Chwilowe zmiany tras

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » czw 01:21, 03 maja 2012

02.05 - jak większość wie, że ktoś ukradł przewody trakcyjne na Lodowej, więc 3 kierowana była na Śląską.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » ndz 20:45, 06 maja 2012

Zmiany tras linii 54, 54A,82,82A

W dniach 14.05.2012 do 20.05.2012r. Zakład Drogownictwa i Inżynierii prowadzić będzie prace remontowe na ul. Przędzalnianej na odcinku od ul. Nawrot do ul. Piłsudskiego.
Zmianie ulegną trasy przejazdów linii:

linia 54 w kierunku Natolina - Lipin

WYDAWNICZA - Tuwima, Przędzalniana, Nawrot, Kopcińskiego, Piłsudskiego, Niciarniana, Czechosłowacka, Edwarda, Pomorska, Brzezińska - NATOLIN - LIPINY

w kierunku Wydawniczej - bez zmian

linia 54A w kierunku POD „Polanka"

WYDAWNICZA - Tuwima, Przędzalniana, Nawrot, Kopcińskiego, Piłsudskiego, Niciarniana, Czechosłowacka, Edwarda, Pomorska, Nowosolna, Kasprowicza - POD "POLANKA"

w kierunku Wydawniczej - bez zmian

linia 82 w kierunku Stróży

WYDAWNICZA - Tuwima, Przędzalniana, Nawrot, Kopcińskiego, Piłsudskiego, Niciarniana, Przybyszewskiego, Książąt Polskich, Zakładowa, Gajcego, Rokicińska, Tuszyńska - STRÓŻA-LUDWIKÓW

w kierunku Wydawniczej - bez zmian

linia 82A w kierunku Andrzejowa

WYDAWNICZA - Tuwima, Przędzalniana, Nawrot, Kopcińskiego, Piłsudskiego, Niciarniana, Przybyszewskiego, Książąt Polskich, Zakładowa, Gajcego - ANDRZEJÓW

w kierunku Wydawniczej - bez zmian

Jednocześnie informujemy, iż na czas prac zawieszony zostanie przystanek Przędzalniana - Nawrot. Zastąpi go tymczasowy przystanek Nawrot - Przędzalniana za skrzyżowaniem z ul. Przędzalnianą.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Wojtek94
Weteran
Posty: 5181
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Postautor: Wojtek94 » czw 13:06, 10 maja 2012

1108[51/8p] podłączył się z Warszawskiej w kierunku Skotnik, a powinien od Inflanckiej.

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » pt 22:08, 11 maja 2012

Dzisiaj linia 3 kierowana była na Śląską przez ponad godzinę.

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » pn 21:18, 14 maja 2012

Dzisiaj pełno awarii 1 jechała na Śląską, 4 przez Śmigłego-Rydza a 5 przez Narutowicza. Linie 11, 16, 16A, 4 i 46 na Żabieniec. I jak pewnie słyszeliście dzisiaj 3 wykoleiła się aż 3 razy na nowym torowisku i na Przybyszewskiego oczywiście też.

Tommba
Bywalec
Posty: 139
Rejestracja: pt 19:22, 02 wrz 2011

Postautor: Tommba » pn 21:29, 14 maja 2012

Tory nawet po remoncie są do bani...albo jakieś poruszenie w MPK... jakieś cięcia i motorniczowie rozdrażnieni...

Steint
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: czw 20:19, 22 mar 2012
Lokalizacja: Stara Gadka

Postautor: Steint » czw 13:19, 17 maja 2012

Co robiło 70A na rondzie lotników lwowskich ?

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1471
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Postautor: kuba_bed » czw 13:49, 17 maja 2012

Jechało z zajezdni albo do zajezdni. Trasa wyjazdowa prowadzi Obywatelską, Politechniki, Paderewskiego, a dalej zależy czy jedzie na dworzec czy pod CZMP.

Steint
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: czw 20:19, 22 mar 2012
Lokalizacja: Stara Gadka

Postautor: Steint » czw 14:05, 17 maja 2012

Super, dzięki za wytłumaczenie Obrazek

nav
Coś mówi
Posty: 44
Rejestracja: czw 19:16, 14 sie 2008

Postautor: nav » pt 22:49, 25 maja 2012

Jutro niektore autobusy i tramwaje beda mialy zmieniana trase w zwiazku z biegiem po Piotrkowskiej. Na stronie nic nie ma, ale czy komunikacja na tej zmienionej trasie zatrzyma sie na przystankach, ktore bedzie mijac? Tramwaje to na pewno, a czy autobusy?

Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Postautor: Adamix » pt 22:57, 25 maja 2012

No jak nie ma? Co najmniej od wczoraj wisi komunikat o wszelkich objazdach i zmianach tras pojazdów MPK.

nav
Coś mówi
Posty: 44
Rejestracja: czw 19:16, 14 sie 2008

Postautor: nav » pt 23:51, 25 maja 2012

Adamix pisze:No jak nie ma? Co najmniej od wczoraj wisi komunikat o wszelkich objazdach i zmianach tras pojazdów MPK.


Oj chodzilo mi o to, ze nie ma ze zatrzymuja sie na przystankach. No zle napisalam.

pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Postautor: pawelczyk » sob 20:40, 26 maja 2012

Tradycyjnie już informacja pasażerska w czasie zmian tras (Bieg po Piotrkowskiej) leżała. Na wielu przystankach brakowało jakiejkolwiek informacji o zmianach, nie wspominając już o wywieszeniu rozkładów jazdy na tymczasowej trasie czy informacji na dalszym odcinku trasy o możliwych opóźnieniach związanych z tym, że trasa objazdu jest dłuższa niż normalna. Nadzór ruchu widziałem tylko na rogu Legionów/Zachodnia, w tramwaju motorniczy poinformował o zmianie trasy, w autobusie kierowca nawet nie próbował skorzystać z posiadanego mikrofonu aby chociaż podać trasę, którą pojedzie. Skutek - popłoch w autobusie jak skręcił zamiast pojechać prosto.
Hitem natomiast było dla mnie 78/78A. Jadąc w stronę Centrum na wyświetlaczu kierunkowym podawana była ROJNA. W każdym jednym, które widziałem.

Wojtek94
Weteran
Posty: 5181
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Postautor: Wojtek94 » sob 20:47, 26 maja 2012

W Z2 kierowcy ustawiali Wycieczkowa, aby ludzie myśleli, że nie ma drugiej krańcówki tylko zawraca jako pętla uliczna i to było najlepsze rozwiązanie, znany kierunek jest zawsze lepszy niż nie znany dla pasażerów.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » sob 21:20, 26 maja 2012

Co nie znaczy, że skrzyżowanie ulic, które w tym wypadku pełniło rolę krańcówki, mówiłoby pasażerom mniej. Przeciętny pasażer widząc Wycieczkową w stronę centrum pomyśli, że kierowca, jak zwykle, znów nie zmienił kierunku na krańcówce.

Normalnie działający SIP powinien funkcjonować w taki sposób, że każdy sterownik miałby w pamięci wszystkie linie wraz z przypisanymi krańcówkami (jeśli jest gadaczka/wyświetlacze wewnętrzne, to dodatkowo z przystankami pośrednimi i odległościami lub współrzędnymi do GPS) oraz wszystkie krańcówki w mieście. Po wybraniu linii motorniczy/kierowca mógłby ustawić niestandardową krańcówkę, a jeśli chwilowo zawraca tam, gdzie stałej krańcówki nie ma, to dodać nową. Wtedy gadaczka i wyświetlacze wewnętrzne nie podawałyby przystanków, ale za to zaświecałaby się "zmiana trasy" (w obecnym systemie - ramka dookoła numeru), tak więc nadużycia byłyby łatwe do wychwycenia przez nadzór ruchu. Poza tym możliwość wpisania dowolnego tekstu, co byłoby przydatne w zatramwajach - zamiast "komunikacji zastępczej" na wyświetlaczu byłoby np. "aut. za tramwaje na Strykowskiej". Pasażerowi powie to dużo więcej. Do tego na każdej zajezdni centralny komputer, który podczas nocnego postoju komunikowałby się ze wszystkimi sterownikami drogą radiową. W dniu wprowadzenia stałych lub tymczasowych zmian, wystarczyłoby je wprowadzić na tym komputerze i automatycznie zaktualizowana byłaby baza linii w pamięci każdego sterownika. Nie byłoby cyrków jak z 9 po wydłużeniu do Konstantynowa.

Pod względem informatycznym zrealizowanie takiego systemu to żaden problem. To zwykły "niedasizm" firmy R&G.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 2 razy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » sob 21:31, 26 maja 2012

Do tego na każdej zajezdni centralny komputer, który podczas nocnego postoju komunikowałby się ze wszystkimi sterownikami drogą radiową. W dniu wprowadzenia stałych lub tymczasowych zmian, wystarczyłoby je wprowadzić na tym komputerze i automatycznie zaktualizowana byłaby baza linii w pamięci każdego sterownika.

No to akurat jest, tylko nie działa w zajezdniach tramwajowych (w autobusowych owszem)

A w sumie zupełnie dobrze sprawdziłaby się prosta funkcja skracania trasy do zadanego przystanku

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » sob 22:00, 26 maja 2012

Co to znaczy "nie działa"? Stoi, ale nie jest używany? Jest popsuty? Przecież do tego celu można wykorzystać pierwszy lepszy komputer, ważne jest oprogramowanie, a nie sprzęt.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » sob 22:23, 26 maja 2012

Sprzęt jest ważny bo to nie jest zwykłe wifi tylko jakaś innego rodzaju radiolinia. Oczywiście z wifi byłoby wielokrotnie prościej (między innymi dlatego, że do pokrycia całej zajezdni wystarczyłoby kilkanaście tanich routerów, a to co jest (jak działa) ma dość skromny zasięg)

nav
Coś mówi
Posty: 44
Rejestracja: czw 19:16, 14 sie 2008

Postautor: nav » sob 22:41, 26 maja 2012

Tak jak myslalam autobusy, a przynajmniej te ktorymi jechalam nie zatrzymywaly sie na wszystkich przystankach po trasie. Ludzie wkurzeni bluzgali, wczesniej pytali czy autobus 96 ma przystanek za Pl. Barlickiego przy Żeligowskiego, kierowca, ze tak oczywiscie po czym zatrzymal sie dopiero na Kasprzaka/Legionow.

Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Postautor: Adamix » sob 23:01, 26 maja 2012

Zmiany fatalnie przygotowane, za co potężne baty na organizatorów i nadzór MPK. Autobusy na trasy objazdowe skierowano już o 15:30 (tak głosił komunikat), podczas gdy godzinę później przejazd przez Piotrkowską był bezproblemowy, a organizatorzy dopiero rozwieszali plakaty informujące o kilometrażu trasy biegu. 74, 80, 83 mogły spokojnie jechać ul. Nawrot, a tymczasem ulica została zamknięta dla komunikacji miejskiej zupełnie niepotrzebnie. Tak samo 98 na Mickiewicza - na objazd powinno zostać skierowane dopiero w momencie zamknięcia nitki jezdni dla całego ruchu.

Podobnie zawiodła nowoczesna infolinia MPK - fakt, udało mi się dodzwonić, ale na pytanie o godzinę odjazdu automat podał rozkładową, nie wspominając nawet słowem, że z racji objazdów autobus omija ten przystanek. Czy MPK naprawdę nie ma pracowników, którzy mogliby wgrać taki komunikat?!


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość