[Zgierz] MUK

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
domino
Gaduła
Posty: 1014
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

[Zgierz] MUK

Postautor: domino » ndz 20:01, 29 cze 2014

Mieszkańcy Zgierza od niedzieli mogą bez problemu dojeżdżać komunikacją miejską na tamtejszą Malinkę.

Władze miasta podjęły decyzję od wydłużeniu trasy autobusu linii 4. Będzie ona miał przystanek na terenie ośrodka wypoczynkowego.


- To mieszkańcy nas prosili o to, aby dać dodatkową komunikację. Również dzieci będą mogły na jednym bilecie dojechać na Malinkę. A tym samym rodzice nie muszą się o nic martwić - mówi Przemysław Staniszewski, wiceprezydent Zgierza.

"Czwórka" na malinkę będzie kursowała do końca wakacji. Autobusy w dni powszednie przy ośrodku będą zatrzymywać się 4 razy dziennie, w weekendy osiem.

https://www.radiolodz.pl/posts/5903-dodatkowy-autobus-na-zgierska-malinke

kafar
Sympatyk forum
Posty: 554
Rejestracja: śr 12:47, 21 maja 2008
Lokalizacja: Zgierz

Postautor: kafar » pn 09:25, 30 cze 2014

Zwykłe przypodobanie się mieszkańcom przed wyborami. Z Mką było tak samo, po wyborach nie wróciła, a i była lepiej zorganizowana (regularne kursy co dwie godziny od rana do wieczora).

jan_defecto
Megagaduła
Posty: 2079
Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
Lokalizacja: Łódź-Retkinia

Postautor: jan_defecto » pt 19:29, 17 paź 2014

MUK pisze:
Uprzejmie informujemy, że dzięki współpracy z naszym przewoźnikiem, Zgierskim Przedsiębiorstwem Komunikacyjnym "Markab" Sp. z o.o., wychodząc na przeciw oczekiwaniom mieszkańców już wkrótce będziemy świadczyć usługi z wykorzystaniem autobusów przegubowych.


Najnowsze dwa nabytki przewoźnika to nowoczesne, niskopodłogowe autobusy przegubowe Mercedes-Benz Citaro O 530 G. Oba wyposażone są w układ 4 par drzwi, klimatyzację i systemy kontroli trakcji zapewniające pasażerom komfort i bezpieczeństwo podróży. Pojazd tego typu może przewieźć łącznie 160 osób, posiada 70 miejsc siedzacych, a jego długość to aż 18 metrów.

Jeden z wyżej wymienionych autobusów w dniu dzisiejszym mogli Pańswo zaobserwować na ulicach miasta, podczas próbnego przejazdu na linii numer 1.


LINK ze zdjęciami
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez jan_defecto, łącznie zmieniany 1 raz.

px33
Fan forum
Posty: 4804
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » pt 20:31, 17 paź 2014

Dlaczego MPK tego nie kupiło? 4-drzwiowe przegubowce zbliżone do już używanych (nie byłoby problemów z częściami), na pewno w niskiej cenie, w dodatku w pełni wyposażone. A przegubów ewidentnie brakuje

Awatar użytkownika
Karol
Administrator
Posty: 1893
Rejestracja: sob 15:31, 10 lis 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Karol » pt 20:58, 17 paź 2014

Bo MPK kocha turecki szmelc.
Obrazek

Kpc21
Weteran
Posty: 5855
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pt 21:43, 17 paź 2014

Komunikacji miejskiej w Zgierzu można mieć dużo do zarzucenia, ale nie to, że nie jest w ogóle rozwijana i że nikt o nią nie dba. W przeciwieństwie do Łodzi.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 702
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Postautor: Graficzny » sob 14:52, 18 paź 2014

px33 pisze:Dlaczego MPK tego nie kupiło? 4-drzwiowe przegubowce zbliżone do już używanych (nie byłoby problemów z częściami), na pewno w niskiej cenie, w dodatku w pełni wyposażone. A przegubów ewidentnie brakuje


Niby dlaczego mieli by kupić taki bezwartościowy szmelc?
Żeby sie spalił? To jest 1. wersja Shitaro, która ma 0 jakości. Jak myślisz, dlaczego w Niemczech nadal kursują nawet O405 a te Shitara jak najszybciej chcą sie pozbyć?


70 miejsc siedzących.. :lol: :lol: :lol: :lol: Głupków chcą z nas zrobić?

M. Kaźmierczak
Sympatyk forum
Posty: 954
Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
Kontaktowanie:

Postautor: M. Kaźmierczak » sob 17:02, 18 paź 2014

Graficzny pisze:
px33 pisze:Dlaczego MPK tego nie kupiło? 4-drzwiowe przegubowce zbliżone do już używanych (nie byłoby problemów z częściami), na pewno w niskiej cenie, w dodatku w pełni wyposażone. A przegubów ewidentnie brakuje


Niby dlaczego mieli by kupić taki bezwartościowy szmelc?
Żeby sie spalił? To jest 1. wersja Shitaro, która ma 0 jakości. Jak myślisz, dlaczego w Niemczech nadal kursują nawet O405 a te Shitara jak najszybciej chcą sie pozbyć?


70 miejsc siedzących.. :lol: :lol: :lol: :lol: Głupków chcą z nas zrobić?

Nie zauważyłeś, że w Niemczech wymienia się autobusy co 10-14 lat? Skoro ten MB to taki szit, ciekawe czemu nadal jeździ, skoro ma już 15 lat (1497 z Markabu).
Przytocz mi duże miasto w Niemczech, w którym na liniach miejskich śmigają O405.

Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 702
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Postautor: Graficzny » sob 17:10, 18 paź 2014

M. Kaźmierczak pisze: Nie zauważyłeś, że w Niemczech wymienia się autobusy co 10-14 lat? Skoro ten MB to taki szit, ciekawe czemu nadal jeździ, skoro ma już 15 lat (1497 z Markabu).
Przytocz mi duże miasto w Niemczech, w którym na liniach miejskich śmigają O405.


I co z tego? Pierwsze egzemplarze z 97-99r. był taki szajs, że najważniejszy klient Hochbahn pozbył ich się już po niemal 6 lat.

Jeżdżą, bo Polaki się pocieszą nawet z 60letnich tramwajów lub czołgów nadających się jedynie na złom. A że Niemcy i inny mogą nawet jeszcze dostać za to kasę, to robią tak, aby z pare 100 km przetrwały.. :twisted:

Duże? Może już nie, ale mniejsze firmy. Coburg itd.

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1437
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Postautor: kuba_bed » ndz 01:56, 19 paź 2014

Hm, ale powiem Wam, że mnogość okien i ich wielkość poraża, bo ich brak w sumie - lufciki pozdrawiają Obrazek

Hm, ale generalnie dobrze, że w ogóle próbują ludzi wozić w bardziej komfortowych warunkach. Oby następnym razem kupili coś nowszego. MUK nie wymaga autobusów nowszych niż np. 5 lat? Dość dziwna polityka, bo ja obecny zakup uznałbym jedynie za tymczasowy.

px33
Fan forum
Posty: 4804
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » ndz 11:54, 19 paź 2014

Hm, ale powiem Wam, że mnogość okien i ich wielkość poraża, bo ich brak w sumie - lufciki pozdrawiają Razz

Przy klimatyzacji to jakikolwiek problem? Oczywiście nie przy tak patologicznych warunkach jej używania jak w Łodzi

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1437
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Postautor: kuba_bed » ndz 13:07, 19 paź 2014

Nie wiem jakie tłoki panują w Zgierzu, ale tak - okna i to duże się przydają. Są momenty, kiedy klimatyzacja jest zbędna, ale okna po prostu do przewiewu są przydatne, a lufciki i to w takiej ilości nie dadzą rady. Nie chodzi mi o temperaturę, ale jakikolwiek zaduch itp. warunki.

M. Kaźmierczak
Sympatyk forum
Posty: 954
Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
Kontaktowanie:

Postautor: M. Kaźmierczak » ndz 14:18, 19 paź 2014

Graficzny pisze:
M. Kaźmierczak pisze: Nie zauważyłeś, że w Niemczech wymienia się autobusy co 10-14 lat? Skoro ten MB to taki szit, ciekawe czemu nadal jeździ, skoro ma już 15 lat (1497 z Markabu).
Przytocz mi duże miasto w Niemczech, w którym na liniach miejskich śmigają O405.


I co z tego? Pierwsze egzemplarze z 97-99r. był taki szajs, że najważniejszy klient Hochbahn pozbył ich się już po niemal 6 lat.

Duże? Może już nie, ale mniejsze firmy. Coburg itd.

Hamburg się pozbył i co z tego? Przytoczony wóz ma 15 lat i nadal śmiga, więc jakby był szajsem, to chyba nie jeździłby 15 lat po Niemczech, prawda? Gadanie, że każde Citaro to chłam, jest adekwatne do pierdzielenia, że każdy Solaris się zaraz spali.
Nie ma też co porównywać kwestii taborowych w małych miasteczkach i dużych aglomeracjach. Chyba logicznym jest, że mniejsze przedsiębiorstwa bardziej dbają o tabor, bo ich możliwości kapitałowe są dużo mniejsze w porównaniu do dużych firm. Z kolei większe podmioty gospodarcze z reguły mniej dbają o pojazdy, bo mogą sobie pozwolić na ich częstszą wymianę.
Mam wrażenie, że ciągle patrzysz tylko i wyłącznie przez pryzmat Hamburga, jakby to było jedyne miasto w Niemczech.

Graficzny pisze:Jeżdżą, bo Polaki się pocieszą nawet z 60letnich tramwajów lub czołgów nadających się jedynie na złom. A że Niemcy i inny mogą nawet jeszcze dostać za to kasę, to robią tak, aby z pare 100 km przetrwały.. Twisted Evil

Tak, słyszałem nawet, że Niemcy trzymają swoje brudne skarpety z II wojny światowej, bo czekają na Polaków aż je odkupią. Tylko dziwnym trafem ten interes coś im nie idzie. :twisted:
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez M. Kaźmierczak, łącznie zmieniany 2 razy.

Jordi
Gaduła
Posty: 1107
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Postautor: Jordi » ndz 15:03, 19 paź 2014

Fajnie, jakby dali te przeguby nie tylko na 3A, tylko właśnie też na "1" na przykład. Gdy jestem w Zgierzu to korzystam głównie z "1" i w szczycie potrafi być nabita po sufit (jeszcze 3 lata temu była co 10 minut w szczycie, teraz co 12-13 jeździ). Ogólnie jak widać Markab jednak powoli realizuje to, co ma zapisane w kontrakcie (za 4 czy 5 lat połowa taboru ma być nie starsza niż bodaj 10 lat i mieć klimę).
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jordi, łącznie zmieniany 1 raz.

Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 702
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Postautor: Graficzny » ndz 16:12, 19 paź 2014

px33 pisze:
Hm, ale powiem Wam, że mnogość okien i ich wielkość poraża, bo ich brak w sumie - lufciki pozdrawiają Razz

Przy klimatyzacji to jakikolwiek problem? Oczywiście nie przy tak patologicznych warunkach jej używania jak w Łodzi


Jaki sens ma włączanie klimatyzacji, jak np. na dworze temperatura wynosi 20 stopni, a klima właśnie jest nastawiona na 18 stopnie?
Zwłaszcza, gdy na każdym przystanku otwierają sie drzwi. Nonsens.

Nie rozumie też, po co 4-drzwiowy pojazd musi być. Odstęp między 3 a 4 drzwiami jest śmieszny i durny.
A przy takim małym miasteczku jak Zgierz wystarczają 3 drzwi.
Wsiadanie pierwszymi drzwiami też by nie przeszkadzało..

Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 702
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Postautor: Graficzny » ndz 19:22, 19 paź 2014

M. Kaźmierczak pisze: Hamburg się pozbył i co z tego? Przytoczony wóz ma 15 lat i nadal śmiga, więc jakby był szajsem, to chyba nie jeździłby 15 lat po Niemczech, prawda?


Jak to co? Hamburg jest najważniejszym klientem tego producenta. Oni i firma FFG wspólpracują już od dekad razem. A jak oni mieli taką ocene, że to złom, to coś już znaczy.
Wiadomo, że Bremerhaven jest mini miasteczko, które nie ma za dużo pieniędzy..

Z resztą są ogrome różnice między pierwszej wersji a Facelifta. C2 to już najwyższa liga, której właściwie już nikt nie pokona.

M. Kaźmierczak
Sympatyk forum
Posty: 954
Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
Kontaktowanie:

Postautor: M. Kaźmierczak » czw 13:58, 23 paź 2014

Graficzny pisze:
M. Kaźmierczak pisze: Hamburg się pozbył i co z tego? Przytoczony wóz ma 15 lat i nadal śmiga, więc jakby był szajsem, to chyba nie jeździłby 15 lat po Niemczech, prawda?


Jak to co? Hamburg jest najważniejszym klientem tego producenta. Oni i firma FFG wspólpracują już od dekad razem. A jak oni mieli taką ocene, że to złom, to coś już znaczy.
Wiadomo, że Bremerhaven jest mini miasteczko, które nie ma za dużo pieniędzy..

Z resztą są ogrome różnice między pierwszej wersji a Facelifta. C2 to już najwyższa liga, której właściwie już nikt nie pokona.

Wiesz w Niemczech MB ma wielu ważnych strategicznie klientów, więc nie podniecałbym się tak tym Hamburgiem.

Jeśli w praktyce Solaris nowej generacji okaże się naprawdę dobry, C2 może mieć problem. Ostatnio porównywałem te dwa pojazdy na żywo i muszę przyznać, że na chwilę obecną C2 wypada dość przeciętnie patrząc pod kątem zastosowanych rozwiązań i ogólnie całokształtu.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez M. Kaźmierczak, łącznie zmieniany 1 raz.

Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 702
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Postautor: Graficzny » czw 16:39, 23 paź 2014

M. Kaźmierczak pisze: Jeśli w praktyce Solaris nowej generacji okaże się naprawdę dobry, C2 może mieć problem. Ostatnio porównywałem te dwa pojazdy na żywo i muszę przyznać, że na chwilę obecną C2 wypada dość przeciętnie patrząc pod kątem zastosowanych rozwiązań i ogólnie całokształtu.


Hahah, Solaris IV i dobry..
Byłem w nim osobiście w środku i testowałem wszelkie miejsca siedzące. To, co oni wymyślili i wychwalają za "rewolucje", jest po prostu już od lat znana i nie zmieniająca się ciasnota. Tylko, że ona jest teraz jeszcze bardziej odczuwalna.
III Generacja była naprawde dobra, nie moge nic złego powiedzieć. Ale na tej powinni skończyć. Ten pseudo-nowy wyrób nie nadaje się po prostu. Bo kto tam ma znaleźć miejsce? Może przedszkolaki..
O "designie" lepiej też nie wspominać.

Konkurencji dla MB nie widze żadnej, ponieważ wiadomo, że Solaris podniesie cene za ten bubel.
W tym wypadku wole nawet MB Conecto z Turcji niż taka trumna..

M. Kaźmierczak
Sympatyk forum
Posty: 954
Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
Kontaktowanie:

Postautor: M. Kaźmierczak » wt 08:49, 04 lis 2014

Graficzny pisze:
M. Kaźmierczak pisze: Jeśli w praktyce Solaris nowej generacji okaże się naprawdę dobry, C2 może mieć problem. Ostatnio porównywałem te dwa pojazdy na żywo i muszę przyznać, że na chwilę obecną C2 wypada dość przeciętnie patrząc pod kątem zastosowanych rozwiązań i ogólnie całokształtu.


Hahah, Solaris IV i dobry..
Byłem w nim osobiście w środku i testowałem wszelkie miejsca siedzące. To, co oni wymyślili i wychwalają za "rewolucje", jest po prostu już od lat znana i nie zmieniająca się ciasnota. Tylko, że ona jest teraz jeszcze bardziej odczuwalna.
III Generacja była naprawde dobra, nie moge nic złego powiedzieć. Ale na tej powinni skończyć. Ten pseudo-nowy wyrób nie nadaje się po prostu. Bo kto tam ma znaleźć miejsce? Może przedszkolaki..
O "designie" lepiej też nie wspominać.

Konkurencji dla MB nie widze żadnej, ponieważ wiadomo, że Solaris podniesie cene za ten bubel.
W tym wypadku wole nawet MB Conecto z Turcji niż taka trumna..

Tak, tak. Pitu, pitu. Chyba byliśmy w dwóch innych wozach, bo w Solarisie IV wnętrze jest dużo lepiej rozplanowane niż w III. Jest więcej miejsca na nogi i człowiek nie czuje się taki przytłoczony wszystkim. Nie gadaj, że w nowym Solarisie wnętrze jest ciaśniejsze niż w Conecto, bo ze śmiechu nie mogę. Jego przestronność jest porównywalna do Citaro C2, nawet delikatnie na korzyść Solarisa.
Skąd możesz wiedzieć jakie będą ceny, skoro sprzedaż ruszy dopiero w kwietniu/maju 2015? W Hamburgu Ci tak powiedzieli? Z resztą autobus jeszcze nie został dobrze przetestowany, wchodzi do produkcji za jakieś pół roku, a Ty już mówisz, że jest bublem. Dobre sobie, to tylko świadczy o poziomie Twojej retoryki.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez M. Kaźmierczak, łącznie zmieniany 1 raz.

domino
Gaduła
Posty: 1014
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Postautor: domino » pt 23:36, 20 lut 2015



Wróć do „Region łódzki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość