Strona 1 z 16

Plany rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej

: sob 15:43, 20 maja 2006
autor: krzychu_zarzew
Witam,
Zakładam ten temat ponieważ kiedyś na stronie ,,Łódzkie tramwaje wczoraj i dziś " natrafiłem na projekty rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej.Były plany wydłużenia linii z Augustów na Olechów jak również wiele innych.A może ktoś zna jeszcze inne plany?? Nie mam
pewności czy ten temat jest wart dyskusji, ale po prostu chcę wiedzieć
jak miał wyglądać układ linii tramwajowych w Łodzi.

: sob 17:38, 20 maja 2006
autor: morton
Na pewno były plany wydłużenia linii na ul. Dąbrowskiego na Dąbrowe Przemysłową. Były też nie dokończone inwestycje w Pabianicach (os. Buaj). Planowano równierz zbudować linię tramwajową na Lublinek przez Waltera-Janke. Jeśli nasze lotnisko będzie się dalej tak rozwijać jak obecnie linia tramwajowa była by tam naprawde na miejscu Obrazek

Reszty planów sobie nie przypominam

Odp.

: sob 21:07, 20 maja 2006
autor: Adam Alex(ex1022)
Pewnie ,że temat jest wart nadania biegu. Na pewno ktos słyszał cos nowego i sie chetnie podzieli informacją. Ja nic nowego po za tym co napisano wyżej nie słyszałem.

: sob 21:17, 20 maja 2006
autor: rkplodz
były kiedyś plany połączenia Smulska z miastem (tzn. przebicie się orzez Popiełuszki i dalej w osiedle) ale na jakichś skromnych planach się zdecydowanie skończyło.

: sob 21:52, 20 maja 2006
autor: krzychu_zarzew
Oprócz trasy na Olechów miała też biec trasa dalej Rokicińską (od Zakładowej do granicy miasta),czyli w obecnych warunkach do Andrzejowa. I było też coś o linii na Olechów od strony Dąbrowy Obrazek .

: sob 22:08, 20 maja 2006
autor: BartStep
nie tylko byy plany, ale nawet wzięto się za budowę. Np Waltera Janke - daszki na wiadukcie, dajel mosty tramwjaowe nad Jasieniem.

Poza tym... od dawien dawna były rozmaite plany. W latach dwudziestych sporo się działo. Np. planowano linię od rzeźni na cmentarz (obecnie w 95% zlikwidowany) przy Pięknej bodajże. Dworzec Kaliski też chciano skomunikować z miastem, puszczając doń linię po ul. Więckowskiego, a potem śladem dzisiejszej Włokniarzy pod dworzec (to nieco wczesniej niz te lata 20).

O linii na Przędzlnianej już nawet nie wspominam.

Pozdrawiam

: sob 22:16, 20 maja 2006
autor: rkplodz
z takich dawnych no to choćby linia do Brzezin:)

: ndz 12:11, 21 maja 2006
autor: Michał
47? Obrazek Gdyby powstała ta linia to tramwaje podmiejskie docierałyby już chyba do każdych większych miejscowości przy Łodzi.

Re: Plany rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej

: ndz 12:13, 21 maja 2006
autor: Gość
Witam wszystkich!

Znalazlem sie tutaj przez przypadek, szukalem tej samej informacji. Widzialem kiedys chyba na tej samej stronie plan rozbudowy linii tramwajowych. Niestety strona jest zamknieta. Moze ktos z Was ma jakiegos skana??? Najbardziej utkwilo mi w pamieci przedluzenie torow od krancowki na dabrowskiego przez gielde samochodowa i jeszcze jakos na Olechow.

Bardzo podoba to forum, lece sie zarejestrowac.

Pozdrawiam

: ndz 12:40, 21 maja 2006
autor: krzychu_zarzew
Kolejne dwie inwestycje to :
- budowa linii na al.Sikorskiego i Świtezianki od Zgierskiej na Radogoszcz Wschód.
- drugi tor na Łagiewnickiej (Bema-Warszawska) i polączenie tej linii z linią na al.Sikorskiego

: ndz 12:45, 21 maja 2006
autor: Marcin

: ndz 14:55, 21 maja 2006
autor: Gość
Marcin pisze:Strona zamknięta, ale webarchive jest. :D

http://web.archive.org/web/20041101013144/www.cyf-kr.edu.pl/lodzkietramwaje/ciekawostki24.htm

Voila... :D


Super. Dzieki :D

: ndz 15:36, 21 maja 2006
autor: wujekcybul
Szkoda, ze nie zrealizowano tych planow. Budowa torów na ul. Dąbrowskiego od ul. Tomaszowskiej do ul. Zakładowej i przedluzenie torow z Augustow do Hetmanskiej znacznie ulatwiloby komunikacje z Olechowem.

Odp

: ndz 16:05, 21 maja 2006
autor: Adam Alex(ex1022)
Rzeczywiście plany zarąbiste a bardzo niewiele z tego zrealizowano a ile skaskowano?? Ale te plany to by była piekna sprawa. Nigdy nie słyszałem by miała byc budowana zajezdnia na Smulsku, drugi tor do mnie do Aleksandrowa lub modernizacja linii 43 bis z pętlą. Szkoda ,że władze wolą wydawać kasę na jakieś bezsensowne wyjazdy, spotkania i nie przemyślane inwestycje, iż nie ma ludzi którzy by zajęli sie takimi własnie sprawami .

: ndz 16:56, 21 maja 2006
autor: BartStep
Adam, zważ, że za komuny nie liczono się z ekonomią, wszystkie wskaźniki rosły i wciąż planowano coraz to nowe nadmuchane inwestycje. Ile z nich musianoby dziś skasować? Niektóe przedłużenia przydałyby się dziś, ale pamiętaj, że po 1989 wszystko się odwróciło, wręcz na głowie stanęło. A co do wyjazdow politykow... Nieźleby musieli pojeździć, zeby przejeść kasę o równowartości kosztów budowy linii tramwajowej;)

Rozbudowa sieci...

: wt 05:13, 23 maja 2006
autor: Adam Alex(ex1022)
Masz rację Bart Step .Też pamiętam jak było za komuny i wiem ,że wszystko inaczej było liczone i mierzone.A obecnie tak mamy ,że na nic nie ma kasy. Po kolei:komunikacja leży,oświata leży,PKP leży,szpitale leżą, przemysł krajowy rozsprzedany,stan dróg i lic - katastrofa,sport leżyi tak mozna wymieniać. a co jest w nadmiarze:radni, przekręty i podróże służbowe. A najsmieszniejsze jest to co ostatnio przeczytałem ,iż miast o Warszawa liczy 600 radnych a San Francisko -ok.30/słownie trzydziestu/.A o ilu sprawach nie wiemy tak że jak by wszystko zliuczyć to nie wiem czy dużo trzeba by dołożyć by była linia nowa zbudowana lub dobudowana. Ale to jest temat rzeka na inny wątek.

: wt 17:58, 23 maja 2006
autor: rkplodz
Przepraszam ale i tak wolę tak, jak jest teraz.
Kolej leży nie dlatego, że nie ma na nią pieniędzy - ale dlatego, że jest źle robiona od strony PKP. Dobra kolej nie wymaga olbrzymich dotacji. Przejrzyj cegłę i zobaczysz ile tam absurdów. KrKD utrzymuje sie w ogóle BEZ DOTACJI i cienko przędzie ale przędzie. Pojedź do Czech. Tam umieją robić kolej a mieli sytuację jak my.

KM leży nie dlatego, że nie ma na nią pieniędzy - ale dlatego, że jest źle zarzadzana od strony UM (nie tylko Ł - bo to sie tyczy większości miast w Polsce). Zobacz jak robi się KM w Krakowie na przykład. A jednak da się?

Plany ...

: wt 20:17, 23 maja 2006
autor: Adam Alex(ex1022)
Racja,racja -Kraków to miodzik, czytałemostatnio o planach Elbląga co do tramwajów -no i też mozna,Poznan też a Łódź cieniutko ale miejmy nadzieje bo musi cos się ruszyć. A Krośniewicka KD rzeczywiście ma duzy obszar i żyje bez dotacji.

: wt 20:58, 23 maja 2006
autor: rkplodz
no cóż, jeszcze parę lat temu nie było cieniutko. Ale powoli powoli coś sie rusza. Wymiana busów (co prawda jakie są każdy wie), ŁT(R), bieżących remontów było na pocz. roku sporo, W-Z ciąg dalszy, Pomorska, Kilińskiego...

: ndz 22:50, 28 maja 2006
autor: smugler1990
A ja ogólnie mysle tak- to ze szanowny Pan Wąsowicz wymienia tabor to bardzo dobrze-wole 30connetcto niz 30 ikarusów które nadaja sie na zyletki.
Badzmy optymistami-mysle ze kolejnym zakupem bedzie dodatkowa partia MB Citaro ktore sa moim zdaniem dobrymi autobusami.Zaleta wymiany taboru jest to ze konfort podrozy autobusem w Lodzi polepszy sie , a wiec byc moze bedzie wiecejn pasażerów.A zreszta nalezy byc wytrwałym w oczekiwaniu-daje tu przyklad Wrocławia-tyle meczyli sie z ikarami a teraz maja o wiele lepszy tobor niz tu w Lodzi.