Nowe linie

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2202
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Nowe linie

Postautor: Mat » pt 17:01, 25 mar 2016

Wiem, że zakładanie kolejnego tematu to poszerzanie bałaganu na forum, ale brakuje takiego o nowych liniach, które co jakiś czas są uruchamiane. Chodzi o stałe trasy, dlatego temat o chwilowych zmianach uznaję za nieodpowiedni. Proponuję wątek ogólny, nie tak jak niektóre tematy o jednej linii.
Jeśli moderator uzna inaczej to niech skasuje temat i przeniesie posty do odpowiedniego Obrazek


A okazją do założenia tego wątku jest uruchomienie od 1 kwietnia nowej linii autobusowej 90B, czy jak kto woli dodanie nowego wariantu.
Obrazek
Przebieg trasy:
ROKICIŃSKA – Rokicińska, Gajcego, Rataja – RATAJA
RATAJA – Rataja, Gajcego, Rokicińska – ROKICIŃSKA
Będzie kursowała we wszystkie dni tygodnia, obsadzana taborem midi, czyli Vero.

Na razie cisza na stronach ZDiTu i MPK.

A oto nowa pętla.
ObrazekObrazek
Skromnie Obrazek.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Mat, łącznie zmieniany 1 raz.
Mateusz

EA-1 8-)
Foto
Obrazek

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1165
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Postautor: kuba_łódź » pt 21:26, 25 mar 2016

Brzmi trochę jak żart primaaprilisowy Obrazek Ale linia się przyda, o ile będzie skomunikowana z rozkładami 82 i 90/90A.

Jordi
Gaduła
Posty: 1107
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Postautor: Jordi » pt 21:56, 25 mar 2016

A można wiedzieć, skąd ta informacja?

Bo wierzyć mi się nie chce, że MPK godzi się na taką pętlę, która jest nierównym, nieutwardzonym trawnikiem...

Nie mówiąc o tym, że o wiele lepszą trasą byłoby Gajcego-Szeliburg Zarembiny do granicy z Bedoniem (tam Vero dałoby radę zawrócić cofając się - jest całkiem sporo miejsca).

Wjeżdżałoby prawie centralnie w osiedle, a Rataja to tak naprawdę 3 chałupy... I z tych domów do Szeliburg Zarembiny mieliby 300 metrów...

No i faktycznie jak 90, to będzie marniutka częstotliwość. Podejrzewam maks kilka kursów dziennie. Lepsze byłoby wrzucenie choćby co drugiego 82A dalej po prostu...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jordi, łącznie zmieniany 3 razy.

pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Postautor: pawlak » pt 22:03, 25 mar 2016

Jak dla mnie słaby pomysł z tą linią. Myślę, że było przynajmniej kilka alternatywnych rozwiązań:
- wydłużenie 82A
- wjazd kieszeniowy 91, 91A, 91B, byłoby to niewielkie wydłużenie trasy
W postaci alternatywy z 91 czy 82 to 90B służyć by miało tylko osobom, które wsiądą między Malowniczą a Gajcego. Przy tak marnej częstotliwości 90B to chyba najgorsze rozwiązanie choć fakt - bezpośrednie i zapewnia wreszcie komunikację na nieskomunikowanej części Gajcego.

BB93
Sympatyk forum
Posty: 602
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Postautor: BB93 » pt 22:27, 25 mar 2016

Pewnie znów jakaś radna, czy radny "załatwili" linię dla kilku osób. Podobnie jak 62A, czy obsługa odcinka na ul. Kotoniarskiej.

Wojtek94
Weteran
Posty: 5122
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Postautor: Wojtek94 » pt 22:35, 25 mar 2016

Jordi pisze:A można wiedzieć, skąd ta informacja?

Bo wierzyć mi się nie chce, że MPK godzi się na taką pętlę, która jest nierównym, nieutwardzonym trawnikiem...

Nie mówiąc o tym, że o wiele lepszą trasą byłoby Gajcego-Szeliburg Zarembiny do granicy z Bedoniem (tam Vero dałoby radę zawrócić cofając się - jest całkiem sporo miejsca).

Wjeżdżałoby prawie centralnie w osiedle, a Rataja to tak naprawdę 3 chałupy... I z tych domów do Szeliburg Zarembiny mieliby 300 metrów...

No i faktycznie jak 90, to będzie marniutka częstotliwość. Podejrzewam maks kilka kursów dziennie. Lepsze byłoby wrzucenie choćby co drugiego 82A dalej po prostu...


Info potwierdzam.

MKM2010
Stały bywalec
Posty: 371
Rejestracja: czw 17:26, 11 lut 2010
Lokalizacja: PKP Łódź-Niciarniana

Postautor: MKM2010 » pt 22:53, 25 mar 2016

Jeśli już to 90B ma kursować i ma to obsługiwać Vero, to najlepsza trasa byłaby właśnie przez Szelzburg-Zarębiny, Skrzatów i Taborową, nawet bezpostojowo., Obsłużyłoby o wiele lepiej(tj. wjechałoby znacznie głębiej) osiedle i autobusy nie musiałby sobie psuć zawieszenia na takiej "pętli" jak tu zaprezentowano.

Tak naprawdę problem komunikacji za torami, to włąśnie brak pętli w rejonie skrzyżowania Rataja/Gajceo. Stąd mamy ucięte 82A i teraz pojawi się zapchaj dziura 90B.

Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 702
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Postautor: Graficzny » sob 00:17, 26 mar 2016

Wygląda raczej za primaaprilis..

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1165
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Postautor: kuba_łódź » sob 00:24, 26 mar 2016

Na Szelburg-Zarembiny zamontowano niedawno progi zwalniające, i to takie dość wysokie. Mam wrażenie, że Vero byłoby za niskie na te progi.
Poza tym, Szelburg-Zarembiny kończy się dziurawą, nieutwardzoną jezdnią, efekt przejazdu równiarki utrzymuje się mniej więcej do pierwszego deszczu. Vero by tam nie dało rady.
"Pętla" z pierwszego postu to też jakiś żart, tam to może zawracać najwyżej traktor (ale taki prawdziwy Obrazek), poza tym zbliża się przetarg na 17 nowych midibusów, po wycofaniu Vero MPK nie wyśle raczej nowych midibusów na taki gnój. Po lepszej ulewie autobusy by się tam zakopywały. Podsumowując, taka linia po prostu nie ma racji bytu. I mówi to mieszkaniec Andrzejowa.

PS I myślę, że to na 99,9% żart primaaprilisowy (mimo, że do Prima Aprilis został jeszcze tydzień).
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez kuba_łódź, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2202
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Postautor: Mat » sob 00:45, 26 mar 2016

Wątpię, żeby to był żart, MPK raczej nigdy (przynajmniej nie pamiętam) nie żartowało z uruchomienia jakiejś linii czy zmian tras. To dezorientuje.

Wydłużone 82A lepiej by komunikowało ten rejon z autobusami z Janowa i tramwajami. Ale wtedy Vero już nie pojedzie na 82A, a mini tabor widocznie nie jest tam wskazany.
Mateusz

EA-1 8-)
Foto
Obrazek

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1165
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Postautor: kuba_łódź » sob 01:18, 26 mar 2016

Tylko że całe 82 w dni robocze jest obsadzone przegubami, które niezbyt mają tam gdzie zawrócić. Bez jakiejś utwardzonej pętli nie da rady. Chyba, że byłoby to na tej zasadzie, że gdy na pętlę na Szaniawskiego wjedzie przegubowiec na 82A, będzie tam już czekało Vero jadące na tę "pętlę" przy Rataja. Trasa mogłaby być: Szaniawskiego-Gajcego-Taborowa-Skrzatów-Szelburg-Zarembiny-Gajcego-Rataja. Autobus objeżdżałby całe osiedle, a nie tylko kilkaset metrów Gajcego i Rataja. Ulice są na tyle szerokie, że Vero się zmieści. Jedyny problem to dosyć wąski skręt z Taborowej w Skrzatów: https://goo.gl/maps/i5tQ1zzBTz72, ale skoro mieszczą się tam śmieciarki i szambiarki, to z Vero nie będzie problemu.

ZEA1-7700
Czasem wpada
Posty: 87
Rejestracja: pn 00:23, 19 sty 2015
Lokalizacja: Łódź

Postautor: ZEA1-7700 » sob 02:56, 26 mar 2016

Parę miesięcy temu, może jeszcze w zeszłym roku, ZDiT zabrał kolegę dosłownie z rezerwy, żeby sprawdzić trasę długim wozem. Mówił właśnie, że kazali mu jechać jak 82A, dalej za torami i skręcić w dosyć małą uliczkę, co się nie udało i był trochę problem z powrotem. Zapewne już wtedy kombinowali coś z wydłużeniem.

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1165
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Postautor: kuba_łódź » sob 04:01, 26 mar 2016

To mógł skręcać w Taborową, w Szelburg-Zarembiny raczej nie, bo jak pisałem, ta ulica kończy nieutwardzoną nawierzchnią. Tylko kto w ZDiT wpadł na pomysł, żeby pchać się tam przegubem ? Na Taborowej to tylko midibus.

Wojtek94
Weteran
Posty: 5122
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Postautor: Wojtek94 » sob 07:25, 26 mar 2016

Co roku 1 kwietnia sa spore zmiany ...
Ponadto wraca wiecej kursow 54A do Polanki jak co roku , zmiana rozkladu 53/53A. Jeszcze 89 w niedziele powraca.

BULL
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: pn 17:09, 13 paź 2014

Postautor: BULL » sob 09:32, 26 mar 2016

A ja tęsknie za objazdową 14 na Politechniki. Było jak dojechać do Górniaka czy Teofilów. Niestety na tej trasie żaden radny nie mieszka.

Kpc21
Weteran
Posty: 5855
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » sob 12:05, 26 mar 2016

Może ten placyk jakoś utwardzą przed 1 kwietnia.

A że Vero nie wjedzie na dziurawą gruntówkę, nie powiedziałbym. Ono powinno dać radę wjechać tam, gdzie niejedna osobówka miałaby problemy. Przypominam że to jest podwozie od Mercedesa Vario.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Kuba
Administrator
Posty: 3249
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Postautor: Kuba » sob 12:18, 26 mar 2016

Widzę, że jeszcze linii nie uruchomiono, a niektórzy już narzekają. Jeśli przebieg trasy będzie taki jaki podał Mat to i tak okoliczni mieszkańcy będą mieli bliżej do autobusu niż obecnie. Może z czasem zmienią trasę, o ile będzie taka możliwość. Trzeba się cieszyć na początek z tego co jest.

Co do pomysłów skomunikowania z 82, 90 - jest tutaj o tyle problem, że wystarczy, aby choć jeden przejazd był zamknięty i przesiadkę szlag trafi. Trzeba też pamiętać o planowanym remoncie Rokicińskiej, gdzie będą korki i opóźnienia. Dlatego chyba lepiej, że rzadko, bo rzadko, ale jednak będzie bezpośredni dojazd np. do tramwajów na Rokicińskiej.
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"

pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Postautor: pawlak » sob 18:21, 26 mar 2016

Podjechałem dziś na nową pętlę Rataja - kruszywa i piasek są częściowo rozłożone, głównie na wjeździe. Jeśli to wszystko dobrze ubiją to pętla nie będzie gorsza niż w Czyżeminku II Obrazek Generalnie powinno być dobrze, widziałem wiele podobnych gorszych pętli.

mig
Moderator
Posty: 3228
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Postautor: mig » sob 20:47, 26 mar 2016

82A nie da rady wydłużyć ze względu na ciasne skrzyżowanie Rataja z Gajcego, na którym nie mieszczą się kursujące tam przegubowce. W dni robocze będzie skomunikowanie z 82/82A, w dodatku w miarę możliwości kursy są tak ułożone by minimalizować ryzyko trafienia na zamknięty przejazd na Gajcego.
Na początek będzie 8 par kursów każdego dnia.
Temat generalnie istnieje od lat i jest stale sygnalizowany przez mieszkańców na różnych spotkaniach, konsultacjach, a także przez Radę Osiedla, więc nie załatwił tego ot tak sobie żaden tam "radny" czy ktoś "ważny".

Jordi
Gaduła
Posty: 1107
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Postautor: Jordi » sob 21:40, 26 mar 2016

Kpc21 pisze:Może ten placyk jakoś utwardzą przed 1 kwietnia.

A że Vero nie wjedzie na dziurawą gruntówkę, nie powiedziałbym. Ono powinno dać radę wjechać tam, gdzie niejedna osobówka miałaby problemy. Przypominam że to jest podwozie od Mercedesa Vario.


Ja tylko przypomnę, że już 3 lata od początku eksploatacji osie pękały na trasie 62, która wtedy w 90% była w dobrym stanie "asfaltowym". Dziś nie ma praktycznie dnia bez awarii choćby jednego busika - i to nie drzwi, z którymi jest spory problem, ale ostatnio jest sporo awarii związanych z układem pod podłogą (osie, koła itp itd).

Czyli jednak utwardzą jakoś "na szybko" tę pętlę? To dobrze.

No i wyszło 8 kursów tak jak obstawiałem :P

Co do tego, że ktoś im załatwił, to wątpię. Od lat czyta się w różnych mediach, że tam mieszkańcy długo walczą o jakikolwiek autobus.


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości