[Pabianice] Linia 41

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » wt 22:09, 06 lis 2012

znalezienia w budżecie Pabianic odpowiedniej kwoty do sfinansowania pojemniejszych wagonów

Ozorków za GT8N płaci ZTCW tyle samo co za konstala solo.

pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Postautor: pawelczyk » wt 23:04, 06 lis 2012

Pabianice płacą 6,20 netto za wzkm pojedynczego Konstala. Pozostałe gminy mają ustaloną odgórnie w porozumieniach miesięczną kwotę za "usługę przewozową" bez względu na typ taboru.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » wt 23:13, 06 lis 2012

Trochę na ten temat było na forum gminy Andrespol. Jeśli na danej linii frekwencja jest odpowiednio duża, MPK (czy też ZDiT) może wprowadzić przeguby albo zwiększyć częstotliwość i nie ma to wpływu na koszty ponoszone przez gminę. Pytanie tylko, dlaczego jak dotąd nie skorzystały z tego Brzeziny.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Postautor: pawelczyk » wt 23:42, 06 lis 2012

Kpc21 pisze:Trochę na ten temat było na forum gminy Andrespol. Jeśli na danej linii frekwencja jest odpowiednio duża, MPK (czy też ZDiT) może wprowadzić przeguby albo zwiększyć częstotliwość i nie ma to wpływu na koszty ponoszone przez gminę. Pytanie tylko, dlaczego jak dotąd nie skorzystały z tego Brzeziny.


Bzdura. Wystarczy sprawdzić treść poszczególnych porozumień międzygminnych. W przypadku linii autobusowych zawsze jest mowa o możliwości zmiany typu taboru lub częstotliwości, co jednak wiąże się z naliczeniem ceny wzkm dla właściwego taboru.
W przypadku linii 41 zmiana typu taboru, a co za tym idzie stawki wzkm, wymaga negocjacji pomiędzy gminami zawierającymi porozumienie.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » wt 23:52, 06 lis 2012

Widocznie wymaga to zmiany porozumienia międzygminnego (aneks), ale nie stanowi problemu dla MPK/ZDiT.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

burza
Czasem wpada
Posty: 71
Rejestracja: czw 18:04, 06 sty 2011

Postautor: burza » pt 09:49, 21 gru 2012

W dzisiejszym ''Życiu Pabianic''piszą że coraz więcej ludzi rezygnuje z podrózy tramwajem pomiędzy Pabianicami a Łodzią.Powód w tramwajach jest strasznie zimno.Czy MPK na lini 41 nie mogło zastąpic 805 N jakimiś Niemieckimi tramwajami.Pasażer pewnie był by zadowolony,bo było by ciepło i wygodnie.A tak jest lipa.

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1471
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Postautor: kuba_bed » pt 10:19, 21 gru 2012

Nie mogłoby, bo tak wynika z umowy zawartej między UM Pabianice, a UMŁ. Jeśli Pabianice zapłaciłyby za taki tramwaj to w teorii mógłby on wyjechać na tory w Pabianicach i Ksawerowie. Uwagi są dwie:
1. Ksawerów
2. MPK nie ma w tym momencie wystarczająco taboru, żeby obstawić zawsze 43 i 46 takimi tramwajami, a gdzie tu mowa jeszcze o 41. Trzeba czekać aż ewentualnie przyjadą "nowe" niemieckie tramwaje, ale ich pierwszym zadaniem ma być podobno WZ, a nie linie podmiejskie...

zbychooo
Bywalec
Posty: 101
Rejestracja: pn 20:46, 18 lip 2005

Postautor: zbychooo » ndz 22:57, 23 gru 2012


pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Postautor: pawelczyk » ndz 23:29, 23 gru 2012

Zastanawia mnie ta "promocja" w postaci obniżki z t11 do 650 tys. Ciekawe ile kursów utną Obrazek

Marcin
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pn 20:10, 11 lip 2005

Postautor: Marcin » pn 10:13, 24 gru 2012

Nie będzie żadnej obniżki, nic nie utną. To też jakiś chochlik.

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » pn 12:35, 24 gru 2012

A to wszystkie kursy mają być obsługiwane niemieckimi wagonami czy tylko jakieś wybrane? Nie wiem dlaczego Łódź tak łatwo godzi się na wysyłanie lepszego sprzętu poza miasto

Marcin
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pn 20:10, 11 lip 2005

Postautor: Marcin » pn 12:41, 24 gru 2012

Raczej wszystkie, warunek jest taki, że M8C pojadą do Pabianic, o ile nie zostaną wszystkie wykorzystane do remontu W-Z.
Do pojedynczych Konstali ludzie ledwo się mieszczą albo wręcz się nie mieszczą.

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » pn 12:51, 24 gru 2012

To zawsze można wysłać 5 brygad na parach konstali z ET2 i 2 na GT8N/M8CNF (już po modernizacji) z ET1 (bo nikt ich mam nadzieję na Chocianowice nie ześle, już na tradycyjne "wielotypowej" Telefonicznej nie radzą sobie z obsługą). Bo że z 1x805 jest krucho to sobie wyobrażam

Marcin
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pn 20:10, 11 lip 2005

Postautor: Marcin » pn 12:54, 24 gru 2012

A czy przypadkiem ZDiT nie jest przekonany, że to właśnie Konstale to supernowoczesny tabor i lepiej zostawić je dla Łodzi? Obrazek

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » pn 13:05, 24 gru 2012

To był (niedo)rzecznik MPK. I o ile faktycznie zaraz po przyjściu te M8C (jeśli to będą te z Bielefeldu, co wcale nie jest aż tak stuprocentowo oczywiste) będą się kiepsko nadawały na obciążone szlaki (mało drzwi, "martwa strefa" w stopniach, długa obsługa przystanków, dużo siedzeń), o tyle mogłyby przynajmniej jeździć w Łodzi na "składowych" liniach poza głównymi ciągami - jakichś 9A, 12, 13, moze na 15A.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pn 13:15, 24 gru 2012

15A to jedna z najbardziej obciążonych linii w Łodzi. Wy tam chcecie wysyłać M8C? Chyba w dwuskładach.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Postautor: Adamix » pt 22:07, 28 gru 2012

15A? Zaryzykowałbym twierdzenie wręcz odwrotne. Na południu wręcz wozi powietrze, obciążona jest tylko na Pomorskiej, gdzie po prostu są duże potoki i ludziska wsiadają we wszystko co podjedzie Obrazek Między Legionów a Ikeą mogłaby spokojnie jechać na M8C, jak kiedyś 46. Ewentualnie jakieś wzmocnienie szczytowe Telefoniczna-Pl. Wolności/Koziny.

Wojtek94
Weteran
Posty: 5181
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Postautor: Wojtek94 » pn 21:40, 25 lut 2013

Od 1 września na linii 41 pojawią się wagony Duewag M8C.

Wojtek94
Weteran
Posty: 5181
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Postautor: Wojtek94 » pt 19:10, 21 cze 2013

Jest już oficjalny komunikat o tym, że w okresie 1.09-31.12.2013 na 41 skierowane zostaną pilotażowo wagony M8C, a w razie rezerwy składy 2x805Na.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pt 19:37, 21 cze 2013

Dlaczego Ozorków i Lutomiersk jako rezerwę do Helmutów mają 1x805Na, a Pabianice teraz 2x805Na?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)


Wróć do „Region łódzki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość