[Ozorków] Linia 46

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
bartek
Początkujący
Posty: 16
Rejestracja: śr 21:52, 20 sie 2008
Lokalizacja: Zgierz

[Ozorków] Linia 46

Postautor: bartek » wt 17:59, 30 wrz 2008

W końcu powrót na Chocianowice. Do tego zmiany w rozkładzie jazdy (w Łodzi co 10 minut a w strefie podmiejskiej tak jak do tej pory - co 20minut).

Poprawiłem/prof.

MNK
Megagaduła
Posty: 3254
Rejestracja: wt 16:18, 20 lut 2007
Lokalizacja: C.Z.M.P.
Kontaktowanie:

Postautor: MNK » wt 20:40, 30 wrz 2008

No i?

A musisz się czepiać? Sądzę, że 46A powinno mieć swój osobny temat - żeby nie zaśmiecać wątku o Tramwaju Regionalnym. Wszak 46A jedzie nieco inną trasą. /prof.

bartek
Początkujący
Posty: 16
Rejestracja: śr 21:52, 20 sie 2008
Lokalizacja: Zgierz

Postautor: bartek » wt 22:53, 30 wrz 2008

Dzięki za poprawienie, każdy bowiem ma prawo do pomyłki. A wracając do tematu, to co wiem to linia 11 ma pełnić funkcje Tramwaju Regionalnego a nie linia 46. (Jeśli się mylę poprawcie.)

o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Postautor: o3r » śr 01:47, 01 paź 2008

Na Pabianickiej i Politechniki potrzebna jest jeszcze jedna linia. Bardziej mnie zastanawia zasadność istnienia 16A, ale to już inny temat.

Teraz mamy 43BIS i 46A. Klasyczny bis jest podmiejski, nowoczesne A nie Obrazek

Kazik
Megagaduła
Posty: 2784
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Postautor: Kazik » śr 11:25, 01 paź 2008

Mamy jeszcze 46Bus. Jakieś propozycje dla 46C? Obrazek

Na Zgierskiej znów mamy przyzwoitą ilość tramwajów - 24 pociągi na godzinę w jedną stronę. Od 2004 było to 18poc./h. Nic tylko '59' zwinąć, a już na pewno nie ma jej co przywracać na pl.Wolności Obrazek

Ile brygad obsługuje '46(A)'?

Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 766
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Warszawa

Postautor: SzK » czw 20:35, 02 paź 2008

Może pewnym rozwiązaniem byłoby uruchomienie linii 59
na trasie Radogoszcz Wschód - Radogoszcz Zachód z częstotliwością
5 minut w godzinach szczytu, lub nawet częściej.

Możnaby rozważyć połączenie linii 73 oraz 99 w jedną na trasie
11 Listopada - Nowy Józefów ...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SzK, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Karol
Administrator
Posty: 1899
Rejestracja: sob 15:31, 10 lis 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Karol » czw 21:06, 02 paź 2008

59 nie można likwidować, bo coś musi przecież jeździć na osiedle z tej strony co właśnie 59 Obrazek Ludzie by się zbuntowali tak samo jak ci, którym 57 zabrali z Karpackiej.
Obrazek

Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 766
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Warszawa

Postautor: SzK » czw 21:42, 02 paź 2008

Mi chodziło o linię typowo dowozową - odwozową łączącą oba Radogoszcze z tramwajem

Trasa: ŚWITEZIANKI - Świtezianki - Sikorskiego - Włókniarzy - 11 Listopada - 11 LISTOPADA

Na Zgierskiej mamy linie:
4,11,16/16A oraz 46/46A - wszystkie 6x / h - razem 24 tramwaje / h -
średnio co 2,5 minuty.

Ludzie z 59 i tak muszą się przesiadać, więc dlaczego nie można robić tego wcześniej ?

Kazik
Megagaduła
Posty: 2784
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Postautor: Kazik » pt 10:24, 03 paź 2008

Dodam jeszcze, że '59' wprowadzono, kiedy '4' i '11' dojeżdżały tylko do Julianowa.

Inna sprawa, że z Radogoszcza Wsch. (i Zach.) daleko jest do wszelkiej cywilizacji, choćby Bałuckiego Rynku. I co? jechać na zakupy z przesiadką, czy tłoczyć się w '65'?

'95' ludzie z os.Chojny-Dąbrowa jeździli dalej niż obecnie i jakoś teraz też żyją. A na dodatek mają autobus ciut częściej.

Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Tomasz.bu » pt 12:31, 03 paź 2008

Koncepcja zastąpienia 59 dowozówką do tramwaju jak najbardziej słuszna, ale trzeba ją zrobić tak (i jest to wykonalne), żeby przesiadka była zawsze na wspólnym przystanku - bez biegania po skrzyżowaniu).

Co do argumentu, że ludzie się tłoczą w 65 - niech więc 65 jeździ częściej.

Kazik
Megagaduła
Posty: 2784
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Postautor: Kazik » pt 17:01, 03 paź 2008

Wspólny przystanek ("intermodalny") wymagałby przebudowy układu drogowo-torowego, ale samą trasę autobusu można ułożyć tak, żeby przy przesiadce nie przechodzić przez jezdnię.

Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Tomasz.bu » pt 18:31, 03 paź 2008

Można bez większej przebudowy zrobić trasę z przesiadką w obrębie przystanku tramwajowego - w ramach jednej platformy przystankowej lub z przejściem tylko przez tory.

Piotr Ossowski
Stały bywalec
Posty: 377
Rejestracja: wt 20:59, 27 mar 2007
Lokalizacja: Pabianice, Piaski

Postautor: Piotr Ossowski » wt 12:22, 07 paź 2008

Jak pamiętam reforma tras z 1 I 2001 roku zakładała, że linie miejskie tramwajowe miały otrzymywać numery od 1 do 20. I jak to ma się do linii 46A? Nie można by stworzyć 17 lub 18. Musi być koniecznie to 46A?
Podobne sugestie nasuwają się wobec linii 43bisbis (Stoki-Zdrowie).

Ps. Mam pretensje do nazewnictwa linii, a nie do ich przebiegu czy częstotliwości.

Marcin
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pn 20:10, 11 lip 2005

Postautor: Marcin » wt 13:54, 07 paź 2008

Tak, na pewno 17 będzie dla pasażerów czytelniejsze niż 46A. Gratuluję.

Piotr Ossowski
Stały bywalec
Posty: 377
Rejestracja: wt 20:59, 27 mar 2007
Lokalizacja: Pabianice, Piaski

Postautor: Piotr Ossowski » wt 14:37, 07 paź 2008

Aha. Czyli najlepiej robić bałagan niż przestrzegać zasad, które wcześniej zostały ustalone?

ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Postautor: ukalo » wt 14:46, 07 paź 2008

Zwłaszcza 43bisczerwone jest przykładem czytelności...

Marcin
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pn 20:10, 11 lip 2005

Postautor: Marcin » wt 14:54, 07 paź 2008

Piotr Ossowski pisze:Aha. Czyli najlepiej robić bałagan niż przestrzegać zasad, które wcześniej zostały ustalone?


Bałaganem byłoby wprowadzenie zupełnie nowego oznaczenia dla linii, która na całym miejskim odcinku pokrywa się z trasą linii 46.

Zwłaszcza 43bisczerwone jest przykładem czytelności...


Akurat to trzeba zmienić.

ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Postautor: ukalo » wt 15:07, 07 paź 2008

Marcin pisze:
Akurat to trzeba zmienić.

Na?

Marcin
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pn 20:10, 11 lip 2005

Postautor: Marcin » wt 15:11, 07 paź 2008

Strzelam 43A. Przynajmniej na razie.
43bis jest na razie mocno zakorzenione w tradycji Konstantynowa Łódzkiego, więc tego na razie nie trzeba ruszać.
Ale to oczywiście nie jest rozwiązanie, które mi się podoba. Logika nakazywałaby 43 do Lutomierska, 43A do Konstantynowa i 43B na Zdrowie. Tak?

J.S.
Coś mówi
Posty: 37
Rejestracja: pn 10:21, 10 mar 2008

Postautor: J.S. » wt 15:11, 07 paź 2008

Piotr Ossowski pisze:Jak pamiętam reforma tras z 1 I 2001 roku zakładała, że linie miejskie tramwajowe miały otrzymywać numery od 1 do 20. I jak to ma się do linii 46A?


Zwyczajnie. Podział na linie miejskie i podmiejskie nie obowiązuje od dawna. Polecam poczytac przepisy

§ 5.

1. Linie komunikacyjne funkcjonujące w systemie lokalnego transportu zbiorowego, winny być oznakowane numerami:
a. linie dzienne:
- tramwajowe - od 1 do 20 oraz od 41 do 49,
- autobusowe - od 21 do 40 oraz od 50 do 99,
b. linie autobusowe nocne - od 1 do 15, poprzedzonymi dużą literą N.
2. Numeracja linii dziennych może uwzględniać dodatkowe oznaczenie literowe.
3. Linie o charakterze specjalnym oznacza się literami alfabetu.


Wróć do „Region łódzki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość