[Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
Ciuchajka
Bywalec
Posty: 241
Rejestracja: wt 19:30, 09 gru 2008
Kontaktowanie:

[Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Postautor: Ciuchajka » pn 20:42, 26 kwie 2010

Dzisiaj od mechaników z Brusa doszły mnie słuchy, że Lutomiersk nie chce tramwajów i linia ma być niedługo (cokolwiek by to znaczyło) skrócona do Kansas city. Wiem, źródło mało wiarygodne, ale myślę że sprawa jest na tyle poważna że warto tą plotkę zweryfikować i jeżeli okazała by się prawdą nagłośnić.

o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Postautor: o3r » pn 21:15, 26 kwie 2010

Inne plotki mówią o tym, że Lutomiersk właśnie chce tramwaju.

Kpc21
Weteran
Posty: 6069
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pn 23:54, 26 kwie 2010

Dziwne. Przecież dotychczas tramwaj był dla nich świętością.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3380
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Postautor: prof_klos » wt 23:31, 27 kwie 2010

Czekamy na rozwój sprawy.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...

gothmucha
Sympatyk forum
Posty: 697
Rejestracja: czw 01:20, 07 gru 2006
Lokalizacja: Niższa/Śląska
Kontaktowanie:

Postautor: gothmucha » śr 11:41, 28 kwie 2010

Może po prostu napiszcie pismo do gminy? Myślę, że to wiarygodniejsze źródło niż mechanik na zajezdni.

przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Postautor: przemeqq » pt 21:36, 30 kwie 2010

Pierwsze słyszę szczerze mówiąc.
Nie sądzę, by władze podjęły się takich kroków - ludzie w Lutomiersku są bardzo zżyci z tramwajem (a już było tak 20 lat temu, że tramwaje nie jeździły) - a wiem to z autopsji, bo cała moja rodzina stamtąd pochodzi.
I zdaje się, że wójt ten sam jest tam drugą kadencję o ile pamięć mnie nie myli.
Inną kwestią jest stan techniczny linii.

Dodam, że w 2010 na usługi przewozowe gmina Lutomiersk przewiduje wydanie 216 000 zł.

o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Postautor: o3r » sob 14:41, 01 maja 2010

W Aleksandrowie też byli zżyci. Po zawiedzeniu ruchu nawet tłumnie odwiedzili magistrat. I co? Jak się władze uprą, to zlikwidują.

przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Postautor: przemeqq » sob 20:11, 01 maja 2010

Jak Lutomiersk dał sobie radę do dziś, to da sobie radę dalej. Wydaje mi się, że to plotka (chyba, że zdecydują się zamknąć z powodu złego stanu torowiska Obrazek)

basutsuaa
Bywalec
Posty: 185
Rejestracja: wt 17:57, 02 lut 2010
Lokalizacja: Ozorków

Postautor: basutsuaa » ndz 10:27, 02 maja 2010

A jaka taryfa obowiązuje na trasie 43 i kto czerpie z tego zyski? TP?

adam-k96
Bywalec
Posty: 156
Rejestracja: pn 18:32, 20 kwie 2009
Lokalizacja: Łódź Janów

Postautor: adam-k96 » ndz 10:30, 02 maja 2010

Obowiązują bilety TP, zyski zapewne czerpie TP i udziałowcy.

o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Postautor: o3r » ndz 11:08, 02 maja 2010

Dokładna taryfa powinna być na stronie przewoźnika: www.tramwajepodm.lodz.pl

przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Postautor: przemeqq » pt 20:21, 30 lip 2010

Miejski Zakład Komunikacji sprzedał 6 wozów tramwajowych GT6 firmie Tramwaje Podmiejskie z Łodzi za łączną kwotę 240 tys. zł, czyli 40 tys. zł za wagon.

- W związku ze stopniowym wycofywaniem z eksploatacji tramwajów GT6 po zakupie niemieckich wozów GT8 ogłosiliśmy przetarg na sprzedaż pojazdów. Otrzymaliśmy 2 oferty, najkorzystniejszą złożyła łódzka spółka międzygminna przewożąca pasażerów na trasach podmiejskich – mówi Paweł Maniszewski, Prezes MZK.

Pierwsze 2 tramwaje wyjadą do Łodzi jeszcze w sierpniu br., kolejne w miarę włączania do eksploatacji GT8. Warto zaznaczyć, że sprzedane GT6 są sprawne, uzyskały w ubiegłym tygodniu aktualne badania techniczne.

Przypomnijmy, sprowadzone z Niemiec tramwaje GT8 oznaczone numerami inwentarzowymi MZK Sp. z o.o. 79, 80 i 83 otrzymały już bezwarunkowe dopuszczenie do ruchu wydane przez Zakład Komunikacji Miejskiej Instytutu Gospodarki Przestrzennej i gt6_2.jpgMieszkalnictwa. Tramwaje spełniają wszystkie warunki techniczne, szczególnie w zakresie bezpieczeństwa, jakie wymagane są przez polskie prawo. W tej chwili odbywają się szkolenia motorniczych. Trwa przygotowanie kolejnej pary wagonów do badań, które odbędą się na przełomie sierpnia i września br. GT8 jest wagonem trójczłonowym, znacznie dłuższym niż wagony GT6, zatem w szczycie komunikacyjnym umożliwi on podróżowanie większej ilości pasażerów w lepszych warunkach. Pierwszy tramwaj Duwag GT8 zakupiony w Krefeld dotarł do Grudziądza pod koniec marca br. Koszt zakupu jednego pojazdu wyniósł 140 tys. zł.

px33
Fan forum
Posty: 4942
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » pt 20:26, 30 lip 2010

Jak o zmianach mowa to by mogli wzorem Pabianic zmienić taryfę wreszcie, likwidując ostatniego taryfowego potworka w aglomeracji.

przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Postautor: przemeqq » pt 21:06, 30 lip 2010

Z tego co mówił dziś wicepr. Magin to rozmawiają, a potworek jest jeszcze jeden - Zgierz i Ozorków.

Marcin
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pn 20:10, 11 lip 2005

Postautor: Marcin » pt 21:09, 30 lip 2010

W Zgierzu i Ozorkowie już nie taki potworek, bo mają wspólną taryfę dla tramwajów i autobusów. Jak ktoś kupi sobie migawkę MUK, to może korzystać i z autobusów i z tramwajów.
W Pabianicach nie było w tym zakresie konsekwencji, a w Konstantynowie i w Lutomiersku 43 to właściwie jedyna linia komunikacji miejskiej.

px33
Fan forum
Posty: 4942
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » pt 21:13, 30 lip 2010

To de facto nie jest potworek tylko osobna sieć więc jeśli się bardzo bardzo mocno uprzeć mają prawo stosować swoją taryfę (chociaż bilet powinien być jeden a nie dwa na "strefę").

Chociaż oczywiście powinniśmy dążyć do wpięcia pod ŁLTZ całej aglomeracji więc wszystkich przewozów na terenie Łodzi, Zgierza i Pabianic, razem z koleją (i wtedy cena 88 zł za miesięczną migawkę będzie jak najbardziej uzasadniona, można nawet myśleć o podwyżce do powiedzmy 100 zł). Dzięki temu można by było zagęścić sieć połączeń między tymi miastami

Awatar użytkownika
Karol
Administrator
Posty: 1906
Rejestracja: sob 15:31, 10 lis 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Karol » pt 22:02, 30 lip 2010

Taka skąpa częstotliwość może doprowadzić do likwidacji połączenia tramwajowego. Ludzi zniechęci taka niekomfortowa podróż i przesiądą się do innego typu komunikacji, a tramwaje będą świecić pustkami.
Obrazek

o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Postautor: o3r » pt 23:08, 30 lip 2010

No ale skoro dokupują 6 tramwajów, to będzie można zwiększyć częstotliwość, zakładając, że nie zezłomują za dużo 803N.

kafar
Sympatyk forum
Posty: 554
Rejestracja: śr 12:47, 21 maja 2008
Lokalizacja: Zgierz

Postautor: kafar » sob 13:09, 31 lip 2010

Chyba sam w to nie wierzysz. TP tylko czekało na możliwość kasacji kilku wagonów, na przykład takiego wagonu numer 8, który stoi już kilka miesięcy i nic przy nim nie robią. A poza tym to przydałyby się części zamienne, skasowano dopiero 2 z 12 wozów.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez kafar, łącznie zmieniany 1 raz.

adam-k96
Bywalec
Posty: 156
Rejestracja: pn 18:32, 20 kwie 2009
Lokalizacja: Łódź Janów

Postautor: adam-k96 » sob 13:52, 31 lip 2010

Jakie 2 z 12? Skasowano 2 wagony, ale z 15-stu (11 i 44).


Wróć do „Region łódzki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości