Nowi przewoźnicy

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3375
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Nowi przewoźnicy

Postautor: prof_klos » czw 09:29, 15 mar 2018

Funky Koval pisze:Skoro nawet MPK udało się kupić za grosze ponad 30 niskopodłogowych tramwajów.


Nie brałbym zakupu 30 używanych tramwajów przez wielką spółkę trzeciego co do wielkości miasta w Polsce równo z zakupem podobnej ilości wozów przez malutką spółkę MKT zawiadywaną częściowo przez gminy na wiejskiej linii. I to już ponad dziesięć lat prędzej, niż poczyniono to w MPK. MKT miało jaja, ot co. Ostatnie M6S z Bogestry ściągnięto zdaje się na niecały rok przed uśpieniem spółki... ale co się stało się nie odstanie.
Na "podmiejskich" pierw trzeba zadbać o tor. Pabianice prawie mają to w garści (pozostało otwarcie ofert przetargowych), Konstantynów łata co może, Lutomiersk nie ma sensu poza jazdą turystyczną w sezonie... A Zgierska linia to w zasadzie podłódzka odnoga. O Ozorkowie zapomnijmy. Chcieli przejąć MKT i TP, przejęli, uwalili linie, zgarnęli tabor do siebie - taki efekt. Ale ludzie mają szybszy dojazd (Do Ozorkowa i Zgierza), a poprzez zawirowania Pabianice ruszyły się do modernizacji, więc wyszło to poniekąd pośrednio na plus. Bez likwidacji MKT i TP Ozorków hulałby w najlepsze jeszcze i 10 lat. ;)

Temat zdaje się nie o tym, ale przemyciłem taką wstawkę w odpowiedzi Tobie.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...

Kpc21
Weteran
Posty: 5958
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Nowi przewoźnicy

Postautor: Kpc21 » czw 11:37, 15 mar 2018

Ale na Helenówek chyba ma być przenoszony Zakład Techniki.

Nowe MKT... może miałoby sens jako jakaś spółka założona przez "podmiejskie" gminy, nawet (chyba lepiej) bez udziału Łodzi.

Tylko Łódź chyba wcale nie ma obowiązku wpuszczenia jej na swoje tory. W sumie nie wiem, jak to wygląda... no bo niby po drodze publicznej (a torowisko jest najczęściej częścią drogi publicznej) może sie poruszać każdy... Ale pobierać prąd z sieci trakcyjnej już niekoniecznie. Z tego co mi się kojarzy, Adamkiewicz każdy wyjazd na miejskie tory swoim taborem musi zgłaszać do MPK i musi mieć na każdy wyjazd pozwolenie.

Plus byłby taki, że gminy miałyby pełną władzę nad swoimi torami i nie byłyby zależne od MPK. Minus - mogłoby się (chyba) skończyć tym, że Łódź odmówiłaby wjazdu na jej tory i trzeba by się było przesiadać na granicach gmin.

I wątpię, by utrzymywanie takiej małej spółki tramwajowej miało uzasadnienie ekonomiczne. Nawet w świecie coś takiego jest raczej rzadkością. Kojarzy mi się, że dwie spółki tramwajowe - miejską i podmiejską - ma Bazylea. Ale to jest w Szwajcarii, oni są mega bogaci.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1728
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Nowi przewoźnicy

Postautor: STUDI » wt 09:55, 03 kwie 2018

Nie zgodzę się z opiniami:
Tramwaje to najgorszy syf w MPK. Traktowane jako najpodlejszy socjal dla plebsu. Zero komfortu, brak miejsc siedzących zważywszy na długie trasy i czasy przejazdów
Brak wysuwanych stopni przy dźwiach co oznacza bardzo trudne wsiadanie z poziomu jezdni także do taboru niskopodłogowe. Brak ogrzewania, hałas, wysoka.uciążliwość dla otoczenia. Praltycznie brak szybkich tras z w pełni wydzilon torowiskiem. Dowolność wysoka zawodność, brak preselekcja, brak przystanków przesiadkowy, ciasne przystanki, dysfukcyjny sieć, tabor nieadekwatny do potrzeb przewozowych. Tramwaje mogą jedynie podrzędną rolę transportową pełnić bo na głównych ciągach muszą być wspomagane autobusami. w tym także pośpiesznymi.
III spotkanie Audio Vintage Poland Group,
20 - 22 VII 2018, Dobieszków
4HiFi, Tonsil, Haiku Audio, Nomos, Smok Audio, EIC, PioVision
https://web.facebook.com/groups/202392147034369/
https://web.facebook.com/AudioVintagePolandGroup/

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1728
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Nowi przewoźnicy

Postautor: STUDI » wt 10:23, 03 kwie 2018

Droga opina. PiS się nie zna. O tak obecna koalicja to się dopiero zna. Dowodem jest kompletny nokaut zbiorkomy za.icj kadencji i zakorkowane miasta. Stawianie też o niby tramwaju jako podstawowym środku transportu nie zważywszy na archaiczność sieci, która nie pozwala tramwajom pełnić takiej roli, stawianie na tabor niskopojny przy nieudolnych trasach. Decyzje znacznie ograniczające zdolność przewozową na głównych trasach poprze likwidację linii autobusowych jak 99, 98 czy wcześniej 95. Brak umiejętności planowania sieci linii co widać po tworzeniu linii 16 całkowicie podrzędnych a wymagających pogarszania oferty na przeciążonych relacjacmiedao do niedawna tworzenie tras które nie oferują podstawowego dojazdu do głównych ciągów jak 45 i 46. Tworzenie relacji przy małej liczbie tras przykłady to skrajny 2, 13, 14 łączące te same dwie dzielnice, kolejne.to 15 i 17, 1 i 6... Budowanie bezsensownych odcinków tras jak Węglowa. Brak budowy tras w gęsto zabudowanych dzielnicach np. Franciszkańska i "Nowotolarzewskiego". Puszczanie dużej liczby tras na małe osiedla 12, 15 na Stokach przy kednoczesnek ubogiej ofercie na dużych blokowiskach jak Łagiewnicka. Nieuzasadnione mnożenie linii tam gdzie główny potok przebiega w innym rejonie -Teofilów gdzie tramwaj praktycznie jest poza osiedlem mieszkaniowym. Brak działań na rozwiązanie błędów sieci - budowa WZ i brak rozjazdów na skrzyżowaniu Mickiewicza Żeeomskiego. Brak budowy łączników jak na Struga czy Czerwonej które nie tylko pozwoliłyby na elastyxznjeksze i bardziej optymalne poprowadzenia tras ale także na trasy objazdowe w trakcie remontów, zatrzymań, impez. Ogólny zarzut to skrajny niekompetencja której dowodem jest reforma a raczej reforma od której się po cichu odchodzi. Najważniejsze zarzuty to nie wprowadzenie komunikacji w białe plamy. Usiłwowanienprowadzenia w tych reonach tras jednokierunkowy które nie są żadną ofertą. Zmuszanie do przesiadek na njewydolme tramwaje w miejscach skrajnje nie nadających się do przesiadek. Tworzenie tras muchiwozów, likwidację licznych relacji. Zwinięcie komunikacji nocnej na przedmieściach. Uniemożliwienie dojazdu zbiorkomem osobom pracującym zmianowo (dojazd półtoragodzinny mocnymi plus kilometrowe spacery to nie dojazd). Brak możliwości powrotu do domu z centerum przy względnie wczesnej porze szczególnie w weekendy co skutecznie zniechęca do spędzenia wolnego czasu poza domem. N niszczenie doskonale funkcjonujących tras w imię błędnych założeń (linia 60), tworzenie absurdalnych linii nie będących ofertą przewozową (linia 60D rozkład niedzielny, linia mające kilka kursów w ciągu dnia). Najważniejsze NK iejs,y zarzut to ignorowanie potrzeb mieszkańców przypadek linii 57. Tela wypowiedź doediów to nie polityka transportowa a jedynie kupowanienoengłosów wśród pracowników MPK. Naprawdę obecni mają czego uczyć, beka na całego.
III spotkanie Audio Vintage Poland Group,
20 - 22 VII 2018, Dobieszków
4HiFi, Tonsil, Haiku Audio, Nomos, Smok Audio, EIC, PioVision
https://web.facebook.com/groups/202392147034369/
https://web.facebook.com/AudioVintagePolandGroup/

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1728
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Nowi przewoźnicy

Postautor: STUDI » wt 10:38, 03 kwie 2018

Trzecia opinia niestety cały ten dokument o nazwie plan transportowy do 2025 nadaje się na śmietnik. Nie ma tam nawet próby naprawy licznych dysfunkcji sieci komunikacyjnej. Amatorski w sumie bełkot. Decyzje władz to po prostu skandal. Całkowity brak pomysłu na szybki transport na wielu trasach w mieście które to wymagają. Zatwierdzanie decyzji inwestycyjnych uniemożliwiających poprawę skrajnie niskiej przepustowości - przystanki a raczej mikroprzystanki. Stawianie na środek transportu który w naszych warinkachoże jedynie pełnić rolę drugorzędną z braku wysokoprzepistowych iszybkich tras. Brak możliwości skorzystania z kolei z racji ubogiej jej sieci na dodatek przebiegającej z daleko od gęstej zabudowy. W sieci tramwajowej brak nawet mglistych planów działań zwiększających bardzo niską niezawodność połączeń tramwajowych. Brak przystanków przesiadkowy poza jednym a i tak nie w pełni funkcjonalny (tylko tramwaje pomi regularnego organizowania tam przesiadek tramwaj autobus). Zbiorkomy w.Łodzi to tylko skansen i przechowalnia dla związkowych bonzów. Nie stanowi realnej oferty przewozowej zdolnej choćby nawiązać pr9bę konkurencji z transportem indywidualnym. Najgorzej to pycha i arogancja urzędnicza, króranw swoim mniemaniu wie lepiej od jak to określa hiłoty co jej potrzeba. Czasy przejazdu, jazda stadem (w większości spowodowana źle zaprojektowaną siatką linii) to ciodzieność. Osoby kończące późno pracę pozbawione braku dojazdu brak kursów linii dziennych przy braku komunikacji nocnej. Siatka linii nocnych nieopymalna, trasy pokręcone, przejazd długi, niepewna i niewygodna przesiadka na wspólnym przystanki nie przystowanym do tego celu na dodatek zastawionym parkującymi pojazdami.


Nie pisz postów jeden pod drugim tylko użyj opcji edytuj.
III spotkanie Audio Vintage Poland Group,
20 - 22 VII 2018, Dobieszków
4HiFi, Tonsil, Haiku Audio, Nomos, Smok Audio, EIC, PioVision
https://web.facebook.com/groups/202392147034369/
https://web.facebook.com/AudioVintagePolandGroup/


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości