Strona 8 z 10

: pt 23:34, 07 mar 2014
autor: 1888
Marcin pisze:
Kpc21 pisze:Poza tym o ile na liniach miejskich brak sprzedaży biletów przez kierowców jeszcze można przeboleć


Nie można.


Nie wiem czy jeździsz w ogóle zgierską komunikacją ale kupowanie biletów u kierowców np. na kursach porannych przed ósmą byłoby bzdurą. Autobusy i bez tego łapią spore opóźnienia. To nie PKS... :?

: sob 00:27, 08 mar 2014
autor: Kpc21
W Łodzi taka możliwość jest i problemów jakoś z tym nie ma...

To kwestia ustalenia ceny biletu sprzedawanego przez kierowców na odpowiednim poziomie.

: sob 03:21, 08 mar 2014
autor: SEC
Jest problem. Najczęściej jest to opóźnienie o cykl świateł, które może potrwać 2-3 minuty przy czym mówimy tylko o jednej takiej sytuacji na trasie. Pasażerów kupujących bilet może być więcej. Najbardziej irytujące jest, gdy planujesz się przesiąść i kawałek przed miejscem przesiadki, przychodzi ktoś po bilet. Kierowca zapala światełko i czekamy...

W praktyce jest tak, że pasażerowie rzadko mają odliczoną kwotę lub mają drobne, ale nie idealnie odliczone. Co z tego, że jest informacja o sprzedaży tylko za odliczoną kwotą skoro pasażer podaje grubszy banknot dopiero gdy bilet ma już w ręku? Minuty lecą. Kierowcy gdy nie mają drobnych, starają się wydać ze swoich pieniędzy i to trwa jeszcze dłużej (szukanie portfela, itd.). Kupowanie biletu u kierowcy nie trwa paru sekund, tak jak się niektórym wydaje.

Sprzedaż biletów u kierujących jest może ułatwieniem, ale nie jest to też pewne. Brak biletów, brak kwoty reszty do wydania, itp.

: sob 12:14, 08 mar 2014
autor: Kpc21
No to wydaje się że najlepszym rozwiązaniem są biletomaty. MUK miał możliwość wprowadzenia wymogu wyposażenia pojazdów w biletomaty w ostatnim przetargu - teraz jest już jednak po ptakach.

: sob 13:35, 08 mar 2014
autor: kuba_bed
Zawsze może je zamówić dodatkowo, ale pytanie czy finansowo by to przeboleli? Przecież wiele udogodnień mogli wprowadzić (albo wymóc ich wprowadzenie szybciej), ale wszystko obija się o kasę.

: ndz 03:04, 09 mar 2014
autor: SEC
Zdecydowanie biletomaty i tylko biletomaty. Jeśli takowy nie działa, sprawę powinno kierować sie do przewoźnika. Prowadzący nie powinien zajmować się tego typu sprawami. Nie można przez to obracać rozkładu w fikcję.

: ndz 14:30, 09 mar 2014
autor: Kpc21
Można wprowadzić zasadę że jak nie działa biletomat, wolno jechać bez biletu + przewoźnik ma obowiązek pokryć straty. Tyle że to zawsze wyższe koszty.

: pn 17:18, 10 mar 2014
autor: SEC
Jakie straty? Kilka złotych?

: pn 23:26, 10 mar 2014
autor: Kpc21
W tej sytuacji cały autobus jedzie za darmo. O ile pasażerowie będą na tyle sprytni, że zorientują się, że nie działa biletomat i mogą jechać za darmo (przecież nikt takiego pasażera nie przeszuka, czy miał jakieś bilety na zapas, czy nie), a skoro po ujawnieniu się kanara sporo osób potrafi się ulotnić na pierwszym przystanku, to w tym przypadku nie będzie inaczej.

: pn 23:44, 10 mar 2014
autor: Graficzny
Kpc21 pisze:W tej sytuacji cały autobus jedzie za darmo. O ile pasażerowie będą na tyle sprytni, że zorientują się, że nie działa biletomat i mogą jechać za darmo (przecież nikt takiego pasażera nie przeszuka, czy miał jakieś bilety na zapas, czy nie), a skoro po ujawnieniu się kanara sporo osób potrafi się ulotnić na pierwszym przystanku, to w tym przypadku nie będzie inaczej.


Oczewiście nikt nie korzysta z migawek.. :roll:

A jak często biletomaty nie działają? Jaka jest kwota awaryjności.? 70 procent? :roll:

: wt 03:34, 11 mar 2014
autor: SEC
Kpc21 pisze:W tej sytuacji cały autobus jedzie za darmo. O ile pasażerowie będą na tyle sprytni, że zorientują się, że nie działa biletomat i mogą jechać za darmo (przecież nikt takiego pasażera nie przeszuka, czy miał jakieś bilety na zapas, czy nie), a skoro po ujawnieniu się kanara sporo osób potrafi się ulotnić na pierwszym przystanku, to w tym przypadku nie będzie inaczej.


Bilet w automacie pasażerowie kupują rzadko. Przeważnie siedzą, a więc mają bilety miesięczne albo jadą na gapę. Ponadto wiele osób ma zapas biletów jednorazowych (mniejszy, bądź większy), bo przecież pojazdów z biletomatami jest dość mało.

: ndz 01:19, 16 mar 2014
autor: Kpc21
Głowno -> Zgierz
W DNI ROBOCZE
przez Sosnowiec (od ronda w Sosnowcu trasą 71 na Zgierz): 11:20E 13:40 19:20
przez Białą, Kębliny: 6:05 6:50E 7:47 8:50E 9:45 12:00 14:30E 15:15 16:35E 17:30
E - nie kursuje w dni wolne od nauki szkolnej (oprócz wakacji)
W SOBOTY
przez Białą, Kębliny: 8:50 11:20 13:40 15:30 17:30
W NIEDZIELE POWSZEDNIE
przez Białą, Kębliny: 9:30R 11:20 16:35 18:20
R - kursuje od 1 maja do 31 października w niedziele powszednie
Busy nie kursują w święta oprócz niedziel powszednich.

Zgierz dw. PKP -> Głowno
W DNI ROBOCZE
przez Sosnowiec (od ronda w Sosnowcu trasą 71 na Zgierz): 5:15 8:00E 11:20
przez Białą, Kębliny: 6:00E 6:55 8:55 10:30E 12:50 13:30E 14:30 15:30E 16:40 18:20
E - nie kursuje w dni wolne od nauki szkolnej (oprócz wakacji)
W SOBOTY
przez Białą, Kębliny: 8:00 10:30 12:50 14:40 16:40
W NIEDZIELE POWSZEDNIE
przez Białą, Kębliny: 8:20R 10:30 15:20 17:30
R - kursuje od 1 maja do 31 października w niedziele powszednie
Busy nie kursują w święta oprócz niedziel powszednich.


Rozkład który obowiązywał przed tym poprzednim:
http://obrazki.elektroda.pl/5600047200_1394925496.jpg

: ndz 23:26, 11 maja 2014
autor: Kpc21
Mam już rozkład ze Zgierza. Zdjęcie wyszło kiepsko, ale ważne że jest: http://obrazki.elektroda.pl/9272578600_1399661637.jpg

: ndz 18:48, 18 maja 2014
autor: domino
Utworzona nie tak dawno lina autobusowa 3A łącząca Stryków, Zgierz i Aleksandrów Łódzki cieszy się ogromnym zainteresowaniem wśród pasażerów.

Od początku trasę liczącą około 20 kilometrów przejechało kilka tysięcy mieszkańców, cieszy to Andrzeja Jankowskiego, burmistrza Strykowa. - Sądziliśmy na początku, że będą problemy. Baliśmy się, że nie ta linia nie będzie popularna. Obłożenie jest znakomite, a jeśli rozwinie się ruch, to puścimy więcej autobusów - dodaje.

Linia autobusowa 3A powstała z myślą o pracownikach Strykowskich i Aleksandrowskich firm, dzięki niej mogą oni dojeżdżać do pracy bez większych problemów. Za jej utrzymanie odpowiadają wszystkie trzy samorządy.

https://www.radiolodz.pl/posts/4606-mieszkancy-zadowoleni-z-dodatkowej-linii-autobusowej

: ndz 19:31, 18 maja 2014
autor: Kpc21
A Zgierz nie wiedzieć czemu nie zgadza się, by jej rozkład był publikowany w jakdojade.pl. Taką informację dostałem od ich pracownika przy okazji zgłaszania błędu.

Pabianice z linią do Rzgowa takiego problemu nie mają.

: śr 22:00, 10 wrz 2014
autor: emilek12
Międzygminna linia się sprawdziła

Przegubowcem do Strykowa
Uruchomiona niemal rok temu linia międzygminna 3A, łącząca Aleksandrów Łódzki, Zgierz i Stryków, ma takie powodzenie, że potrzebny jest większy autobus. Zgierski przewoźnik zdecydował się na zakup przegubowca. Ma przyjechać do Zgierza jeszcze w tym tygodniu. Od października zmieni się też numer linii na 2.
-Ta linia to strzał w dziesiątkę - mówi Paweł Marczewski, kierownik Miejskich Usług Komunikacyjnych w Zgierzu. - Wpływy z biletów w ciągu roku jej funkcjonowania szacujemy na ok. 240 tysięcy złotych. Pasażerów z miesiąca na miesiąc przybywa.
Linia 3A jest finansowana wspólnie przez gminy, po których kursuje, oraz Starostwo Powiatowe w Zgierzu.. Umowa, podpisana na rok, właśnie dobiega końca. Wszystkie samorządy zgodziły się ją przedłużyć, tym razem na czas nieokreślony. Władze Aleksandrowa chcą niewielkiej modyfikacji w obrębie miasta, władze Strykowa domagają się natomiast skierowania autobusów zupełnie inną drogą.
-Chcemy, żeby obsługiwały też miejscowości położone dalej od drogi krajowej 71, takie jak Klęk czy Kiełmina - wyjaśnia Andrzej Jankowski, burmistrz Strykowa.
-Pracujemy nad uwzględnieniem tych postulatów, co nie jest jednak proste, bo taka trasa spowoduje wydłużenie czasu jazdy - mówi Paweł Marczewski. - Prawdopodobnie będzie tak, że najbardziej obciążone kursy, którymi dojeżdżają pracownicy strykowskich firm, pojadą prostą drogą, a inne kursy skierujemy przez okoliczne miejscowości.

Artykuł z dzisiejszego wydania "Expressu Ilustrowanego".

: czw 09:09, 11 wrz 2014
autor: STUDI
To jak to, nie chą tej wspaniałej ŁKA?

: czw 12:27, 11 wrz 2014
autor: Kpc21
Dlaczego nie chcą? Przecież ta linia m.in. dowozi do ŁKA Obrazek

: czw 15:54, 11 wrz 2014
autor: STUDI
Kpc21 pisze:Dlaczego nie chcą? Przecież ta linia m.in. dowozi do ŁKA :)


To co po przegubowiec na trasie Aleksandrów - Zgierz - Stryków.

: czw 15:59, 11 wrz 2014
autor: basutsuaa
Powód jest prosty. Do Aleksandrowa nie prowadzi żadna linia kolejowa, a mieszkańcy tego miasta dojeżdżają też do Strykowa. Poza tym nie ma żadnego skomunikowania Dworca PKP z zakładami pod Strykowem, a autobus dojeżdża pod zakłady bezpośrednio. Zainteresowanie jest duże więc czemu by nie wysłać na nią przegubowca.