Plany rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Kuba
Administrator
Posty: 3248
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Postautor: Kuba » sob 13:18, 26 sie 2006

Tak mi teraz na myśl przyszło: a gdyby zrobić wersję 52A, która by kursowała Rzgowską prosto do pętli SZPITAL CZMP. Wiem, ze niektórzy nie lubią wersji A, B itd, ale ta linia trochę usprawniłaby ruch pasażerom. Teraz, o ile się nie mylę, stamtąd, aby dojechać do RLL muszą wsiąść albo w 62, 70, 93 i pojechać w stronę Kurczaków i tam się przesiąść na 15 lub 52, albo wsiąść w 62 i przesiąść się na Pabianickiej w 50. Takto chociaż ta jedna przesiadka będzie z głowy. Z RLL można jużwłaściwie wszędzie dojechać (np. 57 lub 11 co centrum).
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"

przemeqq

Postautor: przemeqq » sob 13:23, 26 sie 2006

Dzięki za wszystkie odpowiedzi.
I muszę przyznać, że z centrum do CZMP dojazd jest niefajny (ja na Bałuty z dwoma przesiadkami jechałem godzinę blisko). Linia "70" problemu dojazdu tam nie rozwiązuje - jedzie al. Śmigłego - Rydza.
Co do rozbudowy sieci - chyba tylko na Olechów możemy liczyć Obrazek, choć szybko to pewnie nie nastąpi, bo niestety nasze miasto woli ostatnio likwidować (ale o tym ostatnio cisza) zamiast budować.
Pozdrawiam

morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Postautor: morton » sob 14:33, 26 sie 2006

A moze 52 skierowac Rzgowska do CZMP, przy zachowaniu obecnej obsługi czestotliwosc troche spadnie ale nie bedzie juz tak potrzebna. Wtedy 57 mozna by w co drugim kursie wydluzyc przez Paderewskiego, Rzgowska na Kurczaki. Aby zachowac obecna czestotliwosc nalezaloby zwiekszyc obsluge. To taki luzny pomysl, ktory akurat wpadl mi do glowy Obrazek

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » sob 15:05, 26 sie 2006

Pętla na stawach Jana Obrazek

Dobra i tak wiemy, że praktycznie żaden z naszych wspólnych pomysłów nie zostanie zrealizowany, co najwyżej Olechów.

Kuba
Administrator
Posty: 3248
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Postautor: Kuba » sob 15:10, 26 sie 2006

Troszkę skomasuję Wasze wypowiedzi i dodam kilka swoich pomysłów związanych z CZMP:

52: DWORZEC ŁÓDŹ KALISKA - Jana Pawła II, Pabianicka, Rondo Lotników Lwowskich, Paderewskiego, Rzgowska - SZPITAL CZMP
(na marginesie dodam, że na stronie MPK cały czas jest napisane: Włókniarzy zamiast JP2)

57: MARYSIŃSKA (stadion) - Marysińska, Inflancka, Zagajnikowa, Sporna, Wojska Polskiego, Strykowska, Źródłowa, Północna, Sterlinga, pl. Dąbrowskiego, Narutowicza, POW, Składowa, Kilińskiego, Piłsudskiego, Sienkiewicza, Tymienieckiego, Piotrkowska, Pabianicka, Paderewskiego, Rzgowska - KURCZAKI (Strażnicza)

93: GADKA STARA (cmentarz) - Rudzka, Starowa Góra, Rzgowska, Broniewskiego, Kilińskiego, Dąbrowskiego, Rzgowska, pl. Niepodległości, Piotrkowska, Mickiewicza - DWORZEC ŁÓDŹ KALISKA
*** Ewentualnie jakiś inny wariant tej trasy. Chodzi mi głównie o to, że ta linia jest bardzo krótka (niecałe 20 minut) i można by było ją wykorzystać lepiej. Moja wersja, licząc na szybko miałaby ok. 40 minut, ale pewnie powiecie, że MPK musi te Vero na jakieś linie dawać Obrazek ***

Tym sposobem mamy z CZMP dostęp prawie we wszystkie kierunki: na południe i północ (do ścisłego centrum) 93, na zachód 62, na pół-zach, czyli "przedmieścia" Retkini: 52 i 93, na pół-wsch, czyli Dąbrowę i Widzew 70 i 75.

Mma kolejny, jeszcze bardziej wątpliwy pomysł: zmienić 75. Duża część trasy pokrywa się z 70 i pomyślałem, że może puścić ją tak: Piłsudskiego prosto i np. skręt w Sienkiewicza, potem Tymienieckiego, Kilińskiego, Broniewskiego i dalej normalnie.
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"

Gość

Postautor: Gość » sob 17:03, 26 sie 2006

52, 57 i 93 zostawiamy w spokoju i uruchamiamy linie (tak jak już pisałem):

SZPITAL CZMP - Rzgowska, Broniewskiego, Kilińskiego, Piłsudskiego, Mickiewicza, Kościuszki, Zachodnia, Drewnowska, Klonowa, Lutomierska, Wielkopolska, Aleksandrowska, Traktorowa, Św. Teresy - SZCZECIŃSKA (CMENTARZ).

Adrian-niezalogowany

Postautor: Adrian-niezalogowany » sob 17:04, 26 sie 2006

52, 57 i 93 zostawiamy w spokoju i uruchamiamy linie (tak jak już pisałem):

SZPITAL CZMP - Rzgowska, Broniewskiego, Kilińskiego, Piłsudskiego, Mickiewicza, Kościuszki, Zachodnia, Drewnowska, Klonowa, Lutomierska, Wielkopolska, Aleksandrowska, Traktorowa, Św. Teresy - SZCZECIŃSKA (CMENTARZ).

morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Postautor: morton » sob 18:10, 26 sie 2006

Ta, jasne.

Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

Odp

Postautor: Adam Alex(ex1022) » sob 18:31, 26 sie 2006

Ten temat jest o rozbudowie sieci tramwajowej a tu czytam od jakiegoś momentu o autobusach

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » sob 19:59, 26 sie 2006

morton pisze:Ta, jasne.

Możesz to rozwinąc?

Kuba
Administrator
Posty: 3248
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Postautor: Kuba » sob 20:45, 26 sie 2006

@Adrian: twoja linia jest dosyć długa: 62 minuty mi wyszły, czyli prawie tyle co najdłuższa linia w Łodzi, czyli 96. Ja proponuje skrócić ją do pl. Wolności na trasie:
SZPITAL CZMP - Rzgowska, Broniewskiego, Kilińskiego, Tymienieckiego, Piotrkowska, Radwańska, Kościuszki, Zachodnia, Legionów - PLAC WOLNOŚCI. Trasa ma 33 minuty i moznaby było wówczas na stałe przywrócić kursy linii 96A, bo takie długoe trasy jak 96 są, moim zdaniem, umęczeniem dla kierowców.

Osobiście pomysł mortona o drobnych przetasowaniach między liniami 52 i 57 mi się podoba, a 93 w tej sytuacji, kiedy potrzebe jest lepsze skomunikowanie Matki Polki z miastem, uważam za bezsensowną. Mozna chyba ją przecież lepiej wykorzystać ???

P.S. Rzeczywiście od kilku dni w tym temacie jest "lekki" OT.
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"

Kazik
Megagaduła
Posty: 2764
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Postautor: Kazik » sob 22:33, 26 sie 2006

Adrian pisze:
SZPITAL CZMP - Rzgowska, Broniewskiego, Kilińskiego, Piłsudskiego, Mickiewicza, Kościuszki, Zachodnia, Drewnowska, Klonowa, Lutomierska, Wielkopolska, Aleksandrowska, Traktorowa, Św. Teresy - SZCZECIŃSKA (CMENTARZ).

Całkiem, całkiem. Dodatkowo z Teofilowa Przem. będzie łatwiej dostać się do Śródmieścia. Tylko trasa Szpital - Cmentarz? :?
ZTCW przed budową gierkówki tramwaje kończyły Rzgowska/Karpia (do 1962) potem do czasu wybudowania Kurczaków dodatkowo 18 z wekslem przy cmentarzu i nic dalej ale teraz mogłyby mieć pętle w miejscu autobusowej. Ludzie mieszkający w Starowej G. często dochodzą do tej krańcówki. Pas zieleni jest. Doraźnie proponuję wydłużyć 62 ew. 93 ze zwiększeniem ilości taboru do pl.Niepodległości
75 przez Sienkiewicza :) czemu nie
57 na Kurczaki :roll: Karpacka to trochę nigdzie i ludzie się przesiadają. Jednak przed Rzgowską stoi się w korku, a kierowcy i tak są wymęczeni staniem na Kilńskiego

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » sob 22:36, 26 sie 2006

Dziwne powiązanie z tym SZPITAL - CMENTARZ ale co zrobić.

Taka linia na Teofilów Przem. ma sens właśnie ze względu na dojazd z fabryk i cmentarza do Śródmieścia.

I tak dobrze wiemy, że tramwaj do CZMP nie pojedzie i ludzie będą bronili trasy np.: 52 i 57 - w tym ja też dlatego autobus chociaż by mógł problem rozwiązać.

morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Postautor: morton » ndz 00:12, 27 sie 2006

Adrian pisze:ludzie będą bronili trasy np.: 52 i 57


Szczególnie ci, ktorzy codziennie przesiadaja sie z 15/52 na 57.

Twoja trasa ma dwa minusy. Po pierwsze prowadzi przez Kilinskiego, nie dosc ze jest tam ciasno to jeszcze linie autobusowa chcesz wcisnac. Po drugie nie ma skretu z Kosciuszki w Mickiewicza i nikt nie zrobi go specjalnie dla jednej linii autobusowej. Acha i jeszcze jedna rzecz: nie ma na to taboru, kropka.

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » ndz 12:20, 27 sie 2006

Ty myślisz o krókim odcinku na Kurczakach, ze niby trudne przesiadki, a pomyśl o okolicy CZMP. W niczym nie pomoże mi 52, żeby dojechać do Sródmieścia.

W Zgierzu na największych skrzyżowaniach to właśnie zakazu skrętu nie mają tylko autobusy, dzięki czemu trasy są atrakcyjniejsze i często krótsze. Jakby miała taka linia być to zagadam ze znajomym z ZDiT, spytam tylko czy jest taka możliwość skrętu z Kościuszki na Mickiewicza.

Moja linia kursowała by w szczycie co 15 minut, poza co 20 minut. Jak na tak długą trasę to taboru nie będzie wiele potrzebnego. Gorzej jakby taka linia miała kursować co 10 minut albo częściej. Będzie to coś na wzór 95.

Na Kilińskiego przystanki mogłby by być przy Dąbrowskiego, Poznańskiej, Senatorskiej, Fabrycznej, a w drugą stronę za skrzyżowaniem z Piłsudskiego bliżej Orlej. Linia ma być trochę przyspieszona w centrum. Ze skrzyżowania przy Przybyszewskiego, gdzie nie będzie przystanku można dostać się dostać na Kościuszki linią nr 3, Pozostałe przystanki nie będą problemem, skoro linia będzie co 15-20 minut. Chodzi o te przy Poznańskiej, Senatorskiej i Fabrycznej - będą trochę przed tramwajowymi. Korki to się zaczynają za Piłsudskiego, a na odcinku na którym miał by pojechać autobus jedynie przed skrzyżowaniem w Piłsudskiego.

Zresztą BartStep pisał, że tam podczas remontów na Kilińskiego jest wiele wyburzeń, to może świadczyć o tym, że za rok/dwa może zaczną poszerzać tą ulicę.

Kuba
Administrator
Posty: 3248
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Postautor: Kuba » ndz 13:45, 27 sie 2006

Jeśli chodzi o skręt z Kościuszki w Mickiewicza: teoretycznie da się stworzyć dla autobusu ten skręt, ale w praktyce ciężko będzie mu przejechać. Można zrobić weić tak (jak już pisałem): z Kościuszki skręt w Struga i Wólczańską i potem Mickiewicza (tak jak jedzie N1) - to raptem będzie o minutę dłuzej, a skręt będzie bezpieczny.
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"

Kuba
Administrator
Posty: 3248
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Odp

Postautor: Kuba » ndz 13:50, 27 sie 2006

Adam1022 pisze:Ten temat jest o rozbudowie sieci tramwajowej a tu czytam od jakiegoś momentu o autobusach
Dlatego dalej może toczmy wątki dotyczące autobusów w rejonie Olechowa i szpitala CZMP TUTAJ. :)
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"

Gość

Postautor: Gość » pn 22:35, 28 sie 2006

Dzisiaj miasto zakończyło proces administracyjny związany z budową IKEI. Niedawno był plan, by wybudować tam krańcówkę, ale sprawa ucichła.....

przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Postautor: przemeqq » śr 12:14, 13 wrz 2006

Ostatnio odbyła się międzynarodowa konferencja "Wizja Księży Młyn 2007 - 2013" i była tam lekka wzmianka o utworzeniu linii tramwajowej przez właśnie Księży Młyn....

Kazik
Megagaduła
Posty: 2764
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Postautor: Kazik » czw 13:39, 14 wrz 2006

Jechałem wczoraj Włókniarzy i przy Srebrzyńskiej zauważyłem zalążek sygnalizacji świetlnej...


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości