[Pabianice] Linia 41

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » wt 19:19, 15 lip 2008

Oby. Nie mówiąc o tym, że jak chcemy aglomerację to powinna być pełna integracja taryfowa - autobusy i tramwaje w Zgierzu i Pabianicach w cenie biletu ŁLTZ co by wszystkim ułatwiło życie.

Marcin
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pn 20:10, 11 lip 2005

Postautor: Marcin » wt 19:36, 15 lip 2008

aleksej pisze:Wedlug umowy miedzy MPK a Pabianicami RM Pabianic musi zgodzic sie na kazda zmiane cen biletow


"MPK ma prawo wprowadzać podwyżki bez konsultacji z samorządowcami"
Bogumił Makowski, kwiecień 2006

Rzeczywiście, dwa lata temu radni powiedzieli podwyżce "nie", a MPK mimo to zmieniło cennik.

Aleksej
Sympatyk forum
Posty: 787
Rejestracja: wt 11:43, 19 lip 2005

Postautor: Aleksej » wt 20:43, 15 lip 2008

Od tej pory umowa z Pabianicami sie zmienila Obrazek

Aleksej

Marcin
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pn 20:10, 11 lip 2005

Postautor: Marcin » wt 20:44, 15 lip 2008

Dzięki.

Aleksej
Sympatyk forum
Posty: 787
Rejestracja: wt 11:43, 19 lip 2005

Postautor: Aleksej » wt 20:56, 15 lip 2008

Zreszta widac ze Pabianice zaczely jednak dbac o linie tramwajowa, chociazby wystarczy popatrzec na biezace utrzymanie sieci od 2006r.
- wymieniono luki na Laska - Zamkowa
- wymieniono zwrotnice na petli Wiejska
- bylo troszke prac na sieci trakcyjnej i na sygnalizacjach na jednotorze
- wszedzie w miescie zamontowano nowe sygnalizatory dla tramwajow

Przed wznowieniem kursowania tramwajow Pabianice doskonale wywiazaly sie ze swoich deklaracji, na 30 czerwca torowisko bylo w calosci przejezdne, wszelkie przeszkody z torowiska zostaly usuniete, trawa skoszona, galezie przy sieci przyciete (jedynie na wiejskiej czeresnia troszke przeszkadzala, ale dzieki temu sieciowcy mieli co jesc Obrazek ). Niestety GDDKiA dalo ciala z sygnalizacja swietlna (zabrali sie w ostatniej chwili jak po raz kolejny interweniowalo MPK i UM Pabianice). Zreszta torowisko w Pabianicach jest w calkiem niezlym stanie, gorzej w Ksawerowie (gdzie MPK na wlasny koszt przeprowadzilo niezbedne naprawy) i mysle ze Pabianice coraz chetniej podchodza do idei LTRu, szczegolnie ze moga liczyc na dofinansowanie z UE.

Wypowiedzenie umowy przez MPK daje zarowno Pabianicom jak i Lodzi czas na przygotowanie nowych warunkow kursowania tramwajow miedzy oboma miastami. I sam okres wypowiedzenia (12 miesiecy) sugeruje ze Pabianice nie chca sie pozbyc tramwajow. Inna sprawa ze umowa jeszcze formalnie nie zostala wypowiedziana Obrazek

Aleksej

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3398
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Postautor: prof_klos » wt 21:27, 15 lip 2008

Warto wspomnieć, że jakiś czas temu i na Zamkowej zlikwidowano w centrum odciągi z budynków zastępując je słupami.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...

Awatar użytkownika
Karol
Administrator
Posty: 1926
Rejestracja: sob 15:31, 10 lis 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Karol » sob 11:32, 28 lut 2009

EI-Tygodnik powiatu pabianickiego pisze:Szynobusem przez Pabianice?
Obrazek
Szynobus miałby wykorzystywać zmodernizowane tory tramwajowe lub kolejowe.

Urząd Marszałkowski w Łodzi ubiega się o środki unijne na dofinansowanie zakupu szynobusu, który miałby usprawnić komunikację między poszczególnymi gminami aglomeracji łódzkiej.

Zgodnie z planem, pojazd taki miałby jeździć także przez Pabianice, wykorzystując zmodernizowane do tego celu tory tramwajowe lub kolejowe.

O zainteresowanie projektem i rozważenie przystąpienia do prac wystąpił podczas ostatniej sesji Rady Miejskiej do prezydenta radny PO, Krzysztof Rąkowski.

- W lipcu kończy się umowa z MPK na świadczenie w mieście usług komunikacji tramwajowej. Co dalej, nadal nie wiadomo. Władze miasta ciągle podkreślają, że prowadzą w tej kwestii rozmowy, ale zostało już bardzo mało czasu, a konkretnych decyzji brak - podkreśla Rąkowski.

- Szynobus może w znaczny sposób ułatwić połączenie z najbliższą nam Łodzią, ale także z bardziej odległymi miastami, w czym pomóc ma także bilet aglomeracyjny, który jest częścią składową projektu.

Bilet aglomeracyjny będzie pozwalał na przesiadki do dowolnych środków komunikacji miejskiej (autobusów, tramwajów, szynobusu czy pociągów) w obrębie danej aglomeracji. Na jednym bilecie będzie można dojechać np. z Pabianic do Zgierza.

- Taniej i przede wszystkim łatwiej. Nie trzeba pamiętać o kupnie kolejnego biletu, biegać i dowiadywać się o jego cenę. Kupujemy go w jednym miejscu i już nie trzeba się więcej martwić o opłatę przejazdu - dodaje radny.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Karol, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » sob 11:41, 28 lut 2009

Ale po zmodernizowanych torach może też jeździć nowoczesny niskopodłogowy tramwaj

Marcin
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pn 20:10, 11 lip 2005

Postautor: Marcin » sob 11:59, 28 lut 2009

Szynobus na torach tramwajowych? Chyba umrę. Obrazek

Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

Odp

Postautor: Adam Alex(ex1022) » sob 13:22, 28 lut 2009

Może władze wpadną aby jakiś elektrowóz jeździł, taki np krokodyl ?

Kazik
Megagaduła
Posty: 2813
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Postautor: Kazik » sob 15:16, 28 lut 2009

Takie rzeczy to tylko w Pabianicach:)))

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3398
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Postautor: prof_klos » sob 15:22, 28 lut 2009

MEGAROTFL.
Czytając to, sądziłem że to jakiś żart.
Szynobus? Że niby ekologia?
Jeden szynobus, zaglądający "od czasu do czasu do pewnych miast aglomeracji, także Pabianic"? Co to za bzdury? Obrazek Że niby tramwajem tego nie można?

Niech wezmą MBxd2 z jakiejś sieci wąskotorowej na nasz rozstaw, na Trzebiatów czy Koszalin, hahaha. Jeszcze dojrzie do tego, że do Pic będzie SKOKW jeździć!
Obrazek

Cofamy się, cofamy... ŁW(E)KD jeszcze wróci! Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez prof_klos, łącznie zmieniany 3 razy.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...

Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

Odp

Postautor: Adam Alex(ex1022) » sob 15:53, 28 lut 2009

W Ozorkowie nastapi spięcie lini wąskotorowej z tramwajową i choda do przodu.Tylko rozstaw jest trochę inny

Marcin
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pn 20:10, 11 lip 2005

Postautor: Marcin » sob 16:50, 28 lut 2009

Szynobusy to będą zapewne autobusy MZK, jeżdżące już od lipca wzdłuż torów tramwajowych. Zamiast tramwaju. Do Ikei i z powrotem! Obrazek

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3398
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Postautor: prof_klos » sob 16:55, 28 lut 2009

A wariant II, szynobus na Pabianice - Łódź po torze kolejowym w zamian tramwaju nie ma najmniejszego sensu. Już teraz częstotliwość pociągów osobowych jest raczej wystarczająca w godzinach zapotrzebowania a jak tramwaj, biegnący przez szkielet miasta i Ksawerów może konkurować z pociągiem, który zahacza tylko o małą, skrajną część Pabianic? Obrazek
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...

Marcin
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pn 20:10, 11 lip 2005

Postautor: Marcin » sob 18:33, 28 lut 2009

Szynobusy to będą zapewne autobusy MZK,


Hmm... W sumie jak bus, to bus. Autobus to za dużo powiedziane.

Może zatem tak?


Obrazek

Kazik
Megagaduła
Posty: 2813
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Postautor: Kazik » sob 20:50, 28 lut 2009

Z pewnością szynobus jest sposobem na uniezależnienie się od biednego Ksawerowa. Ale sposobem marnym.
Gdyby w Pabianicach był tramwaj o kolejowym rozstawie szyn, można by stworzyć pierwszy w Polsce tramwaj dwusystemowy. Tyle, że wiemy to wszyscy aż za dobrze - gdzie jak gdzie, ale nie w P_cach:(. I nie chodzi mi o rozstaw toru, a o nieudolność pabianickiej komunikacji. Tu najbardziej prawdopodobne wyjście - to ów autobus wzdłuż szyn tramwajowych.
Tak więc jedyne co Urząd Marszałkowski może zrobić, to dofinansować kolej na trasie Pabianice - Dw.Kaliski. Bo i od tunelu do Fabrycznego dzielą nas dłuuugie lata.
Pociąg (alias szynobus) nie stoi w korkach, ale trzeba do niego dotrzeć. A tramwaj jest bliżej, a też w korkach nie stoi.

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » ndz 00:10, 01 mar 2009

A nie lepiej pożyczyć Ksawerowowi pieniądze za darmo? Ile może kosztować zrobienie tego ich odcinka toru?

Marcin
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pn 20:10, 11 lip 2005

Postautor: Marcin » ndz 12:56, 01 mar 2009

uniezależnienie się od biednego Ksawerowa


Jakiego znowu biednego. :> To jedna z bogatszych i lepiej prowadzonych gmin w Polsce. :> Ostatnio w Woli Zaradzyńskiej zbudowali boiska z wkładem własnym przekraczającym 5 mln zł.

Użalanie się nad Ksawerowem jest trochę bez sensu. Koszt budowy ich odcinka to chyba ponad 20 mln zł, ale bez dofinansowania. Ale są szanse na dofinansowanie ŁTR-u z SOR Infrastruktura i Środowisko na poziomie 85%, chociaż właściwie zakładana wysokość dotacji to 50%.

Powiedziałbym raczej co innego. Nie tyle, że Ksawerów nie może, ale - albo nie chce, albo, co bardziej prawdopodobne, chce coś ugrać od Łodzi i Pabianic, bo oczywistym jest, że bez włączenia się Ksawerowa, ten projekt nie ma szans.

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3398
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Postautor: prof_klos » pn 17:44, 02 mar 2009

Tak sobie dziś pomyślałem, wprawdzie spontanicznie, nie do końca mądrze że idea tramwaju spalinowego, zasilanego Dieslem mogłaby być nawet mądra pod warunkiem, że łącznie z jego wprowadzeniem zapadłaby decyzja o rozbudowie sieci - linia na Bugaj, ewentualnie i pod Szpital.
Takie coś mogłoby mocno odchudzić koszt inwestycji - nie tylko w samych Pabianicach ale i gminach przyległych (Ksawerów). Wiadomo, że sieć trakcyjna też kosztuje. I to nie mało. Z jej pominięciem (spory odłam infrastruktury!) dałoby się zaoszczędzić do ~35% całkowitego kosztu inwestycji jak nie więcej.
Jeżeli kupiono by kilka wagonów tego typu:
http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Swn203niedersachswerfen.jpg&filetimestamp=20060121192247
i zarazem rozbudowano sieć tańszym kosztem - byłoby to całkiem mądre. POD WARUNKIEM ROZBUDOWY.
Bez tego Diesel nie ma szans; absurd.

Koniec głupich przemyśleń. Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez prof_klos, łącznie zmieniany 2 razy.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...


Wróć do „Region łódzki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości