Reorganizacja linii tramwajowych w Łodzi

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
szymon5444
Gaduła
Posty: 1230
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Reorganizacja linii tramwajowych w Łodzi

Postautor: szymon5444 » śr 09:15, 13 lip 2005

Jest o autobusach, niech też będzie o tramwajach.
Mimo rewolucji komunikacyjnej, istnieje potrzeba kolejnych zmian tras tramwajowych.
Linie, które maja obecny dziwny przebieg, wg. mnie to 5, 3, 15, 7/13,
Dlatego należało by zmienić ich przebieg, co pociągnie za sobą zmiany pozostałych tras:
1-bez zmian
2-bez zmian
3-Augustów-Rokicińska-Puszkina-Przybyszewskiego-Piotrkowska-Żwirki-
Kościuszki-Zachodnia-Legionów-Plac Wolności-Pomorska-Telefoniczna
4-bez zmian
5-bez zmian, ale raczej Rzgowską-Dąbrowskiego-Kilińskiego
6-bez zmian
7-Zdrowie-Konstantynowska-Legionów-Plac Wolności-Pomorska-Kilińskiego-Dąbrowskiego-Śmigłego Rydza-Niższa-Śląska
8-bez zmian
9-bez zmian lub Przybyszewskiego
10-bez zmian
11/11A-bez zmian
12-niektóre kursy do radiostacji
13-bez zmian
14-bez zmian
15-skrócenie do Kozin
16-Chocianowice-Pabianicka-Politechniki-Żeromskiego-Kopernika-Gdańska-Legionów-
Zachodnia-Zgierska-Dolna-Łagiewnicka-Warszawska-Wycieczkowa

Te propozycje nie są tak opracowane starannie jak autobusy.

09 Lip 2005 07:46 pm
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez szymon5444, łącznie zmieniany 2 razy.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.

morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Postautor: morton » śr 09:18, 13 lip 2005

szymon5444 pisze:Te propozycje nie są tak opracowane starannie jak autobusy.

Masz 100% racje
np. linia 3 Twoja propozycja tej linii jest dosyc smieszna poniewaz bedzie ona kursowala w ksztalcie litery c a takie linie nie sa za bardzo potrzebne i popularne.
Co wiecej linia 15 na koziny jest beznadziejnym pomyslem. obecnie jest ona znakomita linia dla studentow ( politechniki, lumumbowo) kierujac tam ta linie spowodujesz utrate polaczenia politechniki z placem wolnosci. Koziny bardziej tesknia za polaczeniem z Piotrkowska i Kosciuszki.
Linia 16, ktora propunujesz bedzie tylko nie potrzebnym dublem 11, co wiecej wycieczkowa i okolice straca polaczenie z centrum, poniewaz 16 bedzie je omijac (Legionow, Gdanska, Politechniki).
Po co 5 ma objezdzac ten odcinek Kilinskiego ?? dwojce nie wspomoze(nawet bardziej by sie dublowaly), trojce rowniez, wiec nie widze sensu tej trasy. Pozostawilbym ja bez zmian, moze gdyby dac ja przez Paderewskiego ?? To tez nie bedzie dobre bo przeciez jest 57.

7 mozna dac na Zdrowie przez legionow. Co wiecej mysle nawet ze na takiej trasie: Ślaska - Niższa, Rydza-Śmigłego, Kopcińskiego, Narutowicza, Pomorska, Legionów, Konstantynowska - Zdrowie ( nawet dac jej numer 17 :D ) Przy obnizeniu czestotliwosci 15 bylo by super. Wtedy na Politechniki 15 i 46 wspomoglaby 16 na trasie: Chocianowice - Pabianicka, Politechniki, Gdanska, Włokniarzy, Limanowskiego, Aleksandrowska - Szczecinska . Na pozostawiona bez obslugi petle Koziny skierowano by wtedy 7 na trasie: Koziny- Srebrzynska, Legionow, Zachodnia, Kosciuszki, Piotrkowska, Przybyszewskiego, Puszkina, Rokicinska - Augustow. Wspomoglaby 3 na Przybyszewskiego oraz dala by Kozinom polaczenie bezposrednie z centrum. Przy tym trzeba sie liczyc z obnizeniem czestotliwosci 3. Na wycieczkowej nie jest potrzebny tramwaj co 7-8 minut. co 10 jeszcze mozna zaakceptowac :) 7 bedzie jakoby bisem 3 wiec wszystko powinno byc OK. Co dotyczy 9 to nie wiem. Gdy pojedzie przez Przybyszewskiego bedzie dublem 96 a tak jest dublem 85 :D wiec gdy uruchomiona zostanie 7 to moze zostac na obecnej trasie.
Podsumowujac:
3-trasa bez zmian, czestotliwosc:10-szczyt,15-poza nim
7-na Koziny przez Piotrkowska i Przybyszewskiego, 10-szczyt,20(15) poza nim
15-trasa bez zmian, szczyt 7-8(10)-szczyt,15-poza nim
16-byle 26 tyle ze na Chocianowice, szczyt-10,20-poza nim
17-Zdrowie-Śląska przez Pomorską, Radiostację i Kopcińskiego, szczyt-10,20 poza nim

PS: ale sie nameczylem nad tym postem :P chyba 15 minut go pisalem :D

09 Lip 2005 10:00 pm

szymon5444
Gaduła
Posty: 1230
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Postautor: szymon5444 » śr 09:18, 13 lip 2005

Sądzę jednak, że mój projekt jest lepszy od twojego. Linia 7 i 3 to totalny absurd. Różnią się odcinkiem 3 km niecałych. 3 potrzebuje wsparcia do Pl. Reymonta.
17 to kolejny bez sens, bo nikt nie będzie jeżdził z Dąbrowy na Zdrowie przez Pomorską, ona tez nie potrzebuje takiego połaczenia.
15 bym zostawił tak jak jest z częstotliwością co 7/8 minut.
3 byłaby bardzo popularną linią. Nie chodzi o połączenie Stoków z Widzewem na około, tylko Kościuszki/Zachodnią z Pomorską/Stokami.
Trasa linii 26 jest już dziś bez znaczenia. Na Włókniarzy starczą 8 z 13 na Aleksandrowskiej tym bardziej 2, 5, 8, 13. Nie patrz na duble z autobusami, bo to nie istotne. Jeśli chodzi o wsparcie 3 to jedynym sensownym rozwiązaniem będzie:
9-przez Przybyszewskiego.
18-do Chocianowic lub Ronda Lotników Lwowskich jak dawniej.
16-mego pomysłu. Oczywiście jeden pomysł.

Trzeba zadecydować co ma jeżdzic na Warszawską, do centrum mają 65/65A i 95. 16 tyle lat kursowała i nie było problemu z połączeniem.
8 była dobrym połączeniem z Warszawską, bo łaczyła Retkinię z Łagiewnikami. Jest jeszcze 56 i 51/51A do centrum, więc złego połączenia nie ma. Zatem proponuję kilka innych ciekawych pomysłów:
Można by:
-zwiększyć częstotliwość 46 do co 10 minut w szczycie poprzez uruchomienie 46A do Kozin, Zdrowia, Julianowa lub Warszawskiej z 3 co 10 minut, przy założeniu linii z Augustów do Ronda, lub z Lodowej do Ronda co 10 minut.
Można 3 zostawic co 7/8 minut, a 18 co 15 min , ale na Warszawskiej za często by było. Wydaje mi się, że pomysł z 46A jest dobry. Linie mogły by obsługiwać MPK z MKT.

Wciąż pozostaje problem z 7. Danie jej przez Piotrkowską-Zachodnią to bez sens. Obecna trasa to absurd. Proponowana jako 17 przez Mortona tez. Skłoniłbym się dać ją po starej trasie, tyle że co 15 minut, by nie zakorkowała ciągu Piotrkowska-Zachodnia, zresztą na Koziny, by to wystarczyło, oczywiście mówimy o 2x805N.
Tylko że to nie przejdzie, zgodnie z polityką miasta, są eliminowane skręty, a najbardziej lewoskręty tam gdzie się da, a 7 takowe posiada w projekcie. Wagony powinny jeżdzić prosto bez zbędnych skrętów, bo to ma upłynniać ruch. Morton pamiętasz w Warszawie? 4 skierowali na Potocką, mimo że była doskonałą linią, dlatego, żeby nie skręcała w Solidarności, a uruchomienie 23 jest za nią.

09 Lip 2005 11:14 pm
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.

morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Postautor: morton » śr 09:19, 13 lip 2005

Bez przesady nie jestesmy w Warszawie to po pierwsze, po drugie to ze tramwaj bedzie skrecal w lewo co 10 minut nie sparalizuje ruchu.nie wiem po co chcesz laczyc politechniki z Kozinami ?? ani jedno ani drugie nie potrzebuje takiego polaczenia. moja 7 jest bisem 3 wiec moze sie dublowac, co wiecej ona jest po to zeby sie dublowac, bo ma wspomagac 3 na Przybyszewskiego oraz dawac Kozinom połaczenie z centrum. wtedy 3 co 10 minut byla by odpowiednia na Warszawskiej. wiem ze 17 nie jest najlepszym pomyslem przez radiostacje ale wspomogla by oslabiona 15 na pomorskiej. twoja 16 jest nie potrzebna, poniewaz Pabianicka ma doskonala obluge zapewniona przez 11 i 46, poza tym byla by dublem 46. nawet uzywalaby skretu na Legionow przy zachodniej a SAM mowiles ze to sparalizuje ruch Obrazek


Mój projekt:
1-bez zmian
2-bez zmian
3-obnizenie czestotliwosci do 10minut
3A-Koziny, Legionow, Zachodnia, Kosciuszki, Piotrkowska, Przybyszewskiego, Puszkina -Widzew, co 10 minut, linia calodzienna
4-bez zmian
5-bez zmian
6-bez zmian
7-Śląska-Niższa, Rydza-Śmigłego, Kopcińskiego, Narutowicza, Kilińskiego, Pomorska, Pl. Wolnosci, Legionów, Konstantynowska - Zdrowie. co 10minut
8-bez zmian
9-bez zmian
10-bez zmian
11/11A-bez zmian
12-co 15minut
12A-co 15 minut do Radiostacji, tylko w szczycie
13-bez zmian
14-bez zmian
15-co 10 minut
43-co 15 minut w szczycie
46-co 20 minut w szczycie
46A-Chocianowice - Pabianicka, Politechniki, Żeromskiego, Kopernika, Gdanska, Legionow, Pl. Wolnosci, Zgierska do Julianowa(raczej nie), Helenowka lub Zgierza.co 20 minut tylko w szczycie

10 Lip 2005 10:15 am

szymon5444
Gaduła
Posty: 1230
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Postautor: szymon5444 » śr 09:20, 13 lip 2005

Beznadziejne 7 nie przejdzie bo to bezsensowne połączenie, 3 na Koziny to mój pomysł napisany grubo wcześniej.
46 ma teraz lepszą częstotliwość, niż proponujesz.
Na Zgierskiej jest nie potrzebna kolejna lina, tym bardziej, że są autobusy.
Każde osiedle, chce mieć połączenie z ciągiem Zachodnia-Piotrkowska, nawet Koziny też. Tylko, przypominam, że tramwaj tam jeżdzi warunkowo, do zniszczenia torów, a potem, nie wiadomo. Więc niech się cieszą, że cos tam jeżdzi w ogóle. Na Warszawskiej tramwaj się utrzyma długo, co świadczy splot pod mostem.
Jak skasują, to 3 pojedzie na Julianów. Zresztą 3 to dawne 21.
Nie mieli czego dać na Warszawską to wrzucili tam.
Tak czy inaczej, 7 z Kozin inaczej musi jeżdzić.
3A do Kozin jest dobre. lecz jako jedna linia tam. 7 proponuję dawną trasą 18 do Ronda. 13 zwiększenie częstotliwości na 7/8 minut.
Jeśli nie to 9 przez przybyszewskiego z 3/3A.

10 Lip 2005 11:44 am
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.

morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Postautor: morton » śr 09:20, 13 lip 2005

Szymus ty tylko krytykowac umiesz Obrazek
proponuje bisa 46 bo uwazam ze do Ozorkowa nie jest potrzebny tramwaj co 10 minut, a na Politechniki jest taka potrzeba. nie wiem o co ci chodzi z ta 3 ?? co z tego ze to twoj pomysl ( ale chyba raczej nasz wspolny z przed lat Obrazek ) ty tez moje tu umieszczasz i uwazasz za swoje, wiec czego sie czepiasz Obrazek
jesli bedzie juz 3A to po co jeszcze 7 z Augustowa na rondo Lotników ??

10 Lip 2005 12:33 pm

szymon5444
Gaduła
Posty: 1230
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Postautor: szymon5444 » śr 09:21, 13 lip 2005

Bo 3A, będzie w ramach 3 i co drugi kurs na Koziny i na Warszawską. Zatem w dalszym ciągu potrzebne będzie wsparcie 18.

10 Lip 2005 01:00 pm
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.

morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Postautor: morton » śr 09:21, 13 lip 2005

Nie prawda 3 bedzie co 10 minut i 3A bedzie co 10 minut, wiec na przybyszewskiego tramwaj bedzie co 5 minut, wtedy zadna 18 nie bedzie potrzebna

10 Lip 2005 01:24 pm

szymon5444
Gaduła
Posty: 1230
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Postautor: szymon5444 » śr 09:21, 13 lip 2005

Hehe jeszcze lepiej, co 5 minut. Ciekawe skąd weżmiesz składy? I do tego na ciągu Piotrkowska/Zachodnia tyle składów. Ten pomysł to szczyt bezmyślności mortonku.

10 Lip 2005 02:18 pm
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.

morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Postautor: morton » śr 09:22, 13 lip 2005

Szczyt bezmyslnosci to 15 na koziny, obecnie na 3 jest 17 skladow w szczycie, bo obnizeniu czestotliwosci do 10 minut w szczycie zostaloby okolo 12 skladow, do tego na 15 jest rownierz 17 skladow w szczycie po obnizeniu czestotliwosci zostalo by rowniez 12 skladow, to daje nam okolo 10 skladow wolnych, ktore spokojnie obsluzyly by 3A, ewentualnie wzieli by ze 2 sklady z chocianowic, bo tam jest ich duzo i nawet w szczycie zostaje 5 na zajezdni albo z Dabrowskiego, bo tam zostaje nawet 13.
Wtedy do 7(na zdrowie) dodac 2 sklady i bedzie dobrze. o tabor nie martw szymus bo jest go dosc duzo Obrazek

10 Lip 2005 02:47 pm

liszek
Sympatyk forum
Posty: 510
Rejestracja: wt 07:19, 12 lip 2005
Lokalizacja: Wiśniowa Góra-Łódź-Sieradz
Kontaktowanie:

Postautor: liszek » śr 09:23, 13 lip 2005

Panowie prosze sie nie klocic chyba wiecie ze zaczynanie konfliktow na forum moze dla was sie zle skonczyc.... Obrazek

11 Lip 2005 03:02 pm
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez liszek, łącznie zmieniany 1 raz.

morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Postautor: morton » śr 09:23, 13 lip 2005

Sorry liszek ja sie nie chce klocic tylko wszystkie moje pomysly sa do razu odrzucane i uznawane za beznadziejne, wiec chyba sam rozumiesz ze nie moge sie z tym zgodzic

11 Lip 2005 05:14 pm

liszek
Sympatyk forum
Posty: 510
Rejestracja: wt 07:19, 12 lip 2005
Lokalizacja: Wiśniowa Góra-Łódź-Sieradz
Kontaktowanie:

Postautor: liszek » śr 09:24, 13 lip 2005

Co do tematu reorgaznizacja linii to musze powiedziec zelinie jakie teraz sa aktualnie wcale nie sa takie zle.Nigdy nie bedzie tak aby kazdemu pasowalo cos w 100%.Co do linii tramwajowych to powiem tak ze mnie to wszystko pauje ale oprocz jednego stanu torowisk ktory jest niestety w oplakanym stanie>>??>>Czasem jak jade np kilinskiego to jak ruszy tramwaj to ja nie moge wcelowac w kasownik i rzuca czlowiekiem tak jakby wypij za duzo....

12 Lip 2005 09:18 am
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez liszek, łącznie zmieniany 1 raz.

morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Postautor: morton » śr 09:24, 13 lip 2005

Hehe skad ja to znam Obrazek na szczescie zrobili juz dluzszy odcinek Rydza-Śmigłego Obrazek

12 Lip 2005 10:23 am

szymon5444
Gaduła
Posty: 1230
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Postautor: szymon5444 » śr 09:25, 13 lip 2005

Nareszcie zrobili, a właściwie wciąż robią. Od czegoś trzeba zacząć, czyżby szło ku lepszemu.

12 Lip 2005 12:49 pm
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.

szymon5444
Gaduła
Posty: 1230
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Postautor: szymon5444 » śr 09:47, 13 lip 2005

Proponuje taki projekt:
1-bez zmian
2-bez zmian
3-trasa skrócona do Kozin.
4-bez zmian
5-korekta: Kilińskiego-Dąbrowskiego-Rzgowska, ale jeśli 6 sobie nie poradziła sobie sama do Piotrkowskiej to bez zmian,
6-bez zmian, choć ciekawym rozwązaniem byłoby skierowanie jej przez Paderewskiego i Pabianicką, lub 5 tak, ale to by do końca pogmagtwało trasę jej.
7-trasa dawnej 18.
8-bez zmian
9-przez Przybyszewskiego
10-bez zmian
11/11A-bez zmian
12-bez zmian, część kursów do Radiostacji lub Telefonicznej.
13-bez zmian, przy założeniu braku 7, można by zwiększyć częstotliwość do 7/8 minut.
14-bez zmian
15-bez zmian, częstotliwość co 7/8 minut
46A-nowa linia, która by miała częstotliwość co 10 minut. Kursowała by ona tak jak 46, z tą zmianą, że tylko do Warszawskiej.

Założenia:
-po Paderewskiego kursowała by tylko linia 15, dlatego 18 można by, przedłużyć do Kurczaków, bo 15 co 7/8 minut by jeżdziła, co by było wsparciem.
Istnieje taki problem jeszcze: 13 z 14 co 10 minut same mogłyby sobie nie poradzić na Rydza Śmigłego, 13 jeszcze na dłuższym odcinku. Dlatego 9 po Przybyszewskiego, pozwoliło by to zachowć częstotliwość 13 co 10 minut.
Jednak trzy linie na Przybyszewskiego to za dużo:7,3,9.

-3 co 10 minut, lub dodatkowe 3A, a wtedy:3A do Kozin co 15 minut, co wystarczy, oraz 3 co 15 minut do Warszawskiej
-7 co 10 minut, tak by było lepiej. Bo 46 co 10 minut by nie wystarczyło, bo co któryś kurs do Ozorkowa. Na Warszawskeij była by częstotliwość co około 10 minut w ruchu tramwajów, do tego jest jeszcze 65/65A i 95.

Od moderatora: Przeniosłem to tutaj z tematu o "trójce", bo ma się to dniej nijak.

12 Lip 2005 11:10 pm
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.

morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Postautor: morton » śr 09:48, 13 lip 2005

3 bez zmian(co 10 minut), 7 Koziny-Augustow ( przez Kosciuszki, Przybyszewskiego, co 10(15)minut ) i bez 46A. reszta moze byc.
13 nie jest potrzebna co 7-8 minut, poniewaz wedlug twoich zmian 13 przez dlugi czas jechalaby z 9 (obie linie co 10minut) a potem z 8, ktora jest co 7-8minut, a tramwaj na Włokniarzy nie jest potrzebny co 3 minuty.

wiem ze powiesz ze 3 i 7 to bede duble, ale ona maja sie dublowac Obrazek
poniewaz 3 jest zaladowana na Przybyszewskiego bo ludzie chca dojechac do centrum(czytaj: Piotrkowska, Kościuszki) 7 wtedy by wspomogla 3 (do ronda nie ma az tak duzego zapotrzebowania) co wiecej przesiadanie sie na Pl. Reymonta nie jest przyjemne poniewaz przystanki sa od siebie baaaardzo oddalone, np aby przesiasc sie z 3 na 6 trzeba przejsc okolo 300m a podczas tej podrozy tramwaj znajac zycie ucieknie Obrazek 7 daje tez polaczenie Kozinom z centrum(czytaj: Piotrkowska, Kościuszki), nie podoba mi sie argument ze tramwaj skrecajac w lewo sparalizuje ruch. to nie prawda, jak co 10(15) minut jeden skreci w lewo to nawet sie nie zauwazy, gorzej gdyby to byla linia kursujaca co 7-8 minut albo dwie linie, ale jedna o malej czestotliwosci nic nie zmieni ( no moze to ze bedzie uzywany jeden z lewoskretow Obrazek )

13 Lip 2005 08:27 am

Gość

Postautor: Gość » czw 12:21, 14 lip 2005

Wrzucanie kolejnej linii na ciągu Piotrkowska-Zachodnia, nie przejdzie.

morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Postautor: morton » czw 15:08, 14 lip 2005

Dlaczego nie ? zmniejszenie czestotliwosci 3 pozwoli na obsluge tego odcinka przez kolejna linie, ktora nie miala by zbyt duzej czestotliwosci w porownaniu z reszta

szymon5444
Gaduła
Posty: 1230
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Postautor: szymon5444 » czw 22:23, 14 lip 2005

Nie, to nie przejdzie nawet w ten sposób.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości