Nowe linie

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
BB93
Sympatyk forum
Posty: 614
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: Nowe linie

Postautor: BB93 » śr 23:32, 04 sty 2017

Dopóki nie poznamy propozycji ZDiT-u nie ma co kombinować z nowymi trasami. 96 na odcinku Plac Dąbrowskiego - Janów mogłoby zostać zastąpione czymś w stylu 29 przed reformą z tym, że wydłużonym do krańcówki przy Dellu.

szymon5444
Gaduła
Posty: 1227
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Re: Nowe linie

Postautor: szymon5444 » czw 00:19, 05 sty 2017

Zmienianie trasy, bo ma opóźnienia to według mnie dziwny sposób rozumowania, który jest przyjęty przez wiele osób od lat. Może zacznijmy likwidować przyczyny opóźnień, a nie trasy. Linia 96 - jeśli jakąś linią jeździ dużo pasażerów, to znaczy, że zasadnym jest sens jej kursowania. Ktoś zaproponował coś na wzór dawnego 29, ale do Olechowa. Dzisiejsza 3 pokazuje, że nikt tym wokoło nie chce jeździć, a co dopiero taką trasą. Niektórzy zapominają, że Janów - Olechów, to nie tylko Hetmańska, ale również osiedla położone w rejonie Zakładowa - Olechowska, które nie mają tramwaju. Dlaczego ich pozbawiać sensownych połączeń? Cała ta idea zmian polegających na tworzeniu linii dowozowych. Ten plan z założenia nie ma sensu, bo już podstawy są złe. Dlaczego opieramy się na dziwnych dogmatach, że nagle ludzie chcą się przesiadać i tramwaj ma być za wszelką cenę podstawą? Nie wszędzie są tory i nie wszędzie tramwaj wjeżdża w osiedla, więc takie założenia są błędne. Zrównoważony transport nie polega na bezwzględnym prymacie jednego ze środków nad pozostałymi, a na pewnej równowadze. Rozumiem, że nie potrzeba pokrywania się linii autobusowych z tramwajowymi, ale nie możemy za wszelką cenę ich eliminować tylko z racji tego, że jadą kilka przystanków razem. W mojej ocenie powinniśmy zrobić prócz tramwajów, które mają być podstawą, także kilka linii autobusowych magistralnych, które zapewnią komunikację również między dzielnicami. Jeśli będzie tak, że robotnik po 8h pracy w fabryce, jest zmuszany do odbywania dwóch przesiadek jadąc do domu, bo wsiada w linię, która jedzie pod zakład, a potem dowozi do tramwaju, a następnie do kolejnego autobusu, który jedzie w jakieś osiedle, to jest to mówiąc wprost: brak szacunku do pasażera przy tworzeniu takiej siatki połączeń. Dziecko jadące do szkoły też będzie musiało się przesiadać, bo ktoś wpadnie na pomysł, że musi za wszelką cenę pojechać tramwajem, choć wcześniej między osiedlami jechał autobus. Można zadać pytanie: dla kogo jest ta komunikacja w takim razie i kto tym będzie chciał jeździć? Plan "krakowski" zakładał taki schemat, a mam wrażenie, że nasz "łódzki" nie będzie wcale dużo lepszy patrząc dziś na to, co się dzieje w mieście. Smutne to wszystko, ale zmuszanie ludzi do przesiadek, bo ładnie wygląda wszystko na papierze - jest nieporozumieniem. Ruszanie linii, które są zatłoczone i mają frekwencję, to błąd, bo nie zabiera się połączeń, którymi ludzie chcą jeździć. To dla pasażerów jest komunikacja, a nie dla dobrze wyglądającej mapy połączeń.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.

Taker
Bywalec
Posty: 149
Rejestracja: czw 07:40, 13 paź 2016

Re: Nowe linie

Postautor: Taker » czw 05:11, 05 sty 2017

Oddał Pan sedno i moich poglądów w temacie KM. Łódź zmusza do przesiadek. Po to zrobili np 15tki czy 14 na Żabieniec.

Jordi
Gaduła
Posty: 1161
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Nowe linie

Postautor: Jordi » czw 10:16, 05 sty 2017

Akurat 96 też uważam, że powinno pozostać.

Owszem parę przystanków bezproblemowo mogą się dublować (96 to raptem 6 przystanków z 3, 50 z 11 to 7 przystanków). Dubel to dla mnie linia, która ma podobne krańce, a i dowozi w te same miejsca. Taką sytuacją byłaby dziś 10 i powrót 98 na całą starą trasę - to już zbyt dużo by było. 98 po innej trasie w centrum (np połączenie z 55) spoko, ale po starej trasie wykluczone jak dla mnie.

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2075
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Re: Nowe linie

Postautor: eDragon55 » czw 12:25, 05 sty 2017

Linia 96 mogłaby zostać dokąd nie zbudują torowiska na Przybyszewskiego łączącego rondo Sybiraków z Hetmańską bo wtedy prawie cały południowy odcinek tej linii można byłoby zastąpić tramwajem. Przez Przybyszewskiego mogłyby jeździć dwie linie tramwajowe (jedna za 96) i linia autobusowa 55 bo w końcu PAT po coś zbudowano. Tylko, że jest to odległy termin bo na pewno nie wcześniej niż w 2022 roku.
Szybciej będzie można zastąpić tramwajem linię 70 jak powstanie torowisko na Broniewskiego, a samą linię 70 skrócić np. do Dworca Łódź Chojny.

szymon5444
Gaduła
Posty: 1227
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Re: Nowe linie

Postautor: szymon5444 » czw 13:20, 05 sty 2017

Kolejny zły pomysł, tramwaj nie wjeżdża w osiedla jak autobusy po Tatrzańskiej, więc dlaczego tamtym ludziom zabierać sprawdzające się połączenia?
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2075
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Re: Nowe linie

Postautor: eDragon55 » czw 13:33, 05 sty 2017

Z czegoś trzeba zrezygnować po za tym nie chodziło mi o likwidację autobusu na Tatrzańskiej bo zostaje jeszcze 75 i 77 chociaż linia 75 też jest nie pewna bo może pojechać inną trasą a jak 77 zostanie sama na Tatrzańskiej to musi być wzmocniona. Według mnie kursowanie linii 70, 96 po wybudowaniu torowiska na Broniewskiego i Przybyszewskiego mija się z celem bo prawie całą trasę tych autobusów można będzie zastąpić tramwajem. Tam gdzie tramwaj nie dotrze czyli na Tatrzańskiej oraz Zakładowej i Książąt Polskich to braki 70 i 96 można załatać w pierwszym przypadku linią 75 lub 77, a w drugim 55 oczywiście z większą częstotliwością.

szymon5444
Gaduła
Posty: 1227
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Re: Nowe linie

Postautor: szymon5444 » czw 16:03, 05 sty 2017

Tramwaj na Broniewskiego popsuje do końca komunikacje na południu miasta, bo nie będzie co tamtędy puścić. Zastanawialiście się nad tym? Jeśli na Niższą pojedzie 15, to co na Rzgowską albo na przykład 16? Prawda taka, że linia, która pojedzie tamtędy zostanie zabrana z innego rejonu miasta.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.

pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Re: Nowe linie

Postautor: pawlak » czw 17:36, 05 sty 2017

Spokojnie. Nie ma się co martwić ani o Tatrzańską ani o 96 ;)

Kuba
Administrator
Posty: 3265
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Nowe linie

Postautor: Kuba » czw 17:41, 05 sty 2017

@szymon5444: Widzę, że nie bierzesz pod uwagę nawet takiej teoretycznej możliwości powstania zupełnie nowej linii.

Ja bym widział tam właśnie nową linię np. w relacji Wyszyńskiego (lub Bratysławska) - Bandurskiego, Włókniarzy, Kopernika, Żeromskiego, Politechniki, Paderewskiego, Broniewskiego, Śląska - Niższa.
W zamian likwidacja 15A, z tym że jakaś inna linia powinna wzmocnić 15 na Pomorskiej.
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"

px33
Fan forum
Posty: 4875
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Nowe linie

Postautor: px33 » czw 17:54, 05 sty 2017

Wydaje mi się, że po zakończeniu TdŁ będzie dobry czas na reformę tramwajów. Byłoby fajnie gdyby do tego czasu udało się też zbudować brakujący odcinek na Kopcinskiego żeby móc dalej działać z 85

mig
Moderator
Posty: 3269
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Nowe linie

Postautor: mig » czw 18:15, 05 sty 2017

Jordi pisze:Poza tym MPK chce jak najbardziej unikać tworzenia tak długich linii autobusowych przez miasto.

Jakie MPK?

Możecie sobie darować dyskusję o 96, bo pozostanie w obecnym kształcie, ba, częstotliwość ma nawet wzrosnąć. Gdyby nawet chciano ją zastąpić tramwajem to nie ma na to taboru.

Zgodzę się z tym, że zetek może być więcej niż dziś, jest duża szansa na to, że pod koniec roku ruszą remonty Śmigłego-Rydza oraz Dąbrowskiego, a w wakacje Gdańskiej. Wojska Polskiego - jest światełko w tunelu, może w tym roku ruszy przebudowa, na razie trwają prace koncepcyjno-projektowe. Mogę zdradzić, że zapowiada się to dobrze - m.in. wydzielenie torowiska między Marynarską a Franciszkańską + przedłużenie do ŁKA Marysin.

Co do przekształceń siatki połączeń - zgadzam się z Szymonem. Żadna reforma nie będzie dobra bez zwiększenia środków na kursowanie, tymczasem zapowiada się zupełnie odwrotnie. Gdzieniegdzie poprawa kosztem uwalenia wielu ważnych relacji i ciągów przesiąknięta dużą dozą dogmatyzmu komunikacyjnego. Nowa siatka bardzo rozczarowuje - rozumiem, że budżet jest jaki jest ale w takim razie żadnej reformy nie powinno być. Jej skutkiem będzie kolejna fala aut na naszych ulicach.

Co do nowej siatki - jeśli ktoś byłby chętny do dyskusji na ten temat to proponuję przenieść się do bardziej odpowiedniego wątku.

pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Re: Nowe linie

Postautor: pawlak » czw 18:32, 05 sty 2017

mig pisze:Żadna reforma nie będzie dobra bez zwiększenia środków na kursowanie, tymczasem zapowiada się zupełnie odwrotnie. Gdzieniegdzie poprawa kosztem uwalenia wielu ważnych relacji i ciągów przesiąknięta dużą dozą dogmatyzmu komunikacyjnego. Nowa siatka bardzo rozczarowuje - rozumiem, że budżet jest jaki jest ale w takim razie żadnej reformy nie powinno być.


Dodam tylko tyle od siebie że tak już kiedyś wspominano - pojawią się autobusy w nowych miejscach i wiele fajnych nowości, ale niestety tak jak pisał mig - coś kosztem czegoś. Ktoś zyska ktoś straci, w tym na ważnych relacjach. Przynajmniej w przypadku tramwajów problem wyjątkowo nie dotyczy tu kasy, przynajmniej bezpośrednio, a ilości czynnego taboru - z tym jest dramat, każdy wie.

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1193
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Nowe linie

Postautor: kuba_łódź » czw 18:45, 05 sty 2017

Jeszcze przydałby się przetarg na autobusy, bo 7000 i Vero już ledwo jeżdżą. 96 mogłoby (a może powinno ?) stać się linią pospieszną i pomijać mniej uczęszczane przystanki. Zmniejszyłoby to spóźnienia.

mig
Moderator
Posty: 3269
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Nowe linie

Postautor: mig » czw 18:48, 05 sty 2017

pawlak pisze:Dodam tylko tyle od siebie że tak już kiedyś wspominano - pojawią się autobusy w nowych miejscach i wiele fajnych nowości, ale niestety tak jak pisał mig - coś kosztem czegoś. Ktoś zyska ktoś straci, w tym na ważnych relacjach. Przynajmniej w przypadku tramwajów problem wyjątkowo nie dotyczy tu kasy, przynajmniej bezpośrednio, a ilości czynnego taboru - z tym jest dramat, każdy wie.

To prawda - nowa siatka zakłada trochę pozytywnych zmian i zawiera również ciekawe pomysły, jednakże jest w niej więcej złego niż dobrego. Jestem zdania, że nie powinno się wchodzić z komunikacją w nowe rejony mając spore braki w ofercie połączeń podstawowych. Co z tego, że obsłużymy nowe ulice (pomijam już nawet to, że zasadność niektórych nowych odcinków sieci jest dyskusyjna), przy których mieszka załóżmy 5% pasażerów skoro straci pozostałe 95%... Rozdrobnienie komunikacji to przy obecnych zasobach droga donikąd.

hax
Bywalec
Posty: 194
Rejestracja: sob 15:55, 06 sie 2011
Lokalizacja: Łódź-Stare Polesie

Re: Nowe linie

Postautor: hax » czw 19:23, 05 sty 2017

A kiedy światło dzienne ujrzy mityczna nowa siatka połączeń? ;)
Podpis.

pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Re: Nowe linie

Postautor: pawlak » czw 19:29, 05 sty 2017

Przyszły tydzień czwartek lub piątek wraz z taryfą biletową - tak piszą w Wyborczej http://m.lodz.wyborcza.pl/lodz/1,106512 ... jowej.html

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2075
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Re: Nowe linie

Postautor: eDragon55 » czw 19:59, 05 sty 2017

Ciekawe czy ten termin zostaje dotrzymany ale poczekamy zobaczymy.
Najgorzej jest z taborem tramwajowym przydałby się zakup minimum 100 nowych tramwajów jest to drogie ale jeśli chcemy mieć komunikacją na poziomie to trzeba zainwestować.
Co do nowej siatki to pewnie częstotliwość podstawowa autobusów też będzie wynosiła 12 minut? Wtedy pewnie 96 dadzą co 6 minut jeśli ma jeździć jeszcze częściej i pewnie tylko budowa torowiska na Przybyszewskiego (jeśli kiedyś powstanie) spowoduje skrócenie tej linii.

domino
Gaduła
Posty: 1031
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Re: Nowe linie

Postautor: domino » czw 22:24, 05 sty 2017

pawlak pisze:Przyszły tydzień czwartek lub piątek wraz z taryfą biletową - tak piszą w Wyborczej http://m.lodz.wyborcza.pl/lodz/1,106512 ... jowej.html

Nic dziwnego, że linia 89 zostaje na Nastrojowej - wsiada tam najwięcej os. z tego osiedla.

Jordi
Gaduła
Posty: 1161
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Nowe linie

Postautor: Jordi » pt 00:07, 06 sty 2017

mig pisze:
Jordi pisze:Poza tym MPK chce jak najbardziej unikać tworzenia tak długich linii autobusowych przez miasto.

Jakie MPK?


Tutaj użyłem błędnego skrótu myślowego - po 12h w pracy byłem, to na szybko "smarowałem" posta. Z tego co wiem podczas tworzenia planu niestety przy dodawaniu KM do nowych miejsc trzeba było poucinać niektóre linie - innego wyboru nie było, skoro nic a nic nie daje się podnieść nakładów :(

I dochodzimy do tego, że plan będzie części się podobał, a części nie. Wiadomo wszystkim się nie dogodzi, ale jak się patrzy na koszty głównie, to można się martwić. Oby jednak nie było tak najgorzej ;) Nadal w to wierzę, bo mam różne sygnały jeśli chodzi o ten plan. Mig-a komentarz jest najmniej optymistyczny póki co.

No i 89 - i gdzie ci "krzykacze", których podobno jest kilkanaście tysięcy? Okazuje się, że prawda o maksymalnie kilkunastoosobowym "lobby" samochodowym na Radogoszczu to prawda... Pewno ci sami próbują przeforsować dużo gorsze miejsce przystanku ŁKA :evil:
Ostatnio zmieniony pt 01:39, 06 sty 2017 przez Jordi, łącznie zmieniany 1 raz.


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości