Reorganizacja linii autobusowych w Łodzi

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » czw 19:21, 29 mar 2012

Tak się składa, że linia 50 obsługuje nie tylko Rzgów, ale i łódzkie osiedla. I przeguby powinny być wysyłane z uwagi na mieszkańców Łodzi, a nie Rzgowa. Łódź nie musiała się godzić na wydłużenie do Rzgowa (i Brzezin, bo tam jest ten sam problem, rano na Dołach z brzezińskiego 53 ludzie się dosłownie wysypują), tymczasem z tego co wiem, sama takie rozwiązanie zaproponowała.

Równie dobrze ZDiT mógłby wysyłać 50A jadące tuż przed 50 ze Rzgowa (co byłoby nawet bardziej właściwe, bo do Rzgowa wysyłamy to, za co zapłacił), ale to pewnie byłoby droższe.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Steint
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: czw 20:19, 22 mar 2012
Lokalizacja: Stara Gadka

Postautor: Steint » czw 21:51, 29 mar 2012

Mogliby jednak coś odpisać .

Co do zmian liniowych moim zdaniem mogłoby być tak :

1. Linia 70 skierowana do krańcówki Tuszyńska - Rzgów ( tam gdzie 50 ) przez centrum Rzgowa. Myślę , że z miejscem dla przegubów nie ma problemu - rezerwy jakoś tam jeżdżą.

lub


Linia 70 i 93 bez zmian a zrobienie 93A która kursowałaby przez centrum Rzgowa do krańcówki Tuszyńska - Rzgów .

2.Linia 70A skierowana do Starej Gadki na cmentarz i likwidacja lini 93. W tym przypadku przydałby się remont krańcówki przy cmentarzu gdyż jej stan woła o pomstę do nieba .

Jeśli dużo osób będzie za, myślę, że można śmiało pisać do ZDiT i MPK . Jeśli oczywiście łaskawie zechcą to przeczytać .
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Steint, łącznie zmieniany 2 razy.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » czw 22:17, 29 mar 2012

93 nie można wydłużyć do Rzgowa, bo obsługuje przystanek w Rzgowie przy Ustronnej/Łódzkiej, który jest tylko w stronę Łodzi (i aby to zmienić, trzeba by było wybudować kładkę albo przejście podziemne) - po dojechaniu do krańcówki musi od razu jechać z powrotem, aby można było na nim wysiąść wracając z Łodzi do Rzgowa.

Z tego samego powodu ciężko byłoby również zastąpić 93 wydłużonym 70 - to jednak da się już rozwiązać. Na krańcówce zmienialiby się tylko kierowcy, a autobus jechałby od razu (z nowym kierowcą) z powrotem.

Problemem może być to, że w tym celu na krańcówce musiałoby się znaleźć jakieś ogrzewane pomieszczenie, gdzie kierowcy czekaliby na zamianę. Chyba że już tam takie jest.

Zamiast do Tuszyńskiej, lepiej do Ptakowego dworca - przecież po coś on tam jest. Przynajmniej w godzinach otwarcia centrum. Dla autobusu to niewielka odległość, a będzie mieć znaczenie szczególnie, gdy otworzy się część po drugiej stronie trasy.

Największym problemem - nie do przeskoczenia - jest jednak to, że za wszelkie linie wydłużone do Rzgowa, Rzgów musiałby zapłacić.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 4 razy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » pt 18:30, 30 mar 2012

Co do Rzgowa to budują zatoczkę dla 50 pod wiakutem na DK1 w stronę Łodzi.

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1471
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Postautor: kuba_bed » pt 20:19, 30 mar 2012

Akurat jakieś pomieszczenie na krańcówce to nie powinien być problem, bo ile może kosztować jakaś buda i ewentualnie jej ogrzanie? Oczywiście nie mam na myśli najtańszego badziewia, ale coś w miarę porządnego.

Do obsługi Ptaka po drugiej stronie DK1 powinna być obsługiwana jakąś wydłużoną linią, przynajmniej do momentu wybudowania kładki nad DK1 albo tej hucznie zapowiadanej kolejki linowej. Wydzielić kawałek miejsca na parkingu dla tymczasowej pętli i będzie dobrze, o ile będą chęci.

W obecnej sytuacji finansowej Rzgowa wątpię, żeby wydłużanie tylu kursów było możliwe. Gdyby to była odległość do kilometra to jeszcze jakoś dałoby pewnie radę, ale nie teraz. Chociaż i tak wiadomo, że po wybudowaniu Ptak Expo (o ile to nastąpi) będzie trzeba zorganizować jakiś porządny transport... Chociaż wtedy to będzie prostsze, bo i zyski dla miasta będą większe.

No a co do tej zatoczki obok wiaduktu to jest to niby I etap modernizacji Rudzkiej w Rzgowie, choć dziwne bo jest robiony na końcu... Przynajmniej w końcu będzie to jakoś w miarę kulturalnie wyglądało.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pt 20:26, 30 mar 2012

"Poczekalnię" na autobusowym Kaliskim w postaci przeszklonej ścianki i kilku grzejników elektrycznych PKS budował przez kilka miesięcy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Postautor: Adamix » śr 20:29, 09 maja 2012

Od nocy 13/14.05 zamienione częściowo trasami zostaną linie N4 i N7.
N4 skręci w z Narutowicza w Sterlinga i dalej Północną, a N7 będzie obsługiwać Lumumbowo i Pomorską.

Ma ktoś pomysł po co taki zabieg? N4 chyba nie miało problemów z punktualnością, a wydłuży się chyba(?) czas dojazdu z zaj. Telefonicznej do PP.

Komunikaty wiszą już na przystankach.

pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Postautor: pawelczyk » śr 21:20, 09 maja 2012

Wychodzi na to, że postój N4 w Nowosolnej wydłuży się do 55 minut, a N7 na Telefonicznej albo będzie przyjeżdżać i od razu jechać z powrotem, albo będzie mieć godzinny postój i dołożona zostanie jedna brygada.

Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Postautor: Adamix » sob 19:36, 12 maja 2012

Sprawdziłem, zmiana jest korzystna dla pracowników zajezdni, odjazd z niej zostaje przesunięty o 4 min. do przodu Obrazek

Natomiast ktoś błyskotliwy, nie myśląc o trwających Juwenaliach, nakazał już wymienić rozkłady nocne wzdłuż Pomorskiej. Nie podejrzewam studentów wracających z juwenaliowych koncertów o czytanie rozkładów na przystankach, ale jednak...

Przy okazji, w rozkładach N7 na przystankach pojawiły się jakieś dziwne kursy oznaczone "A" - "nie kursuje przez Pomorska 108" o 22:36. Ktoś wie co to za potworek i dlaczego pomija jeden przystanek przez który zresztą przejeżdża? W rozkładzie na stronie tego kursu nie ma.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Adamix, łącznie zmieniany 1 raz.

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » sob 20:03, 12 maja 2012

Adamix pisze:Przy okazji, w rozkładach N7 na przystankach pojawiły się jakieś dziwne kursy oznaczone "A" - "nie kursuje przez Pomorska 108" o 22:36. Ktoś wie co to za potworek i dlaczego pomija jeden przystanek przez który zresztą przejeżdża? W rozkładzie na stronie tego kursu nie ma.


Dowód na to, że nikt nie sprawdza tego co program wymyślił tylko bezmyślnie wrzuca. Z 50 też coś takiego było.

tgm78
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: czw 20:10, 09 sie 2012

Postautor: tgm78 » śr 22:01, 15 sie 2012

Ostatnie remonty wskazują na potrzebę zmian niektórych linii. Ja np. lukę po 16A na Paderewskiego uzupełniłbym wydłużeniem kilku kursów 57 do pętli 1 na Chojnach przez Paderewskiego Rzgowska Bankowa Śląska Kilińskiego, zostawiając na Karpackiej 57A. 5757A mogłoby też jechać prosto Pabianicką na Plac Niepodległości jak 5050A, a następnie Sieradzką wracać na Wólczańską (z powrotem Wólczańska Sieradzka, brukiem do Pabianickiej).

Na Dołach skierowałbym 8585A przez Sporna Inflancką na Marysińską, zabierając z tej trasy 5757A. 5757A wyprostowałbym Wojska Polskiego do Dworca PKS lub nawet Wojska Polskiego Zgierska Zawiszy Łagiewnicka Rondo 1863r ( z powrotem Zawiszy Franciszkańska Wojska Polskiego). Wtedy byłoby to jakieś połączenie awaryjne w przypadku braku 1, 3, czy 6 i lepsze skomunikowanie z okolicami Bałuckiego Rynku.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez tgm78, łącznie zmieniany 1 raz.

Solar
Bywalec
Posty: 197
Rejestracja: czw 19:31, 29 sty 2009
Lokalizacja: Łódź Chojny

Postautor: Solar » śr 23:12, 15 sie 2012

57 utknęłoby w korkach na Paderewskiego i taki byłby z tego pożytek. Na Dw. Łódź-Chojny należy skierować jakąś linię, która ma najbardziej po trasie i dla której będzie to jedynie przystanek, a nie pętla (coś z Broniewskiego niebędące 69 i 70).
Co do Pl. Niepodległości, to nie wiem, czy to niebyła by strata paru minut. W końcu 57 i tak ma przystanek w pobliżu ŁTR (Brzeźna-Piotrkowska), a chyba to jest główny powód chęci tej zmiany.

Jak dobrze pamiętam, to wydłużenie 85 do Ronda Powstańców przez Łagiewnicką było brane pod uwagę podczas któryś konsultacji społecznych. Była nawet wyznaczona nowa trasa i prawdopodobny termin zmiany, ale coś poszło nie tak. Nie pamiętam dokładnie co i z czyjej winy.

Kazik
Megagaduła
Posty: 2813
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Postautor: Kazik » śr 23:28, 15 sie 2012

Jak Ty chcesz podzielić '57', skoro jeździ prawie co kwadrans???

tomass94
Bywalec
Posty: 164
Rejestracja: wt 13:21, 22 lut 2011

Postautor: tomass94 » czw 03:31, 16 sie 2012

tgm78 pisze:Ostatnie remonty wskazują na potrzebę zmian niektórych linii. Ja np. lukę po 16A na Paderewskiego uzupełniłbym wydłużeniem kilku kursów 57 do pętli 1 na Chojnach przez Paderewskiego Rzgowska Bankowa Śląska Kilińskiego, zostawiając na Karpackiej 57A. 5757A mogłoby też jechać prosto Pabianicką na Plac Niepodległości jak 5050A, a następnie Sieradzką wracać na Wólczańską (z powrotem Wólczańska Sieradzka, brukiem do Pabianickiej).


Albo zwyczajnie skończyć z potworkiem 15A - 15 jechałaby po Paderewskiego co 6 min jak kiedyś, nie byłoby żadnej luki, 16 byłaby tylko do placu lub wogóle zlikwidowana, a do Zgierza wybrane kursy 11 (rozkąłdy ułożone z głową, żeby było jak najwięcej brygad niskopodłogowych), uwolniłoby to kilka niskaczy na jakieś inne linie (może właśnie 15). Zostałyby 4 linie na ŁTR co 7,5 min jak po reformie.

przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Postautor: przemeqq » czw 20:34, 16 sie 2012

Solar pisze: Jak dobrze pamiętam, to wydłużenie 85 do Ronda Powstańców przez Łagiewnicką było brane pod uwagę podczas któryś konsultacji społecznych. Była nawet wyznaczona nowa trasa i prawdopodobny termin zmiany, ale coś poszło nie tak. Nie pamiętam dokładnie co i z czyjej winy.


Pewnie to, że przegub w Dolną nie skręci.

Co do 15A jestem za likwidacją (15 może by starczyła co 7,5 minuty), natomiast nie spodziewałbym się 4*8 kursów na ŁTRze. Temat już był tutaj wałkowany i nie będę się powtarzać. 57 nie ma co rozdzielać, wydłużać itp.

berger.m
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: śr 22:29, 09 kwie 2008
Lokalizacja: Łódź

Postautor: berger.m » czw 21:49, 16 sie 2012

Likwidacja 15A to bardzo zły pomysł z punktu widzenia mieszkańców Pabianickiej. Tramwaj co 7,5 minuty nie wystarczy, a ponadto bezpośrednie połączenie z Politechniką i Starym Polesiem cieszy się ogromnym powodzeniem! Mam wrażenie, że zwolennicy tego pomysłu zupełnie nie znają potrzeb Rudy Pabianickiej, Rokicia, Kuraku i okolic.

tgm78
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: czw 20:10, 09 sie 2012

Postautor: tgm78 » czw 22:00, 16 sie 2012

15a nie byłaby złym pomysłem jeżeliby nie stanowiła bliźniaczej trasy 15. Ciekawe czemu takie rozwiązanie jest lepsze niż coś jak dawne 46A?
Kto stwierdził, że Paderewskiego nie potrzebuje tramwajów ? Jak zabierze się tramwaj to normalne, że ludzie wybierają inne trasy, a zainteresowanie spada nawet na tym co zostało. Kto chce czekać na tramwaj 20-30 minut? ... lepiej wybrać inną trasę...

Tylko 11 z Chocianowic co 6 minut i 15 co 6 minut z Kurczaków na Telefoniczną miałyby sens w przypadku wspólnego przystanku na RLL, a że to nie możliwe technicznie, to wymyślili coś ni pies ni wydra...15A,16,16A

Można przełączyć tą rozmowę na tramwaje?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez tgm78, łącznie zmieniany 2 razy.

przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Postautor: przemeqq » wt 20:06, 21 sie 2012

berger.m pisze:Likwidacja 15A to bardzo zły pomysł z punktu widzenia mieszkańców Pabianickiej. Tramwaj co 7,5 minuty nie wystarczy, a ponadto bezpośrednie połączenie z Politechniką i Starym Polesiem cieszy się ogromnym powodzeniem! Mam wrażenie, że zwolennicy tego pomysłu zupełnie nie znają potrzeb Rudy Pabianickiej, Rokicia, Kuraku i okolic.


Tylko, że z tym 15A jest problem, bo nie tylko ja zauważyłem, że frekwencja jest dość niska (odsyłam do tematu Letnie rozkłady jazdy).

berger.m
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: śr 22:29, 09 kwie 2008
Lokalizacja: Łódź

Postautor: berger.m » czw 09:49, 23 sie 2012

W roku akademickim na Pabianickiej zarówno w 11, jak i w 15A (i w 41) jest bardzo tłocznie, więc sugeruję szukać problemów w innym miejscu.

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » czw 10:01, 23 sie 2012

To w ramach dostosowania podaży do popytu wystarczy na "przedłużone wakacje" osłabić 15 do 7,5 i puścić całość na Kurczaki. Tym bardziej, że w przyszłym roku będzie już można się pozbyć 16.
W ogóle to przesiadka 15->11 w stronę Ikei i 11->15 w stronę Politechniki jest tak wygodna (w porównaniu do innych przesiadek na RLL) że w ogóle może warto zrezygnować z wariantowania, puścić wzmocnione (po wychrzanieniu 16 w diabły i wzmocnieniu taktów na całym ŁTR do 7,5) 11 na Ikeę i całą 15 na Kurczaki.


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości