Rozkłady jazdy

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2202
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Postautor: Mat » ndz 22:35, 29 lis 2015

Karol pisze:Postój na "końcu świata" jest mało komu potrzebny.
Rozumiem, że wieczorem kierowcy mogą się lekko obawiać. To normalne. Tyle, że są też inne pętle i tam może być postój. A jak kierowca, nawet w dzień, przyjedzie opóźniony, to ten potój jest bardzo potrzebny i lokalizacja nie ma nic do rzeczy. Dziwne, że tego nie rozumiesz. 56 i 67 łapie często opóźnienia, choćby przez r. Solidarności (2-3 cykle). A pl. Wolności to też "koniec świata"?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Mat, łącznie zmieniany 5 razy.
Mateusz

EA-1 8-)
Foto
Obrazek

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » ndz 23:01, 29 lis 2015

A co stoi na przeszkodzie, by 98 wjeżdżało na pętlę przy Kaliskim i miało tam postoje?

I bez postoju to zmarnowane dobre 5 minut, czyli trzeba by dołożyć brygad. Przy obecnym rozkładzie da się to dość przyjaźnie poukładać (10-10 w jedną i 5-15 w drugą, albo dla równowagi 8-12 i 7-13 to stosunkowo niezła koordynacja), tylko należy traktować 98 jako niezwiązaną z niczym dowozówkę osiedle-węzeł (którą powinna być - na pewno statystycznie więcej pasażerów chce dojechać do węzła i kontynuować podróż w jednym z nastu dostępnych kierunków niż konkretnie na Olechów/za Rokicińską), a nie przedłużenie konkretnego kursu 10. Podobnie dziwna wydaje się koordynacja ze zmianami na Józefowie - przesunięcie o 5 minut raczej fabryki w powietrze nie wysadzi.

Zresztą może lepiej byłoby puścić 98 na krótkich z taktami identycznymi jak 86 i w możliwie pełnej koordynacji (mielibyśmy fantastyczne połączenie co 6 minut w szczycie i co 10 poza) i z zaoszczędzonej kasy dołożyć dodatkowe (tzn. poza głównym taktem) kursy przegubowe w 100% dedykowane fabryce (jako osobna brygada albo nawet BWL z 50, 69, przegubowego 86?). 98 poza kursami do fabryki nijak nie ma zapełnienia na przeguba (ideałem byłoby 10 m)
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez px33, łącznie zmieniany 1 raz.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pn 00:41, 30 lis 2015

px33 pisze:należy traktować 98 jako niezwiązaną z niczym dowozówkę osiedle-węzeł (którą powinna być - na pewno statystycznie więcej pasażerów chce dojechać do węzła i kontynuować podróż w jednym z nastu dostępnych kierunków niż konkretnie na Olechów/za Rokicińską), a nie przedłużenie konkretnego kursu 10.

A co w tym złego? Tak przecież właśnie powinno być.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » pn 01:27, 30 lis 2015

A co w tym złego? Tak przecież właśnie powinno być.

Tzn. uważasz że wyższy priorytet ma ustawienie 98 jako przedłużenia 10 niż uruchomienie sprawnej pary linii dowozowych Retkinia-Kaliski?
Bo w tej chwili konsekwencją takiego ustawienia priorytetów jest to, że dość często na tej relacji jadą 2 autobusy pod rząd a potem jest cały takt (czyli ~12/20 minut) dziury. Na czym tracą pasażerowie, którzy chcieliby kontynuować podróż z Kaliskiego koleją, 6, 8, 12, 14, 50, 52, 65, 80, 93, 99. I jestem w stanie założyć się o sporą sumę, że tych pasażerów jest znacznie więcej niż tych, którzy potrzebują się dostać za Puszkina na wschód, a którzy są premiowani kosztem całej reszty.

A z kolei 86 ma stosunkowo istotne odcinki wspólne z 96, 65, 80/99, więc tu przesunięcie o 5 minut może namieszać bardziej.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pn 02:04, 30 lis 2015

Jedno i drugie jest równie ważne.

Skoro one jadą prawie razem, to może minimalnie przesunąć 86, tak by ono dowoziło do 10, a kursy 98 ustawić pomiędzy?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

estimate85
Stały bywalec
Posty: 451
Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008

Postautor: estimate85 » wt 12:17, 01 gru 2015

Chyba wycofali się z odwołania ostatnich kursów 55, bo zmiana zniknęła z komunikatu a rozkład wyświetla się z dnia 31.10.2015r.
Podobnie z resztą z 84/84A, 95/95A - cały czas wyświetlają się rozkłady z października.

Przy okazji wprowadzili bubla, że linie 91, 91A i 91B wyświetlają się osobno na wspólnym odcinku trasy co znaczy że trzeba otworzyć 3 rozkłady by sprawdzić najbliższy kurs np. z Rokicińskiej na Malowniczą.

mig
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Postautor: mig » wt 15:31, 01 gru 2015

estimate85 pisze:Chyba wycofali się z odwołania ostatnich kursów 55, bo zmiana zniknęła z komunikatu a rozkład wyświetla się z dnia 31.10.2015r.
Podobnie z resztą z 84/84A, 95/95A - cały czas wyświetlają się rozkłady z października.

Nie wpadłeś na to, że to może być tylko błąd na stronie?

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » wt 15:52, 01 gru 2015

A propos, dałeś radę zerknąć na te koordynacje 86/98? Byłoby fajnie gdyby wreszcie te linie przestały jeździć parami

estimate85
Stały bywalec
Posty: 451
Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008

Postautor: estimate85 » wt 18:16, 01 gru 2015

mig pisze:
estimate85 pisze:Chyba wycofali się z odwołania ostatnich kursów 55, bo zmiana zniknęła z komunikatu a rozkład wyświetla się z dnia 31.10.2015r.
Podobnie z resztą z 84/84A, 95/95A - cały czas wyświetlają się rozkłady z października.

Nie wpadłeś na to, że to może być tylko błąd na stronie?


Rozkład i komunikat były i się zmyły. Tak przypadkiem? :)
Rozumiem, że zmiana jest aktualna i ostatnie pełne kursy z Janowa wg tego rozkładu co jest na stronie nie dojadą na Lotnisko?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez estimate85, łącznie zmieniany 1 raz.

mig
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Postautor: mig » wt 20:01, 01 gru 2015

@px33: niestety nie analizowałem jeszcze sytuacji więc ciężko mi powiedzieć więcej co do rozkładów niż to co już napisałem parę postów wcześniej. Parę rzeczy jeszcze chciałbym powiedzieć niedotyczących stricte obecnych rozkładów 86 i 98. Jeśli mówimy o zastąpieniu 98 przez 10 to trzeba te linie skomunikować. I nie dla 'paru krzykaczy', bo jest sporo ludzi mieszkających na trasie starego 98, którzy podjęli pracę na Nowym Józefowie naiwnie wierząc, że to 98 na takiej trasie będzie po wsze czasy. Z centralnego obszaru miasta leżącego wzdłuż trasy W-Z nie ma już bezpośredniego dojazdu na Nowy Józefów także wypada go czymś sensownym zastąpić. Priorytetowa funkcja 98 to dojazd na Nowy Józefów a nie na Retkinię, od tego jest m.in. 86. Także jeśli dopasowywać, to 86 do 98 a nie na odwrót.
@estimate85: tak, przypadkiem, zmiana jest aktualna.

Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2202
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Postautor: Mat » śr 15:46, 09 gru 2015

MPK-Łódź pisze:Na poniższych liniach kursują wyłącznie autobusy niskopodłogowe: 50, 50A, 51, 51A, 51B, 53, 53A, 54, 54A, 55, 56, 60, 60A, 60B, 61, 62, 62A, 63, 64, 66,67,68,71,71A,72, 73, 74, 74A,74B,78, 78A, 79, 84, 84A, 88, 88A, 89, 90, 90A, 91, 91A, 91B, 92, 93 i 94
Zostaje jeszcze kilka B10L, które rozumiem też się zalicza jako niskopodłogowe, trudno. Bo chyba nie mają "zakazu" jazdy na w/w liniach. Jeśli więc MPK uznaje, że EA-1 posiada w pełni niskopodłogowy tabor, dlaczego brakuje kilku linii z taborem solowym: 57, 59, 83 i taborem przegubowym: 57, 81, 85, 87, 96, 99(A)?
W sumie 65(A) też można zaliczyć.
A najlepsze, że w rozkładzie 83 i 99(A) i tak są wszystkie kursy niskie.
Minimum konsekwencji...
Mateusz

EA-1 8-)
Foto
Obrazek

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1314
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Postautor: kuba_łódź » śr 17:15, 09 gru 2015

To 82 i 82A nagle nie jest całkowicie niskopodłogowe ? Czy do obsługi tych linii ma wrócić zajezdnia Nowe Sady ?

Niedobitki B10L mają niską podłogę w dwóch drzwiach, parę miejsc dostępnych z niskiej podłogi i miejsce na wózki. Czyli spełnia wymagania stawiane autobusowi niskopodłogowemu Obrazek

pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Postautor: pawlak » śr 17:30, 09 gru 2015

Porażka jest z oznakowaniem pojazdów niskopodłogowych. Ja rozumiem, że odkleili 'niebieskie naklejki' z przodu na ZEA1 w nowych Solarisach 'bo wszystkie pojazdy już niskopodłogowe' a na Nowych Sadach nie 'bo nie wszystkie są'. To ja się pytam w takim wypadku dlaczego zniknęły naklejki z Conecto 2xxx? Bezsens.

Krótko - konsekwentnie z tymi rozkładami ZEA1 prosimy. Obrazek

Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2202
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Postautor: Mat » śr 17:44, 09 gru 2015

kuba_łódź pisze:Niedobitki B10L mają niską podłogę w dwóch drzwiach, parę miejsc dostępnych z niskiej podłogi i miejsce na wózki. Czyli spełnia wymagania stawiane autobusowi niskopodłogowemu ;)
Poczytaj sobie np. tu.
> Autobusy niskopodłogowe (podłoga bez stopni wejściowych we wszystkich drzwiach)
> Autobusy niskowejściowe (część podłogi w autobusie wraz z przynajmniej jednym wejściem dostępne bez stopni)
Czyli chyba nie do końca masz rację z tym spełnianiem warunków ;).
Mateusz

EA-1 8-)
Foto
Obrazek

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1314
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Postautor: kuba_łódź » śr 18:29, 09 gru 2015

B10L i tak wkrótce odjadą w swoją ostatnią podróż, więc nie co sobie nimi zawracać głowy.

Bardziej zwróciłbym uwagę na 55, 62, 62A, 63, 72, 84, 84A, 90, 90A, 91, 91A, 91B i 92. Na NS są przecież niskowejściowe MB Citaro, Jelcze M121MB i Vero. Te też nagle nie mają schodów Obrazek Czyli wymienione przeze mnie linie też nie są całkowicie niskopodłogowe.

Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2202
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Postautor: Mat » śr 19:22, 09 gru 2015

No więc czy to EA-1, czy EA-2, to ten sam problem. Bałagan i brak konsekwencji. Czym się różnia jedne linie od innych, jeśli chodzi o możliwość obsady?
Mateusz

EA-1 8-)
Foto
Obrazek

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1314
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Postautor: kuba_łódź » śr 22:02, 09 gru 2015

Na liniach z EA-2 zawsze może się pojawić O345G Obrazek Ale nie tylko, w sobotę na początku października czekałem sobie na 82A, które nie przyjeżdżało, po dłuższym oczekiwaniu przyjechał spóźniony 2666, z wbitym na wyświetlaczu "82" bez kierunku. Na pewno był autobus zastępczy za jakieś Volvo, które zepsuło się po drodze. A kurs był niskopodłogowy Obrazek

Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2202
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Postautor: Mat » śr 23:56, 09 gru 2015

No ale to pewnie rezerwa i to co innego, choć oczywiście można na rezerwach obsadzić jakiegoś niskacza.

Nie prawda, że na liniach z EA-2 zawsze może pojawić się średniopodłogowe Conecto. Jeśli chodzi o linie solowe, są to przypadki wyjątkowe. A tak jak napisałeś, są wozy niskowejściowe krótkie, które są uznawane za niskopodłogowe. A nawet mimo tego, to inny przykład jest nawet z EA-1. Na liście nie ma żadnej linii obadzanej tylko przegubami z EA-1, a przecież tu nie ma problemu, wszystkie są niskie. Dlaczego na liście nie ma np. 96 czy 99(A) (resztę linii wypisałem na górze)?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Mat, łącznie zmieniany 1 raz.
Mateusz

EA-1 8-)
Foto
Obrazek

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » czw 01:20, 10 gru 2015

Ale z rezerwy wysokopodłogowiec może się też trafić na "niskiej" brygadzie jakiejś linii obsługiwanej przez Sady. Idąc tą drogą, nie powinniśmy w ogóle oznaczać kursów niskopodłogowych, bo zawsze może się trafić Conecto z rezerwy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

domino
Gaduła
Posty: 1059
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Postautor: domino » czw 19:36, 10 gru 2015

Na podstawie decyzji Zarządu Dróg i Transportu w dniu 24 grudnia 2015 r. będą obowiązywały:
1) sobotnie rozkłady jazdy na liniach:
13, 14, 15A, 54, 56, 58, 60B, 62A, 66, 68, 71A, 72, 75, 78A, 82A, 84, 85, 87, 88, 92, 95, 95A, 99 i 99A
2) sobotnie rozkłady jazdy z wcześniejszymi odjazdami na liniach:
1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 10 (w godz. 6:00-17:00 z częstotliwością co 7,5 minut), 11, 12, 15, 16, 41 (z dodatkowym. kursem o godz. 3:55 z pętli w Pabianicach), 52, 54A, 57, 59, 60 (z dod. kursem o godz. 5:00 przez Dobieszków), 60A, 61, 62, 63, 64, 65, 65A, 71, 73, 76, 78, 79, 80, 81, 82 (z dod. kursem o godz. 5:20 z pętli Stróża), 83, 84A, 86, 88A, 89, 91, 91A, 93, 94 i 98
3) rozkłady jazdy z dnia roboczego na liniach:
9, 9A, 43, 46, 50, 50A, 51, 51A, 51B, 53, 53A, 55, 67, 69, 69A, 69B, 70, 70A, 70B, 74, 74A, 74B, 77, 90, 90A i 96
Ponadto:
4) nie będą kursowały linie 16A, 58A, 91B
5) linie 4 i 5 obsługiwane będą pociągami dwuwagonowymi
6) linie: 62, 63, 69, 69A, 69B, 70A i 70B, 77 i 92 obsługiwane będą autobusami 12m (przydział taborowy brygad obsługujących linię 70, tj. brygady 3, 4, 5, 9 i 13 popołudniu, pozostaje bez zmian)
7) linie 80 i 86 obsługiwane będą autobusami przegubowymi
8.) tramwaje linii 2, 3, 6, 8, 11 i 12 od godz. 7:00 do godz. 17:00 będą kursowały z częstotliwością 15 - minutową

2. W noce 24 / 25 i 25 / 26 grudnia 2015r. na liniach nocnych będą obowiązywały rozkłady jazdy dla nocy z soboty na niedzielę (tj. z częstotliwością 30-minutową)
Dodatkowo na liniach N1 i N2 będą kursowały autobusy przegubowe.

MPK-Łódź Sp. z o.o.


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości