Chwilowe zmiany tras

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » śr 20:28, 24 cze 2015

linia 77 w niedzielę 5 lipca pojedzie trasą z dnia powszedniego (przez ul. Puszkina, bez wjazdu w ul. Techniczną)

To trochę czasu ten przejazd będzie temu 77 musiał zająć, jak będzie musiało przeciskać się między ludźmi i handlarzami na giełdzie samochodowej :)
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2202
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Postautor: Mat » śr 23:17, 24 cze 2015

A dlaczego to 77 nie może po prostu jechać tak jak 69, czyli przez Lodową, później przez Dostawczą i Puszkina?
Mateusz

EA-1 8-)
Foto
Obrazek

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » śr 23:49, 24 cze 2015

Nie wiedziałem gdzie to umieścić, ale MPK obsługiwało dzisiaj zapociąg dla ŁKA na linii Zgierz-Widzew. Co na nim jechało? I co miał na tablicach?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

mig
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Postautor: mig » czw 07:46, 25 cze 2015

Mat pisze:A dlaczego to 77 nie może po prostu jechać tak jak 69, czyli przez Lodową, później przez Dostawczą i Puszkina?

Dostawcza jest zajęta przez giełdę samochodową.

Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2202
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Postautor: Mat » czw 10:20, 25 cze 2015

Ale przecież ulicami Dostawczą (Puszkina) i Andrzejewskiej jest i tak poprowadzony objazd dla 69.
Mateusz

EA-1 8-)
Foto
Obrazek

mig
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Postautor: mig » czw 11:18, 25 cze 2015

Faktycznie. Tylko po co 77 ma jeździć takim kółkiem? Trasa niedzielna do 17.00 to trasa objazdowa.

Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2202
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Postautor: Mat » czw 12:08, 25 cze 2015

Pojawiła się informacja na stronie MPK. Okazuje się, że w komunikacie ZDiT jest niedociągnięcie. 69 w niedzielę, tak jak 77, do godz. 17, będzie jechał Dąbrowskiego i Puszkina do Andrzejewskiej.
Czy naprawdę większe utrudnienia na giełdzie by były, gdyby autobusy jeździły przez Dostawczą?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Mat, łącznie zmieniany 1 raz.
Mateusz

EA-1 8-)
Foto
Obrazek

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » czw 16:37, 25 cze 2015

Byłeś kiedyś na tej giełdzie? Jeśli nie - to wyobraź sobie, że podczas giełdy jest tam mniej więcej tak jak na Górniaku czy Bałuckim. Ta giełda jest samochodowa z nazwy, ale tak naprawdę można tam kupić wszystko. Taki pchli targ. Początkowy odcinek - nie pamiętam dokładnie, bo byłem tam ostatnio kilka lat temu, ale od Puszkina albo do Andrzejewskiej, albo do Dostawczej - robi za parking. Dalej jest handel. I jakiś przejazd wprawdzie jest, bo nawet sami handlarze muszą tam dać radę wjechać, zresztą pamiętam że wjeżdżaliśmy tam kiedyś osobówką po zakupiony na giełdzie stół, także jeśli ktoś zakupi tam samochód to musi nim jakoś wyjechać, ale przejazd ten jest bardzo ciężki, jest ciasno i trzeba się przeciskać między tłumem ludzi. Poza tym wjazd autem na teren giełdy jest płatny - choć tu bardziej chodzi o parkowanie, jeśli chodzi o sam wjazd np. po odbiór towaru, to da się jakoś dogadać.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2202
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Postautor: Mat » czw 19:02, 25 cze 2015

Kpc21 pisze:MPK obsługiwało dzisiaj zapociąg dla ŁKA na linii Zgierz-Widzew. Co na nim jechało?
Ja wiem na razie tylko tyle, że na KZ wyjechały jakieś autobusy z Limanowskiego. Może ktoś inny zna więcej szczegółów.
Mateusz

EA-1 8-)
Foto
Obrazek

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » czw 19:34, 25 cze 2015

Myślę, że nie jest to aktualne (co miałoby być sprzedawane na tak dużym obszarze poświęconym samochodom polskim? Obrazek ). Ale bez względu na to, autobusu MPK jadącego przez giełdę sobie nie wyobrażam.

Wiem że ciężko zorganizować objazd zamknięcia tego przejazdu, ale w takim razie przebudowę przejazdu kolejowego należało zorganizować tak, by w niedzielę rano był przejezdny. Można było zamykać przejazd po połowie.

A tak poza tym - 77 może pojechać: Dąbrowskiego - Tomaszowską - Olechowską - Książąt Polskich - Przybyszewskiego - Puszkina. Dość szalona opcja, ale innej nie będzie. Z 69 to samo.

Autobus przedzierający się przez giełdę samochodową to będzie musiał być naprawdę ciekawy widok.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

RifRaf1988
Bywalec
Posty: 159
Rejestracja: czw 13:03, 20 sie 2009
Lokalizacja: Łódź-Śródmieście

Postautor: RifRaf1988 » czw 21:03, 25 cze 2015

Na chwilę obecną aut jest jak na lekarstwo na giełdzie a na samej puszkina handel odbywa się głównie wzdłuż chodnika więc przejazd nie będzie aż tak problematyczny jak się to wydaje gorzej by było gdyby faktycznie 69 miało by jeździć dostawczą, tego sobie nie wyobrażam bo tam są stoiska na środku ulicy.

Josek101
Stały bywalec
Posty: 312
Rejestracja: wt 05:45, 30 lip 2013
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Josek101 » pn 13:10, 29 cze 2015

Czemu dzis od rana Z@ jezdzi od Placu Wolności do Srebrzyńska-Al.Włókniarzy przez Ogrodową ?

Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2202
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Postautor: Mat » pn 14:25, 29 cze 2015

Przebudowa ciepłociągu na Cmentarnej. Jest info na poprzedniej podstronie.
Mateusz

EA-1 8-)
Foto
Obrazek

hax
Bywalec
Posty: 196
Rejestracja: sob 15:55, 06 sie 2011
Lokalizacja: Łódź-Stare Polesie

Postautor: hax » pn 14:27, 29 cze 2015

Taka jest jej trasa:

linia Z2
PL. WOLNOŚCI - Legionów, Zachodnia, Ogrodowa, Cmentarna, Jerzego, Legionów, Włókniarzy - WŁÓKNIARZY/SREBRZYŃSKA

WŁÓKNIARZY/SREBRZYŃSKA - Srebrzyńska, Ogrodowa, Zachodnia, Legionów - PL. WOLNOŚCI

http://www.mpk.lodz.pl/rozklady/wholemessage.jsp?articleId=12259
Podpis.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pn 21:33, 29 cze 2015

Tylko czemu na siłę pchają to inną trasą niż stała trasa tramwaju na Koziny? Jeśli nie ma możliwości zawrócenia autobusu przy samej pętli tramwajowej na Kozinach (a przecież tuż koło pętli jest duży parking centrum handlowego, na którym autobus mógłby spokojnie zawrócić), to na pewno jest możliwa pętla uliczna: Ogrodowa-Kasprzaka-Legionów-Włókniarzy-Srebrzyńska-Ogrodowa. Bez sensu ten przejazd przez św. Jerzego i Ogrodową koło Manufaktury zamiast Legionów i Cmentarnej.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2202
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Postautor: Mat » pn 22:51, 29 cze 2015

Kpc21 pisze:Jeśli nie ma możliwości zawrócenia autobusu przy samej pętli tramwajowej na Kozinach (a przecież tuż koło pętli jest duży parking centrum handlowego, na którym autobus mógłby spokojnie zawrócić), to na pewno jest możliwa pętla uliczna: Ogrodowa-Kasprzaka-Legionów-Włókniarzy-Srebrzyńska-Ogrodowa.
Od Cmentarnej zaczyna się już Srebrzyńska ;) . W zaistniałej sytuacji, z Makro to chyba nie jest najlepszy pomysł. Parking może i jest duży, ale to jednak parking dużego sklepu, gdzie trudno jest przewidzieć nasilenie ruchu. No i MPK musiało by się dogadać z Makro, a przyjmując, że prace mogły wyniknąć stosunkowo nie dawno, to może nie było czasu na umowy. Makro by musiało się jeszcze zgodzić na udostępnienie terenu. Prostsze i lepsze rozwiązanie to ta pętla uliczna.
Kpc21 pisze:Bez sensu ten przejazd przez św. Jerzego i Ogrodową koło Manufaktury zamiast Legionów i Cmentarnej.
Jeśli masz na myśli bezpośredni skręt z Legionów w Cmentarną, to chyba nie czytałeś komunikatu.
ZDiT pisze:[...]Od tego dnia ul. Cmentarna od ul. Legionów do ul. Mielczarskiego stanie się drogą bez wylotu, możliwe będą wyłącznie dojazdy docelowe z obu stron. [...]
Więc objazd Św. Jerzego tak czy tak, musi być. Jedyne co można było zmienić, to trasa od pl. Wolności, Legionów, Św. Jerzego, Cmentarna, Srebrzyńska (powrót: Kasprzaka, Legionów, Włókniarzy) - Koziny. W drugą stronę tak samo. Taka trasa przy wyłączonym odcinku jest najbliższa tramwajowi (chyba, że o taką Ci chodziło ;) ) Obecnie trochę problematyczna jest ralacja Legionów -> cmentarz. Trzeba jechać na około lub iść na pieszo. Przy takiej trasie problemu nie ma.
Mateusz

EA-1 8-)
Foto
Obrazek

Kuba
Administrator
Posty: 3378
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Postautor: Kuba » pn 23:03, 29 cze 2015

Kpc21 pisze:Nie wiedziałem gdzie to umieścić, ale MPK obsługiwało dzisiaj zapociąg dla ŁKA na linii Zgierz-Widzew. Co na nim jechało? I co miał na tablicach?
Ja widziałem trzy wozy: 1451, 1117 oraz 2509. Na wyświetlaczach w polu linia napis "ŁKA" w polu kierunek nazwa dworca docelowego.

Kpc21 pisze:Tylko czemu na siłę pchają to inną trasą niż stała trasa tramwaju na Koziny? Jeśli nie ma możliwości zawrócenia autobusu przy samej pętli tramwajowej na Kozinach (a przecież tuż koło pętli jest duży parking centrum handlowego, na którym autobus mógłby spokojnie zawrócić), to na pewno jest możliwa pętla uliczna: Ogrodowa-Kasprzaka-Legionów-Włókniarzy-Srebrzyńska-Ogrodowa. Bez sensu ten przejazd przez św. Jerzego i Ogrodową koło Manufaktury zamiast Legionów i Cmentarnej.
No nie wiem jak to sobie wyobrażasz. Legionów i Cmentarną raczej ciężko byłoby przejechać (Cmentarna na odcinku Legionów-Mielczarskiego na czas przebudowy ciepłociągu jest drogą bez wylotu). Podejrzewam, że ulica św. Jerzego może być za wąska dla poprowadzenia tam autobusów w obu kierunkach, dlatego zdecydowano się na taki objazd. Z kolei co do tej pętli ulicznej jaką proponujesz to tutaj mogę się z Tobą zgodzić.
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1471
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Postautor: kuba_bed » wt 16:57, 30 cze 2015

Mat pisze:W zaistniałej sytuacji, z Makro to chyba nie jest najlepszy pomysł. Parking może i jest duży, ale to jednak parking dużego sklepu, gdzie trudno jest przewidzieć nasilenie ruchu. No i MPK musiało by się dogadać z Makro, a przyjmując, że prace mogły wyniknąć stosunkowo nie dawno, to może nie było czasu na umowy. Makro by musiało się jeszcze zgodzić na udostępnienie terenu. Prostsze i lepsze rozwiązanie to ta pętla uliczna.


Wątpię, żeby Makro było nie wiadomo jak oblegane, to nie jest typowy sklep wielkopowierzchniowy i dość łatwo raczej będzie przewidzieć czy w ogóle byłaby możliwość skierowania tam autobusów.

Prace raczej nie są dziełem przypadku i o konieczności ich realizacji gestor wiedział już jakiś czas temu, a sam musi spodziewać się tego, że ZDiT jako organ zarządzający drogami ma też dość długi czas na odpowiedź dotyczącą umożliwienia bądź odmowy zajęcia pasa drogowego - ten czas mógł wykorzystać na rozmowy z Makro, bo to w rękach ZDiT-u jest staranie się o takie rzeczy, a nie MPK które jest i powinno pełnić jedynie rolę przewoźnika, któremu zleca się (na podstawie powierzenia) wykonanie danej usługi.

Inna sprawa to chęć udostępnienia terenu przez Makro, odpłatności za to itd.

BULL
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: pn 17:09, 13 paź 2014

Postautor: BULL » wt 19:01, 30 cze 2015

A pętla uliczna Srebrzyńska Włókniarzy Długosza Wapienna czy parking na Srebrzyńskiej a Wapiennej chyba lepsze rozwiązanie niź parking MAKRO.

Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2202
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Postautor: Mat » wt 19:25, 30 cze 2015

kuba_bed pisze:Wątpię, żeby Makro było nie wiadomo jak oblegane, to nie jest typowy sklep wielkopowierzchniowy i dość łatwo raczej będzie przewidzieć czy w ogóle byłaby możliwość skierowania tam autobusów.
Ale przecież ten parking nie jest znowu taki duży. I właśnie dlatego, że nie jest to typowy hipermarket, to i parking nie jest typowy. Nawet w porównaniu np. z parkingiem przy C.H. Tulipan. Miejsce by było, gdyby Makro zgodziło się na redukcję miejsc parkingowych, bo na dobrą sprawę to ja tam nie widzę typowego miejsca do zawrócenia, ale dlaczego miało by to robić? ZDiT płacąc za udostępnienie parkingu, moim zdaniem, wyrzuciłby tylko pieniądze. Trasa akurat przy Kozinach nie jest aż tak tragiczna i ten objazd przez Legionów jest nawet na korzyść, bo łączy Legionów ze Srebrzyńską. Jedyne co można by zmienić, to ta trasa przez Św. Jerzego, o której już pisałem. Może faktycznie ZDiT bał się trochę tego dwukierunku dla Z2 przez Św. Jerzego, ale jeśli chodzi o Z2 to można ułożyć rozkład śmiało tak, by autobusy się tam nie mijały. A osobówki by aż tak nie przeszkadzały, a jeśli nawet, to zawsze można zarządzić by kierowcy na czas objazdu parkowali tylko na jednej stronie. I dla aut jest jeszcze ul. Mielczarskiego.
BULL pisze:A pętla uliczna Srebrzyńska Włókniarzy Długosza Wapienna czy parking na Srebrzyńskiej a Wapiennej chyba lepsze rozwiązanie niź parking MAKRO
Ale po co tak kombinować? Przecież trasa przez Legionów, Włókniarzy jest lepsza nawet pod względem połączeń z innymi liniami. Bardziej uciążliwa, choćby właśnie przez brak połączeń, jest ta trasa Z2 na odcinku od Zachodniej do Św. Jerzego.
Mateusz

EA-1 8-)
Foto
Obrazek


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość