Chwilowe zmiany tras

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » śr 20:59, 19 mar 2014

Ale już trasa Z3 na odcinku zastępującym tramwaj od Ronda Powstańców do Wycieczkowej to jakiś absurd. Nie można było jej skierować Stalową?

Ciekawe też, jak Z3 radzić sobie będzie razem z 56 na pętli Arturówek. Patrząc na StreetView, jezdnia tej pętli jest "jednotorowa". Dwa autobusy na pewno się nie miną. Teoretycznie jest na to sposób, ale w przypadku tramwajów np. na pl. Niepodległości MPK go nie zauważa - a tutaj nie ma problemu?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Postautor: Graficzny » śr 22:38, 19 mar 2014

Dlaczego 3 znowu została puszczona na Żabieniec? Dubel z linią 2.
Tak ciężko było, 3 dać tylko do Pl. Niepodległości a zwiekszyć częstotliwość linii 2?

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » czw 00:10, 20 mar 2014

Jak widać ciężko... Na pewno 3 skierowane na Żabieniec trochę odciąży 2.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Postautor: pawelczyk » czw 07:09, 20 mar 2014

Graficzny pisze:Dlaczego 3 znowu została puszczona na Żabieniec? Dubel z linią 2.
Tak ciężko było, 3 dać tylko do Pl. Niepodległości a zwiekszyć częstotliwość linii 2?


Z powodu remontu na Rondzie Powstańców mieszkańcy Zarzewa mieliby stracić bezpośredni tramwaj do centrum a w zamian mieszkańcu Dąbrowy dostać dodatkowe kursy? Nieco pokrętna logika. Tramwaj ma jechać jak najdalej swoją trasą. O możliwości przesiadki z 3 na inne tramwaje na Pl.Reymonta nie wspominam. Chyba, że ktoś widzi sens, żeby jechać w przeciwną stronę na Pl.Niepodległości żeby się przesiąść i stracić kilka cennych minut. Ale to nadal jest pokrętna logika. O ile jeszcze w ogóle logika.

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » czw 12:29, 20 mar 2014

Graficzny pisze:Dlaczego 3 znowu została puszczona na Żabieniec? Dubel z linią 2.
Tak ciężko było, 3 dać tylko do Pl. Niepodległości a zwiekszyć częstotliwość linii 2?


Nie do końca dubel bo 3 jedzie przez Przybyszewskiego ale jeszcze niedawno jak był remont Przybyszewskiego i 3 jechała przez miesiąc na Żabieniec to był całkowity dubel linii 2 i to było bez sensu.
Teraz ma to sens poza tym jak już ktoś wspomniał na pewno odciąży linię 2, można było jeszcze skierować 3 na Helenówek ale jak tam jeździ 4, 11, 16/16A i 46 to jakoś sobie poradzą.


Co do trasy Z3 to rzeczywiście nie jest najlepsza a na pętli Arturówek Z3 i 56 powinny się zmieścić poza tym 56 jeździ krótkie i bardzo rzadko bo raz na ponad godzinę. Przynajmniej nie będzie trzeba czekać na autobus do Arturówka godzinę tylko co najwyżej 12 - 15 minut.

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Postautor: STUDI » czw 13:26, 20 mar 2014

MKM2010 pisze:Ale można było puścić objazdem, chociażby dać tymczasowy objazd przez Głowackiego, Sucharskiego w stronę Dworca, a w stronę Czajkowskiego, przez Organizacji WiN i Głowackiego. A tak zmusza się do spaceru.

Aby to było mołżiwe to niestety oprócz tego że Sucharskiego musiałaby być jenokierunkową to jeszcze należałoby zakazać parkowania a to toylko doleje oliwy do ognia (o tym dalej).
W jednym keirunku OK nie trzeba biegać ale w drugim niestety i tak błby spacer praktycznie do przystanku tramwajowego przy Głowackiego. Czyli w sumie żadne rozwiązanie.
Co innego kółeczko robione jakimś Vero z odpowiednio dużą częstotliwością kursów ale niestety to jest Łódź.

Dodam jeszcze fakt że zamknięcie ul. Spornej wygeneruje spory ruch na uliczkach osiedlowych. dodatkowo przypomnę o ciężarówkach z dostawami do sklepów.
Od strony wschodniej zagęści się na Harcerskiej, Libelta i Brackiej, już obecnie parkujący blokują wjazdy/wyjazdy z posesji, uliczki wąskie często blokowane parkującymi samochodami. Będzie jeszcze gorzej.
Nieraz na tym tle dochodziło tam do awantur.
Po drugiej stornie Spornej mamy uliczkę Brauna i uliczką na zapleczu zachodniej ściany bloków przy Spornej. Podobna sytuacja.
Co do zaogniana konfllktu. Mieszkańcy osiedla już są rozwścieczeni na władze miasta. Teraz dojdzie złamania obietnicy danej mieszkańcom i handlowcom ze do kwietnia 2015 r nie będzie żadnych zmian i remontów (a planowany remont ul. Spornej nie będzie oznaczał likwidacji budek handlowych). Wcześniej były próby likwidacji budek handlowych. Mieszkańcy maja dosyć likwidacji miejsc robienia zakupów i tylko czekać aż awantura znowu się zacznie. Koniec dygresji.



MKM2010 pisze: Trasa 66 jest szalenie ciekawa, mogłaby zostać na stałe, bo łatwiej się przesiąść przy Franciszkańskiej z tramwaju, niż jechać do Ronda Powstańców. No i Dworzec w sumie, to trochę lepszy punkt przesiadkowy, można łatwo się dostać np. na Widzew czy chociażby dojechać do Palki.

[/quote]
W zamian za to powinni wydłużyć linie 85/85A do ronda Powstańców 1863r. tą trasą (postulowane przez mieszkańców). Dla korzystających z linii 6 to żadne udogodnienia. Ani przystanek autobusów PKS (bo nie można to nazwać dworcem), ani dodatkowa przesiadka nie jest czymś atrakcyjnym.
Dużo by dało przedłużenie ul. Obrońców Westerplatte na północ do obecnej pętli autobusu 57 - wtedy udałoby się lepiej obsłużyć komunikacyjnie ten rejon. Ale to skutek też zaniechania budowania ulicy na wysokości Żeleńskiego i Dolnej od Zgierskiej do Obrońców Westerplatte (rezerwa terenu nadal widoczna).


Kpc21 pisze:Ale już trasa Z3 na odcinku zastępującym tramwaj od Ronda Powstańców do Wycieczkowej to jakiś absurd. Nie można było jej skierować Stalową?

Niestety nie bowiem prace mają być od Łagiewnickiej do wiaduktu a nie tylko do Stalowej. Pomijam już to że jest wąska, kiepski asfalt połozony "na odwal się" bez podbudowy (szlag go trafi...), oraz kilka garbów spowalniających ruch, których MPK zdecydowanie nie lubi mieć na trasie linii autobusowej.
Znowuż taki objazd i tak nic nie zaoferuje na tymże zamykanym odcinku ul. Warszawskiej.


Kpc21 pisze: Ciekawe też, jak Z3 radzić sobie będzie razem z 56 na pętli Arturówek. Patrząc na StreetView, jezdnia tej pętli jest "jednotorowa". Dwa autobusy na pewno się nie miną.

56 jeżdzi raz na godzinę wiec najwyżej autobusy zrobią kółko. Z3 przy takiej trasie zbyt często kursować nie będzie. To efekt braku miejsc ana zawracanie. Teoretycznie można zbić objazd ulicami ale mieszkańcy na to się nie zgodzą - nie po to mają domek na przedmieściu by im autobus hałasował pod oknem (przecież z dokładnie tegoż powodu przesunięto Trasę Górną, ja były prace związane z rzeką Sokołówka to N6 tez nie mogło pojechać objazdem przez te osiedlowe uliczki - widać mieszka ktoś tam "wpływowy" że przeforsował likwidację połączenia nocnego N^ z okolicami Strykowskiej).
Kryterium uliczne Warszawska - Tlenowa - Roślinna - Słowicza, albo Warszawska - Skrzydlata - Słowicza.... Chyba na obydwu wariantach jest w całości utwardzona nawierzchnia. Mogę się mylić.


Graficzny pisze:Dlaczego 3 znowu została puszczona na Żabieniec? Dubel z linią 2.
Tak ciężko było, 3 dać tylko do Pl. Niepodległości a zwiekszyć częstotliwość linii 2?

Kpc21 pisze:Jak widać ciężko... Na pewno 3 skierowane na Żabieniec trochę odciąży 2.


I co mieszkańcy okolic Przybyszewskiego mieliby być pozbawieni połączenia z centrum? W imię czego?
W czym oni są gorsi że im trzeba zabrać linię łączącą z centrum zaś innym dać więcej kursów innej linii?
Lekarstwem na rzadkie kursowanie linii na ŁTR ma być likwidowanie połączenia z centrum dla innej dzielnicy?

A na Żabieniec bo gdzie indziej? pętli Julianów już nie ma. Znowuż przebieg linii Z3 nie zachęca do dużej częstotliwości kursowania. Taki wariant wg mnie jest lepszy bowiem nie znika tych 6 kursów na godzinę na Zachodniej. Nie wiem czy jeszcze w tym roku latem nie rozgrzebią ulicy Północnej bo plany są wzmocnienia kanału rzeki Łódki - przetarg na dokumentację projektową w toku.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » sob 12:33, 22 mar 2014

STUDI pisze:W zamian za to powinni wydłużyć linie 85/85A do ronda Powstańców 1863r. tą trasą (postulowane przez mieszkańców). Dla korzystających z linii 6 to żadne udogodnienia. Ani przystanek autobusów PKS (bo nie można to nazwać dworcem), ani dodatkowa przesiadka nie jest czymś atrakcyjnym.


Zmiana trasy 66 jest związana z brakiem dostępności pętli dla autobusów na Rondzie Powstańców. Zmiana trasy 85 nie wchodzi w grę.

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Postautor: STUDI » sob 12:44, 22 mar 2014

SEC pisze: Zmiana trasy 66 jest związana z brakiem dostępności pętli dla autobusów na Rondzie Powstańców. Zmiana trasy 85 nie wchodzi w grę.


Zmienia władze i nagle się może okazać że to co chcą mieszkańcy jest do realizacji. Jeszcze tylko 3.4 roku. Czas na solidne wietrzenie w ZDiT, MPK, ZDI ....
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » sob 12:58, 22 mar 2014

Czy co druga twoja wypowiedź może nie być o władzach, plajtach, monopolistach i upadku miasta? Fora ci się pomyliły.

pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Postautor: pawelczyk » ndz 09:23, 23 mar 2014

Raczej co druha wypowiedź przypada pewnie tuż przed porą wzięcia tabletki.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » wt 00:16, 25 mar 2014

Jeśli chodzi o zmiany związane z remontem Zagajnikowej - ktoś "bardzo mądrze" zlokalizował przystanek Strykowska/Wojska Polskiego w kierunku północnym dla 81 i 87.

Znajduje się on dokładnie tutaj: http://goo.gl/maps/HNFkU
Czyli - jak utrudnić życie pasażerom.

Nawet lokalizacja przy samym skrzyżowaniu byłaby dla pasażerów uciążliwa, bo przejście z zespołu przystanków po zachodniej stronie skrzyżowania w jego północno-wschodni narożnik wymaga sporo czasu i długiego spaceru - ze względu na jego rozległość. Istotne jest też to, że przystanek ten nawet tam można urządzić tak, że zatrzymujący się autobus nie będzie blokować ruchu na ul. Strykowskiej i Palki - można wykorzystać pas zjazdowy na parking. A oni przystanek postawili... przy Łukoilu, czyli w zasadzie w takiej samej odległości od skrzyżowania, jak przystanek Wojska Polskiego/Oświatowa. Czyli jego istnienie w tej postaci zasadniczo nie ma sensu.

Co jeszcze... Zamknięcie Zagajnikowej wywołało wzmożony ruch na Inflanckiej od Zagajnikowej do Strykowskiej (zaobserwowałem niewielki korek przed skrzyżowaniem - którego normalnie o tej samej porze tam nie było). Za to zamknięcie Warszawskiej - naprawdę spory korek na Strykowskiej. Normalnie korków nie ma tam wcale (czasem drobny zator jak ktoś skręca bądź autobus staje na przystanku bez zatoczki, za nim jedzie tir bądź autobus, a z przeciwka kolumna pojazdów). Dzisiaj był od Zajazdu na Rogach do Inflanckiej. Przyznam że nie wydawało mi się, że na Warszawskiej jest na tyle duży ruch, że po jej zamknięciu będzie on w stanie zatkać Strykowską. Co ciekawe, Wycieczkowa była przejezdna bez najmniejszego problemu. Czemu wszyscy wepchnęli się akurat w Strykowską - nie mam pojęcia.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 2 razy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Postautor: STUDI » śr 17:10, 26 mar 2014

Kpc21 pisze:Jeśli chodzi o zmiany związane z remontem Zagajnikowej - ktoś "bardzo mądrze" zlokalizował przystanek Strykowska/Wojska Polskiego w kierunku północnym dla 81 i 87.
...Istotne jest też to, że przystanek ten nawet tam można urządzić tak, że zatrzymujący się autobus nie będzie blokować ruchu na ul. Strykowskiej i Palki - można wykorzystać pas zjazdowy na parking. A oni przystanek postawili... przy Łukoilu, czyli w zasadzie w takiej samej odległości od skrzyżowania, jak przystanek Wojska Polskiego/Oświatowa.


1. Gdzie by go nie ulokować i tak będzie on utrudnieniem dla pasażerów. W drugim kierunku też jest źle.
2. Przed skrzyżowaniem to autobus zablokowałby jeden pas ruchu.
3. Zlokalizowano go tak aby nie blokować ruchu pojazdom opuszczającym skrzyżowanie. Trochę przesadziłeś z ta samą odległością jak od Oświatowej... Ale fakt blisko nie jest.
4. Ten pas zjazdowy i tak jest wykorzystywany przez wpychających się na siłę by skręcać w prawo. Samochodom w Łodzi nie wolno utrudniać...
4. Autobus mógłby teoretycznie przejeżdżać przez parking i na nim mieć przystanek. tyle że pojawia się problem z włączeniem do ruchu. Pomijam to że pewnie związki zawodowe zaooponują że nie można ;)

Formalnie taki objazd to na 2 tygodnie. Ale jak widać po szaleńczym tempie prac to objazd utrzyma się do świąt majowych jak nie dłużej...

Kpc21 pisze: Co jeszcze... Zamknięcie Zagajnikowej wywołało wzmożony ruch na Inflanckiej od Zagajnikowej do Strykowskiej ... pojazdów). Dzisiaj był od Zajazdu na Rogach do Inflanckiej. Przyznam że nie wydawało mi się, że na Warszawskiej jest na tyle duży ruch, że po jej zamknięciu będzie on w stanie zatkać Strykowską. Co ciekawe, Wycieczkowa była przejezdna bez najmniejszego problemu. Czemu wszyscy wepchnęli się akurat w Strykowską - nie mam pojęcia.


Całkiem sporo samochodów jedzie Warszawską traktując ja jako ulicę wylotową z miasta w kierunku Strykowa ale nie aż tyle by wygenerować aż taki korek. Po drugie na Warszawskiej ruch samochodowy odbywa się bez przeszkód - kierowcy nic sobie nie robią z zakazów ruchu (gdzie policja drogowa?). Skłaniam się do tego że to inna przyczyna np. odkorkowanie zjazdu z A2.

Ponadto teoretycznie drogowcy powinni byli dać dłuższa fazę "zielonego" dla skręcających ze Strykowskiej w Inflancką w relacji S-W. To już wydłuży ilość oczekujących pojazdów na zielone światło przy Inflanckiej.
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » śr 21:35, 26 mar 2014

STUDI pisze:1. Gdzie by go nie ulokować i tak będzie on utrudnieniem dla pasażerów. W drugim kierunku też jest źle.

Wszędzie będzie utrudnieniem, ale gdyby był bliżej, byłby mniejszym utrudnieniem.

2. Przed skrzyżowaniem to autobus zablokowałby jeden pas ruchu.

2a. No i trudno, jak nie ma możliwości pogodzenia transportu publicznego z indywidualnym, to publiczny powinien mieć pierwszeństwo.
2b. Dlatego proponuję lokalizację przystanku na pasie zjazdowym na parking.

4. Ten pas zjazdowy i tak jest wykorzystywany przez wpychających się na siłę by skręcać w prawo. Samochodom w Łodzi nie wolno utrudniać...
4. Autobus mógłby teoretycznie przejeżdżać przez parking i na nim mieć przystanek. tyle że pojawia się problem z włączeniem do ruchu. Pomijam to że pewnie związki zawodowe zaooponują że nie można ;)

Chyba mylisz parkingi, ten w północno-wschodnim narożniku ma wjazd/wyjazd tylko od Strykowskiej, a pas zjazdowy technicznie rzecz biorąc służyć może wyłącznie użytkownikom parkingu. Inaczej jest z tym w narożniku południowo-wschodnim, ale akurat on nic w tym wypadku nie da. Przejeżdżać przez ten parking mogłoby co najwyżej 53, 67 i 88 (94 nie liczę, bo to żadna linia), ale nie ma takiej potrzeby. Poza tym z decyzją o wjeżdżaniu autobusów na ten parking byłyby spore problemy z uwagi na progi zwalniające (choć ostatnio miałem okazję przejechać się liniowym PKS-em po ul. Przyklasztorze - też z progami zwalniającymi - ale w PKS-ach wygląda to inaczej, tam o ewentualnym objeździe decyduje kierowca i nie potrzebuje na to żadnej zgody, przynajmniej w praktyce, bo może w teorii jest inaczej).

Formalnie taki objazd to na 2 tygodnie. Ale jak widać po szaleńczym tempie prac to objazd utrzyma się do świąt majowych jak nie dłużej...

W 2 tygodnie wyremontują całą Zagajnikową i Warszawską? Wątpię. Inflancką mają robić do października, a pewnie, znając życie, kończyć będą wiosną 2015. Rozumiem że na Zagajnikowej i Warszawskiej nie będą wymieniać podbudowy, ale nie wydaje mi się, by 2 tygodnie na to wystarczyły.

Całkiem sporo samochodów jedzie Warszawską traktując ja jako ulicę wylotową z miasta w kierunku Strykowa ale nie aż tyle by wygenerować aż taki korek.

Czy tak sporo - miałbym wątpliwości. Gdyby tak rzeczywiście było, to spore korki tworzyłyby się na wylocie Łupkowej na Strykowską, bo wyjechać z niej w stronę Strykowa, szczególnie w godzinach szczytu, jest bardzo ciężko.

Gdy jechałem Strykowską we wtorek w godzinie późniejszej, zdecydowanie już po porannym szczycie (byłem tam koło 8:30-9:00) korka przed Inflancką nie było (jakiegoś znaczącego, w zasadzie wyglądało to tak, że na prawym pasie ustawiły się w kolumnie tiry, a pozostałe dwa zostały wolne i korzystały z nich w zasadzie bez zakłóceń osobówki), za to stał prawie cały odcinek od Inflanckiej do Wojska Polskiego. Normalnie taki korek można spotkać w skrajnym szczycie porannym (a i to nie zawsze), ale zdecydowanie nie o 8:30.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Postautor: STUDI » śr 12:50, 02 kwie 2014

Kpc21 pisze: Wszędzie będzie utrudnieniem, ale gdyby był bliżej, byłby mniejszym utrudnieniem.

Jeden parkujący większym autkiem i autobusy nie przejadą.
Ponadto remont nawierzchni to powinien zająć co najwyżej 7 dni!. Prace przy krawężnikach nie wymagają całkowitego zamknięcia ruchu.
Urzędnicy dzięki swoje nieodpowiedzialności wstrzymali pozwolenia na budowę i zajęcie pasa drogowego. Blisko 10 dni bezsensownego zamknięcia ulicy i zmiany trasy np. linii 64. To wg mnie bardziej wkurzające niz ew. 7 dni dodatkowego spaceru do Wojska Polskiego.

2a. No i trudno, jak nie ma możliwości pogodzenia transportu publicznego z indywidualnym, to publiczny powinien mieć pierwszeństwo.

Zabroń parkowania właścicielowi samochodów. To osiedle ma tę cechę że miejsca mało a uliczki wyjątkowo wąskie.
A co jak prowadzisz np. działalność gospodarczą? Otrzymasz odszkodowanie za straty? Lepiej jest zamknąć firmę, zwolnić ludzi na kuroniówkę itd. Trzeba jednak wyważyć takie decyzje. Łódź nie jest miejscem gdzie chętnie ktoś otwiera firmę (m.in. przez takie durne inwestycje robione bez rozsądku i z lekceważeniem potrzeb mieszkańców). Przykład Trasy Górnej skutecznie pokazał że tu niema co się lokować w Łodzi nieprzyjaznej mieszkańcom i przedsiębiorcom. Ty;ko intensyfikujemy migrację młodych z naszego miasta do innych gdzie mogą znaleźć pracę. Powoli stajemy się jedynie duża umieralnią emerytów i rencistów.


Chyba mylisz parkingi, ten w północno-wschodnim narożniku ma wjazd/wyjazd tylko od Strykowskiej, a pas zjazdowy technicznie rzecz biorąc służyć może wyłącznie użytkownikom parkingu.
sorry zapomniałem że nie ma wjazdu od strony wojska Polskiego.
Jednak podtrzymuję problem blokowania ruchu dla opuszczających skrzyżowanie. Obecnie korki znacznie się wydłużyły na Strykowskiej.

Poza tym z decyzją o wjeżdżaniu autobusów na ten parking byłyby spore problemy z uwagi na progi zwalniające (choć ostatnio miałem okazję przejechać się liniowym PKS-em po ul. Przyklasztorze - też z progami zwalniającymi - ale w PKS-ach wygląda to inaczej, tam o ewentualnym objeździe decyduje kierowca i nie potrzebuje na to żadnej zgody, przynajmniej w praktyce, bo może w teorii jest inaczej).
Problem progu to pic na wodę, wymówka dla MPK. Była już nie tak dawno awantura o ul Łupkową, wymyślono płyty spowalniające, które spokojnie samochody omijają szczególnie te większe - oczywiście o zmniejszeniu prędkości nie ma mowy. MPK miało straszaka albo bezpiecznie dla dzieci albo likwidacja autobusu. Gratulacje dla MPK.

Kpc21 pisze: W 2 tygodnie wyremontują całą Zagajnikową i Warszawską? Wątpię. Inflancką mają robić do października, a pewnie, znając życie, kończyć będą wiosną 2015. Rozumiem że na Zagajnikowej i Warszawskiej nie będą wymieniać podbudowy, ale nie wydaje mi się, by 2 tygodnie na to wystarczyły.

Zajrzyj na ten wątek - jest opis zakresu prac: http://www.komunikacjalodz.fora.pl/lodz,1/przebudowa-ul-zagajnikowej,3008.html.
Sfrezowanie nawierzchni to jeden dzień przy żółwim tempie prac. Położenie nowej nawierzchni to max jeden dzień. Masz jeszcze pięć dni. Krawężniki i estetykę chodników przy skrzyżowaniach można robić bez zamykania ruchu.
Minęło 9 dni zamknięcie ruchu i braku prac wymagających zamknięcie tegoż ruchu. Ktoś za taką nieodpowiedzialność powinien polecieć ze stołka (wiem, wiem klej, który przytrzymuje żyć na stołku jest bardzo wytrzymały ). No ale spoko - urzędnicy przewiidzieli zgodnie z SIWZ aż 60 dni na remont nawierzchni. Gratulacje. Mogą tam pracownicy pracować przez dwie godzinki dziennie - a reszta dniówki - no cóż monopolowy jest, żabka jest, fresh jest, tylko małpka express ma problemy z otwarciem się ;).
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » śr 13:15, 02 kwie 2014

STUDI pisze:Jeden parkujący większym autkiem i autobusy nie przejadą.

Otwórz sobie Google Street View i zobacz jak ten parking wygląda. W jaki sposób auto stojące na parkingu ma zablokować pas zjazdowy? Minimalne utrudnienie ruchu może wystąpić jedynie w sytuacji gdy jednocześnie ktoś będzie chciał zjechać na parking i autobus będzie chciał stanąć na przystanku, przy czym autobus będzie pierwszy, a zjeżdżający na parking drugi. Prawdopodobieństwo takiej sytuacji - niewielkie.

Blisko 10 dni bezsensownego zamknięcia ulicy i zmiany trasy np. linii 64. To wg mnie bardziej wkurzające niz ew. 7 dni dodatkowego spaceru do Wojska Polskiego.

Wkurzające jedno i drugie. Zresztą jedno i drugie jest skutkiem dokładnie tego samego remontu, więc w czym problem?

Zabroń parkowania właścicielowi samochodów. To osiedle ma tę cechę że miejsca mało a uliczki wyjątkowo wąskie.

Puścić Vero jednokierunkowo - i z parkującymi się zmieści.

Jednak podtrzymuję problem blokowania ruchu dla opuszczających skrzyżowanie. Obecnie korki znacznie się wydłużyły na Strykowskiej.

Korki rzeczywiście się wydłużyły. Co ciekawe - szczególnie jeśli chodzi o lewoskręt ze Strykowskiej w stronę Brzezińskiej. Co jest o tyle dziwne, że nawet gdy Zagajnikowa była otwarta, dla jadącego w stronę Stoków przejazd Zagajnikową miał mniej sensu niż skorzystanie z tego właśnie lewoskrętu.

Zajrzyj na ten wątek - jest opis zakresu prac: http://www.komunikacjalodz.fora.pl/lodz,1/przebudowa-ul-zagajnikowej,3008.html.
Sfrezowanie nawierzchni to jeden dzień przy żółwim tempie prac. Położenie nowej nawierzchni to max jeden dzień. Masz jeszcze pięć dni. Krawężniki i estetykę chodników przy skrzyżowaniach można robić bez zamykania ruchu.

W sumie w Warszawie na taki remont wystarcza im weekend. Tyle że istotną kwestią jest jeszcze to, jak tu wygląda podbudowa. Ostatnio spotkałem się z sytuacją, że podczas remontu ulicy (który miał obejmować jedynie wymianę warstwy ścieralnej), będącej swoją drogą miejscowym odpowiednikiem łódzkiej Inflanckiej, tzn. też "od zawsze" dziurawej jak szwajcarski ser, okazało się, że... podbudowy nie ma w ogóle. Myślę że na dość istotnej łódzkiej ulicy aż tak skrajnej sytuacji być nie powinno, ale zawsze może się okazać, że podbudowa do niczego już się nie nadaje.

Minęło 9 dni zamknięcie ruchu i braku prac wymagających zamknięcie tegoż ruchu. Ktoś za taką nieodpowiedzialność powinien polecieć ze stołka (wiem, wiem klej, który przytrzymuje żyć na stołku jest bardzo wytrzymały ).

Oczywiście.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » śr 16:30, 02 kwie 2014

Informacja na temat zmian w komunikacji miejskiej w związku z remontem ul. Inflanckiej

Szanowni Państwo,

Informujemy, że w związku z rozpoczęciem robót drogowych na ulicy Inflanckiej na podstawie organizacji ruchu zatwierdzonej przez Zarząd Dróg i Transportu, od dnia 5 kwietnia 2014r. (linia S3 od dnia 7 kwietnia 2014r.) do odwołania ulegną zmianie: trasa tramwaju linii 3 i trasa autobusu linii 66. Uruchomiona zostanie autobusowa komunikacja zastępcza linia Z3 i S3 :



linia 3 AUGUSTÓW - Rokicińska, Puszkina, Przybyszewskiego, Piotrkowska, Żwirki, Kościuszki, Zachodnia, Limanowskiego - ŻABIENIEC



ŻABIENIEC - Limanowskiego, Zachodnia, Kościuszki, Żwirki, Piotrkowska, Przybyszewskiego, Puszkina, Rokicińska - AUGUSTÓW



linia 66 DWORZEC PKS PÓŁNOCNY – Źródłowa, Wojska Polskiego, Franciszkańska, Organizacji WiN, Łagiewnicka, Okólna - MODRZEW



MODRZEW - Okólna, Łagiewnicka, Zawiszy Czarnego, Franciszkańska, Wojska Polskiego, Źródłowa – DWORZEC PKS PÓŁNOCNY



linia Z3 ARTURÓWEK – Skrzydlata, Warszawska, Wycieczkowa, Strykowska, Inflancka, Łagiewnicka, Bałucki Rynek, Zgierska, Limanowskiego – ZACHODNIA / LIMANOWSKIEGO



ZACHODNIA / LIMANOWSKIEGO – Zachodnia, Dolna, Łagiewnicka, Inflancka, Strykowska, Wycieczkowa, Warszawska, Skrzydlata - ARTURÓWEK



linia S3 DZIEWANNY/SOSW nr 6 – Deczyńskiego, Warszawska, Stalowa, Inflancka, Łagiewnicka, Dolna, Zgierska, Zachodnia, Legionów – PLAC WOLNOŚCI



PLAC WOLNOŚCI – Legionów, Zachodnia, Zgierska, Dolna, Łagiewnicka, Inflancka, Stalowa, Wałbrzyska – DZIEWANNY/SOSW nr 6






Autobusy będą zatrzymywały się na istniejących przystankach autobusowych oraz na dodatkowych przystankach tymczasowych:



- Inflancka/Zagajnikowa w obu kier. dla linii 57, 81, 87, N6, Z3, (S3 – tylko w kier. zach.)

- Zawiszy/Młynarska w kier. wschodnim dla linii 66

- Organizacji WiN/Młynarska w kier. zachodnim dla linii 66

- Zachodnia/Limanowskiego w kier. północnym dla linii Z3

- Skrzydlata/Arturówek – przystanek przyjazdowy dla linii Z3

- Limanowskiego/Zachodnia – przystanek przyjazdowy dla linii Z3

- Dolna/Łagiewnicka w kier. zachodnim dla linii S3

- Legionów/Zachodnia w kier. zachodnim dla linii S3 ( stały przystanek tramwajowy)

- Dziewanny/SOSW nr 6 dla linii S3



Odjazdowym przystankiem dla linii Z3 będzie istniejący przystanek na pętli Arturówek



Na ul. Inflanckiej zostanie zamknięta dla ruchu północna jezdnia. W związku z powyższym przystanki w kierunku na zachód zostaną przeniesione na pas rozdzielający ulicy Inflanckiej a przystanek Rondo Powstańców w kier. zachodnim zostanie przeniesiony za skrzyżowanie z ulicą Łagiewnicką na ulicę Julianowską.



Przystanek autobusowy dla linii 65, 65A i 66 Łagiewnicka/Porzeczkowa w kier. północnym również zostanie przeniesiony na pas rozdzielający ulicy Łagiewnickiej.

Nawet po progach zwalniających się da.

Przebieg linii Z3: http://goo.gl/maps/2mTYQ
Przebieg linii S3: http://goo.gl/maps/AKVjt

Ciekawe, jak będzie z częstotliwością.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 4 razy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Postautor: STUDI » śr 17:42, 02 kwie 2014

Strona ZDiT - cisza, strona MPK - brak rozkładu.

Linia nie będzie kursować w dni wolne od pracy. Coś mi się zdaje że będzie to Vero jako szkolna dowozówka. Wszak przystanek końcowy to Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 6: http://www.blind.edu.pl/index.php?dzial=nauka&t=oferta
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 3 razy.
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » śr 18:25, 02 kwie 2014

Dziwny jest brak przystanku tego S6 przy Warszawskiej/Daszyńskiego, przecież przystanek tramwajowy tam jest. Przy Wałbrzyskiej/Stalowej też by się przydał - w zastępstwie tego po drugiej stronie wiaduktu.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Postautor: STUDI » śr 20:15, 02 kwie 2014

Kpc21 pisze:Dziwny jest brak przystanku tego S6 przy Warszawskiej/Daszyńskiego, przecież przystanek tramwajowy tam jest. Przy Wałbrzyskiej/Stalowej też by się przydał - w zastępstwie tego po drugiej stronie wiaduktu.


Bo to dowóz dzieci do szkoły. Nic dziwnego że nie będzie przystanków o których piszesz.

******************

Kpc21 pisze: W jaki sposób auto stojące na parkingu ma zablokować pas zjazdowy? Minimalne utrudnienie ruchu może wystąpić jedynie w sytuacji gdy jednocześnie ktoś będzie chciał zjechać na parking i autobus będzie chciał stanąć na przystanku, przy czym autobus będzie pierwszy, a zjeżdżający na parking drugi. Prawdopodobieństwo takiej sytuacji - niewielkie.


Tyle że często skręcający (zielna strzałka) z Wojska Polskiego ta się wpychają i korzystają z tego zjazdu. Teraz takich skręcających to nawet więcej już jest. W takiej sytuacji autobus pierwszym nie zawsze będzie.
Kierowcy spiesząc się wpychają się na siłę gdzie się tylko da, jadąc trawnikami, chodnikami, poboczem itd. Nie tak dawno widziałem idiotę na Śmigłego-Rydza któremu tak bardzo się śpieszyło przejechać zakorkowany odcinek od Milionowej do Piłsudskiego że jechał po środkowym pasie rozdzielającym jezdnie - tak, tak praktycznie po torowisku.

więc w czym problem?
Problem to nieodpowedzialnośc urzędników którzy nie potrafią wystawić stosownych pozwoleń a mimo to zamykają ruch.

Puścić Vero jednokierunkowo - i z parkującymi się zmieści.

Za dużo ich nie mamy oraz tez autobusów które miałyby zastawić wycofane na innych liniach Vero. Gdyby zamykano na max tydzień to można przeboleć. Ale 10 dni opóźnienia rozpoczęcia prac i perspektywa ślimaczenia sie z pracami aż przez dwa miesiące...
A ponadto nawet i Vero może utknąć bo jakiś kretyn zaparkuje bo musi...

W sumie w Warszawie na taki remont wystarcza im weekend. Tyle że istotną kwestią jest jeszcze to, jak tu wygląda podbudowa.

Ale to nie jest modernizacja a ni zmiana podbudowy. Tylko zerwanie kilku warstw i położenie nowych. Pisałem ślimacze te,po prac i niecały tydzień wystarczy. Gdyby urzędnicy odpowiadali za szkody wynikające z utrudnień nie byłoby takiej lekkomyślności w zamykaniu dla wymiany nawierzchni ulicy nawet na 60 dni jak to przewiduje SIWZ.

ale zawsze może się okazać, że podbudowa do niczego już się nie nadaje.

Ale to tylko bieżący remont nawierzchni. Kompleksowej modernizacji nie należałoby zaczynać wraz z modernizacją Inflanckiej. Owszem zwiększony ruch odciśnie swoje piętno ale wtedy np. za rok, dwa można pomyśleć o porządnej przebudowie Zagajnikowej i Spornej.
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » śr 20:34, 02 kwie 2014

STUDI pisze:Bo to dowóz dzieci do szkoły. Nic dziwnego że nie będzie przystanków o których piszesz.

Autobus szkolny to nie jest. Dlaczego ma więc nie zabierać normalnych ludzi?

Tyle że często skręcający (zielna strzałka) z Wojska Polskiego ta się wpychają i korzystają z tego zjazdu.

Ale jakiemu odsetkowi skręcających z Wojska Polskiego w Strykowską może zależeć na wjechaniu na parking na kilkanaście miejsc? Otwórz sobie Google Street View (a wcześniej stronę MPK albo jakdojade.pl, by zapoznać się z trasą 81/87), zobacz to miejsce i dopiero odpowiadaj.

Skręcam z Wojska Polskiego w Strykowską. Co ma mi dać wjechanie na ten pas zjazdowy: http://goo.gl/maps/DF154 ?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości