Obszarowy System Sterowania Ruchem

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
mig
Moderator
Posty: 3320
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Obszarowy System Sterowania Ruchem

Postautor: mig » pt 16:00, 14 paź 2016

Zapraszam do wrzucania newsów o OSSR (bez systemu informacji pasażerskiej, o którym jest już temat), jak również do dyskusji.
http://tvtoya.pl/catchuptv/show/prosto_z_miasta,9574

Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2202
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Re: Obszarowy System Sterowania Ruchem

Postautor: Mat » pt 18:30, 14 paź 2016

Taka ciekawostka wczoraj.
Skrzyżowanie Zielona/Kościuszki/Zachodnia, godziny szczytu. Wszystko było ok, aż nagle wszędzie zapaliły się czerwone światła, dla wszystkich kierunków i taka sytuacja miała miejsce kilkadziesiąt sekund, potem wskoczyło żółte awaryjne, ale tylko na chwilę, by znowu wszędzie zapaliło się czerwone, także dla pieszych. Wszyscy trochę zgłupieli, nie wiadomo czy jechać, czy czekać :). Po nie całych 5 minutach wróciło wszystko do normy.
Nie wiem czy to konkretnie OSSR, ale chyba jest na tym skrzyżowaniu, więc pomyślałem, że napiszę, bo nie spotkałem się jeszcze z taką sytuacją, tym bardziej na tak poważnym skrzyżowaniu.
Mateusz

EA-1 8-)
Foto
Obrazek

mateeusz
Stały bywalec
Posty: 461
Rejestracja: ndz 20:54, 07 gru 2014

Re: Obszarowy System Sterowania Ruchem

Postautor: mateeusz » pt 19:45, 14 paź 2016

Ja skrót OSSR rozwijam trochę inaczej - Obszarowy System Spowalniania Ruchu. ;)
Z kolei we wtorek około godziny 16 nie działała sygnalizacja przy dworcu Kaliskim - zgasły wszystkie sygnalizatory. Ruszyły chyba dopiero około 18, a korek w kierunku Retkinii ciągnął się wtedy co najmniej do wysokości ulicy Gdańskiej.

Kpc21
Weteran
Posty: 6062
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Obszarowy System Sterowania Ruchem

Postautor: Kpc21 » sob 00:49, 15 paź 2016

A to nie jest normalna procedura przy przełączeniach między różnymi programami sygnalizacji świetlnej, oraz gdy się włącza i wyłącza, że na moment włącza się 4x czerwone?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

mig
Moderator
Posty: 3320
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Obszarowy System Sterowania Ruchem

Postautor: mig » sob 14:21, 15 paź 2016

Dokładnie tak, jeśli skrzyżowanie z powodu jakiejś awarii przełączy się w tryb wyświetlania żółtego pulsującego lub powraca z tego stanu do trybu normalnego zawsze z powodów bezpieczeństwa jest przez jakiś czas dla wszystkich relacji czerwone.
Przy Kaliskim była awaria we wtorek, cały tunel stał w korku :D

domino
Gaduła
Posty: 1045
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Re: Obszarowy System Sterowania Ruchem

Postautor: domino » sob 19:45, 15 paź 2016

Do końca października planowany jest montaż i uruchomienie sygnalizatora dla linii 1 do skrętu w lewo z Zielonej w Kościuszki.

Kpc21
Weteran
Posty: 6062
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Obszarowy System Sterowania Ruchem

Postautor: Kpc21 » sob 20:15, 15 paź 2016

Po co teraz, kiedy ona lada dzień wraca na Kilińskiego?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2202
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Re: Obszarowy System Sterowania Ruchem

Postautor: Mat » sob 20:44, 15 paź 2016

Przyda się na objazdy :).
Mateusz

EA-1 8-)
Foto
Obrazek

mateeusz
Stały bywalec
Posty: 461
Rejestracja: ndz 20:54, 07 gru 2014

Re: Obszarowy System Sterowania Ruchem

Postautor: mateeusz » pn 17:34, 24 paź 2016

Przedstawiciele firmy Sprint twierdzą, że OSSR w Łodzi działa... prawidłowo: http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 53345.html

mig
Moderator
Posty: 3320
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Obszarowy System Sterowania Ruchem

Postautor: mig » pn 19:42, 24 paź 2016

Bo działa prawidłowo. Nie wiem skąd te mity, że "OSSR nie działa", bo "nie mam na każdym skrzyżowaniu natychmiastowego zielonego" czy jak? To utopia serwowana przez osoby niemające zielonego pojęcia o temacie.

szymon5444
Gaduła
Posty: 1227
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Re: Obszarowy System Sterowania Ruchem

Postautor: szymon5444 » wt 01:15, 25 paź 2016

Szczególnie dla tramwajów na Dworcu Kaliskim?
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.

mig
Moderator
Posty: 3320
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Obszarowy System Sterowania Ruchem

Postautor: mig » wt 08:36, 25 paź 2016

Z ciekawością przeczytam Twoje propozycje zmian na tym węźle. Fakt, w pierwszych miesiącach nie działało to dobrze, było sporo poprawek i optymalizacji, ale uważam, że jest dużo lepiej i nic więcej się z tego skrzyżowania działaniami nieinwestycyjnymi nie "wyciśnie".

px33
Fan forum
Posty: 4940
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Obszarowy System Sterowania Ruchem

Postautor: px33 » wt 09:59, 25 paź 2016

A cały czas ta dodatkowa krótka faza puszcza tylko '10' w stronę Retkini, a do centrum już nie? Bo to by można spróbować zmienić i puszczać '10' w obie strony. Jeśli faza dla '12' i autobusów w stronę miasta nie jest połączona z czymś na Włókniarzy to można by już wtedy puszczać '10' do centrum i potem płynnie przejść do pełnej fazy na wprost.

Czujnik przed tymi idiotycznymi światłami wpuszczającymi na peron w stronę centrum jest ustawiony za blisko świateł i wymusza zatrzymanie. Jeśli nie da się tych świateł wyłączyć (bo zdjąć nie można z powodu gwarancji UE) to można by chociaż zapewnić płynny przejazd z prędkością wlotową ~20 km/h

szymon5444
Gaduła
Posty: 1227
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Re: Obszarowy System Sterowania Ruchem

Postautor: szymon5444 » wt 11:52, 25 paź 2016

mig - od tego jest firma, która ustawiała światła lub urzędnicy, którzy teraz tym zarządzają. Wiem jako motorniczy, że jest tam źle. Z jakiej racji jadąc do centrum 8 lub 14 mamy zatrzymywać się na zielonym świetle i przepuszczać 12 i 12A skręcające z Kopernika, bo inaczej węzeł się zakorkuje. Potem jest dyskusja z pasażerami, którzy właśnie chcieli się przesiąść na 12 i 12A. Masz jakąś propozycję? Bo jeśli w taki sposób mamy upłynniać ruch, to wyłączmy sygnalizację na większości skrzyżowań, a my prowadzący na drodze życzliwości będziemy sobie ułatwiać jazdę, tylko pytanie czy o to chodzi? Jeśli sygnalizacja nie zostanie dalej poprawiona, to jest jedno rozwiązanie tej sytuacji. Zabrać tę nikomu niepotrzebną 12A i oznaczyć jak pisaliśmy wcześniej - numerem 17 na trasie Radiostacja - Wyszyńskiego przez W-Z, Kilińskiego, Nowowęglową, Tramwajową. Połowa kursów mniej w relacji Mickiewicza, Włókniarzy, Kopernika poprawi sytuację, a tak naprawdę to 12 i 12A jadące na Retkinie powinny mieć osobny tor na Włókniarzy do skrętu w prawo. A ze światłami, to da się poprawić i wystarczy przyjechać zobaczyć jak to wygląda na co dzień. Wjeżdża na przystanek Włókniarzy/Mickiewicza 12 lub 12A w kierunku centrum. Ja za chwilę jadąc na Teofilów dostaje światło i nie mogę wjechać, bo tramwaj stoi na przystanku, a ja zablokuję skrzyżowanie. Co się dzieje dalej? Za kilka sekund gaśnie moje światło i zapala się światło dla 12 i 12A w Kopernika. Efekt jest taki, że przystanek się odblokował, a ja sobie stoję na czerwonym. To jest normalna sytuacja? A przecież wystarczy, żeby jeszcze kilka sekund paliło się światło dla mnie. Światło dla 8 i 14 na północ powinno się zapalić lub palić wówczas, gdy ja - jako motorniczy widzę, ze 12 czy 12A wyjeżdża z przystanku, a więc odblokowuje możliwość wjazdu. Nie mogę zakładać, że tramwaj poprzedzający odjedzie. A jeśli z jakiś przyczyn nie ruszył, a ja wjechałem, to mamy zablokowane skrzyżowanie. Zgodnie z przepisami czekam. Tramwaj odjeżdża, a mnie zapala się czerwone światło i tak przez cały dzień.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.

Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2202
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Re: Obszarowy System Sterowania Ruchem

Postautor: Mat » wt 11:56, 25 paź 2016

Rozumiem, że mówisz tu o przepisach, nie powinieneś wjeżdżać 14 na przystanek, gdy stoi 12. Jednak znaczna część motorniczych tak robi, nauczyli się tego cyklu :). Faktycznie tam jest potrzebne może 10-15 sekund.
Mateusz

EA-1 8-)
Foto
Obrazek

kafar
Sympatyk forum
Posty: 554
Rejestracja: śr 12:47, 21 maja 2008
Lokalizacja: Zgierz

Re: Obszarowy System Sterowania Ruchem

Postautor: kafar » wt 18:29, 25 paź 2016

OSSR działa, mig? Na skrzyżowaniu Zachodnia/Ogrodowa, gdzie tramwaj na ŁTR stoi 1,5 minuty na czerwonym też?

mig
Moderator
Posty: 3320
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Obszarowy System Sterowania Ruchem

Postautor: mig » wt 18:46, 25 paź 2016

@szymon: Miej pretensje nie do sygnalizacji a do projektantów i opiniujących. Nikt niestety nie przewidział skutków utworzenia przystanków w tak newralgicznym miejscu bez budowy oddzielnych torów do prawoskrętu. Na mapie wszystko fajnie wygląda, wygodne przesiadki itp. itd. tylko kosztem pogorszenia płynności jazdy. Podejrzewam, że zmiana jaką opisujesz powodowałaby w którejś relacji pogorszenie, choć tego oczywiście nie przesądzam bo aż takim specjalistą w tych tematach nie jestem. Temat do analizy, zobaczę co da się zrobić.
@px: Puszcza tramwaje jadące z Centrum w obu kierunkach + kołówkę na wprost z Retkinii.
Właśnie na tym polega trudność budowy faz i układania ich kolejności na tym węźle - trzeba tak wszystko poukładać by ściśle powiązać ze sobą tak naprawdę 3 skrzyżowania (Karolewska, Kopernika, Mickiewicza) uwzględniając po drodze dodatkowe przystanki Włókniarzy/Mickiewicza aby jak najkrócej coś tam stało, zwłaszcza na nieszczęsnych pojedynczych tramwajowych. Niestety na etapie projektowym popełniono w tym rejonie kilka istotnych błędów i teraz trzeba sytuację ratować światłami, przynajmniej na tyle na ile się da bo sygnalizacja nie jest cudownym lekarstwem na niedostatki infrastruktury czy organizacji ruchu.
Co do świateł przy wjeździe na peron, zgadzam się ale na chwilę obecną chyba nie da się nic z tym zrobić :/ Trzeba by albo usunąć sygnalizację z przejścia (co nie wydaje się zbyt rozsądne przy tylu pasach ruchu i natężeniu) albo przesuwać pętlę indukcyjną.
@kafar: tak, działa. Mylisz sprawność systemu i jego poszczególnych funkcji/możliwości z kwestią ustawień i wykorzystania funkcjonalności, bo zapewne pijesz do braku priorytetu dla tramwajów na tym skrzyżowaniu. Per analogia, mogę mieć w telefonie różne funkcje, ale z nich nie korzystać, ale to nie znaczy, że one nie działają.

kafar
Sympatyk forum
Posty: 554
Rejestracja: śr 12:47, 21 maja 2008
Lokalizacja: Zgierz

Re: Obszarowy System Sterowania Ruchem

Postautor: kafar » śr 21:12, 02 lis 2016

Faktycznie, tu się muszę zgodzić. Tyle że osoby zarządzające tym czymś nie wiedzą, albo nie chcą, albo nie chce im się go skonfigurować tak, aby był przyjazdy dla wszystkich uczestników ruchu.

px33
Fan forum
Posty: 4940
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Obszarowy System Sterowania Ruchem

Postautor: px33 » śr 23:15, 02 lis 2016

Tylko na tych trudnych skrzyżowaniach nie da się wprowadzić sensownego priorytetu dla KM, bo to by rozchrzaniło cały ruch. Dobrym przykładem jest niedawna awaria świateł na Kaliskim - wtedy policja i NR wprowadziły "ręczny priorytet" dla tramwajów i korek samochodowy był naprawdę duży we wszystkich kierunkach. A na to nie można pozwolić, bo od płynności ruchu kołowego mocno zależy tam punktualna jazda autobusów we wszystkich możliwych kierunkach.

Inna sprawa, że "wstrzykiwanie" krótkiej fazy dla tramwajów na żądanie, czy zmiana kolejności faz pod tramwaj mogłyby zostać wprowadzone na tych łatwiejszych skrzyżowaniach, tak żeby zminimalizować liczbę zatrzymań. Podobnie, można by trochę poszerzyć strefy wykrywania na światłach tylko dla KM (Wyszyńskiego-Waltera, wjazd na Kaliski) - też żeby nie było konieczne zatrzymanie. No i mój stały postulat (może dałoby się to tanio dodać z zamówienia uzupełniającego) - licznik czasu do zmiany najbliższych świateł na sterowniku motorniczego i brzęczyk na 10-15 sekund przed zmianą świateł.

kafar
Sympatyk forum
Posty: 554
Rejestracja: śr 12:47, 21 maja 2008
Lokalizacja: Zgierz

Re: Obszarowy System Sterowania Ruchem

Postautor: kafar » czw 16:13, 03 lis 2016

Co do Kaliskiego, to z tego co czytam na fb wśród motorniczych, wystarczy tylko manipulacja paroma sekundami, aby tramwaje mogły swobodnie zjechać ze skrzyżowania, wjechać na przystanek, nie blokować ruchu. Nie trzeba nie wiadomo jak kombinować. Nie wiem czy jest ktoś kto monitoruje skrzyżowania, ale chyba przydałoby się, aby wysłać ekipy pracowników, którzy w danych godzinach obserwowali i notowali jaki ruch jest na skrzyżowaniach - czy pojazdy dają radę przejechać na swojej fazie, czy blokują ruch. Nawet studenci mogliby coś takiego robić - widziałem taką sytuację na dwóch skrzyżowaniach w Kielcach, gdzie młodzi ludzie prowadzili badania ruchu na skrzyżowaniach i notowali wszystko - zapewne do swojego użytku, ale chyba mogliby, a może i powinni, podzielić się swoimi wnioskami z komórką zarządzającą sterowaniem ruchem.


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 4 gości