Plany rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3380
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Postautor: prof_klos » czw 16:35, 11 wrz 2008

A było nie likwidować Obrazek
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...

Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

Odp

Postautor: Adam Alex(ex1022) » czw 17:25, 11 wrz 2008

Najłatwiej zlikidowac i potem myslec o reaktywacji. Tylko to nie jest wywalenie zelazka na smieci tylko poważna inwestycja

Kazik
Megagaduła
Posty: 2790
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Postautor: Kazik » pt 22:16, 12 wrz 2008

o3r pisze:Złotno? Przecież tam jest niepotrzebny, skoro był i zlikwidowali
To teraz będzie się nazywało, że "zawiesili" ;) W sumie czemu nie?

Chandler
Stały bywalec
Posty: 329
Rejestracja: sob 18:48, 13 sty 2007
Lokalizacja: Olechów

Postautor: Chandler » pt 22:34, 12 wrz 2008

No ale przecież nikt na razie nie planuje (od)budowy tramwaju na Złotno.
To że jeden radny przebąknął w telewizji że jego zdaniem coś powinno się zbudować jeszcze niczego nie przesądza.

Kazik
Megagaduła
Posty: 2790
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Postautor: Kazik » pt 23:12, 12 wrz 2008

Nie twierdzę, że jest inaczej, nawet jeśli wyrwało się to przewodniczącemu RM Obrazek

Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Tomasz.bu » sob 01:00, 13 wrz 2008

pawelczyk pisze:Zapewne chodzi o przedłużenie linii z al.Kościuszki, która dochodzić będzie do Wólczańskiej i potem odbijać w lewo w stronę placu.


Co jest o tyle "zabawne", że od lat planowane to było, jako dokończenie eksterminacji tramwaju z Piotrkowskiej (na Piotrkowskiej likwidujemy, w zamian za to, jest tramwaj na "śmiałej arterii" Kościuszki - Wólczańska i dalej do Pl. Reymonta - nawet w studium jest zapisany taki przebieg). Czyli ŁTR się zrobiło, bo prezydent kazał, ale chora wizja wyrzucenia tramwaju z Piotrkowskiej nadal aktualna. Prezydent się zmieni, okres kontroli UE się skończy, to się szaleńcze pomysły zrealizuje Obrazek Bo w to, że ZDiT ma zamiar nagle nie wiedzieć czemu akurat w tym (było nie było pustawym) miejscu eksploatować trzy równoległe linie biegnące w odległości 300-500 metrów - to nie uwierzę.
Ciekawe, kiedy uda się odpiłować to towarzystwo od stołków wraz z ich socjalistycznym szaleństwem planistycznym :(

flugzeug30
Czasem wpada
Posty: 61
Rejestracja: wt 00:51, 27 mar 2007
Lokalizacja: Lodz

Postautor: flugzeug30 » ndz 16:07, 14 wrz 2008

Złotno... moim zdaniem jednak powinien wrócić tu tramwaj ... no i jeszcze u mnie na Alei Włókniarzy przydałaby się jeszcze co najmniej jedna linia ... i po cholerę został zlikwidowany tramwaj do Aleksandrowa... no , ale pomarzyć można ...

Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 767
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Warszawa

Postautor: SzK » ndz 19:04, 14 wrz 2008

Nie wiem, czy akurat tramwaj na Złotno jest najbardziej potrzebny.
Widzę kilka miejsc, gdzie bardziej by się przydał:
- przedłużenie ul. Rzgowską w okolice Szpital CZMP
- budowa linii na Broniewskiego
- Radogoszcz Wschód - może jednak rozważyć ?
- uzupełnienie trasy ŁTR o rozwiązania zwiększjące elastyczność sieci.
(np. Zawiszy, Łagiewnicka, skręt Łagiewnicka-Dolna, skręt Zachodnia-Zawiszy co umożliwiłoby zawracanie w razie potrzeby, czy dobudowa kilku skrętów w Śródmieściu - zwiększenie możliwości skierowania tramwajów objazdem)

(Olechów traktuję jako pewnik)

przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Postautor: przemeqq » ndz 20:44, 14 wrz 2008

Co do Złotna mam mieszane uczucia.
Jeśli linia miałaby iść starym śladem to mamy tak: os. Mireckiego (ok. 2 tys osób tam mieszkających), po drugiej stronie Lenora - tam też ma być osiedle mieszkaniowe. Następnie cmentarz, Vera, dalej w miejscu torowiska stoją domy, w miejscu krańcówki też zdaje się ktoś wybudował sobie dom.
Co nie zmienia faktu, że dojazd z okolicy np. osiedla Mireckiego na Bałuty, jest niezbyt ciekawy - albo 74 objeżdża się połowę centrum (jedna przesiadka) lub dojeżdża się do al. Włókniarzy i tam w tramwaj (2 przesiadki). A taka linia 17 przynajmniej czas jazdy nieco skróciła. Dodam, że o ile dobrze pamiętam, to wagony jeżdżące na tej linii puste nie jeździły.
Aczkolwiek chyba są pilniejsze potrzeby - Olechów, CZMP.

rafal_ost
Bywalec
Posty: 143
Rejestracja: pn 12:04, 24 wrz 2007
Lokalizacja: Złotno/Retkinia
Kontaktowanie:

Postautor: rafal_ost » ndz 22:26, 14 wrz 2008

Odbudowa linii na Złotno w starym kształcie jest (niestety) niewykonalna. Do dawnej pętli przy Lenorze dałoby jeszcze radę, ale począwszy od skrzyżowania Krakowska-Cyganka zaczynają się nawet nie schody, a ściana. Po pierwsze, na dawnym torowisku stoi całe osiedle domków jednorodzinnych. Puszczenia tramwaju jezdnią Cyganki, która notabene wciąż jest drogą gruntową, jakoś nie widzę (i nawet nie mówię o sprzeciwie mieszkańców). Po drugie, teren dawnej pętli jest rozparcelowany i rzeczywiście, jeden dom na nim stoi, a drugi się buduje. Więc sorry, no bonus.

17 do cmentarza na Mani miałaby szansę się obronić tak samo, jak obecnie 7. Na tej trasie jedyne miejsca generujące ruch to osiedle Mireckiego i właśnie cmentarz - obydwa całkiem nieźle (choć nie idealnie) obsługiwane przez 74 i 83. Z tym że linii na Koziny jeszcze nie zaorali, ale gdyby (tfu, tfu) tak, to mało kto by myślał o jej odbudowie.

@przemeqq: jechać z Mireckiego na Bałuty 74 przez centrum to opcja dla samobójców Obrazek większość wybiera 83 w stronę Teofilowa i stamtąd 2/5/8/13. 17 rzeczywiście jeździła napakowana, ale ona jeszcze odbierała ruch z całego Złotna i okolic, czyli wbrew pozorom sporego rejonu, prawie że wiejskiego, obsługiwanego jednym jedynym 259. Dziś mamy 74 jeżdżące Złotnem i 97 po Podchorążych (całe swoje dzieciństwo miałem nadzieję że coś tam będzie jeździć)... Fakt, jakość obsługi pozostawia nieco do życzenia (szczególnie brygada ES-KA-ESu i ich turystyczna Setra HD Obrazek) ale biorąc pod uwagę to, że ok. 80% ludzi w tych okolicach porusza się samochodami, to nie jest źle.

Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

Odp

Postautor: Adam Alex(ex1022) » pn 03:54, 15 wrz 2008

A ja bym chciał z racji swego zamiłowania do tramwajów taką długa linie od Konstantynowskiej poprzez Złotno, Niesięcin/fabryka Sweedwood -meblr dla Ikei/ poprzez Rabień /Oknoplast /w kierunku Aleksandrowa zachaczając o Zielony Romanów i nastepnie odbicie w lewo przy stadionie w Aleksie do ŁSSE czyli zakłady ABB i Proktor Gamble. Może nie wykonalne ale ile waznych miejsc by było w poblizu
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Adam Alex(ex1022), łącznie zmieniany 1 raz.

Piotr Ossowski
Stały bywalec
Posty: 377
Rejestracja: wt 20:59, 27 mar 2007
Lokalizacja: Pabianice, Piaski

Postautor: Piotr Ossowski » pn 16:59, 15 wrz 2008

Hm. Tak się głowię, ale zdaję sobie sprawę, że to, co zaproponuje pozostanie w sferze wyobraźni.

Mianowicie, jakiś radny przebąknął o linii na Złotno, zaś niektórzy forumowicze ocenili wartość projektu, że linia opłacalna byłaby do cmentarza Mania. Jeśli tak, to zamiast tworzyć nową linię, można by przedłużyć linię 7. Wymagałoby to wybudowania wiaduktu (może być i tunel) nad al. Włókniarzy i torami kolejowymi. Następnie tram jechałby ul. Srebrzyńską na Manię.

Jak wspomniałem, pomysł ten pozostaje na kartce, chyba że któryś z was go rozwinie.

Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

Postautor: Adam Alex(ex1022) » pn 17:06, 15 wrz 2008

Rozwijac to mozna duzo i długo, co my forumowicze robimy i snujemy . Tylko co wyjdzie z tego?? Nie wiem ale chyba warto tak rozważać.

przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Postautor: przemeqq » wt 20:36, 16 wrz 2008

@ Piotr Ossowski: pomysł taki został opisany na stronie IPT: http://www.ipt_lodz.toya.net.pl/publ/pub_4/TB_20041112.htm
Ja tam nie miałbym nic przeciwko. Aczkolwiek jakoś nie mógłbym wyobrazić sobie estakady lub tunelu w tym miejscu (nie mam bujnej wyobraźni).

@rafal_ost: można mnie nazwać samobójcą, parę razy zdarzyło mi się tak jechać. Może dlatego, że lubię jeździć komunikacją miejską Obrazek

A pewnie i tak w tej strategii będzie linia na Olechów, ewentualnie CZMP, bo ZDiT resztę uzna jako "nieopłacalne" i, że nie ma tam takich potoków pasażerskich by ludzi mogły tam wozić tramwaje, albo "skręcający tramwaj zablokowałby ruch samochodów" Obrazek

Pozdr
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez przemeqq, łącznie zmieniany 1 raz.

gothmucha
Sympatyk forum
Posty: 697
Rejestracja: czw 01:20, 07 gru 2006
Lokalizacja: Niższa/Śląska
Kontaktowanie:

Postautor: gothmucha » śr 02:05, 17 wrz 2008

Swego czasu mówiło się sporo o tym, jakoby dworzec Chojny miał odegrać jakąś rolę podczas przebudowy Fabrycznego. Niestety był to tylko żart (szkoda), ale byłoby dobrym pomysłem faktyczne zreaktywowanie tego dworca połączone z włączeniem go w sieć komunikacyjną miasta. No bo przecież z jakiego powodu mieszkaniec Chojen czy Dąbrowy ma gnać na pociąg na Kaliski czy Widzew, skoro mógłby wsiąść na Chojnach?

Poniżej zamieszczam mapkę - proszę o opinię na temat projektu (nie jestem specjalistą, w wielu miejscach mogłem się pomylić, zresztą to raczej plan poglądowy niż realny projekt). Rzecz jest o tyle istotna, że cała sprawa będzie przedstawiona naszym kochanym radnym i może coś z tego będzie... Od siebie bardzo bym prosił kogoś kompetentnego o oszacowanie przybliżonego kosztu takiej inwestycji, to by mi bardzo pomogło Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez gothmucha, łącznie zmieniany 2 razy.

Jakub Polewski
Początkujący
Posty: 17
Rejestracja: śr 01:07, 17 wrz 2008
Lokalizacja: Łódź (1940-'45: Litzmannstadt)
Kontaktowanie:

Postautor: Jakub Polewski » śr 02:35, 17 wrz 2008

Przerażające jest to - odnośnie "rozbudowy sieci tramwajowej" a raczej jej braku - że w planach opublikowanych na stronie ZDiT dotyczących projektu Nowego Centrum Łodzi nie ma właściwie śladu jakiegokolwiek skorelowania linii tramwajowych poprzez nowe torowiska i system zintegrowany z przebudowywanym terenem. A czyż nie powinno się uczynić takich planów, w ramach których połączono by dojazdy tramwajowe nowoczesnych wagonów nawet krókich niskopodłogowców z siecią parkingów wielopoziomowych, tras rowerowych oraz deptakami w systemie transportowym owego "Nowego Centrum"?

Pozwolę sobie zauważyć, że brak takiego projektu to po prostu kpina urzędników i kolejne marnowanie środków publicznych na prowizorki i rozdmuchane wielkie NIC. Oczywiscie ma w tym swój udział także prasa i telewizja łódzka, w której dziennikarze bezrefleksyjnie xerują do wiadomości publicznej propagandę ZDiTu, WPPiOZ czy generalnie UMŁ.

Awatar użytkownika
Karol
Administrator
Posty: 1906
Rejestracja: sob 15:31, 10 lis 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Karol » śr 10:47, 17 wrz 2008

gothmucha pisze:Swego czasu mówiło się sporo o tym, jakoby dworzec Chojny miał odegrać jakąś rolę podczas przebudowy Fabrycznego. Niestety był to tylko żart (szkoda), ale byłoby dobrym pomysłem faktyczne zreaktywowanie tego dworca połączone z włączeniem go w sieć komunikacyjną miasta. No bo przecież z jakiego powodu mieszkaniec Chojen czy Dąbrowy ma gnać na pociąg na Kaliski czy Widzew, skoro mógłby wsiąść na Chojnach?

Poniżej zamieszczam mapkę - proszę o opinię na temat projektu (nie jestem specjalistą, w wielu miejscach mogłem się pomylić, zresztą to raczej plan poglądowy niż realny projekt). Rzecz jest o tyle istotna, że cała sprawa będzie przedstawiona naszym kochanym radnym i może coś z tego będzie... Od siebie bardzo bym prosił kogoś kompetentnego o oszacowanie przybliżonego kosztu takiej inwestycji, to by mi bardzo pomogło :)

Obrazek

Mnie się takie rozwiązanie podoba aczkolwiek kiedyś było w planach usunięcie pętli autobusowej na Chojnach :?. Lepszym rozwiązaniem byłoby jej podciągnięcie pod sam dworzec, bo jak widzimy do tramwaju jest bliżej. Tak czy inaczej projekt mi się podoba i stanowi jakieś mądrzejsze rozwiązanie niż sytuacja obecna.
Obrazek

gothmucha
Sympatyk forum
Posty: 697
Rejestracja: czw 01:20, 07 gru 2006
Lokalizacja: Niższa/Śląska
Kontaktowanie:

Postautor: gothmucha » śr 12:11, 17 wrz 2008

Dzięki za poradę - autobusy oczywiście mogłyby pojechać przedłużoną Kilińskiego, skręcić w Śląską i mieć pętlę obok tramwajowej Obrazek

Piotr Ossowski
Stały bywalec
Posty: 377
Rejestracja: wt 20:59, 27 mar 2007
Lokalizacja: Pabianice, Piaski

Postautor: Piotr Ossowski » śr 16:00, 17 wrz 2008

@Karol, jak dla mnie przedstawiłeś ciekawy projekt dzięki któremu Dworzec Łódź Chojny mógłby odzyskać pozycję.

Przebicie ul. Kilińskiego do Rzgowskiej. Były takie plany, tylko nie pamiętam, gdzie zapodziałem kartkę z tą informacjąObrazek

gothmucha
Sympatyk forum
Posty: 697
Rejestracja: czw 01:20, 07 gru 2006
Lokalizacja: Niższa/Śląska
Kontaktowanie:

Postautor: gothmucha » śr 22:55, 17 wrz 2008

To raczej mój projekt, nie kolegi Karola Obrazek


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości