Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
domino
Gaduła
Posty: 1059
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Postautor: domino » wt 22:56, 04 sie 2015

Urzędnicy mieli poprawić program transportowy w ciągu kilku tygodni, do dziś jednak tego nie zrobili. - Wprowadzamy poprawki, analizujemy sugestie MPK oraz Inicjatywy na rzecz Przyjaznego Transportu, które przysłały nam swoje propozycje - mówi Piotr Grabowski, rzecznik Zarządu Dróg i Transportu.

Kiedy program zostanie zaprezentowany łodzianom, skoro nowa jakość komunikacji miejskiej ma być odczuwalna już od Nowego Roku? Tego niestety nie wiadomo, tak jak i tego, od kiedy nowa siatka połączeń zostanie wprowadzona. - Opóźniła się budowa dworca Łódź Fabryczna i całego węzła multimodalnego. Bez niego ciężko tworzyć nową siatkę połączeń, gdyż miał być on jej kluczowym elementem. Musimy więc poczekać - tłumaczy Grabowski.

http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35153,18468416,mpk-lodz-opozniona-rewolucja-w-komunikacji-miejskiej.html

domino
Gaduła
Posty: 1059
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Postautor: domino » wt 22:22, 06 paź 2015

– Pod konsultacje poddamy nowy, przygotowywany właśnie plan, będący kompilacją przedstawionych w styczniu trzech wersji planu opracowanego na zlecenie ZDiT oraz wariantu społecznego. Prawdopodobnie stanie się to na początku listopada – zapowiada H. Zdanowska. Po jego ostatecznym przyjęciu Rada Miejska ustali także docelowe rozwiązania taryfowe. Uczestnicy zespołu opracowującego nowy dokument na razie nie wypowiadają się dla mediów.

Artykuł

domino
Gaduła
Posty: 1059
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Postautor: domino » pn 23:32, 02 lis 2015

Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez domino, łącznie zmieniany 1 raz.

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » wt 01:00, 03 lis 2015

Brzmi ciekawie i na planach wygląda to fajnie ale jak narazie to tylko plany i nie wiadomo czy przyszłe władze będą to tak realizowały.

1. Ogólnie o rewolucji komunikacyjnej
- Ma być znaczne ograniczenie linii autobusowych tam gdzie pokrywają się z tramwajem
- Częstotliwość w przyszłym roku ma być zwiększona do 10 minut a dopiero około 2025 roku (aż za 10 lat) 7,5 minuty oczywiście związane to jest z brakiem taboru obecnie MPK dysponuje 271 składami a wykorzystywanych jest około 220.
- Obszarowy system sterowania ruchem ma skrócić czasy przejazdu
- Autobusy mają docierać w nowe miejsca
- Autobusy z przystankami na żądanie
- Budowa Park&Ride powstanie głównie przy dworcach ale będą też wyjątki na Aleksandrowskiej, Hetmańskiej, rondo Biłyka, Port Łódź
- Usprawnienie węzłów przesiadkowych


2. Ograniczenie ruchu kołowego w centrum na ulicach:
- Nowomiejska (odcinek Północna - Plac Wolności)
- Piotrkowska (odcinek Plac Wolności - Roosevelta)
- Kilińskiego (odcinek Północna - Narutowicza i Tuwima - Piłsudskiego)
- Zielona i Narutowicza (odcinek Wschodnia - Gdańska)
- Legionów (odcinek Świętego Jerzego - Plac Wolności)
- Gdańska (odcinek Legionów - Kopernika)
- Kopernika (odcinek Gdańska - Włókniarzy)
- Pomorska (w rejonie ronda Solidarności)


3. Nowe buspasy
- Julianowska
- Broniewskiego (odcinek Kilińskiego - Śmigłego-Rydza)
- Strykowska
- Rewolucji i Jaracza (odcinek Zachodnia - Sterlinga)
- Tuwima i Struga (odcinek Żeromskiego - Nowotargowa)
- Nawrot i Zamenhofa (odcinek Kościuszki - Targowa)


4. Nowe PATy
- Paderewskiego i Broniewskiego (odcinek Ronda Lotników Lwowskich - Kilińskiego)
- Śmigłego-Rydza (odcinek Piłsudskiego - Przybyszewskiego)
- Zgierska (odcinek Liściasta - Włókniarzy)
- Rzgowska (odcinek Paderewskiego - Kurczaki)
- Pabianicka (odcinek Dubois - Rudzka)


5. Powstaną nowe trasy tramwajowe:
- Rzgowska (odcinek Kurczaki - Szpital CZMP)
- Wróblewskiego i Czerwona (odcinek Piotrkowska - Politechniki)
- Broniewskiego (odcinek Rzgowska - Kilińskiego)
- Pomorska (odcinek Konstytucyjna - CKD)
- Strykowska (wydłużenie do Inflanckiej)
- Nowowęglowa (odcinek Dworzec Łódź Fabryczna - Kopcińskiego)


6. Torowiska do remontu
- Aleksandrowska (cała)
- Cmentarna i Srebrzyńska (odcinek Legionów - Włókniarzy)
- Dąbrowskiego (odcinek Śmigłego-Rydza - Rzgowska)
- Kilińskiego (odcinek Dworzec Łódź Chojny - Broniewskiego)
- Konstantynowska i Legionów (odcinek Brus - Plac Wolności)
- Narutowicza (odcinek Kopcińskiego - Radiostacja)
- Politechniki, Żeromskiego, Gdańska (odcinek RLL - Legionów)
- Północna (cała)
- Rzgowska (odcinek Kurczaki - Paderewskiego)
- Śmigłego-Rydza i Niższa (odcinek Śląska - Piłsudskiego)
- Telefoniczna (cała)
- Warszawska (cała)
- Włókniarzy (odcinek Legionów - Kopernika)
- Wojska Polskiego (odcinek Franciszkańska - Strykowska)
- Zielona (odcinek Gdańska - Legionów)
- Trasy podmiejskie

Na zrealizowanie tych wszystkich celów pójdą miliardy w ciągu około 10 lat najważniejsze, żeby to było przemyślane i kasa nie poszła na marne.


Uwagi
- Z jednej strony chcą zlikwidować powtarzanie autobusu z tramwajem a z drugiej PAT (pas autobusowo tramwajowy) ważne, żeby nie było takiej sytuacji, że pojawi się PAT a zniknie autobus
- Mają powstać krótkie odcinki tramwajowe na Broniewskiego i Pomorskiej, Wróblewskiego/Czerwona, Nowowęglowa ważne, żeby były dobrze wykorzystane i jeździły po nich tramwaje z dobrą częstotliwością.
- Nie ma w planach budowy ważnych torowisk na Kopcińskiego, Strykowskiej od Narutowicza do Inflanckiej oraz na Przybyszewskiego od Puszkina do Hetmańskiej.
- Dworzec Łódź Chojny powinien być węzłem miejskim (nie osiedlowym)
- W wakacje chcą dać częstotliwość 10 minutową to będzie częściej niż w roku szkolnym a będzie mniejsze zapotrzebowanie.
- Nowy układ komunikacyjny prawdopodobnie wejdzie w życie już niedługo prawdopodobnie wraz z ukończeniem dworca Łódź Fabryczna
- Ograniczenie ruchu samochodów w centrum to dobry pomysł tego właśnie trzeba
- Odbudowa torowisk w centrum też ułatwi podróż.
- Uspokajanie ruchu na Piotrkowskiej od Placu Wolności do Roosevelta jest już wykonane autem mogą wjechać tam nieliczni poza tym nie kursuje tamtędy komunikacja miejska
- Nadal będą sytuacje, gdy tramwaj ma pętle przy innym torowisku ale nie ma możliwości pojechania dalej np. Koziny, Dworzec Łódź Chojny w przypadku tego drugiego byłoby to trudne zadania bo trzeba byłoby zrobić przejazd dołem ale w przypadku Kozin wystarczy dobudować łuki.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez eDragon55, łącznie zmieniany 3 razy.

RifRaf1988
Bywalec
Posty: 159
Rejestracja: czw 13:03, 20 sie 2009
Lokalizacja: Łódź-Śródmieście

Postautor: RifRaf1988 » wt 07:06, 03 lis 2015

W czasach kiedy jest bum na autobusy elektryczne inwestowanie w tramwaj jest moim zdaniem bez sensu.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » wt 07:58, 03 lis 2015

Tramwaj zabiera więcej ludzi na pokładzie. Można tworzyć wielowagonowe składy. Z autobusem tego nie zrobisz.

Tramwaj jest istotny z punktu widzenia podnoszenia jakości komunikacji miejskiej. Prawda że dotychczas takiego podnoszenia nie obserwowałem, wręcz przeciwnie, ale... według prezentacji wola podnoszenia jakości ze strony władz jest (nagle się pojawiła?). I władze miasta zawsze mogą zmienić się na lepsze.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Postautor: STUDI » wt 09:45, 03 lis 2015

Nowy "plan transportowy" ukazuje ciekawe rzeczy. Nowa linia autobusowa na Telefonicznej pokrywająca się z tramwajem. Czyli co likwidacja w dalszej perspektywie tramwaju? Kolejny kwiatek ul. Kniaziewicza autobus jako nowa linia autobusowa - czy 73 przestało kursować? Franciszkańska - nadal nie wiedzą że nie ma przejazdu przez pas rozdzielający jezdnie na Inflanckiej?

Coś wypłodzono by było że "pracujom".
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » wt 12:46, 03 lis 2015

Przesadzasz. Nie zaprezentowano żadnych konkretów tylko założenia do konsultacji. A brak przejazdu przez Inflancką to żadna przeszkoda jeśli na taką linię jest zapotrzebowanie. Skręci w prawo, zawróci i nie będzie problemu.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Postautor: STUDI » wt 18:35, 03 lis 2015

Kpc21 pisze:Skręci w prawo, zawróci i nie będzie problemu.


Gdzie zawróci? Podobne miejsce - Strykowska i jakoś MPK nie chce tam zawracania autobusów przy organizowaniu KZ.
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » wt 18:49, 03 lis 2015

Ponoć MPK nie ma tu nic do gadania, tylko ZDiT się przy tym upiera. Tak przynajmniej tłumaczy samo MPK. Nie raz już tak było, że autobusy zawracały tam na skrzyżowaniu i nie było z tym problemu.

Inflancka ma dość szeroki pas dzielący. Choć nie jestem w 100% pewien, jak to wygląda teraz po remoncie.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Josek101
Stały bywalec
Posty: 312
Rejestracja: wt 05:45, 30 lip 2013
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Josek101 » wt 22:25, 03 lis 2015

Widziałbym tramwaj w północnej częsci Al.Włokniarzy do 11 Listopada lub przedłużeniem do Zgierskiej.Miejsce jest

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » wt 22:40, 03 lis 2015

Josek101 pisze:Widziałbym tramwaj w północnej częsci Al.Włokniarzy do 11 Listopada lub przedłużeniem do Zgierskiej.Miejsce jest


Jak już tak robić to może warto byłoby zbudować linie tramwajową obwodową czyli trasa tramwajowa przeważnie wzdłuż dróg krajowych czyli Włókniarzy (cała) - Sikorskiego - Łagiewnicka - Inflancka - Strykowska - Kopcińskiego - Śmigłego-Rydza - Dąbrowskiego - Rzgowska - Paderewskiego (dobudowanie łuków Rzgowska/Paderewskiego zachód-północ) - Pabianicka - Jana Pawła II.

Tramwaj na takiej trasie obsłużyłby nowe rejony, które nie mają tramwaju np. Radogoszcz Wschód, Marysin i umożliwiłby przesiadkę na prawie wszystkie linie tramwajowe. Obecnie jest więcej ważniejszych odcinków potrzebujących tramwaju niż taki ale może kiedyś i taki będzie w oficjalnych planach jeśli będzie taka potrzeba.

Josek101
Stały bywalec
Posty: 312
Rejestracja: wt 05:45, 30 lip 2013
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Josek101 » wt 23:10, 03 lis 2015

Tam codziennie są korki a autobusy w nich stoją (99,84) a tramwaj jechalby środkiem prosto lub Limanowskiego

XboXC
Coś mówi
Posty: 47
Rejestracja: pt 19:20, 05 mar 2010
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Postautor: XboXC » sob 11:49, 07 lis 2015

Projekt transportowy wg IPT jest jeszcze bardziej beznadziejny niż krakowski. Owszem moze krakowiacy nie znaja miasta zrobili to na odpitol to wersja IPT moim zdaniem stwarza wiele problemow chocby w przyszlosci.

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » sob 13:10, 07 lis 2015

Też uważam, że projekt IPT jest niedopracowany dlatego trzeba zrobić konsultacje społeczne z mieszkańcami różnych osiedli.
Niektóre linie autobusowe dowożą za krótko bo tylko do jednej linii tramwajowej a mogłyby pojechać kawałek dalej do kolejnego torowiska trasą, która nie pokrywa się z tramwajem ale przecina je. Co do tramwajów to najbardziej rzuciło mi się, że na Stoki miałyby pojechać dwie linie co 7,5 minuty a na Śmigłego-Rydza słabo zamiast tego linię 17 lepiej byłoby dać przez Konstytucyjną, Narutowicza, Kopcińskiego, Śmigłego-Rydza na Śląską. Druga bardzo rzucająca się w oczy zmiania to zamiana krańcówkami linii 6 i 11 nawet jak tabor niskopodłogowy na 11 nie pozwala pojechać do Pabianic to zawsze można przedłużyć tam inną linię albo uruchomić 41 na obecnej trasie.

Głupotą było wydawać kupę kasy na przygotowanie projektu przez firmę z Krakowa, która nie zna zbyt dobrze tego miasta ale jak już to z nich najlepszy był wariant 2, podobny do obecnego układu tylko, że częstotliwości większe bo 7,5 minutowe do tego dobrze były dopasowane częstotliwości linii autobusowych.

W wariancie 3 natomiast było więcej kursów, podstawowa częstotliwość to 6 minut ale zdarzały się różne częstotliwości nie pasujące do siebie a druga sprawa to, że częstotliwość 24 minuty powoduje, że nie dla każdej godziny są te same odjazdy tylko co 2 godziny przez to trudniej zapamiętać o której jest odjazd.
Wariant 1 najbardziej polecany ale pewnie dlatego, że jest w nim najmniej kursów i dla ZDiT jest najkorzystniejszy ale nie dla mieszkańców.


Częstotliwości podstawowe, które są najlepsze do utworzenia rozkładów:
A) 5/10/20/60
B) 7,5/15/30/60

Jordi
Gaduła
Posty: 1285
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Postautor: Jordi » sob 13:30, 07 lis 2015

eDragon55 pisze:Też uważam, że projekt IPT jest niedopracowany dlatego trzeba zrobić konsultacje społeczne z mieszkańcami różnych osiedli.
Niektóre linie autobusowe dowożą za krótko bo tylko do jednej linii tramwajowej a mogłyby pojechać kawałek dalej do kolejnego torowiska trasą, która nie pokrywa się z tramwajem ale przecina je.


I to jest głupota totalna. Robienie na siłę przesiadek nawet w terenach dalekich od jakichkolwiek rozsądnych miejsc. Np na Rudzie ludzi z Rzgowa chcą przesiadać już przy Rudzkiej... Zmiana 50 nie przejdzie, tak jak ich trasa z Rzgowa przez TG, bo Rzgów sam sobie ustalił trasę jak stary PKS i conajmniej do Placu Niepodległości musi jeździć przez Rudzką i Pabianicką...

Tak samo 62 (jako 42) uwalanie przez Kosynierów, co mieszkańcom Rudy nie daje nic, a zmuszają do przesiadki na od lat najważniejszym "potoku", czyli do Lidla, CZMP i Carrefoura...

Że nie wspomnę, że 68 chcą uwalić przez zadupia i omijać przystanek, który dziś na tej linii jest najbardziej oblegany, czyli Pabianicka/Rudzka...

eDragon55 pisze:Druga bardzo rzucająca się w oczy zmiania to zamiana krańcówkami linii 6 i 11 nawet jak tabor niskopodłogowy na 11 nie pozwala pojechać do Pabianic to zawsze można przedłużyć tam inną linię albo uruchomić 41 na obecnej trasie.


To tylko jeden z wielu dowodów na to, że IPT oczekiwań i potrzeb Rudy i Rokicia totalnie nie zna. Ruda w życiu nie zgodzi się na wywalenie 11. Poza tym ich "zmiana" daje dwie linie jadące w ten sam punkt nieco inną trasą, bo do Zachodnia/Legionów. Dalej na północ już każą się przesiadać. Dlatego zmiana trasy 11 nie przejdzie na bank. Jeśli coś kombinować, to z 15A, które z tego co znam preferencje ludzi, to najlepiej, jakby jechało jak stare 27 (IKEA-Pabianicka-Politechniki-Żeromskiego-Kopernika-Gdańska-Zielona-Narutowicza-Dworzec Fabryczny-Narutowicza-Pomorska-TELEFONICZNA). Już pomijam fakt, że chcieli z Kurczaków linię 100% niskaczową, a już Citki sobie średnio radzą z będącym już w nienajlepszym stanie torowisku na Rzgowskiej... A remont możliwy będzie... najwcześniej w 2018, a pewno w 2019...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jordi, łącznie zmieniany 2 razy.

domino
Gaduła
Posty: 1059
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Postautor: domino » pn 23:10, 09 lis 2015


BULL
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: pn 17:09, 13 paź 2014

Postautor: BULL » śr 16:08, 11 lis 2015

Ciekawe co chcą ulepszyć. Warianty z Krakowa są równie szalone co IPT.
Tendencja do 1 linii co 5 minut to żadne ulepszenie. No chyba, że co dzień
będą jeździć KZ i odstawią na nie 40 autobusów.
Oznaczenia dodatkowe typu H jak Helenówek to masakra. Dziś 16 i 16A dla niektórych to to samo, a co dopiero takie H.
Tramwaje są ok poza 15A,16A. 3 muszą zamienić z 8 na trasy, bo linia miejska 75 minut to koszmar.
55 mogłyby pojechać prosto Waltera-Janke na Nowy Józefów. 86 też do tej pętli.
65 w całości od Dworca skierowałbym Bandurskiego Maratońska Waltera Janke Pienista na Lotnisko.
77 od Inżynierskiej w lewo Inżynierska Wołowa Proletariacka Wróblewskiego Jana Pawła II (powrót Parkowa Inżynierska Radwańska)i dalej jak dotąd 65a na Nowe Sady
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez BULL, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2202
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Postautor: Mat » śr 16:30, 11 lis 2015

BULL pisze:55 mogłyby pojechać prosto Waltera-Janke na Nowy Józefów. 86 też do tej pętli.
Czyli 5 linii do Nowego Józefowa? Nie lepiej by np. 86 i 99 dowoziło tylko do dopasowanego 98 na przesiadkę?
Mateusz

EA-1 8-)
Foto
Obrazek

BULL
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: pn 17:09, 13 paź 2014

Postautor: BULL » śr 17:26, 11 lis 2015

Z takimi 55 (3-4 kursy) i 86 na przegubach moglibyśmy zapomnieć o 98. A z 65 jadącym tak na lotnisko to na pewno. Nowe Sady muszą mieć linię zbliżoną do 65a. Za dużo zakładów pracy, więc czemu nie 77.


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 3 gości