Prywatna komunikacja podmiejska

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1164
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Postautor: kuba_łódź » śr 21:05, 05 kwie 2017

Moim zdaniem trzeba wywalić busy z przystanków w centrum, gdzie blokują ruch (czyli np. Galeria Łódzka, Piłsudskiego-Śmigłego-Rydza) i skierować na dworce lub krańcówki MPK. Przykładowo linie jadące z Andrespola można skierować na pętlę Rokicińska, która obecnie jest nieużywana. W zasadzie nie byłoby z tym żadnych problemów, poza koniecznością udostępnienia punktów socjalnych kierowcom.

Kpc21
Weteran
Posty: 5855
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Postautor: Kpc21 » śr 22:10, 05 kwie 2017

Dokładnie. Problem w tym, że to nie zależy od miasta, tylko od przewoźników, którym nikt nie może zabronić wpisania w rozkład zwykłego przystanku MPK jako przystanku początkowego.

Zresztą od początku marca blokowanie ruchu na przystankach przez busy się skończyło. Teraz już nie oczekują one na odjazd na przystankach zbierając pasażerów, tylko podjeżdżają na przystanek początkowy dopiero gdy minie godzina odjazdu. Nie wiem, co takiego ZDiT zrobił, że nagle udało mu się to wyegzekwować, ale myślę, że sam fakt wyrzucenia z przystanku pod Galerią Kasz-Busa na jednej z tras miał tu znaczenie.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1164
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Postautor: kuba_łódź » śr 22:55, 05 kwie 2017

Kris-Tour nadal blokuje przystanek Piłsudskiego-Śmigłego-Rydza, przez co autobusy MPK muszą się wpychać na środkowy pas i tracą czas...

Kpc21
Weteran
Posty: 5855
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Postautor: Kpc21 » śr 23:34, 05 kwie 2017

W sumie na swojej linii spod Galerii Łódzkiej (nie pamiętam już dokąd, ale też w stronę Andrespola) też stoją dłuższy czas przed odjazdem.

Ale w kierunku Łowicza coś, co jeszcze nieco ponad miesiąc temu było normą, już się praktycznie nie zdarza.

A Kris-Tour na tej trasie mógłby odjeżdżać z pętli Wydawnicza. Wychodziłoby na prawie to samo - a nie byłoby żadnego blokowania.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1164
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Postautor: kuba_łódź » śr 23:40, 05 kwie 2017

Dodam, że autobusy Kris-Toura odbywają przerwy na parkingu Tulipana.

Kpc21
Weteran
Posty: 5855
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Postautor: Kpc21 » czw 21:46, 06 kwie 2017

Z kolei Kasz-Busa... na pętli Wydawnicza. Ale przystanku tam nie mają.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Kpc21
Weteran
Posty: 5855
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: MPK Bedoń/Justynów

Postautor: Kpc21 » sob 13:52, 16 gru 2017

Są jeszcze jakieś pracownicze obsługiwane przez Krisa busami, a przynajmniej kiedyś widziałem w Smolicach Krisowego Sprintera na linii pracowniczej.

Dlaczego zamknięto tę linię do Borowej?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Kuba
Administrator
Posty: 3249
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Postautor: Kuba » sob 17:00, 16 gru 2017

Linię do Borowej zlikwidowano jakoś w lipcu tego roku - chyba chodziło po prostu o jej rentowność. Tego Vario kiedyś już widziałem na Bedoniu, ale był raptem na 2-3 kółka. Niby jest jakaś rezerwa (ogółem potrzeba 4 wozów na tych liniach), ale zawsze się może zdarzyć że się kilka autobusów zepsuje. Czasem to tylko jakieś drobne usterki, które mimo wszystko wymagają zjazdu na bazę. Chyba lepiej w takich awaryjnych sytuacjach puścić takie Vario niż miałoby nie być żadnego kursu.
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"

Kpc21
Weteran
Posty: 5855
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pn 16:41, 18 gru 2017

Tymczasem linię do Borowej uruchomił Kasz-Bus. Odjazd z... Sienkiewicza/Piłsudskiego (a więc tak, jak odjeżdżał Kris-Tour). Z przystanku, z którego ich kilka miesięcy temu ZDiT na innej trasie wyrzucił.

Nie rozumiem logiki działania tej instytucji.

Linia rusza 22 grudnia.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Kuba
Administrator
Posty: 3249
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Postautor: Kuba » wt 20:28, 19 gru 2017

Kpc21 pisze:Tymczasem linię do Borowej uruchomił Kasz-Bus. Odjazd z... Sienkiewicza/Piłsudskiego (a więc tak, jak odjeżdżał Kris-Tour). Z przystanku, z którego ich kilka miesięcy temu ZDiT na innej trasie wyrzucił.

Nie rozumiem logiki działania tej instytucji.
Już spieszę z wyjaśnieniem tej logiki, bo być może znowu nie masz pełnej wiedzy... Tak naprawdę to mamy dwa Kasz-Busy - jeden to prywatna firma prowadzona przez osobę fizyczną (z datą rozpoczęcia działalności w 2000 roku) oraz spółkę jawną (z datą rozpoczęcia działalności w 2014 roku). Z tego co wiem podział jest taki, że linie na Głowno i Karpin należą do firmy prowadzonej przez osobę fizyczną, a linie na Koluszki (obie) i pewnie ta do Borowej - należą do spółki jawnej.

Z punktu widzenia prawa są to dwa osobne podmioty prawne. Domyślam się więc, że zgoda na ten przystanek została cofnięta tylko firmie z linią do Głowna. Busy do Koluszek odjeżdżają spod Galerii bez zmian, więc i na linię do Borowej (jeżeli z wnioskiem wystąpiła spółka jawna) formalnie przeszkód nie ma w udzieleniu zgody na zatrzymywanie się.
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"

Kpc21
Weteran
Posty: 5855
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » wt 21:24, 19 gru 2017

Nie miałem takiej wiedzy. Choć gdzieś kiedyś w jakimś wykazie czy dokumencie (chyba dotyczącym kwot ulg ustawowych przekazanych przewoźnikom) znalazłem dwa Kasz-Busy, co mnie wtedy zdziwiło. Dzięki za informację.

Swoją drogą, czy prawdą jest to, że linie Kasz-Busa na Tomaszów Mazowiecki i na Łowicz tak naprawdę... nie istnieją, i są to połączone obiegi, w każdym z tych dwóch przypadków, dwóch linii: Łódź - Karpin i Karpin - Tomaszów oraz Łódź - Głowno i Głowno - Łowicz? Bo taki wniosek można wysnuć z kilku różnych faktów, także z tego, że ty piszesz o linii do Karpina, a w praktyce nie ma takiej linii jak Łódź - Karpin, bo wszystkie kursy tej linii jadą dalej do Tomaszowa (oczywiście formalnie są to kursy całkowicie odrębnej linii).

Domyślam się, że ma to związek z tym, że pozwolenia na linie łączące Łódź (jako miasto na prawach powiatu) i sąsiednie powiaty (a więc Łódź - Głowno, Łódź - Karpin) wydaje ZDiT, a na linie łączące ze sobą powiaty ziemskie lub powiat grodzki z przynajmniej dwoma powiatami ziemskimi wydaje je Urząd Marszałkowski. Ale dlaczego przewoźnicy tak kombinują, zamiast normalnie wystąpić o pozwolenie na pełną trasę w Urzędzie Marszałkowskim?

Przepraszam, że odpowiadam tutaj, ale to jest tak jakby kontynuacja tej samej dyskusji, i jak przejdę z tym do innego wątku, zrobi się jeszcze większy bałagan.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

basutsuaa
Bywalec
Posty: 183
Rejestracja: wt 17:57, 02 lut 2010
Lokalizacja: Ozorków

Postautor: basutsuaa » śr 01:11, 20 gru 2017

Ale juz była podobna sytuacja z przewoźnikiem z Ozorkowa. Mam na myśli tutaj "5". Kursy były wykonywane z przystanku Zachodnia/Lutomierska a od pewnego momentu kursy do Ozorkowa PKP zostaly przeniesione na przystanek Lutomierska/Zachodnia a kursy do Parzęczewa, Leźnicy, Bibianowa wykonywane były z przystanku Zachodnia/Limanowskiego.

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1164
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Postautor: kuba_łódź » ndz 22:19, 11 lut 2018

Przewoźnik "Januar" jeżdżący m. in. na trasie Łódź-Kurowice po raz kolejny podniósł ceny biletów. Teraz przejazd z Andrzejowa do Kraszewa kosztuje... 3,50 zł (odległość ok. 5 km). Z Wydawniczej to już 4,50 zł. Przy pokonywaniu takiej trasy średnio 4 razy w tygodniu wychodzi ciekawa suma. Oczywiście zostaje jeszcze linia UG Andrespol do Justynowa przez Kraszew (bilet ulgowy kosztuje 1,10 zł z Wydawniczej do Kraszewa), ale to jest raptem parę kursów w ciągu dnia. I jak tu nie wybrać samochodu ?

Kpc21
Weteran
Posty: 5855
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Postautor: Kpc21 » pt 22:27, 23 lut 2018

Jakiś czas temu pojawiła się na forum kwestia drugiego przewoźnika z trasy do Łowicza też wyrzuconego z przystanku Sienkiewicza/Piłsudskiego (przed wejściem do Galerii Łódzkiej).

Przewoźnik ten, podobnie jak poprzedni, też znalazł sobie miejsce na prywatnym parkingu w sąsiedztwie - od 1 marca odjeżdżać będzie z terenu Manhattanu koło parkingu wielopoziomowego:

Obrazek
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

nowy1212
Gaduła
Posty: 1128
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Postautor: nowy1212 » pt 22:56, 23 lut 2018

Jaki jest sens tworzenia ulgi 49% i 51%?

jan_defecto
Megagaduła
Posty: 2079
Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
Lokalizacja: Łódź-Retkinia

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Postautor: jan_defecto » pt 23:30, 23 lut 2018

Jakby było 50%, to wszyscy przewoźnicy sprzedawaliby 2 ulgowe zamiast normalnych i braliby dodatkowo dotację od państwa. Dlatego są takie procenty niedające razem 100%.

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3374
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Postautor: prof_klos » pt 23:30, 23 lut 2018

Jeżeli ulgi te są w jakiś sposób odgórnie, chociażby w jakimś stopniu refundowane ustawowo przez podmiot terytorialny - to ma znaczenie takie, że przewoźnik musi się doń dostosować.
Inna rzecz, że reklamowanie ulg... nauczycielskich to zabawna rzecz. I ile dziennie przejedzie, dajmy na to 100 uczniów, 50 studentów to ilu w tym "wpadnie" nauczycieli? ;)

jan_defecto pisze:Jakby było 50%, to wszyscy przewoźnicy sprzedawaliby 2 ulgowe zamiast normalnych i braliby dodatkowo dotację od państwa. Dlatego są takie procenty niedające razem 100%.


Ma to sens, ale przecież rozliczne Januszostwo może i teraz w potęgę wciskać każdemu bilet za 49 proc. wartości x2, pasażer się ucieszy, wyjdzie finalnie kilka groszy taniej (98 proc), a Janusz Biznesu zyska jeszcze dotowanie. ;)
Jak to w zasadzie wygląda? Przewoźnik mający umowę na zlecenie samorządu sprzedaje, dajmy na to, miesięcznie 1000 biletów 100 proc. i 800 ulgowych i później za okazaniem dowodu sprzedaży zyskuje pozostałe 50 procent z budżetu gminy?
Ostatnio zmieniony pt 23:34, 23 lut 2018 przez prof_klos, łącznie zmieniany 1 raz.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...

Kpc21
Weteran
Posty: 5855
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Postautor: Kpc21 » pt 23:32, 23 lut 2018

Dopiero co na SSC w którymś wątku to tłumaczyłem... Wczoraj chyba.

Dobra, znaleźć nie mogę, może się nie wysłało, albo post wcięło, bo podobno ostatnio takie rzeczy się tam zdarzają.

Spotkałem się z taką teorią - niepotwierdzoną jednak przeze mnie w żadnym źródle i nie do końca logiczną - że chodzi o to, że były przypadki sprzedawania ludziom dwóch biletów ze zniżką 50% zamiast jednego normalnego. Na skutek czego drugie tyle, co zapłacił pasażer, dostawał przewoźnik "w bonusie" od państwa jako rekompensatę udzielonej ulgi.

Tylko:
- w czasach, gdy zmieniono wysokości ulg z 50% na 49% i podobne było jeszcze jedno państwowe PKP,
- nie wiem dokładnie, kiedy to miało miejsce, czy przed upadkiem PRL, czy po, ale jeśli nawet na krótko po - to z jednej strony mieliśmy PKS-y, które też były jeszcze państwowe, a z drugiej prywatne busy, których działalność wtedy jeszcze nie była w żaden sposób uregulowana, więc raczej nie dostawały żadnych rekompensat z ulg, a poza tym ulgi w komunikacji autobusowej (nie licząc niepełnosprawnych, żołnierzy na służbie itp.) dotyczą tylko biletów miesięcznych, a w tamtych czasach busiarze raczej nie oferowali biletów miesięcznych.
Tak więc na takim procederze państwo i tak nic by nie traciło.

A swoją drogą podobno całkiem sporo pieniędzy odpływa nawet teraz z państwowego budżetu do kas prywatnych przewoźników jako rekompensaty do wystawianych przez nich fałszywych biletów miesięcznych.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Kpc21
Weteran
Posty: 5855
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Postautor: Kpc21 » sob 00:09, 24 lut 2018

Sprawdziłem i wychodzi, że ulgi 50% zmieniono na "udziwnione" stawki w 2001 roku, dokładnie tą ustawą: http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDe ... 0020040034

Wcześniej wszystkie ulgi miały wysokość 50%, na podstawie ustawy z 1992 roku.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1204
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Postautor: TramMomentyStudenta » sob 06:29, 24 lut 2018

prof_klos pisze:Inna rzecz, że reklamowanie ulg... nauczycielskich to zabawna rzecz. I ile dziennie przejedzie, dajmy na to 100 uczniów, 50 studentów to ilu w tym "wpadnie" nauczycieli? ;)

Niewielu, może z pięciu, bo i tak 91% nauczycieli będzie jechać samochodem, kolejnych kilka procent ma konkurencyjne warunki dojazdu koleją lub innym przewoźnikiem autobusowym. A jeszcze nie zapominajmy, że są nauczyciele, który w Łodzi i mieszkają, i pracują. ;)

Ale z grubsza pomysł ze skierowaniem Express-Busa w pobliże Galerii jest bardzo fajny, przynajmniej nie muszę dźwigać tobołków na Kopcińskiego. Tyle w temacie. :lol:


Wróć do „Region łódzki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość