Plany rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Plany rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej

Postautor: STUDI » sob 15:07, 02 mar 2019

Taka opinia, z którą nie można się nie zgodzić: Niezależnie od poniesionych kosztów nadal to będzie archaiczny tramwaj jadący na tym samym poziomie co samochody stanowiąc źródło konfliktu interesów i slowalniający ruch (zarówno samochodów jak i transportu zbiorowego).
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.

Kpc21
Weteran
Posty: 6230
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Plany rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej

Postautor: Kpc21 » sob 18:04, 02 mar 2019

IMO wręcz przeciwnie, w najbardziej rozwiniętych systemach przewagą jest to, że tramwaj może jechać z dużą prędkością nawet po torach kolejowych, a może i wjechać w osiedle i poruszać się osiedlowymi uliczkami, dowożąc "pod drzwi".
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Plany rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej

Postautor: STUDI » pn 18:01, 04 mar 2019

OK ale uliczki osiedlowe to końcówka linii na dodatek to uliczki o małym natężeniu ruchu, czyli brak spowolnień, kolizji, brak świateł. Czas przejazdu krótki. Jednak z tego osiedla trzeba w jak najkrótszym czasie dowieźć do pożądanych miejsc docelowych. Tu mamy problem i niestety nasza sieć tramwajowa nie spełnia warunków szybkiego transportu. Drugi problem bagatelizowany to przy długim czasie przejazdu samymi tylko miejscami stojącymi nie zachęcimy do porzucenia samochodu. Bo jeśli ten aspekt mamy bagatelizować to funkcjonowanie kosmunikacji miejskiej można ograniczyć tylko do dwóch stosunkowo krótkich szczytów. Na skrócenie czasu jazdy z Olechowa do Centralu do 10 minut nie ma co liczyć a miejsc siedzących w zasadzie brak.. Przewozy to nie tylko te dwa szczyty z jazdą na glonojada.
Ostatnio zmieniony wt 09:24, 05 mar 2019 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.

Kpc21
Weteran
Posty: 6230
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Plany rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej

Postautor: Kpc21 » pn 19:56, 04 mar 2019

Jak najbardziej masz rację. Na krótkich odcinkach jazda na stojąco jest okej, ale nie jak ktoś ma jechać pół godziny czy godzinę.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Plany rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej

Postautor: STUDI » wt 09:22, 05 mar 2019

A robimy na odwrót. Przy na linii 10 i nokaut dla sieci tramwajowej wynikający Z dogmatu krótkich tramwajów i krótkich peronów. Od samego początku idea przystani za skrzyżowaniem rozwoju se cieczą pasażerów bo czas przejazdu wydłuża się o czas czekania na możliwość wjazdu na przystanek. Drugi problem czasy to na przystankach przed skrzyżowaniem z rozjazdami. Następny tramwaj musi stać dodatkowo przed przystankiem zanim pierwszy nie zjedzie ze skrzyżowania jak jest wymagana zmiana zwrotnicy. Kolejne dodatkowe minuty i mamy przejazd tramwajem na poziomie prędkości pieszego. Te dwa fakty znacznie ograniczają przepustowość tras tramwajowych. Niestety dłuższe wagony są niezbędne oraz koniecznym jest odejście od idiotycznego zakazu dublowania tramwajów autobusami. Nie mamy co liczyć na duble tramwajowe na największe osiedla a ludzi trzeba zmieścić, tramwaj niestety nie daje rady dodać choćby tylko w szczycie autobusy, nawet przywrócić pośpiechy.
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.

Kpc21
Weteran
Posty: 6230
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Plany rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej

Postautor: Kpc21 » wt 19:26, 05 mar 2019

Ej, a ktoś zakazuje takiego dublowania? Sporo takich zdublowanych miejsc, a nawet relacji (choć nie dokładnych przebiegów, bo to już by była głupota) w Łodzi jest i to się sprawdza. W ilu relacjach z różnymi tramwajami dubluje się np. 96...
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Plany rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej

Postautor: STUDI » wt 19:30, 05 mar 2019

To dlaczego zlikwidowano np 99 (w starym przebiegu trasy)? Dlaczego zmusiliśmy do dodatkowych przesiadek w tym do niewylolnego niestety tramwaju? Dlaczego brniemy w rozwiązania, które eliminować wąskie gardła to utrwalają je na długi okres czasu.
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.

Kamil.2
Bywalec
Posty: 199
Rejestracja: wt 17:14, 10 paź 2017

Re: Plany rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej

Postautor: Kamil.2 » czw 17:41, 07 mar 2019

https://uml.lodz.pl/aktualnosci/artykul ... /2019/3/7/
Ciekawi mnie pomysł poprowadzenia tramwaju na ulicach Puszkina, Maszynowa, Służbowa z krańcówką przy Dworcu ŁW. Pytanie po co jak do równoległej Rokicińskiej jest ok. 200m. Priorytetem jest remont tego co wymaga remontu, a potem budowa torów do CKD, ICZMP, Kopcińskiego/Palki, Broniewskiego i alternatywny dojazd do zajezdni Telefoniczna.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1482
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Plany rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej

Postautor: nowy1212 » czw 17:55, 07 mar 2019

Też nie wiem po co ciagnąć tramwaj do DŁW. Linia z centrum? Po co przecież po wybudowaniu tunelu kolejowego ludzie z innych czesci miasta nie będą jechać na DŁW.
DŁW będzie dworcem lokalnym, wiec w przyszłości w kontekście tunelu trzeba będzie pomyśleć nad autobusowymi liniami dowozowymi typu Olechów/Janów-DŁW itp

Ale póki co nie ma o czym gadać to sa marzenia UMŁ i sama Zdanowska to powiedziała w rozmowie z Wyborczą.

Kamil.2
Bywalec
Posty: 199
Rejestracja: wt 17:14, 10 paź 2017

Re: Plany rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej

Postautor: Kamil.2 » czw 18:23, 07 mar 2019

Dokładnie, nie ma nawet tam miejsca na pętlę tramwajową. Sam pomysł budowania nowych odcinków jest fajny, tylko niech robią to z głową. Już istniejące odcinki wymagają remontu: Aleksandrowska, Warszawska, Legionów, Plac Wolności, Telefoniczna, Północna, i jeszcze parę innych. A my mówimy o nowych.

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1515
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Plany rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej

Postautor: TramMomentyStudenta » czw 18:37, 07 mar 2019

Szkoda, że remont Aleksy jest dopiero w planach do '27. :( Niech tylko spróbują zwlekać w nieskończoność. A poza tym to ciekawe, gdzie poszłyby tramwaje z TdŁ, skoro na 2 nie będzie można ich wysłać (chyba że wyślą na własne ryzyko, zakładając, że jakoś to będzie, jak z ubiegłorocznymi i nie tylko Swingami na Śmigłego-Rydza w ramach linii 14)

nowy1212
Gaduła
Posty: 1482
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Plany rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej

Postautor: nowy1212 » czw 19:19, 07 mar 2019

No pewno wyślą na własne ryzyko, bo niby jaka inna opcja? Niestety, ale decyzje Miasta sa dziwne, bo znowu odkłada się remonty, które miały być zrobione teraz (Aleksandrowska) nie dajac nic w zamian (bo Włókniarzy też była w planach, więc realizacja to nic nowego).
Potem się obudzimy z reką w nocniku, bo się okaze, ze budżet unijny nie bedzie duży i tyle z planów...

hytgar655
Stały bywalec
Posty: 306
Rejestracja: sob 17:58, 16 lip 2016

Re: Plany rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej

Postautor: hytgar655 » czw 19:55, 07 mar 2019

W zasadzie nie jest napisane, że Aleksandrowska w nowej perspektywie dopiero. Jest na liście "w planach", a to może znaczyć wiele. Albo, że remont będzie w przyszłym roku, albo właśnie za 6 lat na przykład. A tramwaje z TDŁ i tak przyjadą pewnie najwcześniej za dwa lata, kiedy ET-2 już będzie po modernizacji. Także jeszcze kilka sezonów letnich na przeprowadzenie remontu Aleksandrowskiej będzie.

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1515
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Plany rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej

Postautor: TramMomentyStudenta » pt 11:30, 08 mar 2019

Nie wiem, czy taki "sezon letni" wystarczy, skoro odcinek do Chochoła robili od listopada do lutego, a wtedy też było relatywnie ciepło... :roll: Co prawda wtedy są krótsze dni niż latem, ale odcinek do remontu znacznie, znacznie dłuższy...

hytgar655
Stały bywalec
Posty: 306
Rejestracja: sob 17:58, 16 lip 2016

Re: Plany rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej

Postautor: hytgar655 » pt 13:50, 08 mar 2019

Ale była zima jakby nie patrzeć. Nawet było mówione, że trwało to tak długo, bo ziemia była zmarznięta czy coś. Narutowicza zrobili w 3 (?) miesiące. A pod pojęciem "sezon letni" miałem na myśli nawet okres od kwietnia/maja do września. Bo w same wakacje to raczej będzie ciężko zrobić. Odcinek długi, ale też technologia torowiska niezbyt wymagająca.

mig
Moderator
Posty: 3390
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Plany rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej

Postautor: mig » pt 15:00, 08 mar 2019

TramMomentyStudenta pisze:Nie wiem, czy taki "sezon letni" wystarczy, skoro odcinek do Chochoła robili od listopada do lutego, a wtedy też było relatywnie ciepło...

Remont tego odcinka trwał tak długo ze względu na porę roku i warunki terenowe - grunt jest w tym rejonie bardzo mokry.

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1282
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Plany rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej

Postautor: kuba_łódź » pt 15:03, 08 mar 2019

Jest jeszcze jeden szczegół który nie jest brany pod uwagę, mianowicie na remontowanych odcinkach wypadałoby puścić jakieś zetki. A za bardzo nie ma z czego, skoro MPK cierpi na potworne braki taborowe, a już teraz mamy 6 linii zastępczych na ok. 20 autobusów (Z2, Z6, Z13, 43AB, Z45, Z46). Na Aleksandrowskiej za Żabieńcem trzeba czymś zastąpić 3 linie co 12 minut i jedną co 24, na Włókniarzy w zależności od odcinka albo 8 i 13, albo 8, 13 i 16. Skąd wziąć na to autobusy i kierowców ?

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1515
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Plany rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej

Postautor: TramMomentyStudenta » pt 15:45, 08 mar 2019

^^ Autobusy może i są problemem, ale przy puszczeniu linii autobusowych - nazwijmy je Z8A i Z8B dla wygody - potrzeba jakieś pięć autobusów. Dużo czy mało - tego nie będę oceniał, a biorąc pod uwagę, że wkrótce dojdzie Z41 to faktycznie szanse na jakiekolwiek zaczęcie Aleksy w zasadzie do końca TdŁ są minimalne. Chyba że zbierze się multum chętnych w tym roku, bo taboru raczej nie powinno szczególnie brakować (w tym roku dostaniemy pojazdy z wynajmu, w przyszłym elektryki, być może po drodze dojdzie opcja z mini, co zwolni trochę krótkiego taboru).

nowy1212
Gaduła
Posty: 1482
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Plany rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej

Postautor: nowy1212 » pt 17:17, 08 mar 2019

Z41 zanim dojdzie to będą kolejne autobusy (od czerwca). Problemem jest tak naprawdę moment dziś-czerwiec do czasu gdy nie dojada kolejne Solarisy. Inna sprawa, ze MPK mogłoby zapewne znaleźc podwykonawce gdyby trzeba było.

Problemem więc nie jest brak autobusów, a brak kasy na remont

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1515
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Plany rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej

Postautor: TramMomentyStudenta » pt 17:49, 08 mar 2019

nowy1212 pisze:Z41 zanim dojdzie to będą kolejne autobusy (od czerwca).

Jeśli dobrze rozumiem, to autobusy będą dostarczane od czerwca, więc także zanim dotrą wszystkie, to myślimy raczej o końcu wakacji niż o jego początku (choć początek wakacji to także pewne cięcia w rozkładzie). O ile znowu nie będzie jakichś poślizgów w realizacji planu. Więc oczywiście dostawy mogą zacząć się tak samo dobrze we wrześniu. A wtedy problem może przeciągnąć się na wrzesień-październik.
Z Z41 teoretycznie nie powinno być strasznego problemu, bo też można podziałać z potencjalnym podwykonawcą, którym może być MZK Pabianice, ale mimo nowego taboru ten z gumy nie jest.


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: px33 i 4 gości