Łódzki Tramwaj Regionalny

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Postautor: o3r » śr 15:47, 06 lut 2008

Ale na pewno ten termin?

mig
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Postautor: mig » śr 15:51, 06 lut 2008

W przyszłym tygodniu to już na pewno.

Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Tomasz.bu » śr 19:33, 06 lut 2008

Kazik pisze:'50' to będzie miała punkt przesiadkowy z '11' już na pl.Niepodległości...


Niech żyje "już" Obrazek

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » śr 20:33, 06 lut 2008

A co z przesiadką z 5/6 na Z1/Z2...

ikarusojelcz
Sympatyk forum
Posty: 737
Rejestracja: wt 14:42, 26 wrz 2006
Lokalizacja: Rekinia City

Postautor: ikarusojelcz » czw 18:14, 07 lut 2008

Łódź choruje na "epidemię" likwidowania tras pętli i skrętów.

o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Postautor: o3r » czw 19:01, 07 lut 2008

Niech polikwidują wszystkie skręty i ronda, jak w Warszawie w latach 60. Oni żałują. A przecież chcą z nas zrobić drugą wawkę Obrazek

Ventlan
Gaduła
Posty: 1183
Rejestracja: pn 18:55, 15 maja 2006
Lokalizacja: Łódź i okolice

Postautor: Ventlan » czw 20:52, 07 lut 2008

http://miasta.gazeta.pl/lodz/1,35136,4909438.html pisze:Tramwaj Regionalny czy tylko Łódzki?

W czerwcu szybki tramwaj połączy północ i południe Łodzi. I na tym koniec. Pabianice, Ksawerów, Zgierz i Ozorków nadal bowiem nie wiedzą, czy przyłączać się do budowy ŁTR.


W czerwcu gotowe będzie ponad 15 km trasy od Helenówka do Chocianowic. Między tymi dwiema zajezdniami tramwaje pojadą po nowych, prostych torach, a o płynną jazdę zadba komputerowy system sterowania ruchem. Korzyściami dla pasażerów mają być krótszy czas jazdy, nowe przystanki czy niskopodłogowe tramwaje. Wszystkie te udogodnienia sięgną jednak tylko do granic Łodzi. Jakie są szanse na to, że Łódzki Tramwaj Regionalny kiedykolwiek wyjedzie poza Łódź?

Oficjalnie sąsiadujące z Łodzią Zgierz i Pabianice chętnie przyłączą się do projektu. W praktyce jednak samorządowcy przyznają, że na wymianę torów nie mają pieniędzy. - Chcemy tramwaju, ale trzeba sprawdzić wszystkie wyliczenia. Te z 2004 r. na pewno są już nieaktualne - mówi Joanna Kołakowska, p.o. naczelnika wydziału inżynierii miasta i ochrony środowiska w Pabianicach. - Nie wiemy też, czy o ewentualne unijne dofinansowanie powinniśmy starać się sami czy wspólnie z innymi miastami.

W sekretariacie Urzędu Gminy Ksawerów na pytanie o ŁTR odpowiedź była jeszcze krótsza: Nie komentujemy sprawy tramwajów.

Tymczasem projekt ŁTR wcale nie powinien się na Łodzi kończyć. - To, co teraz jest remontowane, to tak zwany etap pierwszy. Gdy występowaliśmy do Unii Europejskiej o dofinansowanie, to liczyliśmy, że projekt będzie kontynuowany - mówi Marcin Małek, rzecznik MPK Łódź. - Celem projektu było przecież poprawienie komunikacji między miastami. A im więcej pasażerów wybierze tramwaj, tym mniejszy tłok na ulicach - dodaje Małek.

Najbliżej modernizacji linii tramwajowej jest Zgierz, który już przymierzał się do budowy ŁTR. - W poprzedniej kadencji nie udało się jednak tego pomysłu zrealizować. Na razie więc ŁTR jest tylko tramwajem łódzkim, a nie regionalnym - mówi Jerzy Sokół, prezydent Zgierza. - W tej chwili mamy dokumentację dla doprowadzenia ŁTR do osiedla 650-lecia. Koszty to ok. 40 mln zł i bez pomocy z zewnątrz się nie uda. Dlatego bardzo liczymy na pomoc i podpowiedzi ze strony Łodzi - dodaje Sokół. Zgierz rozważa trzy warianty inwestycji. Optymistyczny zakłada, że znajdą się pieniądze na połączenia nie tylko Zgierza z Łodzią i Pabianicami, ale również z Ozorkowem. Skromniejsza wersja to doprowadzenie szybkiego tramwaju do osiedla 650-lecia. W najgorszym przypadku władze Zgierza będą się starały zmodernizować tory tylko od Helenówka do pętli przy pl. Kilińskiego, którą już wyremontowały.

Mniej entuzjazmu ma Ozorków. - Czekamy na propozycję Łodzi. Sami na pewno nie sfinansujemy budowy naszego odcinka - mówi Włodzimierz Skrupski, z-ca burmistrza Ozorkowa.

Tymczasem urząd marszałkowski przekonuje, że nie ma na co czekać, tylko startować po unijne wsparcie. - Niech miasta połączą siły i wspólnie złożą wniosek. Unia bardzo chętnie wspiera kontynuację już rozpoczętych projektów - radzi Elżbieta Hibner, członek Zarządu Województwa.

Dziś w Łodzi prezydenci i burmistrzowie Ozorkowa, Zgierza, Ksawerowa i Pabianic mają się spotkać z Włodzimierzem Tomaszewskim, wiceprezydentem Łodzi. Cel? Ustalenie, co dalej z projektem ŁTR.

Teraz albo nigdy

Budowa nowej linii tramwajowej to spory wydatek. Samorządowcy z Ozorkowa, Zgierza czy Pabianic mówią, że ich nie stać. Pytanie tylko, czy stać ich będzie za pięć lat, gdy strumień unijnych dotacji popłynie jeszcze dalej na wschód i południe Europy. A przez te kilka lat wiele się zmieni. Na drogi wyjadą kolejne tysiące aut, a żadne obwodnice ani autostrady komunikacji zbiorowej nie zastąpią. O tym, jak ważna jest komunikacja z Łodzią, wiedziano już ponad sto lat temu, gdy powstały linie podmiejskie. Dziś tory te są często w tak opłakanym stanie, że pasażerowie wolą się już stłoczyć w podmiejskim busie. Tyle tylko, że Europa stawia dziś na rozwiązania ekologiczne i przyjazne miastu. A trudno sobie wyobrazić lepszy dojazd do pracy niż omijające metro kolej i tramwaje.

Władze Łodzi powinny stanąć na głowie, by pomóc kolegom z mniejszych miast czy to radą, czy dokumentacją. A prezydenci mniejszych miast niech siadają do pisania wniosków po eurodotacje.

Simon
Gaduła
Posty: 1399
Rejestracja: ndz 21:08, 09 gru 2007
Lokalizacja: Łódź Górna

Postautor: Simon » czw 21:06, 07 lut 2008

Wie ktoś jak radziła sobie w pierwszym dniu spółka MKT na linii Z6 Obrazek

Myszon
Stały bywalec
Posty: 291
Rejestracja: pt 16:55, 21 lip 2006
Lokalizacja: Hollyłódź
Kontaktowanie:

Postautor: Myszon » czw 23:08, 07 lut 2008

Moi szpiedzy z terenu donoszą, iż na Z6 kursowało m.in. cacko z kris-tour-a:
Obrazek

Aha, i linia jeździ oznaczona jako "46 Komunikacja zastępcza" co w sumie jest bardziej logiczne.

Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Tomasz.bu » czw 23:29, 07 lut 2008

Obrazek

rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontaktowanie:

Postautor: rkplodz » pt 03:04, 08 lut 2008

LOL. To trzeba zaliczyć, koniecznie. Obrazek

mig
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Postautor: mig » pt 15:04, 08 lut 2008

Możliwe, że Kris puścił też swoją O407 bo na Corning Widzew jeździ turystyczny Mercedes. Choć może się mylę Obrazek

Kazik
Megagaduła
Posty: 2813
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Postautor: Kazik » pt 17:07, 08 lut 2008

50 miejsc w autokarze w porównaniu do 200 w GT8 wypada blado.

Awatar użytkownika
1888
Czasem wpada
Posty: 86
Rejestracja: czw 12:07, 21 gru 2006
Lokalizacja: Zgierz
Kontaktowanie:

Postautor: 1888 » pt 21:18, 08 lut 2008

mig pisze:
o3r pisze:
ukalo pisze:Obawiam się, że właśnie to się w poniedziałek stanie.

Już w poniedziałek???

Nadchodzi ten zapowiadany przykry moment :(


Jechałem dziś cztery razy tym odcinkiem (oczywiście tramwajem) bo w weekend nie mam czasu. I naprawdę było mi tak przykro i smutno, że to miasto jest takie antytramwajowe. Czy tu naprawdę tory ciągle (powoli ale systematycznie) muszą znikać? Swoją drogą Czerwona i Wróblewskiego są na tyle szerokie (razem z chodnikami po których mało kto chodzi), że spokojnie mogłyby być dwie jezdnie i jeszcze torowisko.
Jak ja nienawidzę ZDiT-u !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dopóki nie wstąpiłem do KMST dopóty nie widziałem jakim szkodnikiem są betony ze ZDiT.
Czy to naprawdę 10.02. późnym wieczorem nastąpi koniec historii tego odcinka sieci tramwajowej???? :cry:

M.C.
Gaduła
Posty: 1958
Rejestracja: sob 16:08, 01 gru 2007

Postautor: M.C. » pt 21:20, 08 lut 2008

Czyżby jakieś pożegnanie? Obrazek

Dzisiaj w Radiu Łódź wypowiadał się ktoś z władz Pabianic. Raczej dał do zrozumienia, że na ŁTR w tym mieście nie ma co liczyć ("mimo najszczerszych chęci")
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez M.C., łącznie zmieniany 1 raz.

o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Postautor: o3r » pt 21:50, 08 lut 2008

Bo gdyby nie Ksawerów...

M.C.
Gaduła
Posty: 1958
Rejestracja: sob 16:08, 01 gru 2007

Postautor: M.C. » pt 21:55, 08 lut 2008

Powiedział wprost, że nie ma kasy.

A Ksawerów?...Faktycznie, coś mówili, że w Urzędzie Gminy nikt nie chciał rozmawiać na temat ŁTR.

o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Postautor: o3r » pt 21:58, 08 lut 2008

Nie o to chodzi. W Pabianicach ktoś z włodzarzy bodajże powiedział, że tramwaj by był, gdyby nie Ksawerów Obrazek

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » pt 22:16, 08 lut 2008

Kazik pisze:50 miejsc w autokarze w porównaniu do 200 w GT8 wypada blado.
Biorąc pod uwagę średnią prędkość tramwaju linii 46 poza Łodzią, te zastępcze autobusy mogłyby nawet o 15 minut szybciej dojechać do Ozorkowa oszczędzając jedną brygadę. W drugą stronę już w sumie dwie.

Arturro 70a
Gaduła
Posty: 1568
Rejestracja: czw 13:37, 21 cze 2007
Kontaktowanie:

Postautor: Arturro 70a » pt 22:18, 08 lut 2008

Ksawerów jak na to nie patrzeć to mała gmina i nie dziwi mnie, że nie ma ona pieniędzy.


Wróć do „Region łódzki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość