[Pabianice] Linia 41

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
Mariusz J.
Stały bywalec
Posty: 415
Rejestracja: śr 12:22, 29 paź 2008
Lokalizacja: Aleksandrów

Postautor: Mariusz J. » pn 19:37, 02 mar 2009

No w sumie pomysł nie głupi. Można by zakupić kilka takich wagonów. W Łodzi by jeździły na trakcji elektrycznej poza na spalinowej. Gdy gminy by uzbierały pieniądze na modernizacje trakcji elektrycznej można by bez zatrzymywania ruchu na trasie ja odnawiać i później puścić tramwaj po całości na prądzie. W przypadku zaniku elektryczności w sieci nie byłoby zatrzymania bo pojazd jechałby na silniki Diesla.

Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 776
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Warszawa

Postautor: SzK » wt 19:59, 03 mar 2009

Marcin pisze:Powiedziałbym raczej co innego. Nie tyle, że Ksawerów nie może, ale - albo nie chce, albo, co bardziej prawdopodobne, chce coś ugrać od Łodzi i Pabianic, bo oczywistym jest, że bez włączenia się Ksawerowa, ten projekt nie ma szans.

Tak naprawdę najwięcej do stracenia mają mieszkańcy Ksawerowa. Bowiem tramwaj obsługuje całą tę miejscowość, i jeśli w rozkładzie jest napisane, że będzie o tej godzinie, to prawie na pewno będzie.
Natomiast autobusy i busy - można tylko zgadywać kiedy przyjadą.

Wpadłem na ideę ominięcia Ksawerowa. Linię tramwajową możnaby poprowadzić równolegle do ul.Rypułtowickiej, i po przecięciu granicy Łodzi i Pabianic (no bo taki fragment granicy jest) skierować jej przebieg na wschód, tak aby dotarła do Ikei. Oczywiście należałoby to skoordynować
z S14bis. Problem z samym przebiegiem na terenie Pabianic, ale ostatecznie możnaby tory wbudować w... Konstantynowską. Przed skrzyżowaniem z Partyzancką schodziłyby na zachodnią stronę ulicy.

Kursowałyby dwie linie:
1) Wiejska - Łaska - Zamkowa - Konstantynowska - Rypułtowicka - pola - Ikea (całkowicie zmodernizowana linia + nowy odcinek)
2) Wiejska - Duży Skręt (od Konstantynowskiej po starych torach).

Choć docelowo ta druga linia mogłaby mieć przebieg
Duży Skręt - Myśliwska bis - Waltera Jankego - Nawrockiego - Warszawska - Zamkowa - Łaska - Wiejska

Prof_klos, skąd masz liczbę 35% mniej nakładów ?
Infrastruktura owszem, taniej, ale eskploatacja (paliwo) o wiele drożej.

Wagony spalinowe w mieście ? Moim zdaniem nie. Oj nie.

Co do idei szynobusu. To nie jest do końca pozbawione sensu jeżeli:
- trakcja będzie elektryczna a pojazdy typu tramwajowego
- szerokość toru 1435mm
- dobudowanie odnogi na Bugaj
- będzie tunel średnicowy w Łodzi
Niestety włączenie do sieci kolejowej byłoby pewnie w okolicy stacji PKP Pabianice. Tak więc podróż z Bugaju na PKP w Pabianicach trwałaby z 15 minut. No i do centrum Łodzi drugie tyle.

Ale tutaj widzę "ale". Operator takiego czegoś musiałby przecież płacić PLK za każdy przejazd trasą (powiedzmy że odcinek w mieście byłby zarządzany przez miasto, nie PLK).

A jeszcze wracając do wypowiedzi Marcina kilka postów wcześniej, to puszczanie autobusu po trasie tramwaju jest bez sensu. Tramwaj musi jeździć tam gdzie są tory, ale autobus Wiejska - Ikea będzie miał takie same szanse na powodzenia jak obecna linia P. A może mniejsze.

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3398
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Postautor: prof_klos » wt 20:10, 03 mar 2009

Moje obliczenia dotyczyły samej budowy - nie eksploatacji, bo to jest przecież oczywiste.
Tak mi się miło to czyta - tyle, że to nierealne w Pabianicach.
W linii (2) Duży Skręt - Myśliwska bis - Waltera Jankego - Nawrockiego - Warszawska - Zamkowa - Łaska - Wiejska warto dodać to o czym wspomniałem już kiedyś, czyli Wiejska - Szpital. Miejsce jest.
Ale i to pozostaje w fazie marzeń na zawsze. Tak jak linia na Bugaj. Tramwaju może już nie będzie a my będziemy marzyć o rozbudowie Obrazek
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...

Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 776
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Warszawa

Postautor: SzK » wt 20:26, 03 mar 2009

Ale linia MZK pod tytułem:
PKP - Łaska - Zamkowa - Warszawska - Zły Ksawerów - Ikea
nie ma szans na przeżycie.
Hmm, niby im wyszło, że ma kosztować milion, z czego 70% będzie
z biletów.

Taaaak...
Niech bilet kosztuje 2 złote, 700000 / 2 złote to jest 350000 pasażerów.
Czyli około 3500 pasażerów "normalnych" na dzień. Już to widzę.

Linia 11 miała 4000 pasażerów na dzień (2000 w Pabianicach + 2000 na trasie Pabianice - Łódź), z czego bardzo duża część ulgowych.
To 2000 na trasie Pabianice - Łódź jest wątpliwe, bowiem autobus ma jechać do Ikei, a 11-ka jechała wszędzie.

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3398
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Postautor: prof_klos » wt 20:30, 03 mar 2009

Znając życie, byłoby jak z linią nocną, czyli jak zawsze. Niechęć, niechęć, impuls i powstaje linia. Z niechęci przerabia się w dobre intencje i ślepe idee MZK. Szybko cięte są kursy bo "nie_opłaca_się", mimo że równolegle prywaciarze czy PKS śmigają i mają się dobrze z pełnym kompletem na pokładzie.
W tym stylu po roku do Łodzi MZK kursowałoby tylko gdzieś ze 4 razy na dobę w dni powszednie + 2 razy w soboty Obrazek
A PKS i złomy pełne co godzinę w dwóch relacjach...
Obrazek
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...

Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 776
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Warszawa

Postautor: SzK » pt 18:33, 06 mar 2009

PKS jest dwa razy tańszy od busów i tramwajów...

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3398
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Postautor: prof_klos » pt 18:44, 06 mar 2009

W przeliczeniu na miesięczny? Też racja, ale i na to ludzie narzekają (komfort - H9-20.32, Ikarus 280, czasem Mercedes...).
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...

Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

Odp

Postautor: Adam Alex(ex1022) » czw 08:33, 19 mar 2009

Dziś w dzienniku łódzkim artykuł: "Czym pabianiczanie będą od lipca dojeżdżać do Łodzi? Tego nie wiedzą nawet prezydenci miasta.

Jedna z najbardziej prawdopodobnych wersji to likwidacja tramwajów po 108 latach kursów, bo MPK żąda za tę usługę zbyt wiele.

Za drobne remonty taboru, który niszczy się na krzywych torach między Łodzią i Pabianicami, MPK winszuje sobie 400 tys. złotych. Tyle zapłaciły Pabianice za ubiegły rok. Urząd nie miał wpływu na ceny biletów i ulgi dla pasażerów.

Wojna Pabianic z MPK sięga kilku lat wstecz. Chodziło o podwyżki cen biletów, które wprowadzało MPK bez aprobaty pabianickich radnych. Ostatni konflikt, który skończył się wypowiedzeniem umowy na usługi komunikacyjne, wybuchł przed ostatnimi wakacjami. Łódzka spółka zapowiedziała podwyżki. Radni nie wyrazili zgody. MPK uznało, że nie będzie dopłacać do interesu, choć wprowadziło nocne kursy do Pabianic. Nalegało też, żeby do kursów dokładać z budżetu miasta, tak jak ma to miejsce w przypadku połączeń do Strykowa lub Aleksandrowa. Wówczas nie doszłoby do podwyżek cen biletów. Radni pabianiccy uznali to za absurd. Nie chcą dopłacać i nie chcą podwyżek. MPK nie przejęło się dezaprobatą rajców i podniosło ceny.

- Nie musimy płacić MPK. Mieszkańcom jest wszystko jedno czy pojadą tramwajem, czy autobusem. Byle było szybko, komfortowo, a dla miasta ekonomicznie - mówi Jarosław Cichosz, wiceprezydent Pabianic, który wolałby pozostawić tramwaje w obawie przed korkami po otwarciu Ikea. - Mamy sześć wariantów. Wkrótce wystąpimy do prezydenta Łodzi i MPK o ustalenie ostatecznej daty negocjacji. Jeśli nie dogadamy się, uruchomimy inne połączenia.

Prezydent Pabianic Zbigniew Dychto, który nie jest zwolennikiem tramwajów, ma już przygotowany projekt kursów autobusów pabianickiego MZK, który w ubiegłym roku wymienił tabor. Innym wariantem jest przetarg na prowadzenie linii podmiejskiej.

Likwidacja tramwajów do Pabianic smuci mieszkańców. Miał być Łódzki Tramwaj Regionalny i szybkie połączenie z Łodzią, a wyszedł chaos komunikacyjny. Linia "41" kursowała prawie pół wieku. Zlikwidowano ją 5 lat temu, bo miasto nie chciało dopłacać do niej rocznie 1,5 mln zł. Później jeździła "11", ale nie powstał ŁTR do Pabianic i "11" dojeżdża tylko do Chocianowic. Obecnie do Pabianic jeździ P, ale tylko do końca czerwca. Dojeżdża tylko do Chocianowic, gdzie pasażerowie muszą się przesiadać w "11". Dawniej "41" kursowało aż do pl. Niepodległości.

- Czekamy na ruch ze strony Pabianic - mówi Bogumił Makowski, rzecznik MPK. - Lada dzień powinien rozpocząć się ostateczny etap negocjacji.

Wkrótce ruszą też negocjacje w sprawie uruchomienia darmowych połączeń do Pabianic autobusów firmy Ikea.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Adam Alex(ex1022), łącznie zmieniany 1 raz.

ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Postautor: ukalo » czw 08:45, 19 mar 2009

Ja myślę, że Pabianice powinny zażądać opłat od MPK za możliwość jeżdżenia tam Obrazek

Marcin
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pn 20:10, 11 lip 2005

Postautor: Marcin » czw 09:56, 19 mar 2009

Prezydent Pabianic Zbigniew Dychto, który nie jest zwolennikiem tramwajów, ma już przygotowany projekt kursów autobusów pabianickiego MZK, który w ubiegłym roku wymienił tabor


Tak. Okazało się, że linia MZK będzie droższa, niż linia tramwajowa.

Wkrótce ruszą też negocjacje w sprawie uruchomienia darmowych połączeń do Pabianic autobusów firmy Ikea.


OMG. :shock: A to już pozytywnie na tramwaj nie wpłynie na pewno. :shock:
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.

Mariusz J.
Stały bywalec
Posty: 415
Rejestracja: śr 12:22, 29 paź 2008
Lokalizacja: Aleksandrów

Postautor: Mariusz J. » czw 10:38, 19 mar 2009

Czy ja wiem, czy negatywnie? Tramwaj jeździ całą dobę, zaś darmobus będzie jeździł będzie najwcześniej od 9. Do tego możliwe, że będzie dojeżdżał co 2 godziny, co nie spowoduje dużej konkurencji dla tramwaju. Gdyby wydłuzono P do Placu Niepodległości, autobus na prawde stanowiłby tylko ewentualny dojazd do IKEI i tylko tym, którym chce się na niego czekać, zaś tramwaj wciąż byłby rentowny. Tak jak w Aleksandrowie istniała obawa, że darmobus do Carrefoura spowoduje spadek pasażerów 78, co okazało się nieuzasadnione.

Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

Odp

Postautor: Adam Alex(ex1022) » czw 10:49, 19 mar 2009

Wycofywanie się z tramwaju było by największym błędem. Wiadomo,że to kosztuje ale jest pewny dojazd. Szkoda tylko,że do Chocianowic i przesiadka.Ale ważne ,że jest. Co do wożenia przez IKEA to coś nie bardzo mi się chce wierzyć,że oni na to pójdą. Pozyjemy zobaczymy

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3398
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Postautor: prof_klos » czw 11:06, 19 mar 2009

Ta, śmiesznie. Darmobus to i MZK nie będzie musiało jeździć, hehe.
Albo negocjacje z MPK (bez dotacji ze strony Pabianic, czyli na NORMALNYCH warunkach - ani rusz), albo przetarg albo zastępstwo MZK (jeden kurs co dwie godziny?... Obrazek ) albo włączenie pod łódzki ZDiT albo likwidacja.

Osobiście marzy mi się (marzy!) i widzę to tak - przetarg, który wygrywa ponownie MKT i do Pabianic idą tramwaje linii 46A. Raptem 3 brygady na odcinek. To da się zrobić.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...

Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

Odp

Postautor: Adam Alex(ex1022) » czw 11:13, 19 mar 2009

Wiesz co "profesorze" o tym samym pomyślałem . 46A na linii Helenówek-Pabianice rozwiązało by system, kłopotów przesiadkowych na trasie Łódź-Pabianice. Nawe mysłałem czy nie mogło by byc połączenie Ozorków-Łódź-Pabianice. W sumie dokupic by mogło MKT z 3 wagony zza zachodniej granicy i było by git
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Adam Alex(ex1022), łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3398
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Postautor: prof_klos » czw 11:16, 19 mar 2009

Z Ozorkowem może nie przesadzajmy niemniej ciągle nurtuje mnie zagadnienie - czy jeżeli zmieniłoby się przewoźnika po 2-3 latach znów nie wyszłoby na wierzch to co do tej pory?...
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...

Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

Odp

Postautor: Adam Alex(ex1022) » czw 12:36, 19 mar 2009

Zawsze chodzi na pewno o .... kasę . Na pewno władze Pabianic szukają oszczędności a MKT na pewno chciałoby rozszerzyć swą działalność i może mieliby tnszą ofertę dla m.Pabianice niż np MPK

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3398
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Postautor: prof_klos » pt 19:31, 20 mar 2009

Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...

lisu1910
Czasem wpada
Posty: 54
Rejestracja: wt 17:06, 11 mar 2008

Postautor: lisu1910 » pt 19:49, 20 mar 2009

Lepsze byłoby coś na kształt 41 -> Pabianice - pl. Niepodległości. Na tymże placu byłaby spora możliwość przesiadek co umożliwiłoby dojazd prawie wszędzie.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez lisu1910, łącznie zmieniany 1 raz.

wojtek_kowalski
Czasem wpada
Posty: 98
Rejestracja: pt 15:31, 25 lip 2008
Lokalizacja: Ksawerów

Postautor: wojtek_kowalski » pt 19:52, 20 mar 2009

Masakra.
9 mln to jest sam tabor, o pieniądzach na wybudowanie tego "Bus - pasa" i eksploatacji to już szanowny pan prezydent nie pomyślał?

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3398
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Postautor: prof_klos » pt 20:18, 20 mar 2009

A paliwo? Eksploatacja? Prestiż? I inne?
Ja już powiedziałem - przetarg i byłoby dobrze, do czasu kolejnych konfliktów.
Co za miasto! Obrazek
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...


Wróć do „Region łódzki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości