Wypowiedzenie umowy dla MKT i TP

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pn 23:32, 26 gru 2011

Po co przejazd od 11 Listopada do Świtezianki ulicami Niedźwiadka i Zgierską? Nie lepszy byłby powrót tą samą trasą? I tak na Zgierskiej między Helenówkiem a Świtezianki autobus się nie zatrzyma, bo to droga krajowa, a nie ma zatok przystankowych. Jedyny przystanek na tym odcinku znajdowałby się przy Helenówku.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » pn 23:40, 26 gru 2011

Mój pomysł na 59 to jednokierunkowa linia przez Świtezianki-Zgierską-Sikorskiego-Świtezianki, z przystankiem przesiadkowym (drzwi w drzwi) na Zgierska-Pasieczna. Obsługiwane oczywiście najmniejszymi możliwymi pojazdami (czyli dopóki na EA1 nie pojawią się Alpino to 12-metrowcami, trudno) z BWL z innych linii na przerwach posiłkowych żeby oszczędzać brygady. Gdyby udało się to zrobić na jednej brygadzie, świetnie, jeśli na dwóch to i tak oszczędność jest wymierna.

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » pn 23:43, 26 gru 2011

przemeqq pisze:Ja też byłem krytykiem 16tki, lecz sądząc po frekwencji jaką tam widuję, to skłaniam się ku jej zostawieniu.

Ale to było oczywiste. ŁTR rzadziej, w tym 6 i 11, przez pewien czas 57 jeszcze na Rembielińskiego. To żaden sukces uruchomienia tej linii tylko pogorszenie dawnej usługi i szukanie alternatywy.

Kpc21 pisze:I z 30 składów zrobiłoby się 27.

Dlaczego likwidacja 16 ma oznaczać likwidację 16A (zmieniłaby sobie najwyżej numer)? To jest uzupełnienie trasy ŁTR zapewniające utrzymanie jednego taktu i zastąpienie obciętych po otwarciu ŁTR linii 2, 3, 6, 11 i 15. To samo z 46A. Skrócenie linii ozorkowskiej do Helenówka nie oznacza, że całkowicie pożegnamy 46/46A na terenie miasta, nie wiadomo też czy przypadkiem zwyczajnie wszystkie dotychczasowe kursy po terenie Łodzi nie będą jako obecna linia 46A. Gminy podłódzkie swoją drogą, ale na terenie Łodzi też jest jakieś zapotrzebowanie i nie bez powodu obecnie 16 i 46 dowożą na drugi koniec miasta.

Jeśli 3ka jeździłaby po Łagiewnickiej punktualnie, problemu by nie było (nawet z zatłoczeniem).

A gdyby 3 jeździła co 7,5 min. to większa część pasażerów jeździłaby z Łagiewnickiej i nie musiała drałować do Zgierskiej. Podobnie jest z 4. Nie dziwota, że nie ma popytu. Trzeba na próbę sprawdzić, czy najbardziej normalny układ, czyli 4 co 10 i 11 co 7,5 min (+linie ŁTR) da radę.

estimate85 pisze:To może tak :

4 - relacja Dąbrowa - Helenówek - co 10 minut w szczycie
11 - relacja Chocianowice / Ikea - Helenówek - co 10 minut w szczycie
11A - relacja Pl. Niepodległości - Helenówek - co 10 minut, tylko dni robocze w godzinach szczytu (to by zastąpiło 16 i 46A na terenie Łodzi)

Pewnie tak będzie z zastrzeżeniem 4 z dotychczasową częstotliwością.

Do tego w związku z większą częstotliwością 4 i obsługą relacji Radogoszcz - Plac Wolności zmiana trasy 59:
Świtezianki - Sikorskiego Zgierska - Liściasta - 11 Listopada - Zgierska - Świtezianki
Mamy wtedy połączenie obu Radogoszczy, i wygodną przesiadkę na 4/11 przy Liściastej.

Zapominasz o os. Pojezierska.

Pod warunkiem wpuszczenia autobusów w Nastrojową widziałbym to tak:
59: PL. WOLNOŚCI/DOLNA - Zgierska, Julianowska, Łagiewnicka, Nastrojowa - ŚWITEZIANKI
65: RONDO POWSTAŃCÓW.
99: PL. WOLNOŚCI/DOLNA - 11 LISTOPADA.
Dowozówki gwarantujące dojazd gdzieś dalej niż do samej 11, do szkół i punktów handlowych w okolicy Dolnej i bez dublowania tramwaju (59 przez Łagiewnicką).

Tylko, że Radogoszcz-Wschód jest świętym osiedlem i autobusy przez pl. Słoneczny nie pojadą, a bliżej niż na pl. Wolności trasy nie skończą. Kolejnym problemem będzie komitet retkińsko-bałucki, który jeździ 99 jakby nie mogli korzystać z przesiadki pod Centralem (2 linie z retkini, 5 po ŁTR po tych samych trasach i tylko wydzielonym torowisku).
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pn 23:56, 26 gru 2011

Przede wszystkim nikłe jest prawdopodobieństwo w ogóle jakichkolwiek zmian. Przecież jeśli Zgierzowi nie uda się już nic ugrać, to zgodzi się na warunki stawiane przez Łódź. To dla nich korzystniejsze niż zostanie przy MKT na odcinku Helenówek-Proboszczewice. Poza tym gminy wiejskie i Ozorków na warunki MPK już się zgodziły. Więc w ostateczności 46 obsługiwanemu przez MPK obcięliby częstotliwość (tak aby gminy bez udziału Zgierza było na to stać) i przejeżdżałoby przez Zgierz bez zatrzymania.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

estimate85
Stały bywalec
Posty: 451
Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008

Postautor: estimate85 » wt 00:11, 27 gru 2011

Ale zmiany w tym rejonie są potrzebne, bo:

1. Linia 4 wozi powietrze zamiast pasażerów
2. Fatalna komunikacja między Liściastą a Świtezianki (linia 89 co godzinę, w dni wolne - zero połączeń bezpośrednich)
3. Autobus dublujący tramwaj - 59
4. Drugi autobus dublujący tramwaj - 99
5. Brak wygodnej przesiadki A/T w rejonie osiedli Radogoszcz
Coś w końcu należałoby z tym zrobić.

przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Postautor: przemeqq » wt 13:04, 27 gru 2011

SEC pisze: Ale to było oczywiste. ŁTR rzadziej, w tym 6 i 11, przez pewien czas 57 jeszcze na Rembielińskiego. To żaden sukces uruchomienia tej linii tylko pogorszenie dawnej usługi i szukanie alternatywy.


Akurat zastąpienie 57 przez 16tkę popieram. To był jeden z nielicznych przykładów "Łódź stawia na tramwaj".

A gdyby 3 jeździła co 7,5 min. to większa część pasażerów jeździłaby z Łagiewnickiej i nie musiała drałować do Zgierskiej. Podobnie jest z 4. Nie dziwota, że nie ma popytu. Trzeba na próbę sprawdzić, czy najbardziej normalny układ, czyli 4 co 10 i 11 co 7,5 min (+linie ŁTR) da radę.


Niekoniecznie drałują do Zgierskiej. Przy Zgierskiej jest wystarczająco sporo bloków wielkopłytowych - kto ma bliżej do Łagiewnickiej, idzie do Łagiewnickiej.

Tylko, że Radogoszcz-Wschód jest świętym osiedlem i autobusy przez pl. Słoneczny nie pojadą, a bliżej niż na pl. Wolności trasy nie skończą. Kolejnym problemem będzie komitet retkińsko-bałucki, który jeździ 99 jakby nie mogli korzystać z przesiadki pod Centralem (2 linie z retkini, 5 po ŁTR po tych samych trasach i tylko wydzielonym torowisku).


Zapomnij. Oni nawet nie zgodzą się na jakiekolwiek skrócenie 59. IMHO - jak dla mnie to ta linia powinna dowozić tylko do Zgierskiej (w innym przypadku to wyrzucenie kasy podatnika w błoto - na Zgierskiej jest sporo linii tramwajowych, w których spokojnie pasażerowie 59 się pomieszczą).

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » wt 14:49, 27 gru 2011

przemeqq pisze:Akurat zastąpienie 57 przez 16tkę popieram. To był jeden z nielicznych przykładów "Łódź stawia na tramwaj".

A co z obsługą Wólczańskiej i Politechniki Łódzkiej? 57 świetnie się sprawdza na obecnej trasie. "Stawianie na tramwaje" to tylko puste hasło, bo jak można wytłumaczyć że głośno zapowiadana linia 16 kursuje przez Paderewskiego co 20 minut? Takie 93 za przeproszeniem jeździ równie często po południu. Natomiast 57 jeździ częściej na Karpacką i nie miałbym nic przeciwko gdyby zlikwidowali nieatrakcyjną już dla Chojen 16 i wygięciu 57 przez plac Niepodległości.

Niekoniecznie drałują do Zgierskiej. Przy Zgierskiej jest wystarczająco sporo bloków wielkopłytowych - kto ma bliżej do Łagiewnickiej, idzie do Łagiewnickiej.

No właśnie tak nie jest. Sam przyznałeś, że 3 stoi w korkach. Przeciętny pasażer z Łagiewnickiej uświadamia sobie, że z 12 kursów do centrum w 2007 r. (8x '3', 4x '95') pozostało mu raptem 6 samego tramwaju, na dodatek wiecznie nieprzyjeżdzającego. Myślisz, że czekając na tramwaj w drodze z centrum do domu i widząc jedną za drugą - 11 i 16, będzie uparcie czekał na swoją trójkę-widmo czy wsiądzie w te pierwsze linie i się przespaceruje?

Cały ten rejon dostał po tyłku, dlatego uruchomienia linii 16 kosztem innych ulic (a jest takich więcej) nie popierałem. Były jakieś próby załatania dziury w postaci linii 59 na Łagiewnickiej, ale w tym przypadku nie dziwiłem się protestom mieszkańców Radogoszcza. Wtedy najważniejsza linia z tamtego osiedla jechała dłużej do Zachodniej niż drugorzędne 65.

Zapomnij. Oni nawet nie zgodzą się na jakiekolwiek skrócenie 59. IMHO - jak dla mnie to ta linia powinna dowozić tylko do Zgierskiej (w innym przypadku to wyrzucenie kasy podatnika w błoto - na Zgierskiej jest sporo linii tramwajowych, w których spokojnie pasażerowie 59 się pomieszczą).

Niby można, ale jak dla mnie Radogoszcz jest nieco duży (coś jak Olechów) i pozostawiłbym mieszkańcom dojazd w rejon Dolnej/Limanowskiego. Druga sprawa - idąc tropem Twojego pomysłu, przy Liściastej należałoby wybudować pętlę tramwajową (bo na Zgierskiej wiecznie coś się dzieje i bez pętli awaryjnej gadanie, że to nie powód, żeby autobusy jechały dalej jest kompletnie bez sensu) i trzy - przypominam kolejny raz, że tak krótkie dowozówki do Liściastej nie obsłuża zarówno Julianowa (Łagiewnicka), jak i os. Pojezierska i obiektów przemysłowych w rejonie Włókniarzy, więc trzeba by tam wyginać inne linie i zamiast jednych potworków, powstałyby drugie. Przyjrzyj się obecnym trasom i liniom w pobliżu to zauważysz ;).

Z jednej strony padają propozycje skrócenia 59/99 w rejon Castoramy, a z drugiej próby ruszenia paru innych linii obsługujących znaaacznie mniejsza osiedla są nieudane. Dobitny przykład - linia 65. Mimo iż mieszkańcy os. Pienista mają do dyspozycji po przejściu przez kładkę 4 regularne linie autobusowe, w tym dwie do centrum oferujące dojazd do dw. Kaliskiego w 7 min., ostro stoją przy autobusie oferującym po szczycie zawrotne 2 kursy na godzinę i dojazd do estakady w ciągu 14 min. (2x dłużej). Parodia. Żeby to 65/65A jeszcze było konkretnie wypełnione...

BTW. Dyskusje o obsłudze Radogoszcza można by przenieść w inne miejsce:
http://www.komunikacjalodz.fora.pl/lodz,1/reorganizacja-linii-autobusowych-w-lodzi,63-1515.html
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 2 razy.

przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Postautor: przemeqq » wt 15:23, 27 gru 2011

Nie wiem jak jest z 57 na Wólczańskiej, więc się nie wypowiadam. Co do os. Piastów - coś za coś. Jeśli skierowano tam ponownie 57, to wycofano 16A (ja osobiście wolę skrócić 57 i dać ponownie 16A na Kurczaki).

Co do 3ki: na Łagiewnickiej 6 kursów tej linii jest w sam raz - jeśli są punktualne. Można nawet załapać się na wolne miejsce przy Dolnej. Tam nie ma aż tak wielkiego potoku, by robić tramwaj częściej (wypchanie 80% wagonów zdarza się tylko w godzinach końca zajęć szkolnych oraz rankiem, popołudniami - mieszkam niedaleko, więc widzę, co na tej trasie się dzieje). Zresztą na Łagiewnickiej sporo osób czeka na tramwaje (część pewnie z os. Czarnieckiego), mimo, że niedaleko są 11 i 16. Tak naprawdę to większość tego osiedla jest w zasięgu linii na Zgierskiej.

Kwestia krańcówki na Zgierskiej była już tu omawiana: najlepiej by było tam, gdzie była. Niestety, ktoś oczywiście zakonowi ziemię oddał (na której nomen - omen, nic się nie dzieje, została tylko odgrodzona siatką). Zresztą na zatrzymania też jest metoda - rozstawienie rezerw, chociażby na Zachodniej między Zgierską, a Limanką (tam gdzie autobusy zakręcały podczas remontu ŁTRu).

Julianów od strony Łagiewnickiej i tak byłby obsługiwany 65/65A i 66. Co więcej - autobus spokojnie mógłby pojechać Sowińskiego (mam tu na myśli 59, tak jak proponował to IPT). Os. Pojezierska nadal miałoby 99 (najlepiej do Dolnej). Tak samo obiekty przemysłowe przy Włókniarzy.

Po prostu po ŁTRze wzmocniono główną linię tramwajową (11) linią 16, przy okazji rozrzedzono trochę tłok na tej linii. Jak dalej to zabrnie - nie wiem, ale dziś i 11 i 16 są bardzo popularne w północnym rejonie, więc raczej pasażer tych linii odczułby to jako pogorszenie usługi, niż polepszenie.

Co do Pienistej: panie muszą jechać po pietruszkę spod domu na Barlicki, więc walczą Obrazek Też bym chciał mieć taką siłę przebicia Obrazek

Po prostu, nie tylko Bałutom, jest potrzeba całościowa reforma tras autobusowych (w tramwajach nie ma co zmieniać).

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » wt 15:40, 27 gru 2011

przemeqq pisze:Nie wiem jak jest z 57 na Wólczańskiej, więc się nie wypowiadam. Co do os. Piastów - coś za coś. Jeśli skierowano tam ponownie 57, to wycofano 16A (ja osobiście wolę skrócić 57 i dać ponownie 16A na Kurczaki).

Ale 57 powróciło na Karpacką bodajże 2 lata temu. Przez cały ten czas dojeżdzało tam też 16A. Więc wcale nie coś za coś.

Co do 3ki: na Łagiewnickiej 6 kursów tej linii jest w sam raz - jeśli są punktualne. Można nawet załapać się na wolne miejsce przy Dolnej. Tam nie ma aż tak wielkiego potoku, by robić tramwaj częściej (wypchanie 80% wagonów zdarza się tylko w godzinach końca zajęć szkolnych oraz rankiem, popołudniami - mieszkam niedaleko, więc widzę, co na tej trasie się dzieje).

A czy gdy 3 jeździła co 7,5 min. i było też 95 to jeździły puste? Wydaje mi się, że nie. Dlatego uważam, że przez cięcia 50%(!) kursów wygasiło się popyt i zmuszono część pasażerów do spacerów na Zgierską.

Zresztą na Łagiewnickiej sporo osób czeka na tramwaje (część pewnie z os. Czarnieckiego), mimo, że niedaleko są 11 i 16.

Gdy mieszkają na wschód od Łagiewnickiej to do Zgierskiej już tak blisko nie mają. Dlatego są pokrzywdzeni po cięciach na Łagiewnickiej.

Tak naprawdę to większość tego osiedla jest w zasięgu linii na Zgierskiej.

Zlikwidujmy wszystkie inne trasy i pchajmy wszystko na Zgierską ;).

Kwestia krańcówki na Zgierskiej była już tu omawiana: najlepiej by było tam, gdzie była.

Nie lepiej przy Liściastej? Jest tam osiedle i padła propozycja zrobienia tam dowozówki z Radogoszcza.

Os. Pojezierska nadal miałoby 99 (najlepiej do Dolnej). Tak samo obiekty przemysłowe przy Włókniarzy.

Czyli byłaby dowozówka do Zgierskiej z obu Radogoszczy oraz 99 do Dolnej? To pomyśl co wybiorą mieszkańcy Radogoszcza. 99 w jakieś 13 min. dojeżdza do Dolnej, a stamtąd już więcej tramwajów i nie ma ryzyka gdy tramwaje na Zgierskiej staną. Wspomniana dowozówka z dalszym utrzymywaniem 99 nie ma racji bytu i szkoda na to pieniędzy.

Po prostu, nie tylko Bałutom, jest potrzeba całościowa reforma tras autobusowych (w tramwajach nie ma co zmieniać).

Jakaś połowa linii autobusowych to podmiejskie i peryferyjne. Z tej połowy duża też część wymaga jedynie zmian kosmetycznych. Raptem kilka linii nadaje się do gruntownych zmian. Tak więc reformą nazwać tego nie można ;).
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.

przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Postautor: przemeqq » wt 21:19, 27 gru 2011

SEC pisze: Ale 57 powróciło na Karpacką bodajże 2 lata temu. Przez cały ten czas dojeżdzało tam też 16A. Więc wcale nie coś za coś.


To prawda. Ale mieszkańcy nic nie protestują, więc pewnie już tak zostanie. Podejrzewam, że mogło to też wyjść z badań potoków.

A czy gdy 3 jeździła co 7,5 min. i było też 95 to jeździły puste? Wydaje mi się, że nie. Dlatego uważam, że przez cięcia 50%(!) kursów wygasiło się popyt i zmuszono część pasażerów do spacerów na Zgierską.


95 nie było specjalnie zapełnione. 3 różnie - w godzinach o których pisałem wyżej, było mniej więcej jak dziś.

Gdy mieszkają na wschód od Łagiewnickiej to do Zgierskiej już tak blisko nie mają. Dlatego są pokrzywdzeni po cięciach na Łagiewnickiej.


To już jest os. Czarnieckiego. Wrzawa była tylko na początku. Kwestia jest taka, przypominam, że GDYBY 3ka jeździła PUNKTUALNIE, to nikt by nie rozpaczał z obcięcia rozkładów.
Zlikwidujmy wszystkie inne trasy i pchajmy wszystko na Zgierską ;).


Ironia niezła, ale trochę nie dziwię się, że były zakusy na likwidację tej linii tam. Jakby 3 jeździła Zgierską do Julianowa (czy teraz do Zgierza), problemu dziś by nie było.

Czyli byłaby dowozówka do Zgierskiej z obu Rdogoszczy oraz 99 do Dolnej? To pomyśl co wybiorą mieszkańcy Radogoszcza. 99 w jakieś 13 min. dojeżdza do Dolnej, a stamtąd już więcej tramwajów i nie ma ryzyka gdy tramwaje na Zgierskiej staną. Wspomniana dowozówka z dalszym utrzymywaniem 99 nie ma racji bytu i szkoda na to pieniędzy.


59 do Zgierskiej/Liściastej, 99 do Dolnej. Nic więcej nie. Na resztę odpisałem w stosownym temacie ;)

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » wt 23:41, 27 gru 2011

przemeqq pisze:To prawda. Ale mieszkańcy nic nie protestują, więc pewnie już tak zostanie. Podejrzewam, że mogło to też wyjść z badań potoków.

A co oni mają do powiedzenia skoro nie ma pieniędzy? My jako pasażerowie również możemy pisać, a ZDiT odpowie na inne pytanie niż z jakim kierowano pismo albo wymyśli bzdurny powód dlaczego ma być tak, a nie inaczej. Wątpie, żeby tak wyszło z badań. Trzeba było coś wyciąć i na tramwajach to chyba była jedyna możliwość. 16 jeździli ci, którym nie chciało się czekać na spóźnioną 6. Fakt, że naokoło i kasując dodatkowy bilet, ale jednak.

95 nie było specjalnie zapełnione. 3 różnie - w godzinach o których pisałem wyżej, było mniej więcej jak dziś.

95 zdarzało mi się jeździć po Bałutach i tak jak rano kojarzę to chętni byli. Nie twierdzę, że tak było przez cały dzień, bo zwyczajnie tego nie wiem.

To już jest os. Czarnieckiego. Wrzawa była tylko na początku.

Tylko na początku, bo ludzie zaczęli jeździć czymś innym. O to o mi właśnie chodzi.

59 do Zgierskiej/Liściastej, 99 do Dolnej. Nic więcej nie. Na resztę odpisałem w stosownym temacie ;)

O widzisz, to teraz pomyśl - 59 również na Dolną, ale przez Łagiewnicką i Julianowską. Czemu wg Ciebie to jest złe? 65 skracamy, oszczędzamy pieniądze, a Rad-Wsch nie musi się martwić ewentualnym brakiem tramwajów na Zgierskiej (nie ukrywajmy się, to jest norma). Gdy są zatrzymania to tramwaje kierowane są głównie na Wycieczkową i Żabieniec.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.

Kazik
Megagaduła
Posty: 2813
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Postautor: Kazik » śr 11:14, 28 gru 2011

SEC pisze:16 jeździli ci, którym nie chciało się czekać na spóźnioną 6. Fakt, że naokoło i kasując dodatkowy bilet, ale jednak.

Na Paderewskiego nikt nie wsiadał, migawek pasażerowie z Górnej nie mają i każdemu mieszkańcowi Chojen odwiedzającemu Manufakturę wygodniej przejść się do Legionów.

przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Postautor: przemeqq » śr 14:16, 28 gru 2011

SEC pisze: A co oni mają do powiedzenia skoro nie ma pieniędzy? My jako pasażerowie również możemy pisać, a ZDiT odpowie na inne pytanie niż z jakim kierowano pismo albo wymyśli bzdurny powód dlaczego ma być tak, a nie inaczej.


Po skróceniu na 16A wyladowały Citki, gdzie wzkm jest znacznie droższy od składu 805. Co prawda ich kursów jest mało na tej linii, ale są. I chyba lepiej by jeździły na 16A, niż miałyby się telepać na 10tce. Myślę, że oszczędności ze skrócenia jakichś horrendalnych nie ma.

O widzisz, to teraz pomyśl - 59 również na Dolną, ale przez Łagiewnicką i Julianowską. Czemu wg Ciebie to jest złe? 65 skracamy, oszczędzamy pieniądze, a Rad-Wsch nie musi się martwić ewentualnym brakiem tramwajów na Zgierskiej (nie ukrywajmy się, to jest norma). Gdy są zatrzymania to tramwaje kierowane są głównie na Wycieczkową i Żabieniec.


No dobra, na to mogę jeszcze przystać ;) z tym, że mogłaby być też linia Dolna - Zgierska - Julianowska - Inflancka (dość sporo osób wysiada z 81/87 przy Zgierskiej i biegnie na tramwaj). Zostaje problem obsługi Sikorskiego

Jeszcze w nawiązaniu do tej wrzawy - o ile dobrze pamiętam, to nie była ona z powodu, że 3ka jest rzadziej, tylko, że zabrano 95.

A teraz temat główny, czyli 46:
http://zgierz.naszemiasto.pl/artykul/1216801,tramwajem-46-pojedziemy-tylko-przez-zgierz,id,t.html#81dddf14c58cf37f,1,3,2

Tramwajem "46" pojedziemy tylko przez Zgierz?

2011-12-28, Aktualizacja: dzisiaj 03:39

Express Ilustrowany (JAZ)
Jeśli w środę urzędnicy nie dojdą do porozumienia, to już od niedzieli tramwaj "46" będzie kursował tylko z Helenówka do północnej granicy Zgierza. Z obecnych niemal 36 km trasy pozostanie zaledwie 5 km.

W spółce Międzygminna Komunikacja Tramwajowa mówią, że są technicznie gotowi do takiego rozwiązania. Wiceprezydent Zgierza Grzegorz Leśniewicz podkreśla, że spółka dysponuje wagonami dwukierunkowymi, które mogą zawracać w dowolnym miejscu.

Oczywiście skrócenie trasy "46" oznacza konieczność przesiadek w Helenówku, ale przynajmniej mieszkańcy Zgierza nie zostaną pozbawieni dojazdu tramwajem do pracy i szkół. Niestety, nie mamy wpływu na to, co z linią 46 zrobią Łódź i Ozorków.

Rozmowy trzech samorządów w sprawie przyszłości "46" trwały pół roku i nie przyniosły żadnych rezultatów. Łódź nie chce na swoim terenie tramwajów "obcej" spółki, finansowaniem linii nie jest też zainteresowany Ozorków.

Zgierz stoi na stanowisku, że tramwaje "46" powinny nadal kursować. Jednak po okrojeniu trasy mogą stracić większość pasażerów. Ciężko będzie tramwajowi "46" konkurować z prywatnymi autobusami kursującymi do centrum Łodzi.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez przemeqq, łącznie zmieniany 1 raz.

Kazik
Megagaduła
Posty: 2813
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Postautor: Kazik » śr 15:09, 28 gru 2011

Niefajnie. W ciągu tych kilku dni nikt nie zdoła ustawić przystanków autobusowych między Zgierzem a Ozorkowem:(

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » śr 15:35, 28 gru 2011

Ozorków zgodził się na warunki MPK. Gminy wiejskie również. Czy w takiej sytuacji MPK jadąc do Ozorkowa nie mogłoby po prostu przejeżdżać przez Zgierz bez otwierania drzwi? Wtedy chociaż Ozorków miałby bezpośrednie połączenie z Łodzią.

Co prawda w tej sytuacji Ozorków z pozostałymi gminami musiałby ponosić większe wydatki (razem z tym, co powinien płacić Zgierz), ale zawsze można zmniejszyć częstotliwość, która w tej chwili jest wysoka. Zawsze to lepsze niż kompletny brak tramwaju.

A w ogóle na przejęcie MKT przez MPK muszą zdecydować się wszyscy udziałowcy, czy wystarczy większość? Jeśli wystarczy większość, to na odcinku Helenówek-Proboszczewice i tak nie będzie miał kto jeździć.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 2 razy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

RifRaf1988
Bywalec
Posty: 159
Rejestracja: czw 13:03, 20 sie 2009
Lokalizacja: Łódź-Śródmieście

Postautor: RifRaf1988 » śr 16:54, 28 gru 2011

Zgierz musiał by się zgodzić na wjazd pojazdu MPK na torowisko w Zgierzu a na to bym w obecnej sytuacji raczej nie liczył.

kafar
Sympatyk forum
Posty: 554
Rejestracja: śr 12:47, 21 maja 2008
Lokalizacja: Zgierz

Postautor: kafar » śr 18:53, 28 gru 2011

To w tym wypadku 16 również nie będzie wjeżdżać do Zgierza?

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » śr 19:44, 28 gru 2011

Nie będą rozmawiać o tramwajach podmiejskich

Podczas dzisiejszej (28 grudnia) sesji Rady Miejskiej - tzw. budżetowej - poruszany miał być jeszcze jeden temat związany z łódzką komunikacją. Chodziło o wypowiedzenie porozumień komunalnych na funkcjonowanie tramwajów podmiejskich 43 i 46.

W tej sprawie swoją skargę złożyli przedstawiciele Związku Zawodowego przy Międzygminnej Komunikacji Tramwajowej. Chodziło o to, że według pracowników spółki prawo do wypowiedzenia porozumienia komunalnego miała tylko Rada Miejska w Łodzi. Ponieważ zrobiła to prezydent Hanna Zdanowska, miałoby to to być działanie niezgodne z prawem.

Sprawą zajęła się Komisja Rewizyjna Rady Miejskiej, która uznała skargę za zasadną. Podczas jej obrad "za" zasadnością zagłosowało 5 osób, "przeciw" zagłosowały 2 głosy a wstrzymało się 2 radnych. Niestety po raz kolejny większością głosów zdjęto ten punkt z porządku obrad sesji.

Co w związku z tym?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Marcin
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pn 20:10, 11 lip 2005

Postautor: Marcin » czw 11:35, 29 gru 2011

http://www.wirtualnyzgierz.pl/aktualnosci/2133 pisze:Duże szanse na uratowanie 46

Na kilka dni przed końcem roku pojawia się jasne światło w sprawie utrzymania linii tramwajowej nr 46. W ostatnim czasie prowadzone były wzmożone negocjacje w tej sprawie. Rozmowy ostatniej szansy przyniosły efekt.

Na dzisiejszej sesji rady miasta Grzegorz Leśniewicz, wiceprezydent Zgierza, ma przedstawić zgierskim radnym propozycję dalszych rozmów z Łodzią. Władze Zgierza chcą jeszcze w tym roku (najpewniej w piątek) podpisać z Łodzią list intencyjny w sprawie funkcjonowania tramwaju linii 46. W zamian za to Łódź miałby wycofać wypowiedzenie umowy z 1993 r. Obie strony miałyby trzy miesiące na wypracowanie ostatecznego porozumienia, tak aby tramwaje kursowały już na nowych zasadach od 1 kwietnia 2011 r.

Do tego czasu tramwaje będą wozić podróżnych bez zmian. W ten sposób nie sprawdzą się najprawdopodobniej czarne scenariusze, które zakładały że od nowego roku pasażerów przemieszczających się pomiędzy Zgierzem a Łodzią czekać będzie przesiadka na Helenówku.

Jak poinformował Grzegorz Leśniewicz, porozumienie w założeniach byłoby zbliżone do tego jakie zwarte zostało pomiędzy Konstantynowem Łódzkim, a Łodzią. Tramwaje miałyby kursować nie rzadziej niż dotychczas, przewóz organizowałaby spółka MPK Łódź. Również propozycje finansowe Łodzi są dla władz Zgierza do przyjęcia. Wygląda na to że po niemal roku rozmów i spotkań mamy w końcu przełom.

Tymczasem, publikujemy również treść komunikatu jaki przesłał do nas Ruch na Rzecz Obrony Linii Tramwajowej "46" i Międzygminnej Komunikacji Tramwajowej w Regionie Łódzkim

„Z ubolewaniem informujemy, że podczas sesji Rady Miejskiej w Łodzi 14 grudnia 2011 sprawa tramwaju "46" została zdjęta z porządku obrad. Stało się to z winy radnych Klubu Radnych Platformy Obywatelskiej. Opóźnia to ostateczne rozstrzygnięcie sprawy na korzyść "Międzygminnej Komunikacji Tramwajowej" i nas - użytkowników tej linii. W tej sytuacji strony podjęły radykalną reakcję: wobec działań władz Łodzi, które ewidentnie usiłują przeciągnąć sprawę i dążą do likwidacji MKT, związki zawodowe tej spółki podały sprawę do prokuratury, a władze Zgierz zgłosiły do sądu administracyjnego.

Pragniemy zauważyć, że upłynął już okres 30 dni od daty złożenia w Urzędzie Miasta Łodzi petycji do prezydent Hanny Zdanowskiej (14 listopada 2011), a dotąd nie dostaliśmy żadnej odpowiedzi. Uznajemy to za lekceważenie elementarnego obowiązku urzędnika samorządowego odpowiadania na pisma do niego kierowane i zwracamy się do radnych Rady Miejskiej w Łodzi i do pani wojewody łódzkiego w sprawie tego zaniedbania obowiązku przez panią prezydent Łodzi Hannę Zdanowską.

Jednocześnie kierujemy najserdeczniejsze podziękowania tym radnym Rady Miejskiej w Łodzi i władzom Zgierza, którzy konsekwentnie dążą do właściwych rozwiązań w sprawie tramwaju "46" i wszystkim, którzy wspierają nasz ruch.”

przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Postautor: przemeqq » czw 15:38, 29 gru 2011

Linia 43 zostaje na dobre. 46 przynajmniej do 31 marca

- Tramwaj linii 43 do Konstantynowa i Lutomierska zostaje. Co więcej, od kwietnia przyszłego roku trasę będzie obsługiwało łódzkie MPK, pojedziemy nią na jednym bilecie, w tym na biletach elektronicznych - powiedziała dziś prezydent Łodzi Hanna Zdanowska. - Podpisaliśmy w tej sprawie porozumienie.

Łódzkiej prezydent na konferencji dotyczącej linii aglomeracyjnych towarzyszyli Henryk Brzyszcz, burmistrz Konstantynowa i wójt gminy Lutomiersk Tadeusz Borkowski. Wszyscy podkreślali, że są z warunków nowego porozumienia zadowoleni. - Mamy nowe tramwaje, wierzymy, że linia będzie funkcjonowała jeszcze lepiej - twierdził Brzyszcz. Do końca marca 2012 roku tramwaj ma jeździć na dotychczasowych zasadach.

Zawarte porozumienie kończy okres niepewności co do losów linii 43 po zamieszaniu związanym z rozwiązywaniem przez Łódź umów z przewoźnikami innymi niż MPK.

Na dobrej drodze jest też sprawa rozwiązania sprawy kursującej do Zgierza linii 46. - Rada miejska Zgierza upoważniła dziś prezydenta miasta do podpisania listu intencyjnego w kwestii zawarcia z Łodzią odpowiedniego porozumienia - mówi z-ca prezydenta Zgierza Grzegorz Leśniewicz. Według uchwały wcześniej wypowiedziana umowa ma obowiązywać na dotychczasowych zasadach do końca marca. - List intencyjny zakłada, że operatorem całej linii będzie łódzkie MPK, tak jak w przypadku linii 43. Jesteśmy optymistami i uważamy, że uda się rozwiązać wszystkie problemy. Do uzgodnienia zostało jeszcze kilka spraw technicznych - podsumował Leśniewicz.







Wróć do „Region łódzki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość