[Pabianice] Linia 41

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
domino
Gaduła
Posty: 1059
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Postautor: domino » wt 20:49, 13 gru 2011

W połowie 2012r na linii 41 pojawi się wreszcie większy tabor www.tvp.pl/lodz/informacja/lwd/wideo/12122011-2145/5895200

Berlietowicz
Megagaduła
Posty: 2788
Rejestracja: wt 00:32, 12 lip 2011
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Postautor: Berlietowicz » wt 21:11, 13 gru 2011

Czyli czekaja nas zmiany... Obrazek

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » wt 21:15, 13 gru 2011

"Większe i bardziej pojemne wagony tramwajowe". Jeśli to nie był skrót myślowy, to na 41 możemy spodziewać się GT6. Tylko co pojedzie na 43?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » wt 21:20, 13 gru 2011

Albo coś znacznie ciekawszego jeśli potwierdzą się plotki

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » śr 02:20, 14 gru 2011

Musieliby coś działać już teraz z nowym taborem, chyba że o czymś nie wiem. Pojadą pewnie dwuskłady.

Kazik
Megagaduła
Posty: 2813
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Postautor: Kazik » czw 13:20, 15 gru 2011

Nie pogniewałbym się, gdyby po wyremontowaniu Przybyszewskiego '41' wydłużono do Lodowej. Ale wobec ciągłego zmniejszania wydatków na KM pozostaje to mało realne.

Przeciętny dziennikarz używa określeń "wagon", "skład" i "tabor" wymiennie. Więc jeśli mówi o bardziej pojemnym wagonie, może to oznaczać wszystko.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kazik, łącznie zmieniany 1 raz.

pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Postautor: pawelczyk » czw 17:28, 15 gru 2011

Jak się z 805Na wymontuje wszystkie siedzenia to też będzie bardziej pojemny wagon :>

Marcin
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pn 20:10, 11 lip 2005

Postautor: Marcin » czw 09:13, 22 gru 2011

Express Ilustrowany 22.12.2011 (PAT) pisze:Linia tramwajowa 41 będzie wydłużona do pl. Niepodległości w Łodzi

Mieszkańcy Pabianic i gminy Ksawerów nie muszą już obawiać się likwidacji linii nr 41. Właśnie została podpisana umowa pomiędzy Pabianicami i łódzkim MPK. Jeden z punktów umowy mówi, że od 1 stycznia 2012 r. trasa "41", która w tej chwili kończy się przy Ikei, zostanie wydłużona do pl. Niepodległości w Łodzi.

Joanna Stelmach, rzecznik prasowy Urzędu Miasta w Pabianicach mówi: – Negocjacje z MPK przyniosły efekty w postaci obniżenia ceny za tzw. wozokilometr, w stosunku do tej proponowanej przez MPK na początku rozmów. Od 2012 roku wyniesie ona 6,20 zł. To i tak znacznie więcej niż kwota płacona łódzkiemu przewoźnikowi przez Pabianice obecnie, wynosząca 4,65 zł za wozokilometr.

Na szczęście wzrost wydatków na utrzymanie tramwaju 41 nie odczują pasażerowie. 10-minutowy normalny bilet będzie nadal kosztował 1,70 zł, a półgodzinny 2,40 zł.

Tramwaj nr 41 to dla mieszkańców Pabianic i gminy Ksawerów bardzo ważny środek komunikacji. Dlatego pod petycją przeciwko jego likwidacji podpisy złożyło w ciągu niespełna dwóch tygodni aż 4 tysiące osób. Akcję przeprowadził Sojusz Lewicy Demokratycznej, a dokument trafił na biurko prezydenta Pabianic Zbigniewa Dychto.

– Nikt nie chciał tramwaju likwidować, zastanawialiśmy się tylko, co zrobić na wypadek, gdyby Łódź nie obniżyła stawki za wozokilometr – stwierdza Joanna Stelmach.

– Teraz trwają rozmowy w jeszcze jednej kwestii, aby od czerwca zamiast jednego zwykłego wagonu jeździł przegubowy. Dzięki temu zmieściłoby się w nim więcej osób.

Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Postautor: Adamix » pt 01:01, 23 gru 2011

Oby przy okazji nie postanowiono wyciąć 46 z Ikei. Pod przykrywką 41 AŻ do pl. Niepodległości (rozwijanie KM) da się przecież odciąć pół miasta od połączenia z Chocianowicami (41 do tylko dubel 11 na tym odcinku, w dodatku o żenującej częstotliwości). Mam jednak nadzieję, że na taki ruch nie pozwoli Port Łódź.
Przy okazji zapewne wylecą gwarantowane przesiadki 11->41, bo sensu w wyjeżdżaniu 41 z Placu 1 min. za 11 zdecydowanie nie ma.

pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Postautor: pawelczyk » pt 06:37, 23 gru 2011

Adamix pisze:Mam jednak nadzieję, że na taki ruch nie pozwoli Port Łódź.


Jak zapłacą za jakąś dodatkową linię to może ktoś zwróci na nich uwagę. Póki co, to mogą chyba tylko prosić.

Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 776
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Warszawa

Postautor: SzK » pt 21:18, 23 gru 2011

Generalnie, skoro na odcinku IKEA - Plac Niepodległości ma dojść 41, to zdjęcie stamtąd 46A nie jest pozbawione sensu - przy obecnych oszczędnościach tak duża liczba tramwajów na Pabianickiej nie jest potrzebna.

W zamian za 46A na Politechniki w godzinach szczytu należałoby pomyśleć o zwiększeniu częstotliwości 15-ki np. do 7,5 minuty - to przydałoby się zarówno na Politechniki (luka po 46A), jak i na Paderewskiego (luka po 16A) oraz Pomorskiej (być może luka po 43bis).

pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Postautor: pawelczyk » pt 21:33, 23 gru 2011

SzK pisze:(być może luka po 43bis).


Na pewno luka po 43bis.

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » pt 23:35, 23 gru 2011

A może po prostu przeciągnąć 46/A do Pabianic, tak jak to było kiedyś proponowane, oczywiście jeśli kształt 46 się nie zmieni, co nie jest przecież wykluczone.

A propos - w którymś z artykułów było wspomniane coś o tramwajach przegubowych na 41. Jedyne tramwaje przegubowe w aglomeracji łódzkiej, które nie są niskopodłogowe (czyli wjadą na 41) nie należą do MPK

o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Postautor: o3r » sob 00:11, 24 gru 2011

Najciekawsza luka póki co zapowiada się na Legionów między Cmentarną a Kasprzaka.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » sob 00:16, 24 gru 2011

Ale część tramwajów przegubowych, które nie są niskopodłogowe, należy do TP, a majątek tej spółki od kwietnia przejmie właśnie MPK. 41 ma być przegubowe dopiero od połowy 2012 roku. Wtedy MPK będzie już dysponować taborem przegubowym nieniskopodłogowym.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » sob 00:28, 24 gru 2011

Który i tak będzie musiał pójść na 43 (bo chyba aż tacy ambitni żeby zostawić 803N to oni nie są, nie?)

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » sob 00:47, 24 gru 2011

Jeśli nie będą mieli wyjścia, to zostawią. Na pewno zaletą tego typu taboru są mniejsze wymagania jeśli chodzi o zasilanie niż w przypadku dwuskładu 805Na.

Przeguby w pierwszej kolejności będą musiały pójść na 9. Bo linia ta będzie spełniać również rolę miejską, nie mogą tam więc puścić solówek. A dwuskład 805Na będzie miał problem z dojechaniem do Konstantynowa, poza tym wymagałby dorobienia pulpitu z tyłu drugiego wagonu albo wysłania pracownika do pomocy przy manewrach.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

szymon5444
Gaduła
Posty: 1230
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Postautor: szymon5444 » sob 00:49, 24 gru 2011

Część wagonów jest już przerabiana na odcinki podmiejskie. Tzn. będzie w nich możliwość przełączenia jazdy tylko na szeregową, żeby był mniejszy pobór prądu. Na pulpicie został dołożony specjalny przełącznik.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » sob 01:35, 24 gru 2011

Czym skutkuje jazda tylko szeregowa? Niższa prędkość?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

szymon5444
Gaduła
Posty: 1230
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Postautor: szymon5444 » sob 02:15, 24 gru 2011

Niska prędkość i zmniejszony pobór prądu.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez szymon5444, łącznie zmieniany 1 raz.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.


Wróć do „Region łódzki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość