[Pabianice] MZK Pabianice

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
michał-pab

Postautor: michał-pab » sob 18:52, 23 gru 2006

Dzisiaj jechałem "1" - Vero i co?? Dźwi się nie otwierały!! Nie zdziwiłoby mnie to u starych jelczy, ale przecież te busy mają dopiero rok!!

Marcin
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pn 20:10, 11 lip 2005

Postautor: Marcin » sob 18:59, 23 gru 2006

Pół roku. I sprecyzuj, że połówka drzwi.

I może to lepiej, bo ja ostatnio jechałem 1 - 120M - i... drzwi otworzyły się w trakcie jazdy. Obrazek A było to w godzinach szczytu i sporo ludzi było.

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » sob 20:17, 23 gru 2006

Gdyby coś takiego się wydarzyło w napchanej 70, szybko jadącej krajową jedynką do Ptaka, gdzie ludzie opierają się o drzwi to była by tragedia!

michal-pab

Postautor: michal-pab » ndz 12:08, 24 gru 2006

Czy wie ktoś ile jeszcze ikarusów myka po pabianickich ulicach?? 2 lata temu widziałem dwa na złomowisku przed Kolumna, a nr boczne to chyba: 318, 401 lub 404 oraz jelcz 201:)

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3398
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Postautor: prof_klos » ndz 12:22, 24 gru 2006

Jeszcze dość często śmiga wóz o numerze 506 [malowanie firmowe MZK żółto niebieskie z reklama z tyłu].
Czasem spotkamy też pojazd 507 [reklama całopojazdowa PZU].
Sporadycznie wyjeżdża 509 [żółto-niebieski]. Co ciekawe ten ostatni ma kabinę "nowego typu", paradoksalnie jest w najgorszym stanie, toteż wyjeżdża strasznie rzadko.
Dane dość autentyczne, każdy z tych autobusów widziałem w przeciągu minionego miesiaca.

Niestety odpadł już wóz 510 [malowanie historyczne]

Co do ikarusa 404 - o ile dobrze pamiętam to go wycofano z ruchu w 2004 roku na jesień.

Z ciekawości pytam się - na którm złomowisku widziałes te pojazdy?


Zaznaczam, że na terenie zajezdni stoją DWA wozy w historycznm malowaniu. Byłem przekonany, że to są 510 i 404... Jestes pewien że tam to był 404? I w jakim stanie były tamte Ikary? Sitko ze rdzy, czy w miare 'zdrowe'?

Pytam, bo trzebaby jakiegos zachować... <zdradzam rąbka tajemnicy>

No i jeszcze jest techniczny ikarus o numerze taborowym 700. Ktoś pisał, że są dwa techniczne. Prosiłbym o bliższe informacje na temat tego drugiego.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...

michal-pab

Postautor: michal-pab » pn 00:44, 25 gru 2006

Najpierw może odpowiem na pytanko co do 404. Właśnie nie wiem czy był to 404 czy 401. Wiem że jeden z nich napewno. A teraz o tym złomowisku. Jak jedziesz z Pabianic do Kolumny to tuż przed nią (za mostkiem) jest taki zjazd w prawo. Jadąc krajową 14 możesz go dostrzec. Widziałem 2 lata temu lecz niestety "rozbierali" je na części, więc po miesiącu zostały same szkielety, a w kolejnych nie było już śladu.
Od kilku lat interesuje się troszkę MZK i jeżeli masz/macie jeszcze jakieś pytanka to po prostu zadawajcie.

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3398
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Postautor: prof_klos » pn 03:22, 25 gru 2006

Aha, kojarzę. To jest droga na (bodaj) Orpelów. Przejeżdżałem tam rowerem. Czyli pojazdy już pocięte, kurczę niedobrze!
Teraz kolej na 510 z pewnością Obrazek
Dziękuję bardzo Ci za odpowiedź.

(Tak teraz zauważyłem, że o #404 pisał już tu kiedyś Luki, podobnie jak o malowaniach pozostałych niedobitków marki Ikarus. Swoją drogą - ma ktoś fotki tych wozów w OBECNYM stanie? Do zajezdni można się zawsze dostac od tyłu - przez pola, ale mam juz doćś takich podchodów).[/code]
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...

Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 776
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Warszawa

Linie autobusowe 1992-2006

Postautor: SzK » pn 08:35, 25 gru 2006

Zmienię temat.
Taki prezencik świąteczny Obrazek
http://republika.pl/mzkpabianice/Pablinie.pdf
Niestety linia L niedokończona...

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3398
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Postautor: prof_klos » pn 09:13, 25 gru 2006

Super - bo akurat powyższe pasuje do tego co mam zamiar napisać Obrazek
Otóż "dobrnąłem" do archiwalnych danych ale jeszcze z MPK Łódź, którymi to szczególikami uzupełnię kilka spraw, które na początku rozwinął Marcin.

* - linia 2bis (uruchomiona 5 maja 1978 roku, zlikwidowana 25 września 1984 roku). Autobusy jeździły spod WOSiR (miejsce gdzie autobusy zawracały istnieje do dziś) i docierały do przystanku końcowego w miejscu dzisiejszego SDH w centrum. W jaki sposób autobus zawracał? Robił to ulicami Zamkowa-Kościuszki-Moniuszki. Zastanawiające jest, czy na Kościuszki obok MOKu istniał przstanek - znajduje się tam wyraźne poszerzenie chodnika...
* Linia 1 powstała 19 lipca 1972
* Linia 2 powstała 17 stycznia 1977
* Linia 3 powstała 2 stycznia 1984
* Linia 4 (pierwotna trasa) powstała 25 września 1984
* Linia 5 powstała 19 czerwca 1989
* Linia 6 powstała 10 maja 1991
* Linia 7 powstała 10 lutego 1992

Ciekawe linie podmiejskie w okolicy Pabianic -
* 253 - Pogodna-Łaskowice
* 266 - Pabianice-Rzgów-Grodzisko-Huta-Kalinko-Romanów
* 268 - Chojny [Łódź]-Guzew-Prawda
* 268bis - Chojny [Łódź]-Stalowa Wola

To tak ku ścisłości.

Ponadto chciałbym tutaj zasygnalizować istnienie towarowch bocznic tramwajowych w Pabianicach (do obecnego eks Pamoteksu - ulicą Strażacką, oraz ulicą Piłsudskiego aż do Partyzanckiej). Może ktoś rozwinąłby ten ciekawy wątek szerzej?
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...

Marcin
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pn 20:10, 11 lip 2005

Re: Linie autobusowe 1992-2006

Postautor: Marcin » pn 11:25, 25 gru 2006

SzK pisze:Zmienię temat.
Taki prezencik świąteczny ;)
http://republika.pl/mzkpabianice/Pablinie.pdf
Niestety linia L niedokończona...


Świetne, ale mała uwaga. Linia D w szczycie nie ma dwóch brygad, tylko czasem nawet 5 9w tym 2 ZKM) i część kursów do Kolumny.

* 266 - Pabianice-Rzgów-Grodzisko-Huta-Kalinko-Romanów


Z tą linią to chyba różnie było. Raz z Bugaju, raz ze Szpitala. Były na pewno kursy do Łodzi w okolice CZMP.

Widzę, że Szymon ma od 1992 r., ale wcześniej:
3 kursowała ... - Nawrockiego - Skargi - Bóźnicza - (3Maja-Warszawska) - Konstantynowska - Partyzancka - PZTT.
4 oczywiście do zajezdni.
262 oczywiście św. Jana - Kilińskiego - Roweckiego na Bugaj
Aczkolwiek dat nie podam.

Aha, obecnie T nie kursuje do 16 tylko do 17.

No i można dodać choć krótką wzmiankę o N, 2BIS, 141, 253, 266.

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » pn 12:36, 25 gru 2006

prof_klos pisze: * 268bis - Chojny [Łódź]-Stalowa Wola

Chyba Starowa Góra :)
268 natomiast jeździło do Rzgowa bodajże.

A może kiedyś tramwaje w Pabianicach pojadą dalej do szpitala ul. Wiejską? Powstała by tam krańcówka dla tramwajów, autobusów (T), busów (3 z TP). Wtedy PKS nie musiał by dojeżdzać do szpitala - będzie tramwaj. Natomiast z Bugaju autobusy jeździły by częsciej.

michal-pab

Postautor: michal-pab » pn 13:30, 25 gru 2006

Mam kilka starych fotek: 201, 401, 451(z reklamą CENTRUM OKULISTYCZNE), 453 (DIALOG) oraz 551 (OVAL) robione ok. 5 lat temu ze zwykłego aparatu. Jak chce ktoś to moge przesłać.

Słyszalem, że MZK ma kupić 5 używanych wozów. Nie wie ktoś jakiej marki mają być i skąd je ściągną???

michal-pab
Coś mówi
Posty: 26
Rejestracja: pn 12:33, 25 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice

Postautor: michal-pab » pn 13:38, 25 gru 2006

A co do tych tramwajów. To podobnież kiedyś chcieli by tramwaje jeździły na bugaj. Są jeszcze nawet tory koło Championa:) Ciekawe co ich powstrzymało przed realizacją tych planów??Obrazek

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » pn 14:13, 25 gru 2006

Może komuna się skończyła? Za komuny było wiele planów wydłużeń i całkowicie nowych tras tramwajowych w Łodzi oraz w Pabianicach (tutaj akurat chyba tylko Bugaj).

SZAUTER
Gaduła
Posty: 1643
Rejestracja: wt 01:00, 12 lip 2005

Postautor: SZAUTER » pn 14:50, 25 gru 2006

Wiesz docelowo tramwaj miał jechać przez Kolumne,Łask do Zd. Woli. Ale jak choćby do Łasku linia istniała i odgałęzienie na Bugaj i w rejon Szpitala to cudnie by było po prostu. Ale niestety nic z tych planów nie wyszło tak samo jak z tramwajem do Brzezin Obrazek

Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 776
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Warszawa

Postautor: SzK » pn 15:13, 25 gru 2006

prof_klos pisze:Linia 6 powstała 10 maja 1991

Raczej 1990

Marcin pisze:Z tą linią to chyba różnie było. Raz z Bugaju, raz ze Szpitala. Były na pewno kursy do Łodzi w okolice CZMP.


Tak w zasadzie to linia 266 kursowała zawsze z Bugaju.
Drugą krańcówką był Rzgów lub Romanów.

Ze Szpitala do CZMP kursowała linia "Pabianice - Łódź", która kursowała około 1994 roku. MZK oznaczało ją 266 tylko na samym początku. Potem tablicą Pabianice - Łódź.

Marcin pisze:Widzę, że Szymon ma od 1992 r., ale wcześniej:
3 kursowała ... - Nawrockiego - Skargi - Bóźnicza - (3Maja-Warszawska) - Konstantynowska - Partyzancka - PZTT.
4 oczywiście do zajezdni.
262 oczywiście św. Jana - Kilińskiego - Roweckiego na Bugaj
Aczkolwiek dat nie podam.


Miałem na celu zebranie informacji o liniach po utworzeniu MZK.
Szymon ma od 1992, bo Szymon ma jakieś dane od tego roku, zresztą samemu zbierane ;)
Niestety co do linii L informacje posiadam mocno niepełne, D również.

Ale skoro wspomniałeś o 4 do zajezdni to
godny uwagi jest fakt że pierwsza trasa trójki była taka:
Zajezdnia Lutomierska – Lutomierska – Partyzancka – Sikorskiego – Nawrockiego – Marchlewskiego (czyli dzisiaj: Roweckiego)
Skierowanie trójki na dzisiejszą trasę nastąpiło równicześnie z uruchomieniem czwórki do zajezdni.

262 na trasie z Bugaju (najpierw z Marchlewskiego, tam gdzie parking osiedlowy), pod koniec z pętli przy Świerczewskiego, kursowało do marca 1991. Przez ponad miesiąc linia była zawieszona, przywrócono ją potem na nieco śmiesznej trasie z Sikorskiego...

Ale akurat 262 z Bugaju pamiętam...
Tak samo jak to , że dwójka nie kursowała Gawrońską, lecz Marchlewskiego, natomiast Gawrońską i Bugajem jeździła czwórka...

(jak ktoś poszpera po półkach
Muzeum Komunikacji Miejskiej to znajdzie takie segregatory i tam są opracowane przebiegi linii pabianickich za czasów MPK.

Marcin pisze:Aha, obecnie T nie kursuje do 16 tylko do 17.

17:01, kurs zjazdowy. A Tw ma o 17:02 pełny kurs :)
Oczywiście godziny są "zaokrąglone", stąd napisałem, że T: 6-16.

michal-pab
Coś mówi
Posty: 26
Rejestracja: pn 12:33, 25 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice

Postautor: michal-pab » pn 15:30, 25 gru 2006

No gdyby był tramwaj z Łodzi do Zduńskiej Woli (jak piszesz) to w Polsce padł by kolejny rekord. Mielibyśmy najdłuższą relacje w całej Europie... kto wie może i na świecie.Obrazek a skoro tej trasy nie ma to najdłuszą w Europie jest: Łódź - OzorkówObrazek

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » pn 15:35, 25 gru 2006

Szlag by trafiał tych, co by musieli jechać kilka godzin takim tramwajem z Ozora do Zduńskiej przez Łódź i po naszych torach.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.

SZAUTER
Gaduła
Posty: 1643
Rejestracja: wt 01:00, 12 lip 2005

Postautor: SZAUTER » pn 15:47, 25 gru 2006

michal-pab pisze:No gdyby był tramwaj z Łodzi do Zduńskiej Woli (jak piszesz) to w Polsce padł by kolejny rekord. Mielibyśmy najdłuższą relacje w całej Europie... kto wie może i na świecie. :D a skoro tej trasy nie ma to najdłuszą w Europie jest: Łódź - Ozorków :D


Przepraszam bardzo. Jednak nie mamy najdłuzszej trasy tramwajowej bo Niemcy nas bija w tym Obrazek Mają trase ok 80 km (nie wiem które miasto) ale jest to linia jadąca przez miasto a następnie wjeżdżająca na tory kolejowe i jedzie do jakiegos Francuskiego miasta. Więc nie dośc że trasa tramwaju ma 80 km to do tego jeszcze jest międzynarodowa ;)[/img]

michal-pab
Coś mówi
Posty: 26
Rejestracja: pn 12:33, 25 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice

Postautor: michal-pab » pn 19:27, 25 gru 2006

Słyszałem że za rok mają 11 wycofać. Nie wie ktoś czy to prawda??


Wróć do „Region łódzki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość