Strona 1 z 7

[Tuszyn] Linia Tuszyn-Łódź

: śr 22:20, 30 gru 2009
autor: rafik1987
www.infobus.pl/text.php?id=29659&from=main


Gmina Tuszyn informuje o ogłoszeniu przetargu na obsługę lokalnej linii komunikacyjnej Tuszyn - Łódź, Łódź - Tuszyn w 2010 r. Zamawiający zleci w tym okresie wykonanie usług przewozowych w ilości ok. 92.000 wozokilometrów przy wykorzystaniu autobusów będących własnością wykonawcy. Wykonawca winien zapewnić następujące minimalne dzienne ilości kursów w wymienionych poniżej przedziałach czasowych:

- w godz. 5.00- 8.30 min. 18 kursów
- w godz. 8.31- 14.00 min. 12 kursów
- w godz. 14.00- 18.30 min. 16 kursów
- w godz. 18.31- 23.00 min. 8 kursów na trasie Tuszyn - Łódź i Łódź –Tuszyn przy uwzględnieniu minimalnej miesięcznej ilości kursów :
- wykonywanych codziennie - 930 kursów
- wykonywanych od poniedziałku do soboty - 442 kursów
- wykonywanych od poniedziałku do piątku - 154 kursy
- wykonywanych w niedzielę i święta - 8 kursów

Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.tuszyn.info.pl .

: śr 23:13, 30 gru 2009
autor: SEC
Ciekawe co na to Rzgów. Jakby ktoś miał to przejąć (np. MPK) to linia z pominięciem Rzgowa byłaby kolejnym potworkiem i nonsensem.

8 kursów w niedziele i święta w całym miesięciu? ROTFL.

: śr 23:53, 30 gru 2009
autor: px33
MPK? Na następne potworki biletowe? A ZDiT oczywiście w przetargu nie stanie, bo jakże?

: czw 00:34, 31 gru 2009
autor: SEC
ZDiT-MPK - myślałem o ZDiT, ale sam pomysł z MPK jest ciekawy...

Linia do Tuszyna to szansa na normalną komunikację w Rzgowie i Tuszynie, tylko że jak zwykle ilość kursów będzie taka wielka, że jakieś PKSy i tak będą cieszyć się powodzeniem. Najlepiej zrobić coś jak na terenie Łodzi - 3 brygady w szczycie (co 30 min.) i 2 poza nim (co 45 min. + podobna częstotliwość na 93) i wtedy komunikacja w obu gminach jakoś stanie na nogi.

: czw 00:46, 31 gru 2009
autor: px33
ZDiT jest dość drogim rozwiązaniem więc na to raczej nie ma co liczyć. Więc wygra jakiś prywaciarz, gdyby gmina chciała mieć komunikację włączoną do ŁLTZ to by po prostu wysłali zapytanie do ZDiT, negocjowali cenę i podpisali umowę.

: wt 20:10, 27 kwie 2010
autor: Ventlan
Obrazek pisze:PKS pojedzie do Łodzi

Gmina Tuszyn informuje o wyniku przetargu na obsługę linii autobusowej Tuszyn - Łódź, Łódź - Tuszyn w granicach administracyjnych gminy w okresie od 01.03.2010 r. do 31.12.2010 r. Zamawiający zleci w tym okresie wykonanie usług przewozowych w ilości ok. 76.700 wozokilometrów - przy wykorzystaniu autobusów będących własnością wykonawcy. Data udzielenia zamówienia: 26.03.2010. Liczba otrzymanych ofert: 1. Nazwa i adres wykonawcy (-ów), któremu udzielono zamówienia: Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Łodzi Sp. z o. o., ul. Smutna 28, Łódź, łódzkie. Cena wybranej oferty: 95 875,00. Waluta: PLN.

: wt 20:53, 27 kwie 2010
autor: Michał
Zrobią nowy rozkład, czy wszystko zostanie "po staremu"?

: wt 23:34, 27 kwie 2010
autor: prof_klos
Więc w istocie nic się nie zmienia? Obrazek)

: sob 11:17, 30 paź 2010
autor: kuba_bed
px33 pisze:ZDiT jest dość drogim rozwiązaniem więc na to raczej nie ma co liczyć. Więc wygra jakiś prywaciarz, gdyby gmina chciała mieć komunikację włączoną do ŁLTZ to by po prostu wysłali zapytanie do ZDiT, negocjowali cenę i podpisali umowę.


Rzgów długo negocjował z ZDiT aż s końcu wynegocjował, szkoda, że tak mało, ale... Nie o tym nie tutaj i nie teraz.

Tuszyn chce u siebie MPK - zazdroszczą sąsiedniemu miastu? :)
Pojawił się artykuł w EI: http://pedeefy.express.lodz.pl/O73287_2010/10/30/EXWS103004K.pdf

Teraz płacą niby 138 tys. zł rocznie, a to chyba nie jest wiele jak za taki kawał drogi.

: sob 22:18, 30 paź 2010
autor: Adamix
Osobiście nie przedłużałbym 70 aż do Tuszyna. Zwłaszcza, że byłby to kolejny wariant, a trasa już teraz jest dość długa. Chyba że zostanie jakoś skrócona po zamknięciu Fabrycznego. Jednak sam pomysł MPK w Tuszynie głupi nie jest. Może 93?

: sob 22:44, 30 paź 2010
autor: Karol
Przedłużenie 93 byłoby najlepszym pomysłem, bo taki autobus z Tuszyna byłby głównie dowozówką do tramwaju (tak jak jest teraz). Byłby najmniej podatny na opóźnienia. Właściwie może się nazywać dowolnie, byleby jeździł na Chojny z podjazdem pod cmentarz na Gadce, żeby ludzie mogli się przesiąść na 50 w tamtą stronę miasta.

: sob 23:22, 30 paź 2010
autor: Adamix
Dokładnie taką samą wizję tego autobusu mam. Jeszcze gdyby udało się reaktywować dworzec na Chojnach...

: ndz 11:31, 31 paź 2010
autor: kuba_bed
Adamix pisze:Osobiście nie przedłużałbym 70 aż do Tuszyna. Zwłaszcza, że byłby to kolejny wariant, a trasa już teraz jest dość długa. Chyba że zostanie jakoś skrócona po zamknięciu Fabrycznego. Jednak sam pomysł MPK w Tuszynie głupi nie jest. Może 93?

Podobnie można powiedzieć o 50 - trasa też krótka nie jest.
Poza tym ciekawi mnie z jaką niby częstotliwością jeździłyby te autobusy, ile jeszcze dodaliby wariantów literowych i jakiej długości wozy by jeździły... Bo jakby na 50 miały jeździć krótkie to można byłoby sobie darować jeżdżenie, chociaż podobnie z przegubowymi przy tej częstotliwości. No chyba, że 50A jeździłoby aż do Rzgowa, to sytuacja mogłaby wyglądać o wiele lepiej. A 70? Zrobią 70 do Tuszyna, 70A do Ptaka i 70B do CZMP? ... masakra, jeśli to by tak wyglądało.

: wt 00:48, 02 lis 2010
autor: SEC
Adamix pisze:Osobiście nie przedłużałbym 70 aż do Tuszyna. Zwłaszcza, że byłby to kolejny wariant, a trasa już teraz jest dość długa. Chyba że zostanie jakoś skrócona po zamknięciu Fabrycznego. Jednak sam pomysł MPK w Tuszynie głupi nie jest. Może 93?

93 dzięki braku postojów na Gadce jest w stanie tak jakby w obu kierunkach obsłużyć przystanek na DK1. Poza tym obsługuje cmentarz na Gadce i bez sensu byłoby gdyby w drodzę do/z Tuszyna zjeżdzało w obu kierunkach z trasy.

70 i 93 zostawić w spokoju i uruchomić nową linię na obecnej trasie PKS. Proste.

: pn 18:54, 08 lis 2010
autor: mig
DŁ pisze:Podróże z Tuszyna do Łodzi prawie 100 zł tańsze w skali miesiąca? Dwa autobusy na godzinę i przejazd nowoczesnym taborem MPK? Niemożliwe? A jednak. Władze Tuszyna właśnie rozpoczęły rozmowy z łódzkim Zarządem Dróg i Transportu na temat wydłużenia trasy autobusu nr 50 ze Rzgowa.
- Połączenie Tuszyna z dworcem Łódź Kaliska w Łodzi rozwiązałoby nasze problemy komunikacyjne na wiele lat - mówi Jan Bielicki, burmistrz miasta.

Do tej pory obsługą pasażerów zajmował się łódzki PKS. Autobusy są jednak niepunktualne, często w ogóle nie podjeżdżają na przystanki, a tabor pozostawia wiele do życzenia. Co gorsza, miasto dopłaca do tej usługi 150 tys. zł rocznie.

-
Teraz zaoszczędzimy połowę tej kwoty, a pasażerowie zyskają - przekonuje Bielicki.

Mieszkańcy Tuszyna są zmuszeni kupować dwa bilety miesięczne - na przejazd pekaesem do ul. Broniewskiego (za 98 zł) i potem migawki po Łodzi (88 zł). Oprócz oszczędności w portfelu mieliby aż 34 kursy w ciągu dnia. Tomasz Klimczak, rzecznik ZDiT, twierdzi, że rozmowy są na dobrej drodze.

- Najbardziej prawdopodobny termin uruchomienia połączenia to 1 stycznia 2011r. - mówi.

Zaprzecza natomiast, że przedłużeniu ulec mogłaby linia nr 70.

- To linia komercyjna, utworzona na mocy porozumienia z prywatną osobą. W obecnym kształcie nie jest możliwa zmiana jej przebiegu - dodaje.

Teraz wszystko w rękach burmistrza konstruującego przyszłoroczny budżet. - Znajdę pieniądze na ten cel. Bardzo zależy nam na autobusach MPK - przekonuje Bielicki.

: pn 19:08, 08 lis 2010
autor: kuba_bed
No to sobie wsiadłem do autobusu u siebie... Jeśli przedłużą 50 to do szkoły nie dojadę ze względu na brak miejsc, a tak w ogóle powodzenia życzę rano ludziom w samym Tuszynie jak będą chcieli wsiąść w krótki autobus Obrazek

Poza tym szczerze wątpię, żeby ZDiT chciał tylko 75 tys. zł rocznie(!) za przedłużenie 50 do Tuszyna.

A kolejna sprawa to dołożenie w takim razie kolejnych kursów 50 poza Gadkę Starą, bo obecnie do Rzgowa są 32.

Chyba, że do Rzgowa będzie jeździło też 50A to ja to może przeżyję...

: pn 19:10, 08 lis 2010
autor: Ventlan
Niech zgadnę: burmistrz startuje po reelekcję?
Co nie zmienia faktu, że byłoby ciekawie.

: pn 19:37, 08 lis 2010
autor: px33
Zapowiada się ciekawie tylko że wtedy to już na pewno będą musiały jeździć przegubowce (co chyba niemożliwe nie będzie), więc stawka na pewno wzrośnie.

Zakładając 6,60/wzkm (przegubem, wg. jak najnowszych stawek, droga ze Rzgowa by była ok. 7 km (x2 czyli 14 na kółko), x 34 kursy, to by było koło 3141 zł/dzień, zakładając, że gmina płaciłaby tylko stawkę za wzkm i nie doliczając utrzymania infrastruktury przystankowej. Zakładając wariant z kółeczkiem po Tuszynie (dajmy, że 16 km całość), to by było gdzieś 3600/dzień. Zakładając 60% wykorzystania w weekendy to by dawało ponad milion rocznie, więc zakładając że Łódź się dorzuci to 75 tys by mogło przy 34 kursach być co najwyżej na miesiąc.

I mielibyśmy chyba najdalszą regularną relację w ŁLTZ, może to by był jakiś impuls np. dla Konstantynowa/Lutomierska (tam nie idą wybory czasem też?) żeby się przyłączyć do normalnej taryfy.

: pn 19:52, 08 lis 2010
autor: Piotr Ossowski
750 tys. zł tyle ma kosztować przyjemne połączenie Tuszyna z łódzką strefą. Jednak może nie dojść do skutku, bo radni są nieprzekonani do idei wydłużania linii i tak już długich (50 i 70). Słusznie zresztą zauważyli, że linie te podatne są na opóźnienie na terenie Łodzi. A poza tym jest też silna grupa zwolenników połączenia z Piotrkowem Trybunalskim (to miasto obok Łodzi to główne cele migracje Tuszyniaków).

: pn 19:53, 08 lis 2010
autor: kuba_bed
Ciekawi mnie jak rozlicza się Rzgów? W EI napisali, że Rzgów płaci około 3,2 zł za wzkm - mało prawdopodobne, ale może to jest tzw. partycypowanie w kosztach? Obrazek

A to przy okazji przesyłam pozdrowienia i wszystkiego naj kierowcom, który będą ewentualnie prowadzili autobusy do Tuszyna.