Postautor: STUDI » pn 17:12, 02 kwie 2018
No cóż, autobus jedzie szybko, jest wygodny, nie spóźnia się. W szczycie w akuratt na jadący do Ozorkowa na przystanku Przedmieści nie przekroczył dopuszczalnej tolerancji. Gadane o tym że utknie w korku jest bezpodstawne. Opóźnienie łapie pomiędzy Brzoskwinową a Chełmami jednak dalej jest stanie nadrobić opóźnienie. Incydemtalne sytuację i tak będą rzadsze niż opóźnienie w Łodzi które wymusi spore opóźnienie tramwaju z racji jednotoru. Pomysły o tramwaju do Proboszczewic bo korki są bez sensu, strata czasu na przesiadkę wraz o rozkładowy odstęp to nawet przy nowiitkich torach oznaczałoby dłuższy przejazd z Ozorkowa do Łodzi. Jak zniknie Z46 to Proboszczewice i strefę przemysłową obsłuży linia 10 która o ile powróci 45 (zaczynam wątpić w przywrócenie jej są głosy o poszerzeniu końcówki Zgierskie i Łodzkiej) będzie skomunikowana z tramwajem i autobusem 61 na pl. Kilińskiego. Aktualnie linia 10 łaczy strefę ekonomiczą z dworcem PKP Zgierz po trasie Ozorkowska, Łęczycka, Musierowicza, Piątkowska, Piłsudskiego, 1 Mają, Pl Kilińskiego, Długa, Cezaka. Jedynym sensownym rozwiązaniem dla ogryzka 46 jest skierowanie go ul. Gałczyńskiego do Parzęczewskiej. Kierowanie do Proboszczewic nie ma sensu ekonomicznego ani funkcjonalnego. Jeszcze jedno widać w sumie podział na dwa odcinki z Łodzi do Zgierza i drugi od Musierowicza szczególnie (z racji uczniów) do Ozorkowa. Atrakcyjność autobusu nad tramwajem co ciekawe zwiększyła popyt na tę relację Z46, szybko i wygodnie, wyższy komfort. Autobusowe połączenie międzymiastowe na tym odcinku "zaorze" ŁKA jadące niekorzystną trasą. Wzrost popytu wskazuje iż czas przejazdu plus komfort który nie oferują łódzkie tramwaje-bydłowozy są w stanie przekonać do tej linii a i szybko odzyskano paaażerów utraconych przez kombinowanie z rozkładem tramwaju. Codziennie korzystam, powrotu tramwaju nie chcę. Jadąc do Łodzi wolę poczekać na 59 czy 65 niż korzystać ze skrajnie niekomfortowego tramwaju na Zgierskiej.
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.