Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1212
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: TramMomentyStudenta » wt 18:46, 10 lip 2018

@nowy1212
No to niech Swingi sobie idą na 12 i niech przynajmniej szanowni urzędnicy nie denerwują ludzi. Tyle że wiadomo, że wszystkich Swingów i tak nie starczy na 12, tym bardziej, że co będzie, gdy zrobią po 2022 roku takt 10 jako główny? Wtedy potrzebne będą o dwie brygady więcej na 12. A już teraz jest 15 brygad. Hehe.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1130
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: nowy1212 » wt 19:12, 10 lip 2018

Wojtek94 pisze:@nowy1212 na liczeniu na 14 miałem i czasami po 60-70 osób na Swingu ;) W miedzyszczycie trochę gorzej , przy wariancie karolewskim proponowałbym takt 15 min przy tym taborze.

No własnie, więc stąd pytanie czy nie lepiej miec co 12min, ale mniejszy tabor za to z większą liczba miejsc siedzących :) Choć najlepiej zmienić trasę lub zrobić jak pisałem 10A na Karolew, a 14 na Retkinię, a przynajmniej zrobić symulację czy potoki by się nie rozłożyły bardziej równomiernie odciążając trochę 10AB, a dociążając 14.

Oczywiście nie ma konkurencji dla linii 10b i 11b na których w szczytowych kursach mieliśmy grubo ponad 100 osób przez większą część trasy. 9B też bardzo zapchana na odcinku Widzew-Kosciuszki.

Serio 9B takie zapchane na odcinku widzewskim? Dawniej jak jeździłem do szkoły to w 9B prócz kursu na 8.00 to było pustawo (dlatego wolałem 9B niz 96). Co to znaczy też Widzew? Bo odcinek WidzewWschód-Olechów to chyba nie cieszy się szczególnie dużymi potokami.

Z linii ŁTR najmniejsze obłożenie ma 6, reszta to zasypana cały czas ;)

No jeszcze chyba 7 na ŁTR średnio :P Co do 6 to ciekawe skąd mniejsze potoki. Ciekawe też na ile czysto teoretycznie pomocne by było przedłużenie linii do Lutomierskiej (czyli zamiast jazdy Północną jazda po teoretycznym torowisku na Lutomierskiej i Wojska Polskiego) - w sensie by obsłużyć Manu i zaoferować przesiadki na autobusy.

TramMomentyStudenta pisze:@nowy1212
No to niech Swingi sobie idą na 12 i niech przynajmniej szanowni urzędnicy nie denerwują ludzi. Tyle że wiadomo, że wszystkich Swingów i tak nie starczy na 12,

No to przecież można dać 12 Swing 18 i 3 NF6D czy 3 CR. Na danej linii nie musi być jednolity tabor z resztą tak nie będzie (i już nie jest), bo coraz więcej tych modeli różnych będzie w Łodzi.

tym bardziej, że co będzie, gdy zrobią po 2022 roku takt 10 jako główny? Wtedy potrzebne będą o dwie brygady więcej na 12. A już teraz jest 15 brygad. Hehe.

Co do taktu 10min - nie ma szans najmniejszych. Oby został ten 12min, bo po pierwsze brakuje taboru, po drugie brakuje motorniczych, po trzecie koszty rosną.

Wojtek94
Weteran
Posty: 5122
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Wojtek94 » wt 20:12, 10 lip 2018

@nowy1212 głównie jeśli mówimy o 9B to odcinek od Augustowa i z każdym przystankiem coraz lepiej. Sporo ludzi jeździ do Fabrycznego i idzie do pracy do mBanku. Z każdym nowym biurowcem w centrum rosną potoki na danych liniach przebiegających w pobliżu. Robiąc pomiary można się tyle dowiedzieć i poznać różnych ludzi ;)


Co do 6. Kurczaki generują ogromny potok rano do centrum a po południu powrotny od centrum. W międzyczasie 2,3 i 11b mają lepsze potoki. No ale taki urok linii wjeżdżających w duże blokowiska.

Jeśli mówimy o Olechowie i Janowie. Ostatnie dwa przystanki uwierzcie ( sprawdzone ) są kursy gdzie ludzie zostają na przystanku. Dzieje się tak gdy wyleci kilka zmian z fabryk. Ludzie bardzo narzekają. Ja osobiście bym zbisowal dane kursy. Problemem jest też to, że większość osób jedzie albo na Retkinie albo do Konstantynowa z Della. Janów ma napełnienia nie może zbyt szałowe, ale na te dwie linie co 12 minut akurat. Tam sporo ludzi jeździ wewnątrz Janowa i Olechowa.

joker8888
Bywalec
Posty: 128
Rejestracja: sob 15:36, 27 kwie 2013

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: joker8888 » wt 21:59, 10 lip 2018

Wojtek94 pisze:Z linii ŁTR najmniejsze obłożenie ma 6, reszta to zasypana cały czas ;)

Najmniejsze ma 7, a na 6 miałem aż do 23 po 40-50 osób w wagonie, momentami nawet ponad 60, więc albo tak trafiłem, albo jednak 6 jest oblegana
Wojtek94 pisze:Co do 6. Kurczaki generują ogromny potok rano do centrum a po południu powrotny od centrum. W międzyczasie 2,3 i 11b mają lepsze potoki. No ale taki urok linii wjeżdżających w duże blokowiska.

Na pomiarach miałem wrażenie odwrotne :lol:

nowy1212
Gaduła
Posty: 1130
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: nowy1212 » wt 22:03, 10 lip 2018

Wojtek94 pisze:@nowy1212 głównie jeśli mówimy o 9B to odcinek od Augustowa i z każdym przystankiem coraz lepiej. Sporo ludzi jeździ do Fabrycznego i idzie do pracy do mBanku. Z każdym nowym biurowcem w centrum rosną potoki na danych liniach przebiegających w pobliżu. Robiąc pomiary można się tyle dowiedzieć i poznać różnych ludzi ;)

No ta teraz w NCŁ większy ruch jest to tez zawsze to przyciąga trochę osób.


Jeśli mówimy o Olechowie i Janowie. Ostatnie dwa przystanki uwierzcie ( sprawdzone ) są kursy gdzie ludzie zostają na przystanku. Dzieje się tak gdy wyleci kilka zmian z fabryk. Ludzie bardzo narzekają. Ja osobiście bym zbisowal dane kursy. Problemem jest też to, że większość osób jedzie albo na Retkinie albo do Konstantynowa z Della. Janów ma napełnienia nie może zbyt szałowe, ale na te dwie linie co 12 minut akurat. Tam sporo ludzi jeździ wewnątrz Janowa i Olechowa.

Heh a ja zawsze widze pustkę i kilka czasem kilkanaście zajętych miejsc. Przynajmniej poza szczytem.

Wojtek94
Weteran
Posty: 5122
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Wojtek94 » wt 22:21, 10 lip 2018

Każdy kurs jest inny. Czasami jak trafi się jakaś grupę zorganizowana to i było po 80 osób na wagonie ;)

Każde cywilizowane miasto rano i popołudniu daje dużą częstotliwość na duże osiedla, ale nie u nas. 2, 6, 8, 11b, 13, 15 powinny w tych porach co 7/8 śmigać. Cóż marzenia ...

nowy1212
Gaduła
Posty: 1130
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: nowy1212 » wt 22:27, 10 lip 2018

^^Nawet kosztem częstotliwości w takich godzinach jak 10-13, ale z drugiej strony to brakuje taboru, brakuje pracowników, brakuje pieniędzy. Na razie niech miasto zapewni w miarę sensowny priorytet, poprawi komfort podróży i zmniejszy awaryjność. Taka liczba awarii jaka jest na ŁTR to nie jest normalna i już o tym rozmawiałem z osobami z innych krajów i miast. Nie może być tak, ze właściwie codziennie na ŁTR jest jakieś zatrzymanie.

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1212
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: TramMomentyStudenta » wt 22:44, 10 lip 2018

nowy1212 pisze:Co do 6 to ciekawe skąd mniejsze potoki.

No bo 6 w większości przypadków jest tuż po 11B. To w stronę centrum. A od centrum to nie wiem.
Ciekawe też na ile czysto teoretycznie pomocne by było przedłużenie linii do Lutomierskiej (czyli zamiast jazdy Północną jazda po teoretycznym torowisku na Lutomierskiej i Wojska Polskiego) - w sensie by obsłużyć Manu i zaoferować przesiadki na autobusy.

A po jakiego szkopa zakładać w ogóle teoretyczne torowisko na Lutomierskiej? Nie łatwiej dorobić łuki S-E z Zachodniej w Limana? Wtedy 6 owszem, jest dłuższa, ale nie pogarsza korków na Lutomierskiej, a poza tym to tańsze rozwiązanie.

TramMomentyStudenta pisze:@nowy1212
No to niech Swingi sobie idą na 12 i niech przynajmniej szanowni urzędnicy nie denerwują ludzi. Tyle że wiadomo, że wszystkich Swingów i tak nie starczy na 12,

No to przecież można dać 12 Swing 18 i 3 NF6D czy 3 CR. Na danej linii nie musi być jednolity tabor z resztą tak nie będzie (i już nie jest), bo coraz więcej tych modeli różnych będzie w Łodzi.
Z tym się zgodzę w 99,9%. No a następne przetargi - niech kombinują, żeby Pesie się noga powinęła. Ale niech zawsze wygrywa jeden producent. Niestety nie Konstal :P
tym bardziej, że co będzie, gdy zrobią po 2022 roku takt 10 jako główny? Wtedy potrzebne będą o dwie brygady więcej na 12. A już teraz jest 15 brygad. Hehe.

Co do taktu 10min - nie ma szans najmniejszych. Oby został ten 12min, bo po pierwsze brakuje taboru, po drugie brakuje motorniczych, po trzecie koszty rosną.

No a co władze miasta mówiły przed pamiętnym 2 kwietnia? Że jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to że częstotliwość będzie sukcesywnie zwiększana. Czyli takt 10 minut teoretycznie powinien być realny między 2022 a '24.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1130
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: nowy1212 » wt 23:00, 10 lip 2018

TramMomentyStudenta pisze:No a co władze miasta mówiły przed pamiętnym 2 kwietnia? Że jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to że częstotliwość będzie sukcesywnie zwiększana. Czyli takt 10 minut teoretycznie powinien być realny między 2022 a '24.

Pamiętam, że jak wprowadzano reformę to linia 4 miała mieć takt 24min tylko na początku reformy. Jeden z dziennikarzy (bodajże z Toya) po jakimś czasie przypomniał slowa jednego z urzędników o tym to w odpowiedzi dostał coś w stylu "ale to było pół roku temu, a dzisiaj jest inaczej".

Tak więc zapomnij o tym, ze ktoś dotrzyma tej obietnicy. Szanse na to oceniam na 0,1% (cuda się zdarzają). Nie ma taboru, nie ma pracowników, nie ma pieniędzy i to się nie zmieni. Póki co niech ogarną zbiorkom tak by on dobrze funkcjonował, a dopiero potem będzie można zwiększyć częstotliwość.

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1212
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: TramMomentyStudenta » śr 06:10, 11 lip 2018

A ile jeszcze jest czasu do 2022 roku? No dobrze, 2024. Do tego czasu dojdzie sporo taboru, bo przecież TdŁ i tamte dodatkowe środki. Faktycznie teraz przetargi kuleją, ale skąd możemy wiedzieć, ile potrwa boom inwestycyjny? Z pracownikami może też nie będzie tak źle.
Takt 12 oczywiście jest jak najbardziej optymalny, nie mówię, że nie, w końcu spada nam liczba ludności.
Jeszcze jest jeden aspekt. Liczba linii miejskich ma szansę wzrosnąć do 20, stąd może rzeczywiście takt 10 będzie niemożliwy do zrealizowania. Masz generalnie rację - warto skupić się na tym, aby możliwie najwięcej linii jeździło w takcie 12.
No ale chyba nie zmienia to faktu, że na 12 niemożliwe będzie wysłanie samych Swingów (z wyjątkiem weekendów). W dni powszednie, wydaje mi się, że będzie musiało wystarczyć dziewięć brygad oswingowanych (trzy w rezerwie). No i trzeba będzie dołożyć np. NF6D.
Ale o tym wszystkim ww. będę pisać w Naszych wyobrażeniach wkrótce. ;)

Kazik
Megagaduła
Posty: 2764
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Kazik » śr 09:02, 11 lip 2018

Wojtek94 pisze:Z linii ŁTR najmniejsze obłożenie ma 6, reszta to zasypana cały czas ;)
Podejrzewam, że to dlatego, że Kurczaki mają jeszcze 5 przez Kilińskiego, 11A na ŁTR z tylko lekko dłuższym dojazdem i 15 przez Gdańską, więc ruch się bardziej rozkłada.

Jordi
Gaduła
Posty: 1111
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Jordi » śr 09:24, 11 lip 2018

nowy1212 pisze:Pamiętam, że jak wprowadzano reformę to linia 4 miała mieć takt 24min tylko na początku reformy. Jeden z dziennikarzy (bodajże z Toya) po jakimś czasie przypomniał slowa jednego z urzędników o tym to w odpowiedzi dostał coś w stylu "ale to było pół roku temu, a dzisiaj jest inaczej".


Urzędnik? Toż to pan prezesina MPK od siedmiu boleści powiedział :evil:

Ja już pisałem podczas tych zapowiedzi, że są nierealne, bo ubywa nas sporo i będzie ubywać i trzeba walczyć, żeby w 2025 takt 12 nadal był z nami jako podstawowy.

Niech oni lepiej szybko dostosowują Bogestry, szukają kolejnych używek i walczą nie o 42 nówki niskie jakie mają pewne, a 60-70. Wtedy po TDŁ możliwe będzie utrzymanie taktu 12. Bez tego będzie krucho...

Kazik
Megagaduła
Posty: 2764
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Kazik » śr 10:49, 11 lip 2018

Niech oni lepiej szybko dostosowują Bogestry, szukają kolejnych używek i walczą nie o 42 nówki niskie jakie mają pewne, a 60-70. Wtedy po TDŁ możliwe będzie utrzymanie taktu 12. Bez tego będzie krucho...


A ja się zastanawiam, czy rozbudowując tramwaj tam, gdzie są prognozowane duże potoki, jednocześnie nie należałoby odpuścić sobie linii na peryferia. Czy naprawdę stać na nas na utrzymywanie tramwaju na Telefonicznej, Warszawskiej, a może nawet i Srebrzyńskiej?

nowy1212
Gaduła
Posty: 1130
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: nowy1212 » śr 10:52, 11 lip 2018

No, ale na Warszawskiej tramwaj musi być przynajmniej do stacji ŁKA. No, a że nie ma miejsca na krańcówkę w innym miejscu to musi zostać ta Warszawska.
Srebrzyńska i tak zostanie, bo teraz będą robić Cmentarną, ale no tu potrzebne jest dorobienie łuków przy Włókniarzy i linia nabierze większego sensu. Remont torowiska to jak będzie to biedaremont odtworzeniowy.
Telefonicznej nie utną, bo nie bez przyczyny jeżdżą tam normalnie 2 linie co 12min - mają duży wpływ na UMŁ.

px33
Fan forum
Posty: 4805
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: px33 » śr 13:13, 11 lip 2018

A może lepiej poszukać oszczędności w organizacji (jazda bez przerw!) a nie ciąć trasy. Autobus wcale nie musi być dużo tańszy, zwłaszcza przy naszym sposobie finansowania

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1212
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: TramMomentyStudenta » śr 14:20, 11 lip 2018

No nie, tego to już za wiele. Przerwy są konieczne, co 2 h to minimum. Poza tym przerwy mają charakter techniczny, przy zatrzymaniach ruchu i tak często zdarza się, że przerwy skracane są niemalże do zera. A same zatrzymania ruchu też nie należą do rzadkości :(

nowy1212
Gaduła
Posty: 1130
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: nowy1212 » śr 19:46, 11 lip 2018

Problem tylko w tym, że te przerwy bywają absurdalnie długie zwłaszcza w weekendy. O tym, że stawki za wkm autobusów w Łodzi są jednymi z wyższych w Polsce to już była dyskusja na SSC. Tak więc tutaj na pewno można zaoszczedzić troche pieniędzy i w ten sposób poprawić zbiorkom w innych miejscach.

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1212
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: TramMomentyStudenta » śr 20:23, 11 lip 2018

Jeśli w weekendy są tak absurdalnie długie przerwy, to faktycznie jest powód do zmartwienia. Zaoszczędzenie na przerwach w przypadku znacznej części linii oznaczałoby jedną brygadę mniej, a to przy tramwajach powoduje zwolnienie, powiedzmy, 10-12 składów, które mogłyby odpocząć przez weekend. Tu akurat nie chodzi o wozokm, a o kwestie eksploatacyjne również. A dni wolnych od pracy mamy co najmniej 110 w roku. ;)

BB93
Sympatyk forum
Posty: 602
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: BB93 » śr 21:50, 11 lip 2018

Jeśli te przerwy bywają długie to może warto byłoby pomyśleć o jakimś łączeniu linii? Chociaż na obecną chwilę w weekendy(rozkłady "szkolne") widziałbym tylko trzy takie możliwości: Dw. Łódź Dąbrowa (2/4), Teofilów (2/13) oraz Cm. Kurczaki (6/15). Reszta przypadków w weekendy wymagałaby zmian w obsłudze (solówki na składy, bądź niskie na Konstale).

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1212
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: TramMomentyStudenta » czw 04:35, 12 lip 2018

Od razu mówię, że 2/4 na Dąbrowie też odpada. 4 jest full z Telefy, a 2 niedługo może być full-chocianowicka.
A ktoś jeszcze nie pomyślał o podmienianiu wzajemnym linii "niskich" na Retkinii - 10/12 i odwrotnie. Chyba, że tam przerwy są już wystarczająco krótkie...

Ale nie wiem, czy to jest odpowiednie miejsce na dyskusję o takich kwestiach.


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości