Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
mig
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: mig » pt 10:37, 24 lut 2017

px33 pisze:
Co do punktu 1, moim zdaniem nie warto wydawać kasy na dostosowywanie Telefonicznej pod Swingi bo i tak w weekendy na większości brygad (a czasem i na wszystkich) są Cityrunnery. Pamiętajmy, że przywrócone do ruchu będą w najbliższym czasie kolejne dwa z nich. Trasa ŁTR w większości nie jest przystosowana pod Swingi.

Mimo wszystko wydaje mi się, że lepiej puścić na miasto Swingi i oszczędzić CR-y. W sezonie letnim to np. kwestia klimatyzacji lub jej braku. A to najmniejsza modyfikacja do osiągnięcia tego celu (tam pewnie wystarczyłoby podciąć szlifierką krawędzie peronów o 5 cm). Poza tym w takim przypadku można by zacząć z MPK rozmowy o dopuszczeniu CR-ów na 15 (bo po prostu nie wierzę, że ten problem nie jest wymyślony żeby przykryć przesunięcie niskiej podłogi z 15 na 12), albo wrzucić je w weekendy na 4.
Oczywiście, 100 razy bardziej wolałbym żeby Swingi poszły w weekendy na 11 (a najchętniej w tygodniu też na jakieś 2-3 długie), ale to wymaga przeróbki ze 30 peronów.

Mimo Twoich argumentów jestem dość sceptyczny co do 12. Nie wiem czy nie trzeba by było w tym celu wyremontować kolejnego odcinka Telefonicznej.
Nie jestem jakimś specjalistą w kwestii torowisk ale jak widzę kółeczko na pl. Wolności, a zwłaszcza jak się nim przejadę, to wierzę MPK. Drgania niezłe, pomijam już stan zwrotnic. Na 4 niskopodłogowce blokuje również pl. Wolności oraz Śmigłego-Rydza.




px33 pisze:A w tym dokładnie precyzyjnie wybranym punkcie - na skrzyżowaniu przy Sukcesji? Tam jest skrzyżowanie silnego ciągu z ulicą, na której jest zerowy ruch, a w dodatku ruch tramwajowy jest jak na warunki miejskie bardzo mały, więc raczej żadnego kierowcy nie spotkają większe utrudnienia związane z przejazdem tramwaju. A dzięki temu można by obciąć czasy z 2+2 (!) do 2+1, albo nawet 1+1 (zwłaszcza w kierunku południowym).

Być może masz rację i być może jest to do zrobienia bez priorytetu. Nie będę się wypowiadał bo nie przyglądałem się temu miejscu i nie znam uwarunkowań. Odnosiłem się jednak do szerszego spojrzenia na temat.

px33 pisze:
Prędkość na torowiskach ustala MPK a dokładniej ZTiS i to do nich należy ostatnie słowo.

A da się do czegokolwiek przekonać czy to beton? Bo mogliby też ogarnąć ograniczenia na nowych zwrotnicach i krzyżakach - na nich spokojnie można lecieć na wprost 30 km/h, a na tych długoiglicowych pewnie jeszcze szybciej.
W ogóle były jakiekolwiek próby wpłynięcia na nich jeśli chodzi o prędkości? Sporo odcinków w mieście by się IMO nadawało pod wyższą prędkość i w paru miejscach można by spróbować urwać po minucie z czasu przejazdu (i policzyć rozkład pod Vmax 60 przy dopuszczonej 70)

Niestety beton. Niezliczoną liczbę razy zwracano uwagę na kwestię dopuszczalnych prędkości, a zwłaszcza na ograniczenie do 10 na zwrotnicach i krzyżakach bo negatywnie wpływa to na pracę sygnalizacji (wydłuża konieczny czas ewakuacji skracając czas trwania "pionowej" i wydłuża niepotrzebnie cykle, powiem więcej, są skrzyżowania, gdzie czas ewakuacji jest większy niż długość zielonego dla tramwaju...) ale wszelkie apele jak grochem o ścianę.

Yakuzzi
Stały bywalec
Posty: 401
Rejestracja: czw 16:45, 07 lip 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Yakuzzi » pt 10:47, 24 lut 2017

Jakie będą częstotliwości na 10, 11 i 12?

Czy to będzie wyglądało tak:
Robocze - 10A/B co 6/6/10, 11A/B co 6/6/10, 12A/B co 6/12/20 (szczyt/międzyszczyt/pozaszczyt)
Soboty - 10B co 15, 11B co 15, 12B co 15
Niedziele - 10B co 20, 11B co 20, 12B co 20?

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: px33 » pt 11:25, 24 lut 2017

Mimo Twoich argumentów jestem dość sceptyczny co do 12. Nie wiem czy nie trzeba by było w tym celu wyremontować kolejnego odcinka Telefonicznej.

Jak może jechać stara Pesa to Swing też powinien. Trochę jestem ciekaw jaki byłby koszt podfrezowania tych kilku przystanków - może warto to zrobić chociaż na próbę? Niestety ZDiT na moje pytanie odpowiedział, że oni widzą tylko możliwość całkowitego remontu i wplątali w to nawet tablice SDIP.

Nie jestem jakimś specjalistą w kwestii torowisk ale jak widzę kółeczko na pl. Wolności, a zwłaszcza jak się nim przejadę, to wierzę MPK. Drgania niezłe, pomijam już stan zwrotnic. Na 4 niskopodłogowce blokuje również pl. Wolności oraz Śmigłego-Rydza.

Jest źle, ale może dałoby się to poprawić weekendowymi zamknięciami (wyrównać asfalt, przeszlifować tory, ponapawać łuki, i jakoś tam ogarnąć zwrotnice, jakkolwiek tego się nie robi). Ze 2 lata temu był jakiś tygodniowy remont na PlW, może wtedy trzeba było spróbować zrobić więcej?
Jeśli chodzi o 4 to odnoszę się do wersji objazdowej, która chyba przez najbliższe 2 lata będzie de facto trasą zwykłą (z krótkimi przerwami - wtedy na konstalach). A jak 4 wróci na stałe na zwykłą trasę to już po nowych torach.

Odnosiłem się jednak do szerszego spojrzenia na temat.

Jasne. Ale pewnie dałoby się znaleźć (szczególnie na końcówkach sieci) inne podobne miejsca - takie, na których tramwaj jedzie po całkowicie głównym ciągu i ma skrzyżowanie z drogą, po której nic nie jeździ. I tam można by poćwiczyć pełen priorytet bez wkurzania nikogo (a kierowcy pewnie też by się ucieszyli bo główny ciąg by miał częściej zielone).

Niestety beton. Niezliczoną liczbę razy zwracano uwagę na kwestię dopuszczalnych prędkości, a zwłaszcza na ograniczenie do 10 na zwrotnicach i krzyżakach bo negatywnie wpływa to na pracę sygnalizacji (wydłuża konieczny czas ewakuacji skracając czas trwania "pionowej" i wydłuża niepotrzebnie cykle, powiem więcej, są skrzyżowania, gdzie czas ewakuacji jest większy niż długość zielonego dla tramwaju...) ale wszelkie apele jak grochem o ścianę.

Szkoda, ale niestety "średni szczebel" w spółkach wymienić najtrudniej.

Jordi
Gaduła
Posty: 1285
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Jordi » pt 14:15, 24 lut 2017

Co do tramów to priorytetem powinno być 100% niskaczy na 11 i rozkład jak 10, że to 11A (czy tam B nie pamiętam) powinno kursować od 4:30 do 21:00 i w soboty także (10 swoją drogą też w soboty powinna mieć wzmocnienie).

Poza tym skoro na ŁTR Swingi nie mogą to co będzie z 30 nowymi co pójdą na Chocianowice? Będą to inne tramy? Bo logiczne byłoby wtedy danie tych nowych na 11/11A/B, a Tramicoszajsocusy i Citki na inne linie (12 bez A i inne)

Od paru dni codziennie jadę 12/12A i nadal nie kumam po co to 12A jest... Półpuste jedzie większość trasy, dopiero przy Kaliskim się napełnia ludźmi jadącymi na Retkinię. Wywalić to i 14 do końca dać...

Natomiast jeśli chodzi o OSSR przy dworcu, to działa prawie optymalnie. Jedyny mały zgrzyt to czekanie na przejazd z dworca w POW i na odwrót. Poza tym myślę, że nie powinno być korków po powrocie wszystkich linii pod dworzec.

Ja mam natomiast jeszcze inne pytanie. Na których liniach będą klekoty Vero? Skoro 62 i 95 ma być na 12m. 63? 71? 84? 90? Innych kandydatów nie widzę...

EDIT: Dobra znalazłem już odpowiedź w innym dziale :)

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: px33 » pt 15:08, 24 lut 2017

Poza tym skoro na ŁTR Swingi nie mogą to co będzie z 30 nowymi co pójdą na Chocianowice? Będą to inne tramy? Bo logiczne byłoby wtedy danie tych nowych na 11/11A/B, a Tramicoszajsocusy i Citki na inne linie (12 bez A i inne)

Nowe będą kupione z projektu TdŁ, więc raczej będą miały ograniczenia terytorialne (liczę, że realizowane "po warszawsku", tj. będą musiały jeździć tylko na liniach zahaczających o jakikolwiek odcinek wyremontowany w ramach projektu). Więc tak na szybko z pamięci to jako tako będą się łapać 2, 3, 4, 5, 6, 13 (?), 14, 15 (bez A, no ale na łączonych brygadach to przejdzie), 16/A.

mig
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: mig » pt 15:15, 24 lut 2017

px33 pisze:Jest źle, ale może dałoby się to poprawić weekendowymi zamknięciami (wyrównać asfalt, przeszlifować tory, ponapawać łuki, i jakoś tam ogarnąć zwrotnice, jakkolwiek tego się nie robi). Ze 2 lata temu był jakiś tygodniowy remont na PlW, może wtedy trzeba było spróbować zrobić więcej?
Jeśli chodzi o 4 to odnoszę się do wersji objazdowej, która chyba przez najbliższe 2 lata będzie de facto trasą zwykłą (z krótkimi przerwami - wtedy na konstalach). A jak 4 wróci na stałe na zwykłą trasę to już po nowych torach.

Pamiętaj, że środki na utrzymanie są mocno ograniczone. Są niestety pilniejsze potrzeby.

Yakuzzi
Stały bywalec
Posty: 401
Rejestracja: czw 16:45, 07 lip 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Yakuzzi » pt 15:43, 24 lut 2017

@Jordi

wg prezentacji skrócona 11 pojedzie też w soboty, tylko w niedziele nie.
Pytanie czy to aktualna wersja.

fireball
Coś mówi
Posty: 28
Rejestracja: pt 09:52, 24 lut 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: fireball » pt 17:11, 24 lut 2017

Czemu Zdit oszczędza na weekendach? Reformy są na lepsze, a nie gorsze.

Jordi
Gaduła
Posty: 1285
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Jordi » pt 21:59, 24 lut 2017

Tam to wszystko się zmienia jak w kalejdoskopie...

Jak będzie to 11A to mam dziwne wrażenie, że obetniemy i w soboty tramwaj na Pabianickiej tłumacząc to "zsynchronizowaniem 11 i 11A razem co 10 minut", a wtedy to już będzie "jak w pysk" dla Pabianickiej - tramwaj co 20 minut w sobotę... (41 z jej żenującym taktem 30 lub 40 i 60 po 15 nie liczę) :(

Zważywszy na to, że dziś 16 jeździ co 30 w soboty... Bo w tramwaj co 7,5 minuty nie chce mi się wierzyć...

Yakuzzi
Stały bywalec
Posty: 401
Rejestracja: czw 16:45, 07 lip 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Yakuzzi » pt 22:42, 24 lut 2017

Może kolega @mig coś wie i nam powie o sobotniej częstotliwości 11?
A co do 16 dziś jeździ co 30 minut w soboty ale od kwietnia nie będzie jeździć wcale więc Kurczaki stracą nawet te 2 kursy (w zamian zyskają prawdopodobnie 3 kursy 5) wiec w ostatecznym rozrachunku i tak będą na plus. A Zgierska i Pabianicka niestety dostają po tyłku

mig
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: mig » ndz 18:48, 26 lut 2017

Yakuzzi pisze:Może kolega @mig coś wie i nam powie o sobotniej częstotliwości 11?

Skrócony wariant 11 tak jak 10 do Augustowa będzie kursował tylko w dni robocze, więc 15/20.
Są dobre wieści dla Rudy, najprawdopodobniej 41 pojedzie w weekendy częściej niż dziś (z punktu widzenia gmin za kasę zaoszczędzoną na dniu roboczym) i dodatkowo uzupełni je 17 w skróconej wersji do pl. Niepodległości. Szkoda, że nie pełna trasa z dnia roboczego no ale lepszy rydz niż nic.

Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 776
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Warszawa

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: SzK » ndz 18:55, 26 lut 2017

41 w dzień powszedni będzie miało tyle samo kursów co teraz. Zamiast co 20 minut w szczycie o co 30 minut poza szczytem pojedzie co 24 minuty od rana do wieczora, wieczorem co pół godziny. Zatem żadnych oszczędności na kursach w dzień powszedni nie ma.

Pabianice są zainteresowane zwiększeniem częstotliwości w soboty (do 30 minut przez cały dzień) i niedziele (min. co 40 minut), ale na razie z tego co wiem hamulcowym jest Łódź, bo nie chcą dodatkowych kursów na terenie Łodzi (a skoro od kwietnia chce się oszczędzać na wszystkim, to wzmacnianie Pabianickiej rzeczywiście priorytetem nie jest).

domino
Gaduła
Posty: 1059
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: domino » ndz 21:34, 26 lut 2017

mig pisze:Są dobre wieści dla Rudy, najprawdopodobniej 41 pojedzie w weekendy częściej niż dziś (z punktu widzenia gmin za kasę zaoszczędzoną na dniu roboczym) i dodatkowo uzupełni je 17 w skróconej wersji do pl. Niepodległości. Szkoda, że nie pełna trasa z dnia roboczego no ale lepszy rydz niż nic.
I znowu będzie niespójność w numeracji. Nie po to linia 15A otrzymała nowy nr 17, żeby teraz jej krótszy wariant zbaczał z trasy. Dlatego weekendowe kursy z pętli Chocianowice - Ikea do pl. Niepodległości, powinny być oznaczone jako 41A. Natomiast linia 41 musi otrzymać nr 41B.

Jordi
Gaduła
Posty: 1285
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Jordi » pn 00:42, 27 lut 2017

mig pisze:
Yakuzzi pisze:Może kolega @mig coś wie i nam powie o sobotniej częstotliwości 11?

Skrócony wariant 11 tak jak 10 do Augustowa będzie kursował tylko w dni robocze, więc 15/20.
Są dobre wieści dla Rudy, najprawdopodobniej 41 pojedzie w weekendy częściej niż dziś (z punktu widzenia gmin za kasę zaoszczędzoną na dniu roboczym) i dodatkowo uzupełni je 17 w skróconej wersji do pl. Niepodległości. Szkoda, że nie pełna trasa z dnia roboczego no ale lepszy rydz niż nic.


Niby wyjdzie podobna suma odjazdów jak dziś (bo jak 41 co 30, to ta 17 co 30 też pewno, żeby co 7,5 minuty był tramwaj), ale tak czy inaczej wybór w weekend do jazdy bez przesiadki prawie żaden...

11 Plac Niepodległości i dalej
17 Plac Niepodległości
41 Plac NIepodległości
50 Plac Niepodległości

Jest to plus, ale szczerze nie dający zbyt wiele, bo i tak po 10 minutach jazdy jak nie wsiądziesz w 11 lub musisz jechać gdzie indziej, to przesiadka... Poza tym faktycznie chyba lepszym wyjściem byłoby 41 do Pabianic, a 41A do Ikei, a nie 17. Chyba, że wszystkie linie wzdłuż (52, 93, 15, 69, 57) będą podporządkowane liniom z Pabianickiej tak (głównie 11), żeby przesiadka zajmowała maks 3-4 minuty, ale w to wątpię, jak i 62 i 95 będą niestety zaprzeczeniem wygodnego systemu przesiadkowego.

No i na Placu, żeby za 11 była 5 to najważniejsze, żeby był jak najszybszy dojazd do Dworca.

Niemniej dzięki, że ktoś chociaż to wywalczył, ale to i tak mała pociecha "za 15A"...

mig
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: mig » pn 08:01, 27 lut 2017

SzK pisze:41 w dzień powszedni będzie miało tyle samo kursów co teraz. Zamiast co 20 minut w szczycie o co 30 minut poza szczytem pojedzie co 24 minuty od rana do wieczora, wieczorem co pół godziny. Zatem żadnych oszczędności na kursach w dzień powszedni nie ma.

Pabianice są zainteresowane zwiększeniem częstotliwości w soboty (do 30 minut przez cały dzień) i niedziele (min. co 40 minut), ale na razie z tego co wiem hamulcowym jest Łódź, bo nie chcą dodatkowych kursów na terenie Łodzi (a skoro od kwietnia chce się oszczędzać na wszystkim, to wzmacnianie Pabianickiej rzeczywiście priorytetem nie jest).

Co do dnia powszedniego, masz rację, przepraszam za wprowadzenie w błąd. Odnośnie weekendów, z tego co się orientuję, hamulcowym był tu bardziej Ksawerów niż Łódź.
@Jordi: zawsze to jakaś pociecha, pl. Niepodległości oferuje sporo możliwości dalszej jazdy. Lepiej się przesiąść z 41 niż czekać 20 minut na zatłoczoną 11. Dodatkowo Cię ucieszę, że udało się z 62 - będzie co 12 w szczycie :mrgreen:

fireball
Coś mówi
Posty: 28
Rejestracja: pt 09:52, 24 lut 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: fireball » pn 09:19, 27 lut 2017

To ma być weekendowa 17 Ikea-Pl. Niepodległości? Wolałbym Telefoniczna-Plac Niepodległości, bo na Politechniki w weekend tylko marna 15.
Natomiast pomysł z 41A 41B jest sensowniejszy

Jordi
Gaduła
Posty: 1285
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Jordi » pn 09:30, 27 lut 2017

mig pisze:@Jordi: zawsze to jakaś pociecha, pl. Niepodległości oferuje sporo możliwości dalszej jazdy. Lepiej się przesiąść z 41 niż czekać 20 minut na zatłoczoną 11. Dodatkowo Cię ucieszę, że udało się z 62 - będzie co 12 w szczycie :mrgreen:


O! I to już jest bardzo dobra wieść :D Nie tyle częstotliwość, co możliwość dostosowania 62 do odjazdów 11. Tak naprawdę jakby dobrze ustawić przerwy na pętli i dodać NŻ (minimum 4 przystanki się nadają, a nawet ja widzę 6), to 5 brygad by wystarczyło - tak pewno 6 będzie.

Właśnie. Co będzie z przystankiem Paradna/Ustronna? 62 będzie dodatkowo stawać?

Natomiast wracając do tych dodatkowych kursów to obawiam się, że będzie jak z 41. Prawie nikt nie wsiada tylko czeka na 11 lub 15A jak musi jechać dalej niż za RLL... Tu przydałoby się rozreklamować to, że np z tej linii będzie wygodna przesiadka na np. 5-6, 74 na Placu albo coś...

mig
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: mig » pn 14:49, 27 lut 2017

fireball pisze:To ma być weekendowa 17 Ikea-Pl. Niepodległości? Wolałbym Telefoniczna-Plac Niepodległości, bo na Politechniki w weekend tylko marna 15.
Natomiast pomysł z 41A 41B jest sensowniejszy.

Najprawdopodobniej będzie bo to nic pewnego jeszcze, jak zresztą wiele aspektów nowej siatki...
Co do numeracji 41A i 41B, nie ma już czasu na zmianę porozumień więc ten manewr nie wchodzi teraz w grę.
@Jordi: 62 nie będzie tam stawać. Linia będzie mieć 6 brygad + po południu siódmą łączoną bodaj z 56.

Jordi
Gaduła
Posty: 1285
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Jordi » pn 14:54, 27 lut 2017

Aha to nawet lepiej (pomijając, że nowy nadal przystanek nie będzie używany), bo 3 postoje co 200 metrów to przesada.

Kazik
Megagaduła
Posty: 2813
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Kazik » pn 15:29, 27 lut 2017

A nie może się ten tramwaj Ikea-pl. Niepodległości nazywać 11C?


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości