Wypowiedzenie umowy dla MKT i TP

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » ndz 02:15, 11 gru 2011

Wojtek94 pisze:MPK na 97 ciekawe:)

Czyli koniec podwykonawstwa Es-Ka-Esu i turystyków na liniach "miejskich". I koniec obsługi linii Pabianice-Konstantynów. Z tego co widzę, kursy mieli tam co godzinę, a więc pasażerowie byli. Tą relację przejmie pewnie jakiś prywaciarz.

W rozkładach widać też jakiś "przewóz zamknięty zlecony", pewnie jakaś linia pracownicza. Ale patrząc w rozkład tego czegoś, kursów jest całkiem dużo. Tak więc co to jest?

Dopiero w kwietniu zmiana przewoźnika. A wcześniej co? 23 grudnia zostaje zawarte nowe porozumienie, obecne wygasa 31 grudnia. Czyli TP będą dalej jeździć, ale na podstawie nowego porozumienia. Będzie taryfa łódzka? Na stronie TP strony dotyczące cen biletów zawierają wyłącznie informację "W aktualizacji". Czyli albo szykują podwyżkę, albo od 1 stycznia bilety ŁLTZ. No i jak to zostanie rozwiązane formalnie? TP jako podwykonawca MPK?

Poza tym nie do końca wiadomo, czy na te warunki Łódź się zgodzi. Nie piszą, czy to już uzgadniali.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 4 razy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Marcin
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pn 20:10, 11 lip 2005

Postautor: Marcin » ndz 11:08, 11 gru 2011

Kpc21 pisze:I koniec obsługi linii Pabianice-Konstantynów. Z tego co widzę, kursy mieli tam co godzinę, a więc pasażerowie byli. Tą relację przejmie pewnie jakiś prywaciarz.


Prywaciarz wchodzi za TP od stycznia.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.

BB93
Sympatyk forum
Posty: 694
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Postautor: BB93 » ndz 16:35, 11 gru 2011

Kpc21 pisze:W rozkładach widać też jakiś "przewóz zamknięty zlecony", pewnie jakaś linia pracownicza. Ale patrząc w rozkład tego czegoś, kursów jest całkiem dużo. Tak więc co to jest?


Jest to linia bezpłatna dla pasażerów, obsługiwana minibusem. Łączy centrum Konstantynowa z Niesięcinem (dawną wsią w północnej części, gdzie dociera też 97). Prawdopodobnie jest zlecona przez Urząd Miasta i powstała, ponieważ mieszkańcy tak na prawdę nie mają innego połączenia z Placem Kościuszki (chyba, że wycieczka 97 + 43 przez Łódź :D ).

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » ndz 20:45, 11 gru 2011

To dlaczego to "przewóz zamknięty"? Tylko mieszkańcy Niesięcina mają wstęp?

Skoro to jest zlecone przez Urząd Miasta, to możliwe że w spadku przejmie to MPK i będzie obsługiwać tak jak linię parafialną w rejonie Radiostacji.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » ndz 23:58, 11 gru 2011

Bez przesady. MPK nie będzie teraz obsługiwać każdej wioski pod Łodzią. Wynajmą sobie pewnie busa. Natomiast linia parafialna to trochę inna sytuacja - raz że jest w Łodzi, a dwa że musi tam jeździć przegub i poza MPK wyboru raczej nie ma.

przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Postautor: przemeqq » wt 15:45, 20 gru 2011


Łódź: Nadal nie ma decyzji w sprawie linii podmiejskich

Półroczne negocjacje Łodzi z okolicznymi gminami współfinansującymi kursy tramwajów do Ozorkowa i Lutomierska wciąż nie przyniosły oczekiwanych rezultatów. Nowe porozumienia w sprawie linii 43 i 46 wciąż nie zostały podpisane.

Przypomnijmy — w czerwcu Urząd Miasta Łodzi wypowiedział ościennym gminom obowiązujące od początku lat 90. umowy określające funkcjonowanie linii komunikacji podmiejskiej, w tym tramwajów linii 43 do Lutomierska przez Konstantynów i 46 do Ozorkowa przez Zgierz. W związku z podpisaną wcześniej z Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacyjnym wieloletnią umową powierzenia usług komunikacyjnych Łódź chce, by kursy linii podmiejskich realizowało MPK, a nie, jak dotychczas, odrębne spółki, w których udziałowcami są gminy położone wzdłuż tras do Ozorkowa i Lutomierska.

Negocjacje z władzami okolicznych miast są jednak wyjątkowo trudne. Sąsiedzkie gminy wciąż nie wypracowały kompromisów, które pozwoliłyby na dalsze funkcjonowanie komunikacji tramwajowej pomiędzy ośrodkami aglomeracji łódzkiej. Czasu na podpisanie nowych porozumień zostało już niewiele — stare umowy przestaną obowiązywać wraz z końcem tego roku. Jeśli samorządowcy nie porozumieją się w grudniu, linie 43 i 46 przestaną istnieć.

Łódź ustaliła już nowe zasady funkcjonowania linii 46 z gminą Ozorków. — W pierwszej połowie grudnia władze Łodzi, po długich negocjacjach, przedstawiły propozycję, którą jesteśmy w stanie zaakceptować — powiedziała nam Izabela Dobrynin, rzecznik burmistrza Ozorkowa. — Tramwaj 46 obsługiwać ma od 1 stycznia 2012 łódzkie MPK, spółka Międzygminna Komunikacja Tramwajowa ma zostać zlikwidowana, a jej pracownicy otrzymają zatrudnienie w łódzkim przedsiębiorstwie. 46 będzie kursować wg tego samego rozkładu co obecnie — precyzuje. MPK miałoby przejąć też bieżące utrzymanie infrastruktury i taboru. — Najważniejsze z punktu widzenia miasta Ozorkowa jest to, że wkład z budżetu miasta pozostaje na tym samym poziomie co obecnie, czyli ok. 816 tys. zł rocznie — dodaje Dobrynin.

Sukces rozmów z Ozorkowem nie oznacza jednak wciąż pewności, że tramwaje na linii ozorkowskiej będą kursować w przyszłym roku. Na warunki finansowe zaproponowane przez UMŁ nie zgadza się bowiem Zgierz, który opłaca kursy na swoim odcinku trasy. O przyszłość połączenia obawiają się jego pasażerowie i pracownicy MKT, którzy od lipca organizują protesty przeciwko możliwej likwidacji 46. Kolejną pikietę przed Urzędem Miasta Łodzi zapowiedziano na 14 grudnia.

Choć UMŁ wciąż nie podpisał nowego porozumienia z władzami Konstantynowa Łódzkiego i Lutomierska, wydaje się, że do jego zawarcia jest dużo bliżej niż w przypadku Zgierza. — Wolą stron jest utrzymanie linii tramwajowych i ich obsługa przez łódzkie MPK — deklaruje Bernard Cichosz, rzecznik burmistrza Konstantynowa. — Oznacza to praktycznie likwidację spółki Tramwaje Podmiejskie — dodaje.

Jeśli umowa z Konstantynowem zostanie zawarta, to — choć gmina Konstantynów planuje finansowanie kursów na dotychczasowym poziomie — podróżujący do centrum Łodzi zapłacą mniej. — Oczywistym skutkiem nowego porozumienia będzie jeden bilet obowiązujący w Łodzi i Konstantynowie Łódzkim — mówi Cichosz. Dotychczas konieczne było skasowanie dwóch biletów, oddzielnie na odcinek łódzki i podmiejski. Jak poinformowała Izabela Białynin, bilet aglomeracyjny będzie ważny także w tramwajach linii 46, jeżeli tylko połączenie znajdzie się w przyszłorocznym rozkładzie jazdy.


http://expressilustrowany.pl/mpk-kontra-mkt-kola-46-niszcza-lodzkie-tory,artykul.html?material_id=4eefafdd9a22ddd56d000000
W środę, a nie w poniedziałek, jak pierwotnie planowano, odbędą się ostateczne rozmowy w sprawie linii 46, a co za tym idzie – dalszego istnienia Międzygminnej Komunikacji Tramwajowej. Miasto chce, by od nowego roku pasażerów z Łodzi do Ozorkowa woziło MPK. Sprzeciwiają się temu pracownicy MKT, dla których odebranie linii 46 oznaczałoby koniec ich firmy.


– Nie możemy dojść do porozumienia z przedstawicielami MKT i co się z tym wiąże – do tej pory nie uwzględniliśmy w planie na przyszły rok przyjęcia zatrudnionych tam osób – mówi Radosław Podogrocki, prezes MPK. – Gdyby to jednak MKT miało obsługiwać „46”, powinno zacząć płacić miastu za korzystanie z linii tramwajowej; od kilku lat tego nie robi. Ich tramwaje powinny być wyposażone w autokomputery, by mogły kursować na trasie ŁTR (chodzi o GPS, który, sterując sygnalizacją świetlną, umożliwia szybszy przejazd tramwajom przez miasto). Trzeba też zwrócić uwagę na koła w pojazdach MKT, które mogą niszczyć torowiska. 


Stanisław Zuchmański ze związków zawodowych MKT uważa te zarzuty za bezpodstawne.
– Koła w naszych tramwajach mniej niszczą torowiska niż PESY, bo wyposażone są w systemy do smarowania szyn przy jeździe w łukach – mówi. – Co się tyczy komputerów, to nasze tramwaje je mają, a podłączenie do łódzkiego systemu GPS to żaden problem. Z opłaty za korzystanie z torowiska byliśmy zaś zwolnieni, bo pokrywamy wydatki związane z linią między Helenówkiem a Zgierzem, za którą nie płaci MPK.

Bez komentarza Obrazek

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » wt 17:08, 20 gru 2011

Co się tyczy komputerów, to nasze tramwaje je mają,

Tak, pięć sterowników do Rapida (o ile nie sprzedali) bez modułów Rapida i w dodatku nie na wagonach. Żaden problem włączyć tramwaj w system bez sterowników i modułów do Rapida... Dokupienie tego też nie byłoby takie tanie i przyjemne (koszt za wagon to dobre kilka tysięcy, zawsze lepiej skasować konstala), ale aż do 2014 (kiedy pojawią się tablice SIP na całym ŁTR przy okazji projektu WZ) nie jest konieczne.

przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Postautor: przemeqq » czw 13:33, 22 gru 2011

Bez porozumienia w sprawie linii 46

2011-12-22, Aktualizacja: dzisiaj 09:28

Express Ilustrowany (GB)
Przedstawiciele Łodzi, Zgierza i Ozorkowa nie doszli w środę do porozumienia w sprawie funkcjonowania linii tramwajowej 46, którą obsługuje spółka MKT, a chce ją przejąć łódzkie MPK.

Możliwe więc, że od stycznia tramwaje linii 16, obsługiwanej przez MPK, nie będą wjeżdżać do Zgierza, a tramwaje linii 46 trasę będą kończyć przy Helenówku (obecnie "46" dojeżdża do Chocianowic).


Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » czw 14:31, 22 gru 2011

Dziwne tylko, że nikt nie wypowiada porozumienia odnośnie linii 6 i 51.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Postautor: przemeqq » czw 20:49, 22 gru 2011

O tramwaj nr 46 spierają się związki i samorządy

Agnieszka Magnuszewska, Marcin Bereszczyński

2011-12-21 23:00:02, aktualizacja: 2011-12-21 23:00:01

Nie ma porozumienia ws. tramwaju linii nr 46 z Łodzi do Ozorkowa. Po środowym spotkaniu władze Łodzi, gminy Zgierz, Zgierza, gminy Ozorków i Ozorkowa dały sobie czas do namysłu.
Jeśli się nie dogadają, od 1 stycznia tramwaj nr 46 będzie kursował tylko z Helenówka do Proboszczewic. Kursy realizować będzie nadal MKT. Ozorków straci wtedy połączenia, a Łódź nie dostanie zajezdni tramwajowej na Helenówku.

W czwartek podłódzkie samorządy mają ustalić wspólne stanowisko, które trafi do władz Łodzi. Być może już w piątek uda się im podpisać wstępne porozumienie z Łodzią.

- Na sesję rady miejskiej 29 grudnia przygotujemy projekt uchwały upoważniającej prezydent Zgierza do podpisania umowy z Łodzią na przejęcie MKT przez MPK i realizowanie kursów tramwaju 46 przez MPK - mówi Grzegorz Leśniewicz, wiceprezydent Zgierza.

- Warunek, to ustalenie wspólnego stanowiska z Łodzią i to na piśmie.

W środę spotkali się też związkowcy z obu spółek.

- Załoga MKT chce przejść do MPK, bo ma dosyć niestabilnej sytuacji. Rozdaliśmy kwestionariusze, w których pracownicy mają wypisać swoje doświadczenie zawodowe. Dla tych, którzy zdecydują się przejść do MPK zostaną przygotowane stanowiska. Kwestionariusze można składać do piątku. Myślę, że po świętach mogliby już u nas pracować. W takiej sytuacji MKT zostanie bez motorniczych - mówi Krzysztof Frątczak, szef "Solidarności" w MPK.

- Każdy może przejść do MPK, jeśli ma taki kaprys - ironizuje Stanisław Zuchmański, szef OZZ Motorniczych przy MKT. - Tylko kto taką osobę przyjmie, skoro w MPK chcą zwalniać pracowników. Jeśli przejmie nas MPK, to mamy zapewnienie, że wszyscy zostaniemy tam zatrudnieni. Jeśli nie, to nadal pracujemy w MKT i wozimy pasażerów, ale już nie po Łodzi. Najpierw muszą jednak porozumieć się zainteresowane samorządy - zastrzega Zuchmański.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » czw 22:15, 22 gru 2011

Jeśli MKT będzie jeździć tylko między Helenówkiem a Proboszczewicami, to dopiero w MKT posypią się zwolnienia. W ruchu zostaną tylko dwukierunki, a więc pracę straci większość motorniczych. Mechaników też wystarczy mniej. Poza tym trzeba będzie ich zwolnić, bo spadną znacznie wpływy z wozokilometrów i MKT ich po prostu nie utrzyma. Jeśli zwolnić się nie dadzą, też niewiele to pomoże, bo MKT splajtuje (ewentualnie zrujnuje budżet Zgierza, bo spółka publiczna chyba nie może zbankrutować) i jeśli w ogóle ktoś będzie obsługiwać Proboszczewice taborem tramwajowym, to właśnie MPK.

A więc to jest po prostu gra związkowców MKT.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

esperal
Początkujący
Posty: 22
Rejestracja: pt 16:27, 16 lut 2007
Lokalizacja: Konstantynów

Postautor: esperal » pt 15:13, 23 gru 2011

Władze Konstantynowa Łódzkiego wynegocjowały funkcjonowanie komunikacji na dotychczasowych warunkach przy jednoczesnym wprowadzeniu biletu wspólnego dla Łodzi, Lutomierska i naszego miasta. Porozumienia mają obowiazywać od 1 kwietnia 2012. Do tego czasu komunikacja w Konstantynowie Łódzkim będzie funkcjonowała na zasadach dotychczasowych.
W piątek, 23 grudnia w Łodzi ma nastąpić podpisanie przez gminy Łódź i Konstantynów Łódzki dwóch porozumień międzygminnych w sprawie międzygminnej komunikacji tramwajowej.
Jedno z porozumień dotyczy świadczenia usługi przewozu osób i rzeczy linią tramwajową lokalnego transportu zbiorowego w Łodzi nr 9 (zastąpi 43BIS), wydłużoną w obszar Konstantynowa Łódzkiego, tj. na odcinku od przystanku Łódź Smulsko do przystanku Konstantynów Łódzki Park Miejski.
Drugie - odpowiednio linii autobusowej nr 97 (w naszym mieście kursującej na odcinku od skrzyżowania drogi krajowej 71 z drogą Niesięcin do pętli Niesięcin).
Trzecie porozumienie dotyczące linii tramwajowej 43 zostanie podpisane za kilka dni pomiędzy trzema gminami: Łódź, Konstantynów Łódzki i Lutomiersk po podjęciu stosownych uchwał przez
samorząd tej ostatniej.

http://www.43bis.media.pl/wiadomosci,5058,0,1,sukces-naszych-negocjatorow,konstantynow-lodzki,wiadomosci.html

przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Postautor: przemeqq » pt 20:45, 23 gru 2011

Michał Meksa

2011-12-23 16:04:34, aktualizacja: 2011-12-23 16:04:34

Władze Łodzi i Konstantynowa Łódzkiego podpisały w piątek porozumienie w sprawie komunikacji międzygminnej. W kwietniu, kursy do Konstantynowa przejmie MPK, będzie więc można tam dojechać na jednym bilecie. Władze Łodzi zapowiadają, że do końca roku podobne porozumienie podpiszą z Lutomierskiem.

Od 1 kwietnia do Konstantynowa będzie można dojechać tramwajami nr 9 i 43 oraz autobusem 97. Ponieważ usługi transportowe świadczyć będzie MPK, całą trasę pokonamy kasując łódzki bilet. Autobusy i tramwaje mają kursować z taką samą częstotliwością jak do tej pory.

Jeśli do końca roku Łódź podpisze porozumienie z gminą Lutomiersk, na łódzkich biletach będzie można przejechać całą trasę tramwaju linii nr 43 - także odcinek od Konstantynowa do Lutomierska.

Nierozwiązany zostaje wciąż problem linii nr 46, kursującej z Łodzi do Zgierza i Ozorkowa. Władze Łodzi chcą by przejęło ją łódzkie MPK. Na łódzkie warunki przystał do tej pory burmistrz Ozorkowa Jacek Socha. Na przejęcie przez MPK nie godzą się związkowcy z MKT, obsługującego tramwaj linii 46. Pracownicy MKT obawiają się utraty pracy.

Prezydent Łodzi Hanna Zdanowska dopytywana przez dziennikarzy zapewniała w piątek: - Jeśli MPK przejmie linię, nikt w MKT nie straci posady.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pt 21:08, 23 gru 2011

przemeqq pisze:
Prezydent Łodzi Hanna Zdanowska dopytywana przez dziennikarzy zapewniała w piątek: - Jeśli MPK przejmie linię, nikt w MKT nie straci posady.

Trudno stracić posadę w nieistniejącej już spółce :)
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Marcin
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pn 20:10, 11 lip 2005

Postautor: Marcin » ndz 22:29, 25 gru 2011

TVP Łódź pisze:Tramwaj linii 46 między Łodzią a Zgierzem

Nie powiodły się rozmowy ostatniej szansy w sprawie tramwaju linii 46 między Łodzią a Zgierzem. Negocjacji już nie będzie, teraz Łódź czeka już tylko na oficjalne, pisemne stanowisko Zgierza. Czy jest jeszcze jakakolwiek szansa na porozumienie?

Linii chcieli bronić społecznicy i blokować krajową „1” przy zajezdni Helenówek. Ale protestujących było za mało, a policja nie zezwoliła na blokadę.

Choć protestu nie było, problem pozostał. Po środowych rozmowach władz Zgierza i Łodzi coraz bardziej prawdopodobne jest, że od nowego roku pasażerów będzie czekała przesiadka w Helenówku.

Pomimo 6 miesięcy rozmów ani Łódź, ani Zgierz nie chcą ustąpić.

Wiceprezydent Łodzi Arkadiusz Banaszek twierdzi, że porozumienie było bliskie, ale znów pojawiły się kłopoty.

Wiceprezydent Zgierza w rozmowie telefonicznej poinformował nas, że miasto nadal walczy o wpływy z biletów oraz o to, by część kosztów utrzymania infrastruktury tramwajowej w Zgierzu przejęła Łódź. Władze Łodzi odpowiadają: na negocjacje nie ma już czasu.

Takie rozwiązanie to problem nie tylko dla pasażerów, ale też pracowników zgierskiej spółki MKT, która do tej pory obsługiwała linię 46. Skrócenie trasy do granic miasta oznacza dla nich masowe zwolnienia. Większe nawet, niż w przypadku przejęcia linii przez MPK. Dlatego, z dwojga złego, woleliby przejść do łódzkiej spółki i liczą, że władzom obu miast uda się w końcu porozumieć.

Zostało kilka dni, a kwestii do rozwiązania bardzo dużo. Dojść do porozumienia łatwo więc nie będzie, szczególnie że w walce o swoje racje pogubili się już wszyscy, prawdopodobnie nawet sami włodarze. Najwięcej w całym zamieszaniu tracą jednak nie oni, a pasażerowie, którzy nadal nie wiedzą, jak od nowego roku dojadą do pracy.

J.Kaczmarek - ŁWD

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » ndz 23:02, 25 gru 2011

Z punktu widzenia Zgierza brak zgody na warunki Łodzi to głupota. Czyli cały czas grają.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Postautor: pawelczyk » ndz 23:36, 25 gru 2011

A jeszcze parę dni temu związkowcy z MKT byli głównym "murem oporowym". Teraz jak się okazuje, że sami przyczynili się do widma zwolnień bez możliwości przejścia do MPK (bo MPK bez 46 nowych motorowych nie potrzebuje) to za przeproszeniem pała mięknie i tylko czekać, aż sami będą błagać samorządy żeby się dogadały.
Stanowisko Zgierza natomiast jest dla mnie iście zagadkowe. Jeżeli MKT będzie obsługiwać 46 tylko do Helenówka to bardzo prawdopodobne jest wycofanie się Łodzi ze spółki, bo MKT Łodzi nie będzie obsługiwać. Zatem wyższe koszty utrzymania MKT spadną także na Zgierz. Tymczasem chcą oni wynegocjować jeszcze aby Łódź podzieliła się wpływami z biletów i jednocześnie dopłacała do infrastruktury. To jakieś kuriozum.

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » ndz 23:55, 25 gru 2011

Zdolności techniczne żeby obsłużyć 2 linie do granic miasta/gminy mają (na 16 cokolwiek bo są 2 pętle, na 46 dwukierunki, których mają 9 a potrzeba przecież mniej), tylko zredukuje im się (i to znacznie) liczba brygad do wystawienia. W praktyce jeśli miasta się nie dogadają, gminy podpiszą ze Zgierzem porozumienie na warunkach Zgierza (bo nie mają innego wyboru, przecież nie będą wpychali ludzi do pekaesa czy innego busa), a w zamian Zgierz zyska linię miejską Helenówek-Pl. Kilińskiego co 5/10 minut (bo czymś trzeba pracowników MKT po stracie przynajmniej 12-14 brygad zająć). A małego kopa na utrzymanie biznesu przyniesie sprzedaż 803N właściwym organom (albo może do MPK, oni lubią taki nowoczesny tabor, a z MKT to jeszcze w dodatku po modernizacji, czyli nowoczesny, co z tego że ponoć nie hamuje, rzecznik przekona wszystkich, że MKT pozbyło się najlepszego taboru)

Niestety Łódź nie może zaszachować Zgierza bo nie dysponuje niczym z punktu widzenia Zgierza cennym. Dlatego optymalna dla obu stron propozycja powinna zawierać:
-bilety łódzkie (bo to jednak na korzyść mieszkańców) z honorowaniem zgierskiej taryfy na terenie m. Zgierza (to ten wpływ z biletów dla Zgierza) i kontrolą biletów przez m. Zgierz (MUK czy jak im tam) na odc. podmiejskim (tutaj wypadałoby ustalić procent wpływu z zysku z kar, proporcjonalnie do długości trasy na terenie Zgierza i gmin procent wpływów odpowiednio do Zgierza i Łodzi)
-pokrycie przez Łódź kosztów remontu torowiska, ale:
-stawka wzkm zależna od stanu torowiska w danym momencie tzn. jeśli jest kiepskie to zniżka/kara umowna (aż Łódź nie wyremontuje)
-gwarancja wagonów niemieckich i stawka wzkm wyliczana indywidualnie za każdy kurs w zależności od parametrów taboru (liczba miejsc i miejsc siedzących, sprawność ogrzewania, niska podłoga, fotokomórki w drzwiach, informacja pasażerska, może nawet z tabelki uwzględniającej też takie parametry jak głośność czy komfort wyposażenia wnętrza)

Niestety w przypadku braku porozumienia stroną, która traci jest Łódź - znika mocna 20-brygadowa (z tego 10 brygad na stałe i 10 przez połowę czasu jazdy na terenie Łodzi) linia, za którą trzeba wystawić zastępstwo, w dodatku linia obsługiwana komfortowym, wysokiej jakości taborem (za to można na nią puścić CR-y), w dodatku totalnie zapycha się pętla Helenówek (bo przecież MKT skonfliktowane z MPK nie wpuszczą ich tramwajów na swój teren) i trzeba by było wprowadzać SWB albo zupełnie wyciąć przerwy tamże.
Plus jest taki, że można by było wrócić do taktów 7,5 (na ŁTR i 15) i układu linii sprzed epoki 16, z 46A/17 co 20 minut.

pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Postautor: pawelczyk » pn 00:09, 26 gru 2011

A według mnie Łódź nie ma w zasadzie nic do stracenia. To Zgierz i Ozorków powinien zabiegać o to, żeby mieć połączenie z centrum Łodzi. Jak by nie patrzeć to jednak przyjeżdżających codziennie do Łodzi jest więcej niż łodzian jeżdżących do Zgierza czy Ozorkowa. Lukę po 46 na łódzkim odcinku ZDiT może zapełnić brygadami przeniesionymi z 16/16A, która jako odrębna linia straci sens. A tramwaje ze Zgierza i Ozorkowa pewnie by zawracały przez teren zajezdni, więc na Helenówku zostałaby 4, 11 i linia za 46a.

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » pn 00:11, 26 gru 2011

px33 pisze:a w zamian Zgierz zyska linię miejską Helenówek-Pl. Kilińskiego co 5/10 minut (bo czymś trzeba pracowników MKT po stracie przynajmniej 12-14 brygad zająć)

Ale kto zapłaci za linię jeżdzącą co 5/10 minut? Jak już w drodze na plac Kilińskiego będzie przesiadka na Helenówku to linia pojedzie z częstotliwością obecnej 16. Obsadzi się tyle etatów ile będzie to możliwe, a reszta pewnie na przymusowe urlopy do czasu porozumienia, a gdy takowego nie będzie to dopiero zwolnienia.

sprawność ogrzewania

Co najwyżej czy to ogrzewanie w ogóle jest. A że jest w każdym wagonie lepsze bądź gorsze to trudno.

fotokomórki w drzwiach

Bez przesady. Z resztą nie trzeba z nich korzystać.

znika mocna 20-brygadowa (z tego 10 brygad na stałe i 10 przez połowę czasu jazdy na terenie Łodzi) linia

Liczba jak na ilość brygad może faktycznie mocna, ale to nie ma nic do rzeczy. Tramwaj na odcinku Helenówek - Ozorków jedzie w ślimaczym tempie i nie powinno to być 57 min. tylko jakieś 35 min. po remoncie torów i wtedy liczba brygad mocno spada.

w dodatku totalnie zapycha się pętla Helenówek

16 istnieje w sumie tylko dla Zgierza i najlepiej byłoby ją zlikwidować wraz z 2, 3, 6, 11 i 15 co 7,5 min. Pytanie tylko czy na trasie ŁTR może jeździć więcej niż 30 poc/h w danym kierunku? Nie chodzi o kwestie techniczne, bo to żaden problem, tylko czy jakiś zapis tego nie kwestionuje? Może to głupie, ale coś mi się obiło o uszy.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.


Wróć do „Region łódzki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość