[Ozorków] Linia 46

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
nowy1212
Gaduła
Posty: 1306
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: [Ozorków] Linia 46

Postautor: nowy1212 » wt 13:18, 14 sie 2018

Ale Konstantynów ma dostać kasę od UE także tymczasem Pabianice stracą te środki i będą musiały robić wszystko same albo liczyć na kolejny konkurs, ale czasu będzie mało.
Nie wierzę w 41,ale zobaczymy...

px33
Fan forum
Posty: 4936
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: [Ozorków] Linia 46

Postautor: px33 » wt 13:25, 14 sie 2018

Ja z kolei nie wierzę w to, że zrezygnują z takiej kasy, tym bardziej że oferta nie przekracza kosztorysu aż tak bardzo.

Kpc21
Weteran
Posty: 6058
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: [Ozorków] Linia 46

Postautor: Kpc21 » wt 13:32, 14 sie 2018

No dobra, ale kasy na wkład własny znikąd nie wyczarują.

Wydaje mi się, że raczej mogą kombinować, co z projektu da się wyciąć, i na co zgodzi się CUPT.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Josek102
Bywalec
Posty: 180
Rejestracja: pt 15:13, 08 lip 2016

Re: [Ozorków] Linia 46

Postautor: Josek102 » czw 15:46, 13 wrz 2018

Wybory się zbliżaja a tu cisza ze strony kandydujacych o tramwajach czy do Ozorkowa czy Zgierza
ex.Josek101niestety nie dostałem pomocy by używać poprzedniegonicka

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1420
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: [Ozorków] Linia 46

Postautor: TramMomentyStudenta » czw 16:47, 13 wrz 2018

No cóż. Zgierz w sumie robi, co może, ale dobrze, że siedzi cicho, a co do Ozorkowa, to już nawet złudzeń nie ma, że tramwaj powróci, tam najwyżej tory zostaną wpisane do rejestru zabytków być może. ;)

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1728
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: [Ozorków] Linia 46

Postautor: STUDI » śr 11:03, 19 wrz 2018

Przestańcie się łudzić. Zgierz i Ozorków już pożegnały na zawsze tramwaj. Zdjęta trakcja na 1 maja to definitywny koniec. Linia do Proboszczewic nie ma żadnego ekonomicznego uzasadnienia. Kolej przejmie, wróć przejęła dowóz do Łodzi.
Zgierz nic nie robi. Cisza udowadnia iż mieszkańcy z ulgą przyjęli pożegnanie złomu na torach. Nikt z nich (pasażerów Z45 i Z46) nie chce już słyszeć o powrocie do tramwaju. Nawet już nie ma paplania nt temat.

Pabianice na dniach zlikwidują czego oczekuja mieszkańcy mający dość marnowania podatków, mających dość jako to nazywaja syfu na głównej ulicy i niepotrzebnego tramwaju który nie łączy największego osiedla z Łodzią (prezesiadanie z 41 na MZK to koleljna już nieakceptowalna przesiadka). Kwitują argumenty obrońców tramwaju o korkach śmiechem - autobusy ostanio sprawnie dowoziły, szybciej wygodniej. Jaki sens ma linia kursująca dwa razy na godzinę? Jaki sens ma linia omijająca os. Bugaj? Odcinek od śródmiejski na zachód od SDH tramwaju będzie mieć silną konkurencję ŁKA


Lutomiersk i Konstantynów. Preciż już "znika trakcja" jako element odzwyczajania. Całośc trasy od Lutomierska i na łódzkim odcinku ul. konstantnyowskiej aż do Al Włókniarzy zniknie. Tramwaj do lasu czyli linia to bezsens a rozbudowa ZOO to naciski na parkingi i dojazd. Argument zajezdnia Brus - żaden argument. Muzeum to tylko koszt dla miasta a niestety lokalizacja zniechęca. Teren Brusa zawłaszczy deweloperka.

Rok 2018 i początek 2019 to będzie ostateczna likwidacja sieci podmiejskiej (tak zadecydowano i w sumie już przed remontem o nazwie ŁTR zapowiedziano że zamiast tramwaju do Zgierza to będzie kolej - trzy przystanki wokół centrum miasta już są). Pierwsza przymiarka do likwidacji była już za czasów Gierka - lata 1973-1975 trzy etapy likwidacji.


Paplanie że może, że trochę kasy brakuje, że chcemy to tylko mydlenie oczu. Ofertę obsługi, remontu (robionego rozsądnie a nie łodzką metodą skazująca na natychmiastowe porzucenie jako megalomańskie nierealne mrzonki w stylu naszego idiotycznego dworca Fabrycznego) były kategorycznie odrzucane. Obecni rządzący w regionie postanowili że to będzie zaorane. Obecny pośpiech to tylko obawa, że mogą wyborów nie wygrać a następcy mogą nie kontynuować planów zaorania komunikacji podmiejskiej tramwajowej w Łodzi.


Wybierzcie się tramwajem na przejazd do Lutomierska póki jeszcze można bo za rok to może jedynie na pieszo z fotografowaniem pozostałości.
III spotkanie Audio Vintage Poland Group,
20 - 22 VII 2018, Dobieszków
4HiFi, Tonsil, Haiku Audio, Nomos, Smok Audio, EIC, PioVision
https://web.facebook.com/groups/202392147034369/
https://web.facebook.com/AudioVintagePolandGroup/

Kpc21
Weteran
Posty: 6058
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: [Ozorków] Linia 46

Postautor: Kpc21 » śr 12:33, 19 wrz 2018

STUDI pisze:autobusy ostanio sprawnie dowoziły, szybciej wygodniej.

To czemu komunikacja autobusowa na trasie z Pabianic do Łodzi już niemalże upadła?

Jeszcze kilka lat temu przegubowe Ikarusy + masa busów z kursami co parę minut, dziś - bus raz na godzinę.

Zgierz to jedna wielka niewiadoma, na Ozorków szanse są małe, ale Pabianice... tutaj jest szansa, że się to utrzyma, szczególnie, że w linię tramwajową włożono już kasę. Może okroją projekt, odpicowanie samej ulicy zostawią na później, ale jak dla mnie, inwestycję tramwajową zrealizują.

Oczywiście jeśli obecne władze miasta po wyborach nie ulegną zmianie, bo jeśli pozostaną, to... też mamy jedną wielką niewiadomą. Ale zważywszy na to, że w linię włożono już kasę, likwidacja jest tak czy inaczej mniej prawdopodobna.

Jeszcze pytanie, co z tą linią autobusową MZK Pabianice z Bugaju do Łodzi, ale myślę, że ona będzie się uzupełniać z tramwajem. Jedno i drugie obsłuży, jak by nie było, różne rejony miasta. Jeśli coś upadnie, to busy na Bugaj.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

BB93
Sympatyk forum
Posty: 621
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: [Ozorków] Linia 46

Postautor: BB93 » śr 12:38, 19 wrz 2018

W połowie maja robiłem badania ankietowe do licencjatu i prawie połowa ankietowanych codziennie dojeżdża do Łodzi, a potrzebę powrotu tramwaju wskazali prawie wszyscy (ok. 90 % osób). Każdy, kogo zaczepiałem na ulicy narzekał, że tramwaj, choć jechał wolno to trzymał się chociaż rozkładu jazdy. Jeździłem na liczeniu pasażerów, także na Z45 i Z46 i autobusy nawet w niedzielę nie narzekały na brak pasażerów. Sam korzystam z tych linii jeżdżąc do centrum Łodzi, bo ŁKA nie stanowi atrakcyjnej oferty w innych godzinach niż typowe 8-16.

basutsuaa
Bywalec
Posty: 185
Rejestracja: wt 17:57, 02 lut 2010
Lokalizacja: Ozorków

Re: [Ozorków] Linia 46

Postautor: basutsuaa » sob 15:44, 29 wrz 2018

Dzisiejszej nocy na nocnych kursach Z46 (6 brygada) kursowal przegubowy Solaris. Bylo to zapewne zwiazane z festiwalem światła. Niestety autobus już na poczatku Zgierza jechal pustawy. Na liniach miejskich nocnych tez jezdzily przeguby?

igor
Stały bywalec
Posty: 337
Rejestracja: pt 14:22, 01 maja 2009

Re: [Ozorków] Linia 46

Postautor: igor » sob 17:28, 29 wrz 2018

Tak


Wróć do „Region łódzki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości