[Pabianice] Linia 41

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
Wojtek94
Weteran
Posty: 5181
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Postautor: Wojtek94 » pt 19:58, 21 cze 2013

Tylko na Pabianice codziennie wyjeżdża 7 solówek, a na 43 i 46 jest to kilka brygad, zdarzają się również składy i to bardzo często na 46. Na 41 solówka to jest kpina z pasażerów, i to o każdej porze.

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » pt 20:16, 21 cze 2013

1.09?! Dwa miesiące się będą szkolić (mogliby jakąś zetkę tramwajową uruchomić)

Marcin
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pn 20:10, 11 lip 2005

Postautor: Marcin » pt 22:16, 21 cze 2013

Kpc21 pisze:Dlaczego Ozorków i Lutomiersk jako rezerwę do Helmutów mają 1x805Na, a Pabianice teraz 2x805Na?


Przejedź się 41 o dowolnej porze w dowolny dzień tygodnia, a potem zadawaj takie pytania. :shock:

kafar
Sympatyk forum
Posty: 554
Rejestracja: śr 12:47, 21 maja 2008
Lokalizacja: Zgierz

Postautor: kafar » sob 21:28, 22 cze 2013

Na 41 jest takie samo obłożenie jak na 43 i 46 więc solówka na każdej jest kpiną a więc @Marcin w Twoim zdaniu zamiast 41 można dać równie dobrze 43/46.
@Wojtek94 na 46 skład pojawia się średnio 1-2 razy na tydzień, na 1-2 brygadach, a na 43 solówki to często 100% taboru na linii.

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » sob 21:52, 22 cze 2013

To 43 w obecnym kształcie w ogóle ktoś jeździ?

A mnie boli tylko jedno - dlaczego MPK kupuje tramwaje, znacznie bardziej komfortowe od tego czegoś, co jeździ teraz i wysyła je poza miasto. Może w obecnym kształcie nie jest to odpowiedni tabor na ŁTR czy ósemkę (chociaż na tej drugiej cholernie chciałbym to ustrojstwo zobaczyć z motorniczym, który rozpędziłby to do granic możliwości, czyli pewnie trochę ponad 100 km/h), ale na coś w stylu 1, 4, 5, 7, 9 albo 13 IMO nadałyby się bardzo dobrze. A może nawet i na 15A.

A konstal (pomijając te z wymienioną aparaturą i wózkami) to kpina z ludzi na dowolnej linii

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » ndz 10:52, 23 cze 2013

px33 pisze:To 43 w obecnym kształcie w ogóle ktoś jeździ?


Wczoraj wieczorem solówka zapełniona prawie w całości.

A mnie boli tylko jedno - dlaczego MPK kupuje tramwaje, znacznie bardziej komfortowe od tego czegoś, co jeździ teraz i wysyła je poza miasto. Może w obecnym kształcie nie jest to odpowiedni tabor na ŁTR czy ósemkę (chociaż na tej drugiej cholernie chciałbym to ustrojstwo zobaczyć z motorniczym, który rozpędziłby to do granic możliwości, czyli pewnie trochę ponad 100 km/h), ale na coś w stylu 1, 4, 5, 7, 9 albo 13 IMO nadałyby się bardzo dobrze. A może nawet i na 15A.


Na ósemkę? Moim zdaniem tam trójskłady powinny jeździć. Poza tym gdzie można się tak rozpędzić?

Nie wiem jak kształtuje się stawka wkzm za helmuty, ale gdyby była niższa, można by je puszczać na 1, 4, 5 i 7 wraz z podniesieniem częstotliwości.

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » ndz 11:02, 23 cze 2013

Poza tym gdzie można się tak rozpędzić?

Na Włókniarzy. I właśnie piszę, że tam M8 by się nie nadał.

A w ogóle to w przypadku tramwajów byłoby dobrze, gdyby ktoś z miasta zaczął poważniej sterować MPK, żeby ograniczyć marnotrawienie przez nich miejskich pieniędzy (im mniej wyda MPK tym mniej miasto będzie musiało im zapłacić lub tym więcej usług będą w stanie wykonać za te same pieniądze). No i żeby przestali marnotrawić tabor - z 22 niemieckich wagonów nie potrafią wystawić pełnej obsady na podmiejskie (mimo że MKT przy takiej ilości prac mogłoby jeszcze wziać Pabianice), z 25 niskopodłogowców (z czego 3 CR-y na stałe nie jeżdżą, 2 od wielu lat, tak jakbyśmy mieli nadmiar niskopodłogowców) nie potrafią codziennie wystawić całej 11 i tych marnych 5 brygad na 15/A, w weekendy wszystkich brygad 11 i 15/A z Telefonicznej.

Steint
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: czw 20:19, 22 mar 2012
Lokalizacja: Stara Gadka

Postautor: Steint » śr 08:09, 26 cze 2013

Do 41 czasem ciężko wejść jeszcze na Pabianickiej w Łodzi gdy tramwaj jedzie do Pabianic a co dopiero jest później w Ksawerowie i właśnie w Pabianicach...

tornado
Bywalec
Posty: 138
Rejestracja: sob 18:32, 31 sie 2013

Postautor: tornado » pn 17:11, 02 wrz 2013

41 na dwuskładach - dziwny widok.

Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 776
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Warszawa

Postautor: SzK » pn 18:22, 02 wrz 2013

Dziwny, nie dziwny, większość osób z forum takiego nie pamięta, lub nie miało szans zobaczyć z racji swojego nieistnienia.

Składy 2x805Na na linii 41 można było spotkać w Pabianicach jeszcze na początku lat 90-tych. Co prawda żyłem już wtedy w miarę świadomie, ale z dzieciństwa z Pabianic pamiętam tylko enki (stojące na pętli) i przeguby.

tornado
Bywalec
Posty: 138
Rejestracja: sob 18:32, 31 sie 2013

Postautor: tornado » czw 12:41, 05 wrz 2013

Może 41 z dwoma wagonami mogłaby po części dopełnić brakujące
kursy 11. Tylko gdzie ją wydłużyć? Północna ŁTRem?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez tornado, łącznie zmieniany 1 raz.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » czw 14:18, 05 wrz 2013

A na Radogoszczu to już kursów nie brakuje?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

geograf
Sympatyk forum
Posty: 537
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

Postautor: geograf » czw 15:14, 05 wrz 2013

To może do Zgierza?
Oh, wait, tak kiedyś kursowała 11tka i z jakichś powodów przestała.

To po ŁTRze linie powinny znów kursować co 7-8, aby zaspokoić popyt oraz ułatwić przesiadki. Dodawanie kolejnej linii niczego nie ułatwi.
Optymalnym i historycznym krańcem dla 41 jest pl. Niepodległości, który nie tylko umożliwia przesiadki (choć już nie takie same jak kiedyś...), ale i jest otoczony przez liczne POI. Dodatkowo kraniec w tym miejscu w mniejszym stopniu naraża obsługę Pabianic na zakłócenia "z miasta", niż trasa przez całą Łódź.

tornado
Bywalec
Posty: 138
Rejestracja: sob 18:32, 31 sie 2013

Postautor: tornado » czw 16:52, 05 wrz 2013

43 chodzi do Zdrowia, a może 46 do Helenówka czy 9 z Kanzas
do Zdrowia? Zmień dilera.

Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 776
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Warszawa

Postautor: SzK » czw 19:19, 05 wrz 2013

43 chodzi do Zdrowia, a może 46 do Helenówka czy 9 z Kanzas
do Zdrowia? Zmień dilera.


A żeś się odgryzł geografowi, nieco niepotrzebnie, gdyż geograf przeprosił.

Moim zdaniem tak naprawdę wariant 11/11A sprzed oddania trasy ŁTR był całkiem niezły, i po początkowych niedomaganiach i bałaganie funkcjonował dobrze. Rozbijanie tego na 11, 16/16A oraz P było dużym błędem.

Wystarczy powrócić do tego rozwiązania i zadbać o to, aby wydzielone brygady kursowały tylko po Łodzi (niskopodłogowce), a Pabianice i Zgierz jeździły na składach 805Na.

Jednym słowem: mocne 11/11A i mocna 15, natomiast 16/16A oraz 15A do likwidacji.

Choć jest dużo racji w zdaniu geografa, że krańcówka na Placu Niepodległości dla linii pabianickiej jest korzystniejsza z punktu widzenia wrażliwości na zakłócenia.

Dla chcącego nic trudnego - wystarczy rezerwa na Placu Niepodległości, która byłaby przydatna nie tylko dla 11/11A, ale dla wszystkich tamtejszych linii (zajezdnie na Chocianowicach i Telefonicznej są zbyt odległe aby dobrze zastępować luki w obsłudze, a i po co komu tramwaj z Chocianowic do Pabianic, skoro ktoś utknął gdzieś na Piotrkowskiej (ZDiT powiedziałby, że to cholerne koszty, ale jakoś na rozkłady przewidujące godzinne postoje 9-ki w Konstantynowie nie narzekają, niby płacą wg wozokm, ale ich koszt zależy przecież od efektywności).

Może 41 z dwoma wagonami mogłaby po części dopełnić brakujące
kursy 11. Tylko gdzie ją wydłużyć? Północna ŁTRem?


Pamiętam takie pomysły, aby 45 i 46 jeździło do Placu Niepodległości, a 41 na Północną ;)
Ale chyba jednak lepsza mocna 11/11A obsługująca cały ciąg od Pabianic do Zgierza, z mocną częstotliwością na odcinku łódzkim.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SzK, łącznie zmieniany 1 raz.

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » czw 20:08, 05 wrz 2013

Ja cały czas trzymam się swojego zdania, że najlepiej byłoby pozbyć się 16 i 15A i puścić cały ŁTR i 15 co 7,5 minuty (w międzyszczycie co 10, w weekendy co 12), z ewentualnymi wzmocnieniami na 15 poza taktem (w godzinach dojazdu na uczelnie). A do Zgierza 4 zsynchronizowaną z 11 (tak żeby od Helenówka jechała 2 minuty przed 11 i w stronę Helenówka 4 minuty po 11)

hax
Bywalec
Posty: 196
Rejestracja: sob 15:55, 06 sie 2011
Lokalizacja: Łódź-Stare Polesie

Postautor: hax » pt 00:03, 06 wrz 2013

kontynuując offtop
co stoi na przeszkodzie przenumerować 16 i 16A na 45 i 45A (ew. 16 na 45, 16A na 16)?
byłoby dla przyjezdnych czytelniejsze, że linia ma wybiegi poza miasto, a przy okazji pomysłem tym kierują względy historyczne Obrazek
Podpis.

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1471
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Postautor: kuba_bed » pt 07:09, 06 wrz 2013

Niestety to nie wróci częstotliwości 7,5 minuty na innych liniach jeżdżących ŁTR-em Obrazek

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » pt 11:51, 06 wrz 2013

kuba_bed pisze:Niestety to nie wróci częstotliwości 7,5 minuty na innych liniach jeżdżących ŁTR-em :(


To mało powiedziane bo częstotliwość 10 minut już nie powróci a była jeszcze przed wakacjami. Kiedyś to do Zgierza przez cały tydzień (oprócz niedziel, świąt i sobót po godzinie 17 wtedy do Zgierza co 30 minut) dojeżdżała 11 z częstotliwością 15 minut (w tygodniu było dodatkowe wzmocnienie 11A do Helenówka) a teraz porównując z 40 minutową częstotliwością 16 w niedziele to można się załamać. Do Pabianic też 11 jeździła częściej niż obecne 41 zwłaszcza w weekendy.

To rozkład linii 11 sprzed 9 lat.
http://images31.fotosik.pl/100/3deca36b75438c2c.jpg

Pomysł wydłużenia linii 11 z Pabianic do Zgierza na Konstalach a 11A (IKEA - Helenówek) na Pesach to dobry pomysł i wtedy łączna częstotliwość 11 i 11A co 6 minut dałoby tyle samo odjazdów na głównym odcinku ŁTR (było 30 poc/h a teraz jest 25 poc/h) co jeszcze przed wakacjami a wtedy rzeczywiście linie 15A, 16, 16A i 41 stają się niepotrzebne oraz zwiększenie częstotliwości 15 do 12 poc/h o wiele lepszy układ a wymagający podobnego nakładu.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez eDragon55, łącznie zmieniany 6 razy.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pt 16:13, 06 wrz 2013

Tylko czy uda się ułożyć rozkład, biorąc pod uwagę porozumienia międzygminne, tak aby kilka brygad miało wszystkie kursy w relacji Chocianowice-Helenówek?

Taborem można wprawdzie obsadzić 12 (nie wiem jak z odcinkiem na Karolewie i Retkini) i 15, ale na trasie ŁTR są przystosowane perony.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)


Wróć do „Region łódzki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość