[Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
domino
Gaduła
Posty: 1059
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Problem motorniczych! Nie wiedzą, jak jeździć „dzi

Postautor: domino » śr 21:03, 11 kwie 2012

Motorniczowie MPK, którzy od 1 kwietnia jeżdżą do Konstantynowa Łódzkiego tramwajami linii 9, skarżą się, że firma nie zapewniła im odpowiednich szkoleń.

– Nie podano nam informacji, gdzie są przystanki tramwajowe, nie przekazano także, w jaki sposób zawracać skład na jednotorowej krańcówce – skarży się jeden z motorniczych, pracujący w zajezdni przy ul. Telefonicznej.

Krańcówka w Konstantynowie Łódzkim jest inna niż łódzkie, bo nie ma tam pętli, na której składy mogą zawracać. Jest tylko boczny tor. Aby zmienić kierunek jazdy, tramwaj musi wjechać na niego tyłem.

– To trudne zadanie, bo nie wolno go wykonać z kabiny motorniczego, gdyż wówczas jest zbyt mała widoczność, tylko trzeba przejść na tył drugiego wagonu, gdzie pod tylną szybą znajduje się awaryjny pulpit sterowniczy – mówi jeden z motorniczych. – Trudno wykonać taki manewr, gdy nikt wcześniej nie objaśnił, jak się go przeprowadza.
Motorniczowie skarżą się też, że nikt im nie powiedział, jak poruszać się po tzw. mijankach (do Konstantynowa składy w obu kierunkach poruszają się po jednym torze), zwłaszcza że nie działają na nich sygnalizatory świetlne.

Bogumił Makowski z MPK dziwi się, że pracownicy mają taki problem.
– Do przełożonych motorniczych wysłane były komunikaty od dyrekcji, w których bardzo dokładnie opisano procedury postępowania – mówi. – Jeśli któryś z pracowników ma trudności, niech zgłosi się do swojego przełożonego.

http://expressilustrowany.pl/problem-motorniczych-nie-wiedza-jak-jezdzic-dziewiatka,artykul.html?material_id=4f85c5869a22dd1627000000

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » śr 21:40, 11 kwie 2012

– Do przełożonych motorniczych wysłane były komunikaty od dyrekcji, w których bardzo dokładnie opisano procedury postępowania – mówi. – Jeśli któryś z pracowników ma trudności, niech zgłosi się do swojego przełożonego.

To może te procedury powinny być wydrukowane i wydawane razem z kompletem dekoracji na linie podmiejskie? Wtedy na pewno nie można by zwalić winy na MPK bo wszystko byłoby dostępne dla każdego motorniczego.

Aleksej
Sympatyk forum
Posty: 787
Rejestracja: wt 11:43, 19 lip 2005

Postautor: Aleksej » czw 07:49, 12 kwie 2012

@px33 instrukcje i procedury były wydrukowane i przekazane na zajezdnie w celu wydania motorniczym.

Aleksej

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » czw 08:20, 12 kwie 2012

No to wina na pewno nie leży po stronie centrali, albo czegoś nie dopilnowano na zajezdniach albo motorniczym nie chciało się czytać

burza
Czasem wpada
Posty: 71
Rejestracja: czw 18:04, 06 sty 2011

Postautor: burza » sob 12:40, 14 kwie 2012

Dzis z powodu bardzo poważnego wypadku w centrum Konstantynowa.Nie kursowały tramwaje do około 9,00.Zderzenie osobówki z Tirem.Osobówka i naczepa spłoneły doszczętnie plus kawałe uszkodzonej trakcij.

Tommba
Bywalec
Posty: 139
Rejestracja: pt 19:22, 02 wrz 2011

Postautor: Tommba » sob 14:27, 14 kwie 2012

Przed puszczeniem 9 do Konstantynowa MPK, a raczej władze Łodzi i Konstantynowa powinni zainwestować w nową pętlę tramwajową w Parku Miejskim. Trójkątne pętle w obecnych czasach to jakieś nieporozumienie. Wielkiej pętli nie trzeba budować wystarczy jedno kółko i jakiś ślepy tor na awarie, albo kasujemy trójkąt i puszczamy jakiś autobus np. linii 94 kursujący Park Miejski Konstantynowska Legionów Pl. Wolności - Łódź.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Tommba, łącznie zmieniany 3 razy.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » sob 14:49, 14 kwie 2012

Tommba pisze:Trójkątne pętle w obecnych czasach to jakieś nieporozumienie.

Dlaczego? W Polsce kilka trójkątów, również używanych liniowo, funkcjonuje. A jeśli chodzi o obecne czasy, to raczej odchodzi się od pętli i wraca do wagonów dwukierunkowych.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Enika
Coś mówi
Posty: 28
Rejestracja: wt 18:15, 03 kwie 2012
Lokalizacja: Łódź - Górna-Dąbrowa / Łódź - Bałuty-Helenów

Postautor: Enika » sob 18:51, 14 kwie 2012

Jak dla mnie to MPK mogło by pozyskać GT8ZR Duwag z Helenówka, dokupić kilki M6S wyłączyć trójkąt z użytkowania a na mijance zakończyć trasę lini 9 lub powrócić do lini 43bis ljako 43A do Północnej. 43 z lutomierska do Północnej.
46 z Ozorkowa na Chocianowice - IKea

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » sob 19:30, 14 kwie 2012

Na Wikipedii do hasła o MPK niejaki Kafar999000 wpisał, że MPK przejęło od MKT również GT8ZR. Całkiem możliwe, że to @kafar z tego forum. Tylko jeśli tak rzeczywiście jest, to mamy zagadkę, dlaczego MPK ich nie wypuszcza na linie, a za to na 46 wyjeżdżają solówki 805Na.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

kafar
Sympatyk forum
Posty: 554
Rejestracja: śr 12:47, 21 maja 2008
Lokalizacja: Zgierz

Postautor: kafar » sob 21:15, 14 kwie 2012

Kpc21, dzięki za wiadomość i za czujność! Przy edytowaniu listy musiałem nie usunąć ZRów - wcześniejsza poprawka była autorstwa znajomego i ten wpakował cały tabor MKT, więc musiałem wywalić kilka typów, ale ten mi akurat umknął.

burza
Czasem wpada
Posty: 71
Rejestracja: czw 18:04, 06 sty 2011

Postautor: burza » pt 08:59, 31 sie 2012

Mpk planuje zakup 40 szt M8C i skierowaniu je na linie pododmiejskie.Czyli rozumiem że Mpk powraca do pomysłu żeby do granic Konstantynowa (okolice Ignacewa) Tramwaj kursował co 30min.Szkoda że przy remoncie lini tramwajowej do Lutomierska zlikwidowano mijankę w Ignacewie.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pt 15:00, 31 sie 2012

Jak się uprzeć, to i mijanki nie potrzeba. Dojedzie do Ignacewa i na przystanku zmieni kierunek jazdy. Tylko trzeba odpowiednio rozkład ułożyć.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

domino
Gaduła
Posty: 1059
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Postawili pomnik linii 43

Postautor: domino » pt 22:06, 31 sty 2014

W centrum Konstantynowa Łódzkiego stanął pomnik tramwajowej linii 43 łączącej Łódź z Konstantynowem i Lutomierskiem. Zabytkowy tramwaj 2N2 to jedyny w kraju wagon ustawiony, by upamiętniać... istniejącą linię tramwajową.

Pod koniec grudnia na pl. Kościuszki w Konstantynowie Łódzkim ustawiony został odremontowany i przemalowany w barwy historyczne wagon typu 2N2, który służył wczśniej jako wagon techniczny łódzkiego MPK. Wóz, który po wycofaniu z eksploatacji liniowej stał się pojazdem gospodarczym Zakładu Remontu Taboru, odzyskał dawny blask: blachę ponownie zastąpiły okna, a do wnętrza wróciło wyposażenie związane z prowadzeniem ruchu z pasażerami.

Wagon-pomnik ma uzupełniać układ architektoniczny wyremontowanego placu i podkreślać związek miasta z tramwajem, o czym świadczy okrągła tarcza z numerem linii i wsadzona w kasetę tablica z przebiegiem trasy.

Pusty wagon na odciętym torze

Odnowiony pojazd stoi na krótkim fragmencie toru ustawionym kilka metrów od trasy tramwajowej. Odnowiony wagon można jednak oglądać tylko z zewnątrz – na co dzień drzwi do środka są zamknięte. Nie zdecydowano się bowiem nie tylko na pozostawienie wagonu jako zabytku czynnego, ale i na wykorzystanie przestrzeni tramwaju np. w celu organizacji w nim punktu informacji turystycznej albo kawiarni – taka forma adaptacji niejeżdżących wagonów tramwajowych jest często spotykana w miastach, w których sieci zostały zlikwidowane, np. w Jeleniej Górze, Słupsku czy w fińskim Turku. Niezagospodarowany wagon nie jest więc na bieżąco dozorowany.

43 kursuje obok pomnika

Konstantynowska „enka” jest jedynym w kraju pomnikiem istniejącego połączenia tramwajowego – linia 43 funkcjonuje do dziś. Choć jest jedynym w aglomeracji łódzkiej wagonem tramwajowym w tej roli, nie jest pierwszym pomnikiem związanym z miejską komunikacją szynową. Pamiątkowe odcinki torów pozostawiono bowiem w Aleksandrowie Łódzkim (upamiętnia linię podmiejską zlikwidowaną w 1991 roku) i pod wiaduktem przy dworcu Łódź Kaliska (przypomina o dawnym przebiegu torów miejskich w węźle). Na skrzyżowaniu ulicy Retkińskiej i alei Wyszyńskiego w Łodzi stoi też pomnik w formie wmurowanej w 2006 roku osi tramwajowej, który ma być śladem po pierwotnym przebiegu trasy na Retkinię.

W miejscu pierwszej „krańcówki”

Konstantynów Łódzki uzyskał połączenie tramwajowe ze stolicą aglomeracji w 1910 roku. Pierwotnie linia kończyła się na tzw. Małym Rynku, czyli dzisiejszym placu Kościuszki – tym samym, na którym stanął pomnik. Funkcjonująca tam mijanka stanowiła kraniec w formie tzw. weksla do 1954 roku, kiedy wybudowano trójkąt manewrowy w Parku Miejskim.

Linia konstantynowska została przedłużona na zachód w 1929 roku. Tramwaj dotarł wtedy do Kazimierza, a w dwa lata później przez Ner przerzucono metalowy most kratownicowy, dzięki któremu została doprowadzona do Lutomierska, gdzie kończy się do dziś. Połączenie uzyskało numer 43 w styczniu 1956 roku, kiedy wszystkim liniom podmiejskim nadano jednolitą numerację. Do 2012 roku skrócone kursy w relacji Łódź – Konstantynów oznaczane były jako 43bis. Choć po zmianie przewoźnika „bis” został zastąpiony przez tramwaje linii 9, kursy jadące przez Konstantynów do Lutomierska zachowały swój dotychczasowy numer.

http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/konstantynow-postawili-pomnik-linii-43-1469.html

Josek101
Stały bywalec
Posty: 312
Rejestracja: wt 05:45, 30 lip 2013
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Josek101 » wt 15:34, 07 lip 2015

Dziś podjechał 1075 na Legionów w kierunku centrum.Z tyłu tablica 46 a z boku 43 . I gdzie on jechał ?

Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2202
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Postautor: Mat » wt 16:09, 07 lip 2015

Raczej 43. Widocznie z tyłu nie zmieniono linii. Spostrzegawczy pasażerowie powinni o tym poinformować motorniczego albo się go zapytać o linię. Liczy się przede wszystkim to, co z przodu.
Poza tym 43 zazwyczaj nie jeździ parami z 46, więc nawet po rozkładzie się można zorientować.
Mateusz

EA-1 8-)
Foto
Obrazek

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1471
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Postautor: kuba_bed » ndz 09:18, 12 lip 2015

Akurat rozkład w Łodzi to nie jest wyznacznik tego co powinno przyjechać Obrazek

pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Postautor: pawlak » wt 22:35, 01 mar 2016

Po raz pierwszy w historii MPK – Łódź uruchomi weekendową nocną linię tramwajową do Konstantynowa Łódzkiego. Do naszego miasta będą przyjeżdżały tramwaje N9 w noce z piątku na sobotę i z soboty na niedzielę. Pierwszy kurs już w najbliższą noc z piątku na sobotę (4 marca). Z Łodzi, z przystanku Piotrkowska Centrum tramwaj odjedzie o godzinie 0.30 i na krańcówkę na placu Wolności dotrze po 41 minutach. Komunikacja nocna z Łodzią jest pierwszym, już realizowanym projektem edycji Budżetu Obywatelskiego


https://www.facebook.com/henryk.brzyszcz/posts/1900613856831608

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » śr 15:54, 02 mar 2016

Na stronie ZDiT już udostępnili rozkłady będą kursy o 0:30 i 2:30 przez 40 minut jadą do Konstantynowa spowrotem są o 1:47 i o 3:14 do zajezdni na Telefonicznej przez Narutowicza.
Ciekawe czy będzie obsługiwane składem czy pojedynczym wagonem.
http://zdit.uml.lodz.pl/pl/news/pokaz/1974/Nocny_tramwaj_do_Konstantynowa

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » śr 16:47, 02 mar 2016

O 0:30? A gdzie synchronizacja z pozostałymi N-kami na przystanku przesiadkowym?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » śr 17:21, 02 mar 2016

To właśnie jest synchronizacja. Dojeżdżający z Konstantynowa dojadą do punktu odpowiednio wcześnie żeby się przesiąść, z kolei jadący do Konstantynowa będą mieli kurs chwile po odjeździe wszystkiego innego. Czego chcieć więcej?
Gorszy jest ten kurs zjazdowy, który dojeżdża do punktu dokładnie w chwili odjazdu wszystkich linii, warto by go przesunąć chociaż o 5 minut.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez px33, łącznie zmieniany 1 raz.


Wróć do „Region łódzki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość