Łódzki Tramwaj Metropolitalny

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1727
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Łódzki Tramwaj Metropolitalny

Postautor: STUDI » wt 12:59, 09 gru 2014

ZDiT ogłosiło przetarg:

Przygotowanie studium wykonalności dla projektu „Łódzki Tramwaj Metropolitalny”

http://zdit.uml.lodz.pl/pl/strona/Przetargi/178

Milej lektury.
Nieomieszkam jakiś skrót z opisu zamówienia tutaj zapodać.

Nic do zamieszczenia na forum. Dużo analiz, opracowania, treści uchwał, porozumień. Jak kto ma czas to miłej lektury.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
III spotkanie Audio Vintage Poland Group,
20 - 22 VII 2018, Dobieszków
4HiFi, Tonsil, Haiku Audio, Nomos, Smok Audio, EIC, PioVision
https://web.facebook.com/groups/202392147034369/
https://web.facebook.com/AudioVintagePolandGroup/

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1437
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Postautor: kuba_bed » pt 14:55, 30 sty 2015

Aktualizując nieco temat. Dziś wybrali najkorzystniejszą ofertę:
oferta nr 5 złożona przez: Konsorcjum :
1.Grzegorz Kawka P.H.U. Telsat ul. Jana Dąbskiego 1A, 72- 300 Gryfice – Lider Konsorcjum,
2.WYG INTERNATIONAL Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością,ul. Marynarska 15,02-674 Warszawa – Partner Konsorcjum,
3.WYG Consulting Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, ul. Sienna 64, 00-825 Warszawa– Partner Konsorcjum,
-za cenę ofertową brutto: 382.000,00 PLN.

Wybrana oferta jw. otrzymała łącznie100 punktów w zakresie kryteriów ustalonych przez Zamawiającego w SIWZ, tj. w:
a) kryterium ceny – 70 pkt,
b) kryterium koncepcja : łącznie 30pkt tj. w podkryteriach :

1.KOSZTY REALIZACJI INWESTYCJI I ŹRÓDŁA JEJ FINANSOWANIA – 10 pkt
2. LOGIKA INTERWENCJI – 5 pkt,
3. REZULTATY - 5 pkt,
4. ANALIZY RUCHU -5 pkt,
5. ANALIZA INSTYTUCJONALNA INWESTYCJI -5 pkt,

Drugą ofertą, którą oceniono była:
Oferta nr 3 złożona przez Schuessler – Plan Inżynierzy Sp. z o.o. ul. Grzybowska 12/14 00-132 Warszawa otrzymała łącznie 78,13 punktów w zakresie kryteriów ustalonych przez Zamawiającego w SIWZ, tj.w:

a) kryterium ceny – 55,13 pkt,

b) kryterium koncepcja : łącznie 23 pkt tj. w podkryteriach :


1.KOSZTY REALIZACJI INWESTYCJI I ŹRÓDŁA JEJ FINANSOWANIA – 4 pkt
2. LOGIKA INTERWENCJI – 4 pkt
3. REZULTATY – 5 pkt,
4. ANALIZY RUCHU – 5 pkt,
5. ANALIZA INSTYTUCJONALNA INWESTYCJI – 5 pkt.

I nie mam pojęcia co z kolejnymi, bo tego już nie napisali czy zostały odrzucone...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez kuba_bed, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 763
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Warszawa

Postautor: SzK » ndz 12:20, 01 lut 2015

Tylko dwie oferty spełniły wymagania.

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1437
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Postautor: kuba_bed » czw 19:33, 12 lut 2015

No to umowa została podpisana kilka dni temu Obrazek

Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2202
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Postautor: Mat » czw 10:33, 12 mar 2015

http://www.expressilustrowany.pl/artykul/3781901,placa-za-migawki-i-chodza-pieszo-tramwaj-mpk-jak-ruletka,id,t.html
Podobny problem jest także na 41 i 43, tylko może w mniejszym stopniu. Jedyną szansą na zmniejszenie tego problemu jest chyba tylko modernizacja tras i taboru. No ale na to, mieszkańcy sobie jeszcze co najmniej kilka kolejnych lat, poczekają.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Mat, łącznie zmieniany 1 raz.
Mateusz

EA-1 8-)
Foto
Obrazek

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1727
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Postautor: STUDI » czw 11:52, 12 mar 2015

Mat pisze:No ale na to, mieszkańcy sobie jeszcze co najmniej kilka kolejnych lat, poczekają.


Kolejnych kilka lat oznacza likwidację z racji śmierci technicznej infrastruktury. Skończy się przebudowa WZ i Dworca Fabrycznego to i z 41 uciekną pasażerowie z powrotem do busów.
III spotkanie Audio Vintage Poland Group,
20 - 22 VII 2018, Dobieszków
4HiFi, Tonsil, Haiku Audio, Nomos, Smok Audio, EIC, PioVision
https://web.facebook.com/groups/202392147034369/
https://web.facebook.com/AudioVintagePolandGroup/

Jordi
Gaduła
Posty: 1107
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Postautor: Jordi » pt 13:27, 13 mar 2015

Ciekawe, że za MKT nie było takiej "paranoi", a naprawdę od przejęcia linii przez MPK codziennie praktycznie są awarie tam... Fakt faktem torowisko jest na całej linii jak na Wojska Polskiego u nas... Nie wiem, czy już nie w tym roku będzie Z46 autobus na stałe...

No i Zgierz przymierza się od jesieni puścić na Proboszczewice jakąś linię autobusową...

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1727
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Postautor: STUDI » pt 16:57, 13 mar 2015

Nie chcą dyktatu MPK jak widać.
Jeszcze dwa lata i będzie koniec linii podmiejskich tramwajowych.
III spotkanie Audio Vintage Poland Group,
20 - 22 VII 2018, Dobieszków
4HiFi, Tonsil, Haiku Audio, Nomos, Smok Audio, EIC, PioVision
https://web.facebook.com/groups/202392147034369/
https://web.facebook.com/AudioVintagePolandGroup/

Kpc21
Weteran
Posty: 5855
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pt 19:42, 13 mar 2015

Link nie działa.

Czy na prawdę za MKT było inaczej? Do ogółu te informacje nie docierały, bo nie informowało o nich MPK na stronie internetowej.

A na Wojska Polskiego u nas jest jednak dużo gorzej niż na trasach podmiejskich. Do Zgierza przynajmniej raz zdarzyło się nawet Cityrunnerowi, albo Pesie (już nie pamiętam) pojechać - i nie było z tym jakiegoś problemu.

Ale remont tras podmiejskich jest konieczny.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2202
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Postautor: Mat » pt 20:54, 13 mar 2015

Kpc21 pisze:Link nie działa.
Naprawione.
Kpc21 pisze:A na Wojska Polskiego u nas jest jednak dużo gorzej niż na trasach podmiejskich. Do Zgierza przynajmniej raz zdarzyło się nawet Cityrunnerowi, albo Pesie (już nie pamiętam) pojechać - i nie było z tym jakiegoś problemu.
One jeździły tylko do placu Kilińskiego, może dlatego nie było problemu, bo większość zatrzymań zdarza się jednak za rozjazdem, np. w Proboszczewicach. Po drugie to był naprawdę wyjątek, więc raczej to o niczym nie świadczy. Wojska Polskiego też jest w złym stanie, tylko zastanawia mnie, dlaczego właśnie tutaj się zwleka z remontem. Na trasach podmiejskich rozumiem, że jedną z kwestii może być porozumienie gmin, jak np. w przypadku ŁTRu. Jednak w mieście, gdzie o remoncie decyduje samorząd, modernizacja takich odcinków jak np. Wojska Polskiego, powinna być przeprowadzona tym bardziej już dawno.
Mateusz

EA-1 8-)
Foto
Obrazek

kafar
Sympatyk forum
Posty: 554
Rejestracja: śr 12:47, 21 maja 2008
Lokalizacja: Zgierz

Postautor: kafar » pt 20:56, 13 mar 2015

Za MKT też były awarie, ale nie tak często jak dzisiaj. Wszystko przez to że na 16 jeżdżą 805tki i obciążają podstację. A jak jeszcze dochodzą na 46 to zatrzymania gotowe. Przede wszystkim podstacja na Helenówku powinna być zmodernizowana, wtedy liczba zatrzymań by się zmniejszyła.
Co do taboru to nie jest najgorzej, ale mogłoby być lepiej. Zdarzają się awarie. Sytuacja jest taka, że nie tak często jak w taborze naszej produkcji, co zostało obliczone i udowodnione - helmuty mają mniejszy współczynnik zjazdów awaryjnych na ilość przejechanych kilometrów - ale z kolei jeżdżą na dłuższych trasach, na co trzeba też brać poprawkę.

Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2202
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Postautor: Mat » pt 21:03, 13 mar 2015

kafar pisze:Za MKT też były awarie, ale nie tak często jak dzisiaj. Wszystko przez to że na 16 jeżdżą 805tki i obciążają podstację. A jak jeszcze dochodzą na 46 to zatrzymania gotowe. Przede wszystkim podstacja na Helenówku powinna być zmodernizowana, wtedy liczba zatrzymań by się zmniejszyła.
Oczywiście, ale innym powodem zatrzymań jest również stan torowiska i tu pomoże tylko remont. Stan torowiska jeszcze kilka lat temu był lepszy niż teraz (to nie znaczy, że dobry) i MKT miało mniej zatrzymań. Z czasem będzie jeszcze więcej zatrzymań, to logiczne.
Mateusz

EA-1 8-)
Foto
Obrazek

Kpc21
Weteran
Posty: 5855
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pt 21:06, 13 mar 2015

kafar pisze:Za MKT też były awarie, ale nie tak często jak dzisiaj. Wszystko przez to że na 16 jeżdżą 805tki i obciążają podstację.

Za MKT też jeździły, tu nic się nie zmieniło. Od 2004 roku, odkąd MPK przejęło linię do Zgierza.

Chodzić może tu co najwyżej o 805Na na 46.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

kafar
Sympatyk forum
Posty: 554
Rejestracja: śr 12:47, 21 maja 2008
Lokalizacja: Zgierz

Postautor: kafar » ndz 21:49, 15 mar 2015

O to mi chodziło. Jest więcej 805tek odkąd jeżdżą na 46. W sumie jak jeszcze nie jeździły bulwy to nie było tak tragicznie jak dziś.

Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2202
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Postautor: Mat » śr 16:22, 15 kwie 2015

Żarty o tym, że Pan prezydent przekonał się o stanie podmiejskich torowisk i wpłynie to na ich remont, pomału zaczynają się spełniać Obrazek . Do końca kwietnia ma zostać ogłoszone studium wykonalności dla odcinka Łódź-Konstantynów-Lutomiersk, zakładające kompletny remont torowiska i wymianę taboru.
Artykuł
Mateusz

EA-1 8-)
Foto
Obrazek

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1437
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Postautor: kuba_bed » pt 11:34, 17 kwie 2015

Niech ktoś weźmie pod uwagę, że do 30 kwietnia firma, która wygrała w przetargu na stworzenie studium, musi je do tej pory wykonać, a w każdym razie powinna Obrazek

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1727
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Postautor: STUDI » pt 11:07, 05 lut 2016

Można zamkną ten temat i już najwyższy czas się pogodzić z faktem że linie podmiejskie tramwajowe czeka rychła likwidacja

Upadł ŁTM. Nie ma środków i nie ma sensu jego budowania. Będą unijne środki w ramach działań UE na które liczono przy ŁTM ale główny ciezar finsowaia to sieci cieplne, rewitalizacje.
W zamian za ŁTM mamy szanse na projekt trasa WZ II. Szanse bo stosowne zadanie dopiero powstaje

To już jest koniec....
III spotkanie Audio Vintage Poland Group,
20 - 22 VII 2018, Dobieszków
4HiFi, Tonsil, Haiku Audio, Nomos, Smok Audio, EIC, PioVision
https://web.facebook.com/groups/202392147034369/
https://web.facebook.com/AudioVintagePolandGroup/

Kpc21
Weteran
Posty: 5855
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pt 14:17, 05 lut 2016

Powinni przekonać Urząd Marszałkowski do zaangażowania się. To są linie łączące ze sobą kilka powiatów, i jako takie powinny podlegać tak naprawdę marszałkowi. Na ŁKA są pieniądze, więc i na tramwaje podmiejskie powinny się znaleźć. To tak samo podmiejski transport szynowy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Postautor: pawlak » pt 15:11, 05 lut 2016

Kontrartykuł zyciepabianic.pl/wydarzenia/miasto/nasze-sprawy/pojedziemy-nowoczesnym-tramwajem.html

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1165
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Postautor: kuba_łódź » pt 22:40, 05 lut 2016

Jakie to typowo polskie (i łódzkie). Mamy coś unikatowego niemal na skalę Europy (linie 43 i 46), to likwidujemy. Zamiast tramwaju do Ozorkowa i Lutomierska będzie jeździł jakiś busiarz z rozpadającymi się Sprinterami (wątpię w uruchomienie przez MPK linii autobusowych), ale wszyscy będą zadowoleni z rozwoju lokalnej przedsiębiorczości Obrazek


Wróć do „Region łódzki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość