Linia tramwajowa nr 7

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
geograf
Sympatyk forum
Posty: 537
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

Postautor: geograf » wt 15:10, 30 lip 2013

Kpc21 pisze:Wiadomo, że nie zawsze da się nazwać przystanek od jakiegoś obiektu, bo nie zawsze jakiś w pobliżu jest. Ale nie zmienia to faktu, że nazwy przystanków w Krakowie są jednoczłonowe, a jeśli to tylko możliwe, pochodzą od obiektów.

Nie tylko w Krakowie...

Kpc21 pisze:Tymczasem w Łodzi mamy takie absurdy jak

Oj, żeby tylko ten absurd.
A dwie różne nazwy na tej samej ulicy ale w przeciwnych kierunkach? Doprawdy, jest to hiperpoprawność i dezorientacja dla kogoś, kto nie zna okolicy (np. ktoś wysiada przy Piasecznej, ale już wsiada na Leczniczej etc.).
Dwuczłonowe nazwy przystanków w Łodzi to koszmar.

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1471
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Postautor: kuba_bed » śr 07:05, 31 lip 2013

Kpc21 pisze:Tymczasem w Łodzi mamy takie absurdy jak przystanek Hipermarket na Brzezińskiej (bez wzmianki co to za hipermarket) i znajdująca się przy tym samym hipermarkecie, nawet lepiej z niego dostępna (szczególnie w kierunku centrum) pętla o nazwie Stokowska. Ale Ikea na miejsce w nazwie krańcówki już zasłużyła, i to mimo tego, że jest to tylko jeden ze sklepów w wielkiej galerii.


Wydała kasę na budowę pętli to ma nazwę swojego sklepu w nazwie przystanku.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » śr 09:32, 31 lip 2013

A pętlę Stokowska kto wybudował? MPK czy M1?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » sob 11:56, 26 kwie 2014

O tym jak było, gdy były łuki dla tramwaju na skrzyżowaniu Włókniarzy - Srebrzyńska można przeczytać tu:
http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/lodz-na-wlokniarzy-wjazdu-nie-ma-2125.html

Źle zrobiono, że usunięto te łuki bo to uatrakcyjniłoby na pewno linię 7, gdyby jechała ze Śląskiej przez ŁTR (tak jak obecnie objazdem) i zamiast kończyć trasę na Kozinach jechałaby dalej na Teofilów mogłaby przejąć wiele pasażerów linii 2, która obecnie jest bardzo często zatłoczona.

BULL
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: pn 17:09, 13 paź 2014

Postautor: BULL » sob 08:11, 01 sie 2015

Na dobrą sprawę 7 mogliby aktywować, jak 14 puścili w
drodze konieczności ŁTRem.

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Postautor: STUDI » pn 16:22, 03 sie 2015

BULL pisze:Na dobrą sprawę 7 mogliby aktywować, jak 14 puścili w
drodze konieczności ŁTRem.


Po co? Na kilka dni zamotać ludziom w głowach?
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.

BULL
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: pn 17:09, 13 paź 2014

Postautor: BULL » pt 20:53, 07 sie 2015

Dałoby radę torowisko wzdłuż Makro przesunąć na środek ulicy? Wtedy skręt w Włókniarzy nie byłby aż tak kuriozalny jak do 1991. Skręt na Retkinię i Teofilów na upartego by się zmieścił. Likwidacja pętli Koziny byłaby
konieczna. Auta mogłyby także podobnie skręcać. Na 1 listopada tramwaje miałyby pętle uliczną Cmentarna-Srebrzyńska-Włókniarzy-Legionów.

hax
Bywalec
Posty: 196
Rejestracja: sob 15:55, 06 sie 2011
Lokalizacja: Łódź-Stare Polesie

Postautor: hax » pt 21:50, 07 sie 2015

Nie ma nic kuriozalnego w dawnej relacji skrętnej Srebrzyńska <-> Włókniarzy.

Można by było ewentualnie przy skrzyżowaniu odsunąć na południe tory na Srebrzyńskiej, przebudować przystanki na Włókniarzy i mielibyśmy wygodne relacje skrętne na Teofilów i w stronę Dworca Kaliskiego.
Podpis.

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Postautor: STUDI » pn 11:32, 10 sie 2015

BULL pisze:Likwidacja pętli Koziny byłaby konieczna.

Nie trzeba likwidować pętli. Za się dwutor pociągnać do torów na Al. Włókniarzy.

BULL pisze: Na 1 listopada tramwaje miałyby pętle uliczną Cmentarna-Srebrzyńska-Włókniarzy-Legionów.

Zapominasz że od drugiej strony czyli z Teoiflowa też by co niektórzy chcieli dojechać na Stary Cmentarz. Linia cmentarna - Szczecinska, Aleksandrowska, Al. Włókniarzy, Srebrzyńska, Pl. Wolności, Kilińskiego, Przybyszewskiego, Zarzew.
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.

BB93
Sympatyk forum
Posty: 694
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: Linia tramwajowa nr 7

Postautor: BB93 » pn 17:28, 04 mar 2019

Wybaczcie za odkop, ale to chyba najbardziej zbliżony temat do mojego pytania.

Chodzi mi o trasę linii 7A, która ponoć istniała siedem lat temu (tak mówi tytuł tego zdjęcia: http://gtlodz.eu/img-po_7_latach_powrot ... 39562.html). Nie mam konta na gtlodz, więc nie widzę komentarzy a chodzi mi o trasę istniejącej ok. 2012 roku linii 7A. Są to czasy, w których już jak najbardziej interesowałem się komunikacją, ale nie pamiętam tej linii.

Jaką kursowała trasą i jaki był cel powstania tej linii?

Kuba
Administrator
Posty: 3378
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Linia tramwajowa nr 7

Postautor: Kuba » pn 18:00, 04 mar 2019

Sam już dokładnie nie pamiętam, ale wystarczyło chwilę poszukać w "Archiwum komunikatów" na stronie MPK i wypluło coś takiego:
http://mpk.lodz.pl/rozklady/wholemessag ... cleId=5321
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"

BB93
Sympatyk forum
Posty: 694
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: Linia tramwajowa nr 7

Postautor: BB93 » pn 18:06, 04 mar 2019

Dzięki za odpowiedź. Czyli skracanie jakiejś linii (oznaczonej wariantem A) w niektórych kursach tylko do Legionów/Włókniarzy zamiast na Zdrowie już kiedyś było ;)

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Re: Linia tramwajowa nr 7

Postautor: eDragon55 » pn 18:09, 04 mar 2019

Podczas remontu torowiska na Kopcińskiego uruchomiono skrócony wariant linii 7. Zmiany dotyczyły tras linii 7, 9 i 13.
Linia 7 kursowała z pętli Śląska (teraz Dąbrowa Niższa) przez Niższą, Śmigłego-Rydza, Piłsudskiego, Kościuszki, Zieloną, Legionów, Konstantynowską na pętle Zdrowie. Linia 7A była skrócona do pętli Legionów/Włókniarzy i kursowała tylko w dni robocze w międzyszczycie. W godzinach szczytu kursowała tylko linia 7 co 10 minut, w międzyszczycie linia 7 co 20 minut i 7A również co 20 minut.

Linia 9 kursowała z Augustów przez Rokicińską, Piłsudskiego, Kilińskiego, Pomorską, Legionów, Cmentarną, Srebrzyńską na Koziny (co 20 minut), a linia 13 była skrócona do Radiostacji.

sayan696
Początkujący
Posty: 15
Rejestracja: ndz 06:19, 02 lis 2014
Lokalizacja: Łódź

Re: Linia tramwajowa nr 7

Postautor: sayan696 » wt 06:00, 23 kwie 2019

7 ma potencjał, zamiast budować kretyński tunel pod Inflancką, to za te pieniądze wybudować należy tunel pieszo rowerowo tramwajowy pod Al Włókniarzy i pod torami i odbudować linię na Złotno, które się rozrasta, oczywiście z jednoczesnym remontem torowiska do Zachodniej. Złotno miałoby świetne połączenie z centrum, tylko krótki odcinek bez wydzielonego torowiska.

BB93
Sympatyk forum
Posty: 694
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: Linia tramwajowa nr 7

Postautor: BB93 » wt 11:58, 23 kwie 2019

Przecież tunel na Inflanckiej jest już przyklepany. 7 powinna pojechać na Teofilów po dobudowie łuków Srebrzyńska/Włókniarzy aby wzmocnić 2 i 8 w relacji PC - Teofilów.


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości