Plany rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
smugler1990
Stały bywalec
Posty: 279
Rejestracja: czw 18:34, 25 maja 2006

Postautor: smugler1990 » pt 10:23, 15 wrz 2006

Mam pomysl - niech zostanie odbudowana linia do Aleksandrowa-przeż to niedlugo bedzie dzielnica naszego miasta(lub Łódź i Aleksej bedą połączone) Proponuje częsciową odbudowe lini do Aleksandrowa.Nowa linia miałaby zaczynać sie od pętli Chochoła -dojeżdzając w poblize granicy miasta(tj. do tego momentu jedzie obok drogi do Alekseja. pozniej odpija w kierunku poludniowo-zachodnim- jadąc po swego rodzaju nasypie .Przy projekcie nalezy uwzglednic budowe wiaduktu nad przyszla obwodnicą S14 . Takim sposobem tram dojedzie do Zielonego Romanowa-tam moznaby wybudowac tymcasową pentle.Nie wiem czy daloby sie pociągnac dalej linie ulicą - ale ogolnie poprawiloby to kwestie polaczenia Zielonego Romanowa z ze srodmisciem . Proponuje poszczenie lini nr.2 oraz 8 (jednakze co drugi kurs)
Trasy

2 Dabrowskiego-Piotrkowska-Limanowskiego-Aleksandrowska-Konstantynowska(Aleksandrow)
)
8 i 8a

Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

Odp

Postautor: Adam Alex(ex1022) » pt 17:15, 15 wrz 2006

Fajny pomyśl tym bardziej ,że mieszkam w Alexie. Do granic miasta od Chochoła jest wolne miejsce po torze dawnego 44 tylko byłby problem z dalszym torem bo była jezdnia poszerzona i jest szeroki pas chodnika-ścieżki rowerowej. Ale od tego są osoby które się na tym znają. No i komus we władzach musi sie to spodobać ten pomysł.

Aleksej
Sympatyk forum
Posty: 787
Rejestracja: wt 11:43, 19 lip 2005

Postautor: Aleksej » pt 17:51, 15 wrz 2006

smugler1990 pisze:(lub Łódź i Aleksej bedą połączone)


Ehm... nie zamierzam sie z zadna Lodzia laczyc!

Aleksej

Kazik
Megagaduła
Posty: 2786
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Postautor: Kazik » pn 12:05, 18 wrz 2006

ZTCW żadne poszerzanie granic miasta w ciągu najbliższych co najmniej 10 lat nie jest przewidziane. Wyjątkiem jest GOŚ. Żeby Aleksandrów zostało włączone do Łodzi musiałoby chyba zbankrutować. W PRL takie decyzje podejmowano w Warszafce, teraz duży wpływ na to mają samorządy, a kto będzie chciał likwidować 'stołki'?

pan xy
Bywalec
Posty: 160
Rejestracja: pn 09:11, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź

Postautor: pan xy » pn 14:35, 18 wrz 2006

Według mnie to nowa linia powinna przebiegać tak:
Chojny-Rzgowska-Piotrkowska-Przybyszewskiego-Lodowa-Rokicińska-Augustów

gothmucha
Sympatyk forum
Posty: 697
Rejestracja: czw 01:20, 07 gru 2006
Lokalizacja: Niższa/Śląska
Kontaktowanie:

Postautor: gothmucha » czw 02:26, 07 gru 2006

Powracając jeszcze do obsługi tramwajowej Olechowa - kiedy sprowadzałem się na Olechów w 1997r., dostałem ze spółdzielni mapkę sytuacyjną z narysowaną siatką ulic i tramwajów obejmującą mniej więcej całość Olechowa (bez Janowa). Była to słaba kserokopia, ale dawało się z niej wyczytać, że tramwaj miał biec wzdłuż ul. Hetmańskiej i kończył bieg na krańcówce usytuowanej u wylotu ul. Kazimierza Odnowiciela. Natomiast dalej ul. Hetmańska miała się łączyć z ul. Śląską (nie wiem jak, bo tego na planie już nie uwzględniono) - jest pozostawiona rezerwa wzdłuż ul. Bolka Świdnickiego aż do "dellostrady" czyli świeżo odnowionego odcinka ul. Transmisyjnej, ale co dalej - nie wiem. I po tejże przedłużonej ulicy miał także kursować tramwaj opisany "na Dąbrowę". Mam do dziś tę kserówkę i mogę ją udostępnić jakby ktoś chciał.

Pozdrawiam i witam na forum
GM

mig
Moderator
Posty: 3315
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Postautor: mig » czw 14:47, 07 gru 2006

@ pan xy
Nie wiem jak chcesz wcisnac tramy na Lodową Obrazek

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » czw 15:23, 07 gru 2006

@Gotmucha. Jak masz skaner to zeskanuj i wklej na forum.

gothmucha
Sympatyk forum
Posty: 697
Rejestracja: czw 01:20, 07 gru 2006
Lokalizacja: Niższa/Śląska
Kontaktowanie:

Postautor: gothmucha » czw 20:03, 07 gru 2006

Probowałem zeskanować dzisiaj, ale kserówka jest tak słaba, że nie widać żadnych szczegółów poza proponowanym przebiegiem ulic.
Z ciekawostek:
- al. Książąt Polskich na pn od Przybyszewskiego jest opisana jako Tranzytowa
- ulica Zagłoby biegnie od Hetańskiej do "Tranzytowej" i jest narysowana grubszą kreską niż drogi osiedlowe (taką jak Zakładowa)
- Przybyszewskiego na całej dlugości wygląda na dwupasmową (tak jak Hetmańska, z którą łączy się... rondem)
- torowisko tramwajowe biegnie środkiem Hetmańskiej, nie zaś jej skrajem.

Przystanki tramwajowe usytuowane są:
- Hetmańska/Przybyszewskiego
- Hetmańska/Zakładowa
Za pętlą w stronę Dąbrowy jest tylko odręcznie narysowana litera "T" w kółku ze strzałką.

Pomyliłem się co do Śląskiej - Śląska jest oznaczona jako oddzielna ulica (jednopasmowa), natomiast Hetmańska po przecięciu Transmisyjnej biegnie "na Dąbrowę" bez okreslenia jak. Nieznany jest sposób przecięcia z Olechowską, gdyż na mapie Olechowska kończy się na Transmisyjnej Obrazek

Postaram się zrobić jakiś lepszy skan i go wrzucić, ale obawiam się, że skan kserówki kserówki może się nie udać.

Pozdrawiam

Kazik
Megagaduła
Posty: 2786
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Postautor: Kazik » pt 17:34, 08 gru 2006

Odrysuj wszystkie kontury miękkim ołówkiem lub czarnym cienkopisem.

Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

oDP

Postautor: Adam Alex(ex1022) » śr 16:24, 10 wrz 2008

Dzisiajw Dzienniku łódzkim jest artykuł, o planowanym osiedlu mieszkaniowym na dawnym terenie zakładów Eskimo pomiedzy ul.Piotrkowską a Wólczańską . Jest także info,ze na osiedla to poprowadzona zostanie nowa linia tramwajowa

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3380
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Postautor: prof_klos » śr 16:26, 10 wrz 2008

Ta... Marzenia - jak jedne z wielu.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...

mig
Moderator
Posty: 3315
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Postautor: mig » śr 16:29, 10 wrz 2008

Dziennik Łódzki pisze:Luksusowe apartamenty, placówki usługowo-handlowe, fontanny i dużo zieleni wzdłuż rzeki Jasień oraz nowa linia tramwajowa. Tak w przyszłości ma wyglądać kompleks pofabryczny Ludwika Geyera, pierwszego wielkiego fabrykanta w dziejach Łodzi. Wielu łodzian zna to miejsce jako zakłady bawełniane "Eskimo" między ul. Piotrkowską a Wólczańską, naprzeciw słynnej Białej Fabryki.

Inwestorem jest polsko-hiszpańska firma deweloperska Urbanica z przewagą kapitału hiszpańskiego (rodem z Katalonii), która od syndyka masy upadłościowej "Eskimo" trzy lata temu kupiła kompleks o powierzchni 12,5 hektara. Hiszpanie postanowili, że zachowają zabytkowe, najcenniejsze budynki, a pozostałe zburzą i wybudują duże osiedle mieszkaniowe.

- Zachowamy między innymi zespół budynków z apreturą, drapalnią i wieżą oraz kamienicę przy ul. Piotrkowskiej 293, w której obecnie prezentowane są dwie wystawy w ramach Festiwalu Dialogu Czterech Kultur - wyjaśnia Maciej Tomaszewski, dyrektor ds. inwestycji Urbaniki. - Na razie nie wiemy, jak te obiekty będą wykorzystane. Czekamy bowiem na decyzję o warunkach zabudowy. Gdy ją uzyskamy, pomyślimy o projekcie i wizualizacji całego osiedla.

Inwestycja zapowiada się na niezwykłą skalę.

- Budynki z apartamentami będą miały od czterech do sześciu pięter - dodaje Maciej Tomaszewski. - Mur od strony Wólczańskiej, która w tym miejscu będzie dwupasmowa, zostanie zburzony, zaś wzdłuż zakrytej dziś rzeki Jasień będzie dużo ławek i zieleni. Nie wykluczamy też fontann i odkrycia części koryta rzeki. Ponadto od strony placu Reymonta do ul. Wólczańskiej zostanie wybudowana linia tramwajowa.

Koszt inwestycji i okres jej realizacji będzie znany po wykonaniu projektu. To niejedyne przedsięwzięcie Urbaniki w Łodzi. Na terenie po zakładach "Polmerino", przy ul. Wróblewskiego 19, kosztem 850 mln zł wybuduje ona osiedle mieszkaniowe, liczące około 40 domów. Ponadto postawi 4-gwiazdkowy hotel, ciągnący się od zabytkowej kamienicy Rosenbluma przy al. Kościuszki 21, do ul. Wólczańskiej.

ikarusojelcz
Sympatyk forum
Posty: 737
Rejestracja: wt 14:42, 26 wrz 2006
Lokalizacja: Rekinia City

Postautor: ikarusojelcz » śr 17:00, 10 wrz 2008

Wg. gazety to brzmi jak ślepy tor do nikąd. Od Wólczańskiej ciekawe w którą stronę poprowadzą tramwaj.

pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Postautor: pawelczyk » śr 18:16, 10 wrz 2008

Zapewne chodzi o przedłużenie linii z al.Kościuszki, która dochodzić będzie do Wólczańskiej i potem odbijać w lewo w stronę placu.

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3380
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Postautor: prof_klos » śr 18:25, 10 wrz 2008

Ta, a jak było równolegle Kościuszki - Piotrkowska, to już "za dużo tramwaju" i trza było likwidować Obrazek
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...

Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

Odp

Postautor: Adam Alex(ex1022) » śr 18:28, 10 wrz 2008

Też tego nie moge pojąć, o co chodzi w komunikacji Łodzi ???

o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Postautor: o3r » śr 20:27, 10 wrz 2008

Nikt tego nie wie Obrazek

przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Postautor: przemeqq » czw 12:01, 11 wrz 2008

Ponad 9 godzin trwała dyskusja łódzkich radnych na temat zbiorowej komunikacji miejskiej i transportu drogowego w naszym mieście.

- 11 lat temu radni przyjęli projekt uchwały dotyczący polityki transportu, który cały czas jest realizowany – powiedział przewodniczący RM Tomasz Kacprzak. – Ale jest to dokument ogólny, bez określeń czasowych. Chcemy do 2016 r. przemodelować i usprawnić komunikację miejską, wtedy to zdobędziemy tytuł Europejskiej Stolicy Kultury i zacznie przybywać turystów. Sama promocja poprzez kulturę nie wystarczy. Musimy być przygotowani ze względu na politykę transportu. Przed nami modernizacja dworca Fabrycznego i budowa nowego centrum. Będą to największe inwestycje w Łodzi, a być może i w Europie. Będą tu przyjeżdżać mieszkańcy z całego rejonu. Nie możemy pozwolić, by miasto było zakorkowane. Powstają nowe ulice, kończy się budowa tramwaju regionalnego, ale ciągle jest potrzebna rozbudowa linii tramwajowych, trwa boom mieszkaniowy i trzeba dostosować komunikację miejską. Mamy duże zagęszczenie samochodów, tworzą się korki. W tym roku na 1 tys. mieszkańców Łodzi przypada 326 aut. Nie chcemy powtórki z lat 80., kiedy to źle zaprojektowano ważne inwestycje i poprowadzono ulicę do Retkini, ale nie ma wjazdu na dworzec kolejowy.

Dlatego radni przyjęli projekt uchwały w sprawie ustalenia kierunków działań zmierzających do powstania strategii rozwoju zbiorowej komunikacji miejskiej i transportu drogowego na lata 2009-2016. Nowa strategia ma zostać przedstawiona radnym do końca br.

Na wniosek radnych klubu Lewica rozgorzała debata na temat MPK.

- Głównym celem polityki zrównoważonego transportu jest stworzenie warunków do sprawnego i bezpiecznego poruszania się po łódzkich ulicach, a następnie modernizacja i rozwój tego systemu – powiedziała dyrektor ZDiT Alina Giedryś. – W Łodzi wcale nie jest najwyższy wskaźnik zakorkowania na ulicach. W Warszawie czy Poznaniu na 1 tys. mieszkańców przypada ok. 400 aut, a w innych miastach europejskich ta liczba przekracza nawet 500.

Z analiz przeprowadzonych przez ZDiT wynika, że najbardziej obciążona jest linia tramwajowa 11 – 52 tys. pasażerów korzysta z niej w ciągu doby. Dlatego dla trasy Łódzkiego Tramwaju Regionalnego został wybrany kierunek północ – południe. Najczęściej łodzianie przesiadają się na przystankach przy skrzyżowaniach: al. Kościuszki i al. Mickiewicza oraz ul. Zachodniej i ul. Zielonej. Co ważne, 1500 pasażerów na dobę ma bezpośrednie połączenia i jest to najlepszy wskaźnik w porównaniu z Krakowem czy Poznaniem. Z badań wynika także, że w Łodzi infrastruktura tramwajowa jest jedną z największych w skali kraju. Dla pasażerów korzystających z komunikacji miejskiej najważniejsza jest punktualność pojazdów, bezpieczna podróż oraz częstotliwość kursowania autobusów i tramwajów.

- Prace przy budowie ŁTR już się kończą, a remont przy ul. Narutowicza zakończy się jeszcze w tym miesiącu. To poprawi punktualność komunikacji miejskiej – wyjaśniała dyrektor A. Giedryś. – Planujemy również, aby windykacją za jazdę na gapę zajmowała się kancelaria prawna. To usprawni ściąganie należnych pieniędzy. W najbliższym czasie chcemy wprowadzić bilet elektroniczny i kartę miejską oraz zlecić kontrolę biletów MPK w nocnych rozkładach jazdy.

- Od 2005 r. trwa sukcesywna wymiana taboru autobusowego – powiedział prezes MPK Krzysztof Wąsowicz. – Kiedy rozpoczęły się prace przy ŁTR wzrósł poziom niewłaściwej realizacji zadań przewozowych komunikacji miejskiej. Teraz spada. W sierpniu wyniósł on zaledwie 0,91 proc. Jest to wielkość niespotykana od początku istnienia spółki. Z powodu opóźnień autobusów skróciliśmy niektóre linie np. 57 czy 95. Myślimy, aby dla sprawniejszego ruchu pojazdów, wydzielić pasy dla autobusów.

Następnie radni klubu Lewica zdominowali dyskusję. Pytali m.in. o liczbę autobusów, które wyruszają na łódzkie ulice, ile pozostaje w zajezdniach, o liczbę osób zatrudnionych w spółce MPK, o zakup PKS w Myślenicach i Nowym Targu, skalę zażaleń i skarg na komunikację miejską, wymianę koszy na przystankach, o możliwości przewożenia rowerów w autobusach.

- Naszym zdaniem ZDiT i MPK przedstawia inne dane niż my zbieramy od mieszkańców Łodzi – stwierdził radny Dariusz Joński. – Mieszkańcy uważają, że pojazdy nie są punktualne. (J.Cz.)



Dorzucę, że przewodniczący Rady Miejskiej Pan Kacprzak w "Rozmowie Dnia" w TVP wymienił osiedla, które powinny mieć tramwaj: Olechów, Janów, CZMP i Złotno.

o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Postautor: o3r » czw 14:35, 11 wrz 2008

Złotno? Przecież tam jest niepotrzebny, skoro był i zlikwidowali. To wyraźny znak, że polityka transportowa w tym mieście jest zła.

Szkoda, że nie mówili niczego o zmianach kadrowych w ZDiT Obrazek


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 2 gości