Plany rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1541
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Plany rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej

Postautor: TramMomentyStudenta » ndz 21:58, 24 lut 2019

Z nowych tras tramwajowych, to widzę, że są te trasy na CKD, CZMP i ten łącznik. Na trasie od Kopcińskiego/Narutowicza też widzę, że jest wyprowadzenie przez Pankiewicza do Wojska Polskiego. Ciekawostką są inne trasy: przez Retkińską i Krzemieniecką do Konstantynowskiej oraz od Wojska Polskiego do okolic stadionu przy Marysińskiej. Więc tak naprawdę docelowa siatka połączeń jest jeszcze szersza. Tylko gdzie na to wszystko pieniądze, choćby w kolejnych perspektywach? :|

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Plany rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej

Postautor: nowy1212 » ndz 23:15, 24 lut 2019

Coz no Trasa Konstytucyjna jest w planach od wielu, wielu lat więc na niektóre trasy lew o poczekamy.

Choc tu też mam wątpliwości czy jest sens powiększać sieć tramwajowa. Wg mnie na razie należy utrzymać w dobrym stanie to co mamy (tzn kilka inwestycji trzeba zrobić nowych), a dopiero później będzie można ciągnąć kolejne linie.
Budowa nowego odcinka to nie tylko budowa torowiska, ale także konieczność zakupu taboru no i utrzymanie.

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1541
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Plany rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej

Postautor: TramMomentyStudenta » pn 10:42, 25 lut 2019

To znaczy, jeśli chodzi o moją opinię na temat planów rozbudowy, to już się wypowiedziałem i tak tylko reasumując: CKD, CZMP, łącznik oraz Kopcińskiego-Palki-Pankiewicza tak, reszta natomiast nie jest jakoś pilnie potrzebna.

A tak wchodząc w OT na temat nowych tras (to tylko OT, więc nie proponuję drążyć tu dyskusji), to moją propozycją na pewno przydatną byłoby przedłużenie Puszkina, dochodzące do tej planowanej trasy przedłużającej al. Bartoszewskiego, stanowiące swoistą wschodnią obwodnicę Chojen/Dąbrowy. Na wysokości tej trasy mogłyby przy okazji powstawać kolejne obiekty przemysłowe (oczywiście odpowiednio oddalone od zabudowań), co znowu poszerzyłoby siatkę połączeń autobusów.
No a Trasa Konstytucyjna też nie jest wyjątkowo pilnie potrzebna. O Trasie Śląskiej nie wspominając. ;)

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Plany rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej

Postautor: STUDI » czw 12:20, 28 lut 2019

Z uporem maniaka budowa tramwaju przez pustkowie czyli po al. Palki wraca. Po Pankiewicza nie pojedzie bo przyjeżdżający w odwiedziny (spoza Łodzi) do szpitala nie będą mieć parkingu to raz a dwa tam nie ma w zasadzie po jednej stornie chodnika więc ani tor ani ścieżka rowerowa i inne typowe dodatki tam się nie zmieszczą. A na Franciszkańskiej jak zwykle korek i tramwaj nie jest i nie będzie środkiem sprawnego dojazdu z Dołów do centrum. Za cenę zepsusua sprawnego dojazdu z dalszych przedmieść budujemy kosztowną zabawkę. Gdyby na wschód od skrzyżowania na Dołach powstało spore osiedle to tak. Ale to daleka przyszłość. Niestety sama linia na Wojska Polskiego ma istotną wadę czyli omijanie gęstej zabudowy.

Tramwaj na Marysińską OK. tylko że lepszym byłoby inne wykonanie. Kończymy przerwaną inwestycję czyli przebicie ul Dolnej do Boya-Żeleńskiego aby stanowiły jedną ulice. Tym ciągiem kierujemy tramwaj. Przynajmniej do Obrońców Westerplatte powinna biec linia. Tramwaj na Franciszkańskiej wydłużony do tej trasy. Jakie zalety - dojazd torowiskiem wydzielonym aż do ŁTR. Wzmocnienie obsługi komunikacyjnej na ŁTR aż do ul. Dolnej (obecnie bardzo odczuwalnym jest to że o 3/4 linie mniej już tam kursuje). Trasa przebiega przez środek zabudowy a nie skrajem jak w propozycji. Trasa przez Franciszkańska to niestety stojący w permanentnym korku tramwaj. Zlikwidowano trójperonowy przystanek Zgierska/Dolna więc np. linię 5 można puścić z południe miasta przez Franciszkańską Dolną, Zachodnią do Limanowskiego. Inna opcja to nawet przekierowanie linii 4 przez te nowy odcinek bo powiedzmy sobie szczerze tramwaj na Nowomiejskiej tuz przy Zachodniej szczególnie przy modelu przesiadkowym i bardzo rzadkim kursowanie tramwajów jest średnio potrzebny.

Od południe miasta po wybudowaniu torów na Broniewskiego (po co więc pakowanie kasy w tory na Dąbrowskiego? - mamy wieie dużych plam w śródmiejskiej strefie bez komunikacji tramwajowej a zagęszczamy gdzieś na obrzeżach) - wiec mamy ładny odcinek potencjalnie szybkiego tramwaju - Kopcińskiego - Śmigłego-Rydza - Broniewskiego - Paderewskiego - Al. Politechniki. Brak domknięcie po północnej stronie.

Powielamy nadal te same błędy czyniąc tramwaj nieefeketywnym środkiem transportu (na dodatek o niskim komforcie - brak miejsc siedzących, brak takowych na przystankach - metal to nie miejsce siedzące na przystnakuj, za krótkie wagony, brak podwójnych przystanków, brak preselekcji, brak alternatywnych nitek tramwajowych na najważniejsze dzielnice)
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Plany rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej

Postautor: Kpc21 » czw 19:43, 28 lut 2019

A tam nie ma pustej przestrzeni poza jezdnią?

Sama jezdnia też jest bardzo szeroka i szło by ją zwęzić.

Parking dla pacjentów szpitala swoją drogą też powinien być. Póki co jest tak, że co prawda jest parking na terenie szpitala – ale jest on płatny i w ogóle czynny w dziwnych godzinach.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Plany rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej

Postautor: STUDI » pt 10:15, 01 mar 2019

Na wysokości szpitala nie ma miejsca na poszerzenie. Szerokość jezdni to tylko pozornie dużo miejsca. Od obecnego pasa drogowego podejmijcie miejsce na toru, chodnik po wschodniej stronie ulicy, separację zielenią. Spróbujcie uwzględnić trzeci pas na jezdni dla parkujących samochodów. No a jak dodamy jeszcze modną ścieźkę rowerową..
Ostatnio zmieniony sob 09:09, 02 mar 2019 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Plany rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej

Postautor: Kpc21 » pt 18:53, 01 mar 2019

Ale tam po drugiej stronie ulicy jest, jeśli dobrze widzę na zdjeciach... jakiś sad. W ogóle sad w centrum miasta to jakiś absurd – ale czy wykupienie takiego paska tego terenu na poszerzenie ulicy jest ponad możliwości miasta?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Helter
Coś mówi
Posty: 28
Rejestracja: ndz 22:58, 17 sie 2014
Lokalizacja: Łódź

Re: Plany rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej

Postautor: Helter » pt 22:48, 01 mar 2019

Ten sad należy do kościoła przy Pankiewicza, już widzę jak oddają jego pas dla tramwaju. Tramwaj na Pankiewicza nie pasuje z kilku powodów:
1. Należałoby od nowa zrobić "most" nad Łódką, poszerzyć ulicę, wyciąć drzewa, itp, itd.
2. Wiązałoby się to też z likwidacją miejsc parkingowych do szpitala, tam nie byłoby gdzie stawać.
3. Po remoncie WP przystanki przy Spornej będą po stronie zachodniej. Tramwaj jadąc z Kopcińskiego na Doły musiałby mieć przystanki na Pankiewicza w obu kierunkach. Kończyłoby się to korkami, bo tam nie ma miejsca na wydzielone torowisko.
4. Budowa tramwaju na Pankiewicza wymusiłaby korektę tej ulicy tak, by była przedłużeniem Telefonicznej. W obecnym kształcie torowisko tam blokowałoby jeszcze bardziej drogę do Ronda od strony węzła na Dołach.
Poza tym rzeczywiście Pankiewicza powinien obsługiwać autobus. I niegłupim pomysłem byłoby np skierowanie tam 85 (Sporna po remoncie-Pankiewicza-WP i dalej swoją trasą) bądź po remoncie 57 lub 70. Dużo przystanków tam nie będzie. Z tego co pamiętam przy remoncie Północnego 85 kończyło pętlą uliczną Palki-WP-Pankiewicza, chyba wtedy takich dużych potoków ze Spornej/Pankiewicza nie było.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Plany rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej

Postautor: Kpc21 » sob 08:03, 02 mar 2019

Ten sad należy do kościoła przy Pankiewicza, już widzę jak oddają jego pas dla tramwaju.

Nie oddać, tylko odkupić. To proboszcz nie ucieszy się z zastrzyku gotówki dla parafii? A na tym pasku wzdłuż drogi i tak nic nie ma.

Oddać (czy po prostu udostępnić pod torowisko, na zasadzie jakiegoś wypożyczenia) społecznie też by mogli, no ale Kościół Kościołem, a kasa musi się zgadzać, tak więc w ogóle nie ma co na to liczyć...

3. Po remoncie WP przystanki przy Spornej będą po stronie zachodniej. Tramwaj jadąc z Kopcińskiego na Doły musiałby mieć przystanki na Pankiewicza w obu kierunkach. Kończyłoby się to korkami, bo tam nie ma miejsca na wydzielone torowisko.

Jak nie ma, przecież tam na wysokości Telefonicznej jest masa miejsca... Poza tym wiązałoby się to zapewne z realizacją planowanego od dawna podpięcia Pankiewicza pod skrzyżowanie z Telefoniczną.

Istnieje możliwość realizacji tego tak, by torowisko od RS do Pankiewicza szło po zachodniej stronie Palki. Choć pewnie trudno będzie to wtedy rozwiązać na samym RS, no i wszelkie generatory ruchu na Palki są po stronie wschodniej, więc to trochę bez sensu. No dobra, po zachodniej jest ASP, i w sumie wiele ludzi by pewnie do niej dochodziło od tramwaju na skrzyżowaniu Palki/Pankiewicza/Telefoniczna.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Plany rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej

Postautor: STUDI » sob 09:07, 02 mar 2019

Po wschodniej stronie jest ogrodzona działka z budynkiem ?szkolnym?. Ogrodzenie przylega do jezdni. Naprzeciw wejścia na teren szpitala jest budynek stojący przy samej jezdni . Jezdnię kiedyś tam poszerzono kosztem chodnika. Można się rozejrzeć jak wiele miejsca jest:
https://goo.gl/maps/4cfhtQPVrcJ2
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Plany rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej

Postautor: Kpc21 » sob 10:51, 02 mar 2019

W budynku mieści (mieściła?) się apteka. Nie jest to duży budynek, można go rozebrać.

W ostateczności można też na tej zwężce zrobić torowisko w jezdni. Krytyczne miejsca to przed skrzyżowaniami, a tu i tak nie będzie problemu z przejazdem.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Plany rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej

Postautor: STUDI » sob 11:00, 02 mar 2019

Torowisko w jezdni i znokautować tramwaj jako sprawny środek transportu? I tak na tych trasach z torowiskiem w jezdni to piechotą jest szybciej od tramwaju. Brniemy niestety dalej w tę ślepą uliczkę spychając coraz skuteczniej komunikację miejską do kosztownej i dla średniozamożnych zbędnej usługi socjalnej dla ludzi nie potrafiących zapracować na siebie a żyjących na cudzy koszt. Wróćmy do naszej dysfunkcyjnej sieci tramwajowej. To są jedyne możliwość trasy na dziś gdzie i tak z ledwością tramwaj zbliża się do samochodu, to są dwie oddzielne sieci: Pabianicka od Ikei do pl. Niepodległości z odnogą przez Paderewskiego na Kurczaki. Druga sieć to z Dąbrowy i Niższej przez Śmigłego-Rydza do Piłsudskiego, potem WZ i Al Włókniarzy do Limanowskiego i dalej Aleksandrowską do Chochoła. Od tej trasy odnogi na Retkinię, Olechów, do Helenówka przez Kościuszki, Zachodnią i Zgierską oraz łącznik od Śmigłego-Rydza do Rokicińskiej przez Przybyszewskiego i Puszki a. Reszta sieci nie ma sensu bo nie oferuje nic poza autobus a jest wielokrotnie droższa od linii autobusowych. Oczywiście pomijam zakończenia wydzielonych tras pozbawione pętli bo dalej jadąc tramwaj staje wysoce kosztowną atrapą autobusu, na dodatek o niskim standardzie usługi.
Ostatnio zmieniony sob 11:12, 02 mar 2019 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Plany rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej

Postautor: Kpc21 » sob 11:08, 02 mar 2019

Mówię o krótkim odcinku na wysokości szpitala, gdzie potencjalnie może faktycznie nie być miejsca... np. jeśli nie będzie zgody na wyburzenie tego budynku po aptece.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Plany rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej

Postautor: STUDI » sob 11:14, 02 mar 2019

I taki kawałek decyduje o całości. Zawsze nawet najkrótsze wąskie gardło stanowi o braku jakiegokolwiek sensu w linię która nie poprawi oferty dojazdu mieszkańcom, którzy i tak mieszkają daleko od obecnych i planowanych linii tramwajowych. Zamiast jazdy jedną linią mamy przymuszenie do absurdalnej przesiadki dzięki planowaniem linii biegnących przez parki, cmentarze, tereny nie będące zabudową wielorodzinną. Jedyne co potrafią decydenci robić to "uszczęśliwiać" mnożeniem przesiadek i zmuszaniem do obniżenia standardu usługi bo tramwaj bez miejsc siedzących a jak już nieliczne są to takie na których nie daje rady usiąść. O wydłużaniu czasu przejazdu nie wspomnę.
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.

Helter
Coś mówi
Posty: 28
Rejestracja: ndz 22:58, 17 sie 2014
Lokalizacja: Łódź

Re: Plany rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej

Postautor: Helter » sob 11:31, 02 mar 2019

Kpc21 pisze:
3. Po remoncie WP przystanki przy Spornej będą po stronie zachodniej. Tramwaj jadąc z Kopcińskiego na Doły musiałby mieć przystanki na Pankiewicza w obu kierunkach. Kończyłoby się to korkami, bo tam nie ma miejsca na wydzielone torowisko.

Jak nie ma, przecież tam na wysokości Telefonicznej jest masa miejsca... Poza tym wiązałoby się to zapewne z realizacją planowanego od dawna podpięcia Pankiewicza pod skrzyżowanie z Telefoniczną.

Istnieje możliwość realizacji tego tak, by torowisko od RS do Pankiewicza szło po zachodniej stronie Palki. Choć pewnie trudno będzie to wtedy rozwiązać na samym RS, no i wszelkie generatory ruchu na Palki są po stronie wschodniej, więc to trochę bez sensu. No dobra, po zachodniej jest ASP, i w sumie wiele ludzi by pewnie do niej dochodziło od tramwaju na skrzyżowaniu Palki/Pankiewicza/Telefoniczna.

Nie chodzi mi tutaj o skrzyżowanie Palki-Pankiewicza-Telefoniczna a Pankiewicza-WP-Sporna. Zgodzę się, przy Palki jest miejsce, ale przystanki będą zapewne na wysokości obecnych autobusowych.

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Plany rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej

Postautor: STUDI » sob 11:37, 02 mar 2019

No ale jak to ma miejsce w Łodzi zrobi się je tam z dala od bloków bo jak można dać przejście dla pieszych. Tak to piesi muszą nauczyć się fruwać bo by przejść na drugæ stronę ulicy to trzeba cztery różne przejścia dla pieszych z odrębną sygnalizacjæ pokonać.
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Plany rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej

Postautor: Kpc21 » sob 14:12, 02 mar 2019

Ale przecież przy tym skrzyżowaniu akurat miejsca na wydzielenie torowiska nie brakuje...
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Plany rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej

Postautor: STUDI » sob 14:36, 02 mar 2019

A przystanki tak z hektar od miejsca gdzie potrzebne, tak? To po co ten tramwaj jak mieszkańcy pobliskiego osiedla nie będą mieć przystanku a obecny autobusowy wraz z autobusami w imię durnej nowej bużałkowej mody będzie zlikwidowany.
Ostatnio zmieniony sob 14:40, 02 mar 2019 przez STUDI, łącznie zmieniany 2 razy.
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Plany rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej

Postautor: Kpc21 » sob 14:38, 02 mar 2019

Przed skrzyżowaniem nie można?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Plany rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej

Postautor: STUDI » sob 14:39, 02 mar 2019

Gdzie skrzyżowanie a gdzie bloki?
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość