Prywatna komunikacja podmiejska

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1193
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Postautor: kuba_łódź » śr 12:26, 21 mar 2018

Firma "Januar" w ogłoszeniu rozwieszonym w busach poinformowała, że od 01.04.2018 zlikwidowane z przyczyn ekonomicznych zostaną linie Biskupia Wola-Łódź przez Czarnocin, Brójce, Stefanów i Karpin-Łódź przez Kurowice, Brójce, Wolę Rakową, Stefanów. Czyli mamy czarną dziurę bez komunikacji praktycznie tuż przy granicach Łodzi. Co prawda obie linie były praktycznie socjalne (Biskupia Wola-Łódź 6 par kursów w ciągu dnia, Karpin-Łódź... jedna para, obie linie tylko w dni robocze), ale te busy puste nie jeździły. Natomiast przewoźnik zostaje obecnie jedynie na "sztandarowej" linii Kurowice-Łódź przez Andrespol, Kraszew, Bukowiec (kursy codziennie oprócz 25 grudnia, 1 stycznia i Wielkanocy) oraz Kurowice-Czarnocin przez Brójce, Wardzyn, Dalków (jedna para kursów tylko w dni nauki szkolnej)

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3375
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Postautor: prof_klos » śr 14:04, 21 mar 2018

Co się dziwić, nikt wolontariatu wyprawiać nie będzie. Obsługa, paliwo, podatek, serwis, utrzymanie floty kosztują. Jeżeli istnieje realne zapotrzebowanie - niechaj gmina dotuje. Tak pewnie jednak nie jest, gdyż nawet PKS tam nie jeździ.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...

Kuba
Administrator
Posty: 3265
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Postautor: Kuba » śr 14:26, 21 mar 2018

Dopóki był Gminny Zakład Komunikacji to sobie gmina jeździła sama. Potem (około 2011 r.) gmina poinformowała że GZK likwidują, a przewozy przejmuje Januar. Myślałem więc, że gmina dotuje te przewozy, ale może tego nie robili (albo robili przez czas jakiś i zaprzestali) i już teraz Januarowi się nie opłaca.
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"

Kpc21
Weteran
Posty: 5958
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Postautor: Kpc21 » śr 16:18, 21 mar 2018

A nawet solidny przewoźnik z tego Januara jest, nie raz widać, że do Kurowic jadą normalnym autobusem.

A PKS... niby dlaczego PKS miałby tam jeździć, jak PKS już jakiś czas temu wycofał się z w zasadzie wszystkich połączeń podmiejskich, poza okolicami Rzgowa i Tuszyna (tam to chyba gminy dotują)?

Z "większych" linii jest jeszcze Lutomiersk-Kaziemierz, i chyba tyle. Reszta to dziwadła i pojedyncze kursy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1193
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Postautor: kuba_łódź » śr 16:29, 21 mar 2018

Wygląda na to, że Januar jeździł "charytatywnie" - w internecie pojawiła się taka oto petycja :arrow: http://czarnocin.pl/BIP/Petycje/2018/Pe ... %80%9D.pdf

Januar ma bardzo ciekawy tabor, oprócz ziemniakowozów jest Volvo 8500, Fast Scoler i... DAF z 1977, który nadal regularnie obsługuje linie ;)

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3375
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Postautor: prof_klos » śr 19:53, 21 mar 2018

Z "większych linii" to Rzgów i otoka, na Czyżeminek jeżdżą co najmniej dwie brygady przez cały dzień w takcie godzinnym od 4-5 do 21-22, podobnie jest z Tuszynem, trochę gorzej chyba wygląda Kalinko i Romanów. Jakby gminy chciały, romanowski PKS jeździłby dalej z Giemzówka - na Wolę Rakową, al tam, przebiega granica gmin i zapewne w tym cały problem (się nie dogadują). Zresztą z Woli Rakowej względnie blisko do pętli MPK w Stróży. :)
Generalnie ciekawe jest, że tamtą trasą NIC nie jeździ, a wszakże to dobry trakt na Tomaszów "przez poboczne trasy".
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1193
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Postautor: kuba_łódź » śr 20:15, 21 mar 2018

Szkoda, że nie wszystkie podłódzkie gminy są takie jak Andrespol - 2 linie MPK, 2 linie komunikacji gminnej wkrótce zintegrowane z łódzką taryfą, autobusy w zasadzie w każdym zakątku, a dla kontrastu obok jest taka gmina Brójce, którą delikatnie mówiąc mało obchodzi czy w ogóle coś jeździ (7 kursów furgonetki na większości terenu gminy, a niedługo nic).

Kpc21
Weteran
Posty: 5958
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Postautor: Kpc21 » ndz 03:00, 25 mar 2018

Brójce i Wolę Rakową do nie tak dawna obsługiwał jeszcze MS Kris (znany z linii Łódź-Pabianice) na trasie do Bab (miejscowość na linii kolejowej z Koluszek do Częstochowy): https://goo.gl/maps/LjXj4Gkm6D82. Busy te odjeżdżały z przystanku na Traugutta, a wcześniej, gdy był jeszcze stary Fabryczny - na Składowej. Linii tej już nie ma i te autobusy Januara są teraz już chyba jedynym, co te miejscowości obsługuje.

Do Bab do niedawna zajeżdżał też Gallcom na trasie Opoczno - Tomaszów Mazowiecki - Łódź. Z Tomaszowa do Łodzi jeździli niestandardową trasą. Najpierw S8 do Wolborza, następnie powiatówką do Bab, DW716 do Biskupiej Woli, stamtąd - znów ciekawie - powiatówką do Kruszowa (tak, tego przy DK91, gdzie niegdyś sięgała bocznica tramwajowa), i stamtąd już normalnie po ludzku przez Tuszyn, Rzgów do Łodzi http://www.gallcom.pl/rozklady/20160218 ... _jazdy.pdf. Co ciekawe, linia docierała w okolice Fabrycznego, więc pewnie i ludzie z Tuszyna i Rzgowa z tego korzystali chcąc szybko w północne rejony Łodzi się dostać.

Obecnie ta linia też istnieje, ale z Tomaszowa do Łodzi jeździ już normalnie - przez Rokiciny, Kurowice i Andrespol. Co ciekawe, jest jedną z nielicznych linii busowych, jakie korzystają z dworca Fabrycznego.

Co jeszcze znalazłem ciekawego - zarząd dróg z Piotrkowa Trybunalskiego udostępnia na swojej stronie internetowej rozkłady jazdy wszystkich przejeżdżających przez miasto "obcych" przewoźników: http://www.rozklady.zdium-piotrkow.pl/r ... /linie.htm. Podobnie robią Pabianice. A Łódź niestety nie.

Teraz Baby i Czarnocin mieć jeszcze będą połączenie z Piotrkowem Trybunalskim busami firmy Transportowiec.


Ciekawe, czy jakiś przewoźnik przejmie te trasy od Januara. Niedawno Kasz-Bus przejął w tej okolicy Koluszki od Speed Travela, a potem Janówkę od Kris-Toura.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1193
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Postautor: kuba_łódź » ndz 05:05, 25 mar 2018

Kasz-Bus przejął od Kris-Toura prywatną linię do Borowej, Janówka jest uruchamiana przez UG Andrespol.

Z Woli Rakowej można dojść do krańcówki 82B do Stróży i zapewne sporo ludzi tak robi, a teraz po likwidacji busa z Biskupiej Woli będą tak robić wszyscy. Brójce zostają w ogóle bez komunikacji, zostaje tylko 3-kilometrowy spacer do Kurowic.

Kpc21
Weteran
Posty: 5958
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Postautor: Kpc21 » ndz 11:23, 25 mar 2018

Racja co do Borowej. Do Janówki też kiedyś jeździł, chyba, komercyjnie Kris-Tour, dobrze kojarzę? Oczywiście mówię o sytuacji zanim do Janówki wydłużono linię justynowską.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Kuba
Administrator
Posty: 3265
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Postautor: Kuba » ndz 11:30, 25 mar 2018

Nie, Kris-Tour nie jeździł do Janówki. Był za to prywatny przewoźnik - pan Mucha (imienia nie pamiętam) i jeździł takim Sprinterkiem koloru niebieski metalik.
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"

Kpc21
Weteran
Posty: 5958
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Postautor: Kpc21 » ndz 13:50, 25 mar 2018

W ogóle ile jest ruszających z Łodzi prywatnych (lub PKS-owych) linii podmiejskich, skąd one odjeżdżają i dokąd jeżdżą? Sam od czasu do czasu dowiaduję się o jakiejś, o jakiej wcześniej nie wiedziałem. Ale pewnie niektórzy na forum znają ich więcej albo więcej o nich wiedzą. Problemem jest tutaj też to, że część z nich w internecie (a nierzadko nawet na przystankach, jeśli chodzi o rozkłady jazdy) w ogóle nie istnieje. Czasem też dostępne informacje na ich temat nie są aktualne.

Inną kwestią jest postawienie granicy między linią podmiejską a regionalną, żeby nie zacząć tu nagle mówić o busach jeżdżących do Włocławka czy Kielc albo PKS-ach jadących aż do Wrocławia... Ale z drugiej strony, nierzadko obsługują one także relacje podmiejskie. Czasem jako jedyne.

Ja kojarzę następujące linie. Część informacji będę starał się sprawdzić w Internecie, część będę podawał z pamięci z braku informacji w Internecie. Rozgraniczenie między linią podmiejską a regionalną... myślę, że pewne linie typowo regionalne lub nawet ponadregionalne też wymienię, ze względu na znaczenie w obsłudze bliższych okolic Łodzi. Albo ze względu na to, że mało jest na ich temat informacji gdziekolwiek, ja się z informacjami o tych liniach spotkałem, a ktoś z was - być może nie. Szczególnie, jeśli mowa o liniach typowo prywatnych, nie PKS-owych.

Będę też unikać pisania o liniach jeżdżących np. raz w tygodniu, raczej też o liniach typu jeden czy dwa kursy w ciągu dnia. Ale bez żadnych sztywnych ram.

- Sienkiewicza/Piłsudskiego (ŚDM) lub Lutomierska/Zachodnia - Aleksandrów Łódzki - Poddębice (Wicher Travel)
- Lutomierska/Zachodnia - Aleksandrów Łódzki - Poddębice - Uniejów (Andrew Bus)
- pl. Wolności - Zachodnia/Lutomierska - Aleksandrów Łódzki - Grotniki - Ozorków (Łoś-Bus, linia przejęta od Aury)
- Lutomierska/Zachodnia - Zgierz - Sokolniki - Ozorków - [Parzęczew - Leżnica Wielka] (Stojeccy tzw. "5")
- Lutomierska/Zachodnia - Zgierz - Ozorków - [Sierpów - Łęczyca] (Dynamic Travel, są jeszcze dwa kursy, które z Ozorkowa jadą do Parzęczewa)
- Lutomierska/Zachodnia - Zgierz - Ozorków - [Sierpów - Łęczyca] (PKS Łęczyca, jest jeszcze kurs do Krośniewic)
- Sienkiewicza/Narutowicza (ŁDK) - Zgierz - Sierpów - Łęczyca - Krośniewice - Włocławek (Marag-Tour)
- Hotel Światowit - Zachodnia/Lutomierska - Zgierz - Piątek - Kutno (SandBus)
- Orla/Sienkiewicza przy ŚDM - Uniwersytecka/Rondo Solidarności - Dworzec Północny MPK - Stryków - Głowno - [Łowicz] (Express-Bus)
- Sienkiewicza parking strzeżony między Wigury a Orlą - Uniwersytecka/Rondo Solidarności - Dworzec Północny PKS/MPK - Stryków - Głowno - [Łowicz] (Kasz-Bus)
- Sienkiewicza/Piłsudskiego (Galeria) - Uniwersytecka/Rondo Solidarności - Dworzec Północny MPK - Stryków - Głowno - Łowicz (Trans-Bus)
- Dworzec Północny PKS - Stryków - Głowno - Łowicz - Gostynin - [Płock] (Trans-Bus)
- Radwańska/Wólczańska - Sienkiewicza/Piłsudskiego (Galeria) - Uniwersytecka/Rondo Solidarności - Dworzec Północny PKS - Lipiny - Brzeziny (PKS Łódź)
- Dworzec Północny PKS - Lipiny - Brzeziny - Rawa Mazowiecka - Nowe Miasto nad Pilicą (Nep-Pol/San-Marco)
- Drewnowska/Żytnia - Zachodnia/Legionów - Rewolucji/Sterlinga - Uniwersytecka/Rondo Solidarności - Palki/Wojska Polskiego - Lipiny - Brzeziny - Koluszki (Kasz-Bus)
- Piłsudskiego/Śmigłego-Rydza - Andrespol - Bedoń (Kris-Tour, na zlecenie gminy Andrespol)
- Piłsudskiego/Śmigłego-Rydza - Andrespol - Justynów - Janówka (Kris-Tour, na zlecenie gminy Andrespol)
- Sienkiewicza/Piłsudskiego (Galeria) - Piłsudskiego/Śmigłego-Rydza - Andrespol - Justynów - Gałkówek - Koluszki (Kasz-Bus, linia przejęta od Speed Travela)
- Sienkiewicza/Piłsudskiego (Galeria) - Piłsudskiego/Śmigłego-Rydza - Andrespol - Justynów - Gałkówek - Borowa (Kasz-Bus, linia przejęta od Kris-Toura)
- Sienkiewicza/Narutowicza (ŁDK) - Piłsudskiego/Śmigłego-Rydza - Andrespol - Bukowiec - Kurowice - Karpin - Rokiciny - Tomaszów Mazowiecki (Kasz-Bus)
- Dworzec Fabryczny - Piłsudskiego/Śmigłego-Rydza - Andrespol - Bukowiec - Kurowice - Rokiciny - Tomaszów Mazowiecki - Smardzewice - Sławno - Opoczno (Gallcom)
- Narutowicza/POW - Kopcińskiego/Narutowicza - Piłsudskiego/Śmigłego-Rydza - Andrespol - Bukowiec - Kurowice (Januar)
- Śmigłego-Rydza/Piłsudskiego - Dąbrowskiego/Kossaka - Kolumny/Tomaszowska - Posada - Stefanów - Wola Rakowa - Pałczew - Wardzyn - Brójce - Kurowice - Karpin (Januar, jedna para kursów, bus do Łodzi dojeżdża tylko na Dąbrowę, kasacja linii od 1 kwietnia)
- Śmigłego-Rydza/Piłsudskiego - Dąbrowskiego/Kossaka - Kolumny/Tomaszowska - Posada - Stefanów - Wola Rakowa - Brójce - Wardzyn - Czarnocin - Biskupia Wola (Januar, kasacja linii od 1 kwietnia)
- Broniewskiego/Rzgowska - Starowa Góra - Rzgów - Tuszyn (PKS Łódź)
- Broniewskiego/Rzgowska - Starowa Góra - Grodzisko - Rzgów - [Czyżeminek] (PKS Łódź)
- Jaracza/POW lub Dworzec Fabryczny - [Kopcińskiego/Narutowicza] - Broniewskiego/Rzgowska - [Starowa Góra] - [Rzgów] - Srock - Piotrków Trybunalski (Dawid Travel, Mix-Trans, Orion, Piotr-Max, Polan - pozwoliłem sobie zrobić z tego jeden wpis, bo na tej trasie jest aż pięciu przewoźników, jadących praktycznie tą samą trasą)
- Kościuszki/Radwańska - Ksawerów - Pabianice Bugaj (Polmix)
- Kościuszki/Radwańska - Ksawerów - Pabianice Bugaj (MS Kris)
- Kościuszki/Radwańska - Ksawerów - Pabianice Szpital (MS Kris)
- Kościuszki/Radwańska - Ksawerów - Pabianice Bugaj (Adam Giercarz)
- [Sienkiewicza/Narutowicza (ŁDK/TVP)] - Kościuszki/Radwańska - Ksawerów - Pabianice - Wadlew - Bełchatów (Dyliżans-Bus)
- Kościuszki/Radwańska - Ksawerów - Pabianice - Wadlew - Bełchatów (Sebastian Szubert)
- pomijam regionalne PKS-y wyjeżdżające z Łodzi przez Pabianice, bo trochę ich jest, kursują jednak maksymalnie po kilka razy dziennie
- pl. Niepodległości - Radwańska/Wólczańska - Bandurskiego/Dworzec Kaliski - Maratońska/Sanitariuszek - Konstantynów Łódzki - Kazimierz - Lutomiersk - [Szydłów] (PKS Łódź)
- Gdańska/Mickiewicza (stacja paliw Lotos) - plac Barlickiego - Legionów/Włókniarzy - Konstantynów Łódzki - Bechcice (Jacek Kowalczyk? Mariusz Grzelak? rozkład tej linii jest na stronie firmy Mariusz Grzelak, ale podane jest tam też, że odjeżdżają one spod Centralu, a pod Centralem nie ma przystanku autobusowego, poza nocnym)
- Zachodnia/Legionów (chodnik po stronie pl. Wolności) - przez Gdańską - Legionów/Włókniarzy - Konstantynów Łódzki - Lutomiersk - [Szydłów - Puczniew - Mianów] (Mariusz Grzelak)
- Wersalska/Szczecińska - Szparagowa/Aleksandrowska - Rydzowa/Lniana - Szczecińska/Rojna - Rąbień - Wola Grzymkowa - Aleksandrów (FKF, to jeździ chyba na zlecenie gminy)

Linie, które kiedyś były - nie wiem, co się z nimi stało, ale chyba już ich nie ma:
- Rondo Powstańców 1863 r. - gdzieś do jakichś wiosek chyba w gminie Zgierz, a na pewno w powiecie Zgierskim
- Galeria Łódzka - Kopcińskiego/Rondo Solidarności - Lipiny - Brzeziny (jakiś prywaciarz, nie PKS)
- te Baby, o których pisałem w poprzednim poście

Uff... trochę tego było. A na pewno nie wymieniłem wszystkiego. Ale naprawdę powinno istnieć jakieś centralne źródło informacji na temat tych linii. A z drugiej strony... pomyślcie, o ile wzrósłby ruch na Fabrycznym, gdyby to wszystko odjeżdżało stamtąd... Okej, może niekoniecznie linia do Tuszyna albo ta do Aleksandrowa przez Rąbień - ale nawet same te dłuższe.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

basutsuaa
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: wt 17:57, 02 lut 2010
Lokalizacja: Ozorków

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Postautor: basutsuaa » ndz 15:40, 25 mar 2018

[quote/] Rondo Powstańców 1863 r. - gdzieś do jakichś wiosek chyba w gminie Zgierz, a na pewno w powiecie Zgierskim[/quote]
Powiesz mi coś wiecej o tej linii?
Ostatnio zmieniony ndz 16:32, 25 mar 2018 przez basutsuaa, łącznie zmieniany 1 raz.

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1193
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Postautor: kuba_łódź » ndz 16:09, 25 mar 2018

Kuba pisze:Nie, Kris-Tour nie jeździł do Janówki. Był za to prywatny przewoźnik - pan Mucha (imienia nie pamiętam) i jeździł takim Sprinterkiem koloru niebieski metalik.

Do Janówki spod Centralu jeździła jeszcze firma Jar-Pol, później wszystko (busa i linię) przejęła inna firma. Wspomniany bus był to finezyjnie oklejony Sprinter, a jeszcze dawniej jeździł Lublin. Pan Mucha (ten od niebieskiego Sprintera) również początkowo jeździł Lublinem. Obie linie jeździły tylko w dni robocze, i zostały zlikwidowane pod koniec 2015, zapewne z przyczyn ekonomicznych, bo wydłużona linia justynowska była bardziej atrakcyjna dla pasażerów (ulgi, bilety miesięczne i większy tabor).

Kpc21
Weteran
Posty: 5958
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Postautor: Kpc21 » ndz 17:33, 25 mar 2018

basutsuaa pisze:
Rondo Powstańców 1863 r. - gdzieś do jakichś wiosek chyba w gminie Zgierz, a na pewno w powiecie Zgierskim

Powiesz mi coś wiecej o tej linii?

Kiedyś ci na wiadomości prywatnej o niej wspominałem, jak rozmawialiśmy o przewozach w powiecie zgierskim. Trafiłem na stronę internetową przewoźnika obsługującego taką linię i podesłałem ci wtedy linka. Dawno to było, jakoś w tym czasie, co Inflancką remontowali. Może nawet przed tym.

A tym finezyjnie oklejonym Sprinterem Jar-Pola zdarzyło mi się kiedyś jechać... na wycieczkę.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1193
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Postautor: kuba_łódź » ndz 20:32, 25 mar 2018

Nawet napisy na busie reklamowały wynajem na wycieczki ;)

Z prywatnych linii są jeszcze:
- Sienkiewicza/Narutowicza - Andrespol - Kraszew - Bukowiec - Kurowice - Karpin - Rokiciny - Ujazd - Tomaszów Mazowiecki - Spała - Inowłódz - Nowe Miasto nad Pilicą (przewoźnik TurBus http://www.turbus.pl, tabor to 2 Volkswageny LT i nowy Sprinter)
- Sienkiewicza/Narutowicza – Andrespol - Kraszew - Bukowiec - Kurowice - Karpin - Rokiciny - Ujazd - Tomaszów Mazowiecki - Jeleń – Inowłódz - Nowe Miasto nad Pilicą (ten sam przewoźnik co powyżej).

Szkoda, że na trasie Tomaszów-Łódź podstawą jest obecnie pseudokomunikacja busikowa, z przeładowanymi pojazdami i kierowcami, którzy chyba przesiedli się z samochodów F1 (wczoraj jechałem Kasz-Busem do Tomaszowa, który postanowił wyprzedzić jadące przed nim Koluszki... na wąskim, ciemnym i dziurawym odcinku Rokicińskiej w Łodzi). Kolej oferuje socjalne 5 kursów w ciągu dnia do Łodzi i 6 powrotnych, PKS Tomaszów, który do Łodzi jeździł dużymi, komfortowymi autokarami zlikwidował niedawno wszystkie kursy. Miejmy nadzieję, że po przyjściu nowych pociągów dla ŁKA oferta kolei do Tomaszowa, a w dalszej perspektywie Opoczna poprawi się. Oczywiście komunikacja autobusowa na DW713 musi zostać, ale nie na obecnym poziomie.

Kpc21
Weteran
Posty: 5958
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Postautor: Kpc21 » ndz 21:14, 25 mar 2018

Niestety na linii głowieńsko-łowickiej lepiej nie jest. Niedawno przyszedłem na przystanek, tak żeby złapać, według rozkładu, pewien popołudniowy kurs do Łodzi. Nie chcę się spóźnić na zajęcia. Kursu niet. W końcu podjeżdża bus po kilkunastu minutach - co ciekawe, praktycznie rzecz biorąc w godzinie odjazdu konkurencji (lub tuż przed nią). Skarżę się kierowcy i pytam, czemu takie opóźnienie (to był pierwszy dzień zamknięcia węzła przy Wydawniczej, co teoretycznie mogłoby je uzasadniać, poza tym w Łodzi ogólnie był dziwnie duży ruch samochodów, pewnie ze względu na słoneczny dzień). Kierowca odpowiada, że tak właśnie, jak on odjeżdża, mają w pozwoleniu. A na to, co jest w rozkładzie trzeba brać poprawkę.

Nie wiem, czy oni kiedykolwiek nauczą się stosować do rozkładu jazdy (w sensie tego, co jest upublicznione dla pasażerów, i co powinno być, zresztą, tożsame z tym, co mają w zezwoleniu). I w ogóle je publikować, bo konkurencyjna firma przez kilka miesięcy aktualnych rozkładów w ogóle nigdzie nie publikowała.

Ty teraz piszesz o przypadku, gdy Kasz-Bus do Tomaszowa wyprzedzał Kasz-Busa do Koluszek... Tu już nawet nie o konkurencję między firmami chodzi, oni to mają we krwi.

Ciekawym przypadkiem jest trasa do Piotrkowa Trybunalskiego, gdzie w relacji do samego tego miasta, nie licząc kursów przelotowych, jeździ aż 5 różnych przewoźników.

Swoją drogą ciekawe, że są w regionie okolice, gdzie prywatna komunikacja podmiejska ma się bardzo dobrze i mimo upadku PKS-ów, przewozy są zapewnione na wielu międzygminnych trasach (np. okolice Łęczycy, okolice Kutna/Żychlina/Gostynina), a są i takie, gdzie przewozy są w szczątkowej formie zapewniane przez pozostałości PKS-ów albo nie ma ich wcale (okolice Głowna, okolice Łowicza). W okolicach Łowicza jeszcze kilka połączeń podmiejskich zapewnia MZK Łowicz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1193
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Postautor: kuba_łódź » ndz 22:26, 25 mar 2018

Kasz-Bus w ogóle nie trzyma się rozkładów, busy do Tomaszowa potrafią wyjechać z Łodzi 20 minut po czasie, jadące z Tomaszowa meldują się w Kraszewie zwykle po 40 minutach (rozkładowy czas przejazdu... 59 minut). I oczywiście jak przystało na prawdziwego busiarza taka przyjemność przejazdu z Kraszewa na Wydawniczą kosztuje 5 zł. Porażka.

A jeśli chodzi o łamanie przepisów... 100 km/h (widziałem licznik) w terenie zabudowanym (Kraszew) to już podpada pod utratę prawa jazdy ?

Kpc21
Weteran
Posty: 5958
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Postautor: Kpc21 » ndz 22:42, 25 mar 2018

Liczniki zazwyczaj mają pozawyżane wskazania o kilka km/h (jako taki tyłkochron dla producenta samochodu, żeby nie było, że ktoś będzie jechał z prędkością dopuszczalną według licznika, a dostanie mandat, bo okaże się, że licznik jest niedokładnie skalibrowany i zaniża wskazania), tak więc to 100 km/h to prawdopodobnie w rzeczywistości nieco mniej - mieści się w tym limicie 50 km/h ponad dopuszczalną.

Kasz-Bus nie trzyma się rozkładów, ale i tak postępem jest samo to, że w ogóle ma rozkład. A nawet ma stronę internetową, na której ten rozkład podaje.

----

Doczytałem, i jednak wcale nie chodzi o tyłkochron, tylko... o normy UE: http://dailydriver.pl/porady/technika/d ... -predkosc/
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

JakubKNZ
Niemowa
Posty: 7
Rejestracja: pn 14:39, 07 wrz 2015

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Postautor: JakubKNZ » ndz 23:13, 25 mar 2018

Kasz-Bus miał wogóle wypadek w Andrespolu 2 miesiące temu. Przyczyną wypadku była nadmierna prędkość (choć słyszałem też że kierowca zasnął). Jak widać to ich nic nie nauczyło...


Wróć do „Region łódzki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 2 gości