Chciała bym sie dowiedzieć co dalej z ta linią? Ja jeżdżę do pracy 60 i dużo ludzi z niej korzysta jak to będzie jak zabraknie 60 na tej trasie? A tak w ogóle to mogla by ona jeździć częsciej rano i po południu, mam nadzieje że władze miasta sie porozumieją i będzie dobrze a i jeszcze jedno - firmy które są w Strykowie, powinny zrobić wszystko żeby tą linie utrzymać ze względu na pracowników, którzy dojeżdżają z Łodzi, inaczej ich stracą!

: sob 19:42, 01 wrz 2007
autor: o3r
No tak, tylko, że wszystko rozbija się o koszty. Może rzeczywiście prywaciarze pojechaliby za darmo dla gminy, ale będą jeździć tak, by zarobić, czyli niektórych kursów, potrzebnych mniejszej ilości ludzi, nie będzie. Póki co rozkład jest odgórny. Ale mieszkańcy gminy Stryków mogą zrobić petycję w obronie linii 60.

: ndz 08:26, 02 wrz 2007
autor: liszek
Ale firmy wynajmują też prywatnych przewoników nie musi to być koniecznie mpk tak jest Azymucie.

: ndz 22:53, 02 wrz 2007
autor: o3r
Problem z 60 jest właśnie taki, że część kursów wykupił Corning a wbijają się ludzie z innych zakładów, a te nie chcą płacić. Dlatego Corning ma pełne prawo do zrezygnowania z opłacania tych przejazdów. Kursy do Stryków PKP to raczej taki dodatek.