Reorganizacja linii autobusowych w Łodzi

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » pt 12:15, 04 cze 2010

Adamix pisze:Aha, czyli:
75: Rzgowska, Strażacka, Łazowskiego, Kosynierów Gdyńskich ...
63: Rzgowska, Kosynierów Gdyńskich, Łazowskiego, Strażacka i do św. Franciszka?

Tak.

gothmucha
Sympatyk forum
Posty: 697
Rejestracja: czw 01:20, 07 gru 2006
Lokalizacja: Niższa/Śląska
Kontaktowanie:

Postautor: gothmucha » ndz 13:06, 06 cze 2010

Adamix pisze:Torowisko na Rydza i Kopcińskiego to obraz nędzy i rozpaczy.


Szczególnie od Dąbrowskiego do Przybyszewskiego i od Milionowej do wiaduktu.

Adamix pisze:I pomyśleć że jeszcze niedawno 13 czy 7 goniło się za 70 ze 100% powodzeniem. A teraz....


A teraz nie muszą gonić, bo 70 tkwi w korku na Tatrzańskiej, Przybyszewskiego, Śmigłego-Rydza...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez gothmucha, łącznie zmieniany 1 raz.

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » ndz 14:07, 06 cze 2010

Nie wkręcaj. 70 jeżdzą o czasie, a jeśli są małe opóźnienia to do odjazdu wyrównują.

gothmucha
Sympatyk forum
Posty: 697
Rejestracja: czw 01:20, 07 gru 2006
Lokalizacja: Niższa/Śląska
Kontaktowanie:

Postautor: gothmucha » pn 16:28, 07 cze 2010

Może i jeżdżą, ale nie zaprzeczysz, ze stoją w korkach, a 7 i 13 spokojnie je mijają. Praktycznie codziennie widzę obrazki z korka od wiaduktu do Marszałków na Śmigłego Rydza i zazwyczaj tkwi tam co najmniej jedno 70, a bardzo często dwa. Do tego jeszcze łapie się 96 albo 75. Oczywiście jest to wliczone w rozkład, ale co z tego, skoro tramem szybciej?

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » pn 19:29, 07 cze 2010

gothmucha pisze:Może i jeżdżą, ale nie zaprzeczysz, ze stoją w korkach, a 7 i 13 spokojnie je mijają. Praktycznie codziennie widzę obrazki z korka od wiaduktu do Marszałków na Śmigłego Rydza i zazwyczaj tkwi tam co najmniej jedno 70, a bardzo często dwa. Do tego jeszcze łapie się 96 albo 75. Oczywiście jest to wliczone w rozkład, ale co z tego, skoro tramem szybciej?

Korek, o ile można tak nazywać zwykłe oczekiwanie przed światłami (na dwa bądź trzy razy) jest tylko w rejonie marszałków. Rano krótko w stronę Dołów, po południu w kier. Zarzewa z tym, że w kier. Zarzewa autobus ma do dyspozycji prawy pas, który jest dla samochodów skręcających w prawo, a tam ruch odbywa się bez przestojów. Takie "korki" są tylko w szczycie i to też nie zawsze.

Co do 7 i 13 to sorry, ale jeśli około godz. 19-20. na rozkładzie jest napisane, że tramwaj będzie za 12 min., a idąc na przystanek autobusowy dostrzegam dwie trzynastki jadące w stronę Dąbrowy to coś tu jest nie tak i na przyszłość wiem żeby czekać na autobus (pewniej, szybciej, wygodniej, nie raz nawet częściej, może i nawet bezpieczniej), tymbardziej o tej porze. W tych godzinach często wyrównywane są różne opóźnienia po zatrzymaniach, a ludzie chcą spokojnie wrócić po pracy do domu. Nic więcej dziwnego, że 70, 85 i 96 wożą tłumy, a tramwaje dość często świecą pustkami. Nawet w dni wolne autobusy są bardziej oblegane, więc z czegoś to wynika (choćby z przekonania) dlatego też najpierw należałoby coś zmienić w tramwajach, a dopiero potem na siłę przekonywać i upychać w nie pasażerów.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.

szymon5444
Gaduła
Posty: 1230
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Postautor: szymon5444 » pn 20:00, 07 cze 2010

Te dwie 13, o których mówisz to właśnie efekt wcześniejszych korków na Zielonej. Pewnie jedna z nich jest przed wyrównaniem czasu.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.

KMST197
Gaduła
Posty: 1010
Rejestracja: sob 07:53, 03 lis 2007

Postautor: KMST197 » czw 16:24, 17 cze 2010

Informacje od kierowcy: Limanowskiego przejęło 92 więc to nie ciekawostka.

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » czw 16:34, 17 cze 2010

A co to ma do tego tematu? Spamujesz tu, bo z obserwacji będziesz wycięty. Jest stosowna rozpiska i nie potrzeba twojego komentarza.

Awatar użytkownika
Karol
Administrator
Posty: 1926
Rejestracja: sob 15:31, 10 lis 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Karol » czw 18:01, 17 cze 2010

SEC pisze:Jest stosowna rozpiska

Tylko szkoda, że w przypadku edycji postu, nie wyświetla się on jako nieprzeczytany, nieprawdaż? Ręczne grzebanie w Twojej rozpisce przed napisaniem każdego posta nikomu się nie opłaca.
Obrazek

morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Postautor: morton » czw 18:44, 17 cze 2010

Nie zmienia to faktu, że ma się to nijak do tego tematu,

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » czw 19:29, 17 cze 2010

Karol pisze:Tylko szkoda, że w przypadku edycji postu, nie wyświetla się on jako nieprzeczytany, nieprawdaż?

Prawdasz, ale to nie ja pisze fora Obrazek

Karol pisze:Ręczne grzebanie w Twojej rozpisce przed napisaniem każdego posta nikomu się nie opłaca.

Hehehe, to nie grzeb, nikt ci nie każe.

pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Postautor: pawelczyk » śr 16:17, 20 paź 2010

KOMUNIKAT

Od dnia 25 października 2010r., w związku z oddaniem do użytku nowego budynku Dworzec Łódź Widzew, na podstawie decyzji Zarządu Dróg i Transportu, ulegną zmianie stałe trasy autobusów linii 69, 69A, 69B, 75, 77, 85, 85A, N1

- jednocześnie ulegnie zmianie rozkład jazdy autobusów linii 70, 70A.

KOMUNIKAT 138/10

W związku z oddaniem do użytku nowego budynku Dworzec Łódź Widzew, na podstawie decyzji Zarządu Dróg i Transportu, od dnia 25 października 2010r. (linia nocna od 25 na 26 października) ulegną zmianie stałe trasy autobusów linii 69, 69A, 69B, 75, 77, 85, 85A i N1. Jednocześnie ulegnie zmianie rozkład jazdy autobusów linii 70 i 70A.

linie 69, 69A, 69B
z pętli Nowy Józefów i Kusocińskiego do ronda Inwalidów bez zmian, a następnie Puszkina, Maszynową, Służbową do nowej pętli Dworzec Łódź Widzew.

linia 75
z Centrum Zdrowia Matki Polski do ronda Inwalidów bez zmian, a następnie Puszkina, Maszynową, Służbową do nowej pętli Dworzec Łódź Widzew.

linia 77
z Rembielińskiego do ronda Inwalidów bez zmian, a następnie Puszkina, Maszynową, Służbową do nowej pętli Dworzec Łódź Widzew.

linie 85 i 85A
z pętli Dell i Janów do skrzyżowania Rokicińska – Augustów bez zmian, a następnie Augustów, Służbową, Maszynową, Puszkina, rondo Inwalidów, Rokicińską i dalej obecną trasą.

linia N1
z pętli Andrespol i Janów do skrzyżowania Rokicińska – Augustów bez zmian, a następnie Augustów, Służbową, Maszynową, Puszkina, rondo Inwalidów, Rokicińską i dalej obecną trasą.

Zmiany tras obowiązują w obu kierunkach

Wykaz nowych przystanków:

-Dw. Łódź Widzew – dla wysiadających pierwszy po wjeździe na pętlę

-Dw. Łódź Widzew – dla linii 75 drugie stanowisko

-Dw. Łódź Widzew – dla linii 69, 69A i 69B trzecie stanowisko

-Dw. Łódź Widzew – dla linii 77 czwarte stanowisko

-Służbowa – Dw. Łódź Widzew – w obu kierunkach przelotowe dla linii 85, 85A i N1

-Rondo Inwalidów – w kier. południowym przelotowy.

-Rondo Inwalidów – w kier. północnym będzie przystankiem przelotowym.

-Augustów – Rokicińska – w obu kierunkach przelotowe.

Dodatkowe informacje są dostępne pod całodobowym numerem telefonu: 0-801 301 309

Mapka Łódź Widzew - plik .png - 103KB

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » śr 17:47, 20 paź 2010

Powinno być w dziale kolejowym, bo tam była na ten temat dyskusja.

Czyli jednak zmienili zdanie i kierują autobusy pod Widzew już teraz - bardzo ładnie Obrazek
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Postautor: Adamix » pt 22:59, 22 paź 2010

Czy ja dobrze widzę, ze przy okazji obcięto częstotliwość 75? Zamiast średnio 3 kursów na godzinę w ciągu dnia teraz będą tylko 2?
I po co przy okazji zmiana rozkładu 70? Zwłaszcza że dodano 1 min. do czasu przejazdu i to w miejscu gdzie nie była ona konieczna. Wydawałoby się, że dla zaoszczędzenia brygad na rzecz 75, ale nic takiego nie nastąpiło.
Przy okazji i odnośnie tematu wątku - jakie macie propozycje dla 70 po zamknięciu Fabrycznego?

Awatar użytkownika
Karol
Administrator
Posty: 1926
Rejestracja: sob 15:31, 10 lis 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Karol » sob 11:36, 23 paź 2010

Jeśli chodzi o 70 to zmieniono godziny zjazdów popołudniowych dodatków z CZMP (np. zjazd o 19:47), poza tym jedna brygada w międzyszczycie się zrobiła "czarna" i jedzie do Ptaka. Więcej powiem, jak bliżej się przyjrzę rozkładowi (no chyba, że eksperci go rozpracują szybciej).

Edit:
Jedna brygada szczytowa stała się całodzienną.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Karol, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

anubis
Bywalec
Posty: 103
Rejestracja: wt 14:38, 13 kwie 2010

Postautor: anubis » pn 17:41, 25 paź 2010

A co z z liniami 90 oraz 91/91A/91B? Pozostają nadal na Rokicińskiej? Czy mam rozumieć, że powstały 2 krańcówki? W sumie to można by było przenieść "wszystko" pod dw. Łódź-Widzew a nie rozdzielać w taki sposób.

mig
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Postautor: mig » pn 18:06, 25 paź 2010

91/91A/91B zajęły na pętli Rokicińska miejsce 69/69A/69B, a 90 zajęła dawne stanowisko 64, od kilku lat bez przydziału. Przed dworcem nie ma miejsca dla tylu linii. Jedyna alternatywa dla 90 i 91 to puszczenie ich przez Służbową do Rokicińskiej, jednak przesiadka na tramwaje będzie wtedy mniej wygodna.

Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Tomasz.bu » pn 23:31, 25 paź 2010

W Łodzi nigdy nie ma miejsca na pętli mimo, iż łódzkie krańcówki to prawdziwe molochy...

gothmucha
Sympatyk forum
Posty: 697
Rejestracja: czw 01:20, 07 gru 2006
Lokalizacja: Niższa/Śląska
Kontaktowanie:

Postautor: gothmucha » wt 09:15, 26 paź 2010

Po bliższym przyglądnięciu krańcówka pod Dworcem wcale nie jest zbyt mała. Jestem strasznie wq...wiony że 91 zostało na starych śmieciach. Dzięki MPK będę ciągle musiał uskuteczniać sprint na 1000 metrów z tobołami przez żulokrzew winny bo autobus jeździ raz na godzine i jest dość specyficznie zsynchronizowany że prawie zawsze zdyszany oglądam jego plecy. Widać że panie z zarządu MPK jeżdżą samochodami. No cóż... próbowałem teraz i ja oleję komunikację miejską.

MNK
Megagaduła
Posty: 3254
Rejestracja: wt 16:18, 20 lut 2007
Lokalizacja: C.Z.M.P.
Kontaktowanie:

Postautor: MNK » wt 14:31, 26 paź 2010

Karol pisze:Jedna brygada szczytowa stała się całodzienną.


Nie tyle całodzienną, co międzyszczytową. Mowa tu o /6, pierwszy kurs z dworca 4:25, zjazdowy z CZMP właśnie 19:47. Pozmieniały się również brygady jeżdżące do Ptaka, teraz jeden kurs wykonuje 70/5. 70/3 ma zjazd 19:42 (za czasów starego rozkładu o 18.30 miała zjazd /1, która teraz jeździ do końca). Pozmieniały się także odjazdy brygad (wyjazdy bez zmian, ale w ciągu dnia odjazdy się zmieniają, głownie przez wydłużone postoje zarówno na dworcu jak i CZMP)

Odnośnie 75:
Adamix pisze:Czy ja dobrze widzę, ze przy okazji obcięto częstotliwość 75?"

Ilość brygad pozostała bez zmian (5 całodniowych, 2 szycztowe).


Zmieniono również (w końcu) nazwę przystanku przy kościele Św. Wojciecha. Obecnie przystanek nazywa się Rzgowska- Św. Wojciecha. Dodano też po minucie między Łazowskiego a Strażacką oraz między Strażacką a Kosynierów w kierunku CZMP.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez MNK, łącznie zmieniany 2 razy.


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości