[Pabianice] MZK Pabianice

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
gothmucha
Sympatyk forum
Posty: 697
Rejestracja: czw 01:20, 07 gru 2006
Lokalizacja: Niższa/Śląska
Kontaktowanie:

Postautor: gothmucha » pn 01:08, 19 gru 2011

Kpc21 pisze:I jak było z 58? Z tego co gdzieś czytałem, początkowo po przejęciu przez Koro obowiązywała tam taryfa własna Koro. Dlaczego Koro przejęło tą linię od MPK i kiedy została z powrotem włączona do ŁLTZ?


Tak, KORO miało jakiś czas swoje bilety. To był początek obsługiwania przez nich tej linii, od 1992r. przez jakiś czas, ale nie umiem powiedzieć Ci jaki.

A dlaczego KORO? Bo swego czasu pojawił się pomysł, żeby wypuścić część peryferyjnych linii prywatnym przewoźnikom, ale zainteresowanie było niemal żadne. Poza 58 usiłowano wypchnąć też linie takie jak 54 czy 91, ale ztcp żadna z nich nie doczekała się prywatnego przewoźnika (54 na pewno nie, 91 nie jestem na setkę pewien).

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » pn 01:16, 19 gru 2011

Któraś linia była obsługiwana przez inną firmę. Skoro jesteś niemalże pewien że nie było to 54 to pewnie 91 i też tę linię obstawiałem w domysłach na początku. Był to bardzo krótki okres czasu. Tabor w stylu Jelcz Berliet.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.

Bamil
Czasem wpada
Posty: 62
Rejestracja: sob 23:32, 05 cze 2010

Postautor: Bamil » pn 02:00, 19 gru 2011

SEC pisze:Któraś linia była obsługiwana przez inną firmę. Skoro jesteś niemalże pewien że nie było to 54 to pewnie 91 i też tę linię obstawiałem w domysłach na początku. Był to bardzo krótki okres czasu. Tabor w stylu Jelcz Berliet.


58 bis obsługiwała firma "Jędruś". Co ciekawe na owych liniach bilety nie mogłe być tańsze (sic), natomiast mogły być droższe. Każdorazowo więc podwyższano tam opłaty za przejazd przy podwyżkach centralnych.

Następnie linie zostały połączone, a kierowcy przez to stracili 5-minutowy postój na Pieninach (zamiast 17+17, 5+5 zrobiło się 17+22, 5+0)

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » pn 02:23, 19 gru 2011

Ciekawa sprawa. Może ktoś będzie coś jeszcze wiedział o 91.

pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Postautor: pawelczyk » pn 07:31, 19 gru 2011

gothmucha pisze:54 na pewno nie, 91 nie jestem na setkę pewien.


A no właśnie według strony mkmlodz.webd.pl 54 na pewno tak. I 91 wydaje mi się, że też było "prywatne przez pewien czas.

przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Postautor: przemeqq » pn 15:54, 19 gru 2011

gothmucha pisze:
A dlaczego KORO? Bo swego czasu pojawił się pomysł, żeby wypuścić część peryferyjnych linii prywatnym przewoźnikom, ale zainteresowanie było niemal żadne. Poza 58 usiłowano wypchnąć też linie takie jak 54 czy 91, ale ztcp żadna z nich nie doczekała się prywatnego przewoźnika (54 na pewno nie, 91 nie jestem na setkę pewien).


A czy czasem na 54 i 91 nie przejął ktoś, kto wynajął autobusy od PKSu Brzeziny?

Ztcp przetarg był też na 62, 63, 66, 68. Kojarzy mi się, że na 66 MPK przez jakiś czas też nie obsługiwało.

Natomiast co do postów wyższych. 97 w latach 90. to dawna pospieszna linia C. Zmiana numeracji nastąpiła 1 XI 1994, wskutek likwidacji linii pospiesznych. C, tak jak wspomniano, jeździła prosto Śmigłego - Rydza (dla starszych: Promińskiego), nie wjeżdżała w Tatrzańską.
Resztę napisali inni ;)

pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Postautor: pawelczyk » pn 22:52, 19 gru 2011

Racja, 66 też było jakiś czas prywatne. Gość miał jeden autobus i jak się popsuł to cały dzień potrafiła linia nie jeździć.

gothmucha
Sympatyk forum
Posty: 697
Rejestracja: czw 01:20, 07 gru 2006
Lokalizacja: Niższa/Śląska
Kontaktowanie:

Postautor: gothmucha » wt 00:00, 20 gru 2011

pawelczyk pisze:A no właśnie według strony mkmlodz.webd.pl 54 na pewno tak. I 91 wydaje mi się, że też było "prywatne przez pewien czas.


Hm, o ciekawe z tym 54. Ja chodziłem do podstawówki na Nowogrodzkiej w tamtych latach i pamiętałem, że tylko na 58 bilety nie były miejskie, tylko jakieś inne. Pewnie stąd pomyłka.

Co do 91 - pamiętam taki duży napis na przystanku "91 wróć". Pewnie gdzieś na wysokości przerwy między prywatnym przewoźnikiem a MPK.

Ventlan
Gaduła
Posty: 1183
Rejestracja: pn 18:55, 15 maja 2006
Lokalizacja: Łódź i okolice

Postautor: Ventlan » pt 00:06, 30 gru 2011

Obecne 97 powstało przy okazji reformy 2001 i likwidacji wszystkich linii 25x zastepujac 259 z przedłuzeniem na dw. Kaliski. Jako ciekawostkę dodam, że 259 przed likwidacją było obsługiwane przez PKS, a nie MPK.

Nowa 97 jako linia do Niesięcina miała uzasadnienie dla taboru niskopojemnego (nawet nosiła oznaczenie 97bus). Po przedłużeniu trasy przez Rąbień do Zielonego Romanowa transity okazały się zdecydowanie za małe, a ponieważ TP niespecjalnie posiadało cokolwiek innego, stąd różne cyrki taborowe na tej linii (o czym niżej).

Następnie zmieniono przebieg trasy przez Podchorążych (wczesniej jeździła prosto ul. Złotno z pominięciem przystanków Legnicka, Stare Złotno, Złotno 141a). Ostatnią zmianą trasy było w 2007 przedłużenie z Zielonego Romanowa na Rojną.

Jak wspomniałem, po pierwszym przedłużeniu transity nie były w stanie pomieścić wszystkich chętnych. Specjalnie na tą linię TP zakupiło solbusy, ale te okazały się mocno awaryjne i brakowało jakiejkolwiek rezerwy (kupiono 2 szt. na linię 2-brygadową). Ratowano się na przykład puszczając transity w "trakcji podwójnej" oraz podwykonawcami właśnie. Wszystkich nie spamiętam, ale wymienię co się da.

Przez pewien czas jedną brygadę obsługiwał przysłowiowy "pan Heniek z jednym autobusem", którym był "skleposan" ex-PKS Łódź. Spotkać też można było kapenę z MKT (prawdopodobnie jako wypożyczenie, TP miało własną kapenę również często goszczącą na linii, więc kierowcy znali sprzęt). Przez pewien czas na linię powrócił PKS przy pomocy mercedesa 612D. Dłuższy czas podwykonawcą był nieistniejący już Edmar puszczając jakikolwiek autobus udało im się zmusić do jazdy. Tak więc na linii można było spotkać dowolny wóz z ich bogatej kolekcji szrotów, łacznie z przegubowym O305G. Ostatnio stałym podwykonawcą był Es-Ka-Es, najpierw turystycznymi PR110D Lux, pozniej setrami w wersji podmiejskiej, ale okazjonalnie też turystycznymi.

W międzyczasie TP zakupiło kilka niskopodłogowych używanych MANów na zastępstwo kompletnie zrujnowanych solbusów (rocznik 2002, kupione nówka sztuka). Mimo tych zakupów regularnie jedna brygada obsługiwana jest przez podwykonawcę (po przedłużeniu na Rojną linia ma 3 brygady w tym 1 szczytową).

px33
Fan forum
Posty: 4804
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » pt 00:36, 30 gru 2011

Eskaes jeździ cały czas (a przynajmniej widziałem ich turystyka raptem kilka dni temu), więcej - jeden Solbus też (i widziałem go wczoraj)

Jeszcze jednym ciekawym autobusem na tej linii był PR110D, też chyba z Eskaesu.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez px33, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 763
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Warszawa

Podwyżka cen biletów MZK

Postautor: SzK » pn 07:59, 30 lip 2012

Od 1 września o 30% drożeją bilety jednorazowe MZK Pabianice.
O prawie 16% bilety 30-dniowe na sieć miejską.

Wprowadzony zostanie bilet dobowy w cenie równej trzem biletom jednorazowym, oraz bilet trzymiesięczny.

http://www.mmpabianice.pl/pl/od_1_wrzesnia_bilet_normalny_2_60_zl_ulgowy_1_30_zl.html

http://www.zyciepabianic.pl/wydarzenia/miasto/krotko/podniesli-cene-biletow-autobusowych.html

magdalena991
Niemowa
Posty: 1
Rejestracja: wt 11:13, 27 lis 2012

Postautor: magdalena991 » śr 01:08, 28 lis 2012

Witam!
Jak wszyscy dobrze wiedzą mamy budowę autostrady,i ruch w kierunku Bełchatowa jest bardzo utrudniony przez zwężenia,obiazdy itp.wszystko by wydawało się że jest w porządku,ale nie do końca..Pracuję w Pabianicach niestety nie posiadam własnego środka lokomocji, więc skazana jestem na autobus,ale najgorsze jest to że nikt nie pomyślał o ludziach którzy wysiadają na przed ostatnim przystanku czyli w Pawlikowicach.Nie dość że przystanek jest usytułowany w głupim miejscu to jeszcze teraz w chwili gdzie ciężarówek jest więcej niż na "gierkówce" autobus dziś zatrzymał się na wysokości miejsca gdzie sprzedaje się choinki,drzewka i inne będzie pewnie ze 100m(jak nie więcej)do skrętu w kierunku wioski,ciekawe jaki mądry imbecyl to wymyślił.Dziś kończę pracę o 21 i tak koło wpóldo będę sobie spacerować po trasie,a co dodam że brakuje oświetlenia na tym odcinku i pobocza które pod wpływem deszczyku zamienia się w śliską breję..A jak spadnie śnieg to będzie dopiero jazda chyba trzeba bedzie sie nauczyć fruwać i to wszystko za 3.80 bo tyle kosztuje bilet w jedną stronę do Pabianic.Prezes MZK sam powinien się przejechać i się przejść tak koło 17ej jak jest najlepszy ruch.Gorąco Panu polecam lepsze niż bangi silne doznania zagwarantuje Panu kochany burdel MZK PABIANICE.

Bamil
Czasem wpada
Posty: 62
Rejestracja: sob 23:32, 05 cze 2010

Powrót do tematu linii prywatnych.

Postautor: Bamil » ndz 15:37, 03 lut 2013


A dlaczego KORO? Bo swego czasu pojawił się pomysł, żeby wypuścić część peryferyjnych linii prywatnym przewoźnikom, ale zainteresowanie było niemal żadne. Poza 58 usiłowano wypchnąć też linie takie jak 54 czy 91, ale ztcp żadna z nich nie doczekała się prywatnego przewoźnika (54 na pewno nie, 91 nie jestem na setkę pewien).


Jakby na potwierdzenie, że są to bzdury, ostatnia aktualizacja strony mkmlodz:

http://mkmlodz.webd.pl/kalendarium/kalendarium19912010.htm

Zarówno (na pewno) 54, jak i 91 tak jak pisali poprzednicy, doczekały się obsługi prywatnej.

jan_defecto
Megagaduła
Posty: 2079
Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
Lokalizacja: Łódź-Retkinia

Postautor: jan_defecto » sob 16:19, 26 paź 2013

MZK sprzedaje dwa Vero (651 i 653).
LINK
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez jan_defecto, łącznie zmieniany 2 razy.

domino
Gaduła
Posty: 1014
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Postautor: domino » wt 22:00, 27 maja 2014

Od lipca pabianiczanie pracujący w fabrykach Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej będą mogli dojeżdżać tam transportem zbiorowym. Zmieni się bowiem trasa i rozkład prywatnej linii 4. To kolejne połączenie wydłużone do nowego krańca Janika leżącego na granicy Łodzi i Konstantynowa Łódzkiego.

http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/pabianice-latwiej-do-lodzkiej-strefy-przemyslowej-2449.html

jan_defecto
Megagaduła
Posty: 2079
Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
Lokalizacja: Łódź-Retkinia

Postautor: jan_defecto » śr 12:37, 18 cze 2014

Transport Publiczny pisze:
Pabianice wymienią większość autobusów na hybrydy

Władze Pabianic zaprezentowały swoje plany wykorzystania środków unijnych w nowej perspektywie budżetowej. Związane z komunikacją miejską projekty, które już znalazły się na podstawowej liście Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych, warte są ponad 45 mln zł. Za tę kwotę miasto chce m.in. kupić 18 autobusów hybrydowych i wyremontować zajezdnię.

Pabianicki magistrat chce wykorzystać rozpoczynającą się unijną perspektywę budżetową na znaczne inwestycje w transport miejski. Kilka projektów, o których dofinansowanie starał się urząd miasta, zostało wpisanych na listę podstawową Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego. – Wartość realizowanych projektów komunikacyjnych wyniesie aż 45,5 mln zł. Z funduszy unijnych dostaniemy 38 mln 675 tys. zł dofinansowania – cieszy się Joanna Stelmach, rzecznik prasowy pabianickiego urzędu miejskiego.

Koniec autobusów z lat 90-tych

Zgodnie z aktualną polityką dotowania wymiany taboru na niskoemisyjny, najważniejszą i najdroższą inwestycją ma być zakup osiemnastu autobusów z napędem hybrydowym. Oznacza to zastąpienie przeszło połowy dotychczasowego parku taborowego Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego, który eksploatuje liniowo 28 pojazdów. – Zakup nowoczesnych autobusów pozwoli wymienić zwłaszcza autobusy marki MAN, które zostały wyprodukowane w latach 1995 – 1996 – ocenia Joanna Stelmach.

MZK Pabianice kupiło używane MAN-y kilka lat temu, by móc wycofać wysłużone jelcze 120M i pochodzące jeszcze z lat 80. ikarusy. Pozwoliło to na podratowanie trudnej wówczas sytuacji taborowej, ale tylko na krótki okres. – Niewątpliwą zaletą hybryd będą znaczne oszczędności w zużyciu paliwa. Pomogą też utrwalić nowoczesny wizerunek naszej komunikacji – mówi rzecznik urzędu. Pozostałą część taboru stanowią cztero- i pięcioletnie solarisy oraz jeden jelcz vero. Po zapowiadanej dostawie wszystkie pojazdy będą więc stosunkowo nowe i spełnią wszystkie współczesne standardy.

Koniec trzydziestoletniej prowizorki

W ramach tego samego zadania Pabianice chcą wyremontować zajezdnię MZK. – To ważne uzupełnienie zakupu. Zniszczony plac manewrowy wymaga wymiany nawierzchni, niezbędna jest budowa nowej stacji paliw oraz kontynuacja remontu hal warsztatowych – powiedziała Joanna Stelmach. Na terenie bazy stanąć ma też nowe centrum zarządzania ruchem połączone z zapleczem socjalnym. Zakończy to trzydziestoletni okres trwania prowizorycznego zaplecza, które postawiono jeszcze w czasach PRL z myślą o jedynie tymczasowej jego eksploatacji. Obie części projektu warte są łącznie 38,6 mln zł. Wkład własny Pabianic wynieść ma 15 proc.

Drugim pakietem inwestycji realizowanym w ramach ZIT ma być modernizacja infrastruktury pasażerskiej. Na jednej z najważniejszych pętli w mieście, Waltera-Jankego, stanie mały dworzec autobusowy. Miasto kupi też 5 biletomatów stacjonarnych, 30 mobilnych, 35 wiat i 70 słupków przystankowych oraz dostosuje 20 peronów do potrzeb niepełnosprawnych. Na przystankach mają pojawić się tablice informujące o rzeczywistym czasie oczekiwania, zamontowany zostanie system monitoringu. Koszt wszystkich tych udogodnień ma wynieść ok. 6,9 mln zł.

Pieniądze na autobusy już są, na tramwaj – wciąż nie

Pabianice chcą zrealizować zaplanowane już prace w 2017 roku. Miasto wciąż szuka też źródła finansowania koniecznego remontu infrastruktury tramwajowej na linii do Łodzi. – Z uwagi na bardzo duży zakres rzeczowo-finansowy projektu (szacunkowy koszt to niemal 140 mln zł) i ograniczoną alokację środków w ramach ZIT, o dofinansowanie na realizację naszego etapu Łódzkiego Tramwaju Regionalnego będziemy ubiegać się w trybie konkursowym z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko – zapowiada Joanna Stelmach.


Źródło
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez jan_defecto, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3374
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Postautor: prof_klos » śr 18:10, 18 cze 2014

Mega skok jakości, a przecież tabor już nowoczesny i nowy. Obrazek
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...

Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 702
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Postautor: Graficzny » śr 19:25, 18 cze 2014

No to ciekawe kiedy zaczną jechać te hybrydy i jakiego producenta one będą.

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3374
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Postautor: prof_klos » śr 21:56, 18 cze 2014

Pewnie Solarisa.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...

Kpc21
Weteran
Posty: 5855
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » wt 18:02, 29 lip 2014

Przystanek Kilińskiego/cmentarz przeniesiony

Zarząd Dróg Wojewódzkich przeniósł przystanek autobusowy Kilińskiego/cmentarz o około 40 metrów w kierunku południowym. Autobusy linii 265 oraz busy i PKS nie zatrzymują się już przy wiacie przystankowej, ale dalej – przy słupku ze znakiem przystanku autobusowego. Przystanek został przeniesiony bez wiedzy i akceptacji Urzędu Miejskiego.

Urząd Miejski w Pabianicach – Zespół Inżyniera Miasta jako organizator komunikacji miejskiej na terenie Pabianic oświadcza, że nie akceptuje sposobu, w jaki zarządca drogi przygotował nową lokalizację przystanku. Wystąpimy więc do zarządcy drogi z wnioskiem o natychmiastowe wybudowanie w nowej lokalizacji peronu przystankowego bądź o przywrócenie poprzedniego miejsca zatrzymywania się autobusów.

Obrazek


O ile wierzę że MZK zatrzymuje się w nowym miejscu, to przypuszczam że PKS i busy cały czas stają pod wiatą :) Tak, jak to wygląda w Dobrej pod Strykowem, gdzie podobno tam gdzie jest wiata przystanku nie ma, jednak na przystanku wymalowanym na jezdni z ustawionym znakiem zatrzymuje się tylko i wyłącznie MPK, i nie zmieniło się to nawet po zawaleniu się wiaty - reszta przewoźników zatrzymywała się i zatrzymuje tam gdzie jest wiata (przed skrzyżowaniem), a nie tam gdzie podobno jest przystanek (za skrzyżowaniem). W dodatku po kilku dniach w "nielegalnym" miejscu ustawiono nową wiatę, tzn. nową-starą, tzn. typu Kami (wcześniejsza była murowana).
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)


Wróć do „Region łódzki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość