Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Jordi
Gaduła
Posty: 1285
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Jordi » pt 12:20, 10 lut 2017

16 co 24 to może mieć niezłe napełnienia względem wożenia powietrza co 12. To dobra decyzja, bo prócz paru kursów w szczycie rano i po 16 raczej nie będzie powalających potoków.

Fajnie by było, jakby z 17 się udało.

Yakuzzi
Stały bywalec
Posty: 401
Rejestracja: czw 16:45, 07 lip 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Yakuzzi » pt 12:40, 10 lut 2017

Nie zapominaj, że ta linia zastępuje 14 na Włókniarzy i "starą" 16 na Kurczakach. Więc nie jest to de facto nowa linia, a taki zlepek.

Jordi
Gaduła
Posty: 1285
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Jordi » pt 12:51, 10 lut 2017

No i razem z 8 co 12 da 7-8 kursów na godzinę. Tyle 8 miała przed reorganizacją (takt 7-8) - powinno wystarczyć. Dziś 14 prócz ścisłych godzin szczytu (7-8, 16-17) powietrze wozi od Żabieńca do Centralu... choć bardziej przydałaby się szczytówka 8A do PC.

Na Kurczaki wraca 5, więc i tak Chojny zyskują.

WykoxPL
Bywalec
Posty: 138
Rejestracja: czw 21:31, 18 lut 2016
Lokalizacja: Łódź

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: WykoxPL » pt 13:27, 10 lut 2017

Ja bym proponowal przeniesc szczytowe 12A na Karolew, a 14 na Retkinie. 10 co 6 minut w dwoch wariantach + 14 co 12 minut starcza do PC. I sama 12 na Narutowicza, w razie czego wystarczy na Karolew podjechac pod szczytowa 12A. 8A na Batorego/Widzew Stadion. A 9 powinna tylko niektore kursy na Zdrowie wykonywac (moze 43C z Polnocnej na Zdrowie?), reszta na Legionow/Towarowa. Nadal zdzierzyc tego 45/46 nie moge. Chyba nigdy na.Rondzie Solidarnosci nie byli. Zamiast puszczać to Pomorską, wystarczy licznym studentom UŁ ze Zgierza i okolic umożliwić przesiadkę w 15/17, która jeździ tylko co 6 minut. Zamiast na Telefoniczną/Stoki, proponuję to puścić do Dworca Fabrycznego, niech tam sobie krańcuje, może jedną linię na Radiostację. Ale nie Rondo Solidarności, nie Stoki.
Ostatnio zmieniony pt 13:33, 10 lut 2017 przez WykoxPL, łącznie zmieniany 2 razy.

Yakuzzi
Stały bywalec
Posty: 401
Rejestracja: czw 16:45, 07 lip 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Yakuzzi » pt 13:27, 10 lut 2017

Fakt, zapomniałem o 5.

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: eDragon55 » sob 00:00, 11 lut 2017

Lepiej jakby któryś z krótszych wariantów 10 albo 12 jechał na Bratysławską, a zamiast tego przez cały tydzień 14 na Wyszyńskiego. Co do 9 to ma tak być, że co drugi kurs w godzinach szczytu zawróci na Legionów. Natomiast na ulicy Legionów najlepszym wzmocnieniem byłoby skierowanie tam linii 46 (tak jak teraz) za to 45 na Stoki jeśli muszą mieć dodatkową linię. Co do 16 co 24 minuty to może być bo i tak na trasie Chojny - Politechniki/WAM będzie się powtarzać z 15, ale jak w przyszłości pojedzie przez Broniewskiego na Śląską to musi jeździć dwa razy częściej (co 12 minut) i kursować w weekendy.

Czyli jednak nie wszystkie linie dostaną dopasowany takt do 12 minut ale mam nadzieje, że w niedalekim czasie uda się to wyrównać. Pomysł z przenumeracją linii 88 na 30 mam nadzieje, że nie przejdzie bo nie trzyma się kupy.

Kazik
Megagaduła
Posty: 2813
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Kazik » sob 10:59, 11 lut 2017

Jordi pisze:16 co 24 to może mieć niezłe napełnienia względem wożenia powietrza co 12. To dobra decyzja, bo prócz paru kursów w szczycie rano i po 16 raczej nie będzie powalających potoków.

Dla mnie tramwaj co 24 minuty to nieporozumienie i ma rację bytu tylko tam, gdzie zupełnie nie ma nic innego. Ja mam tak, że takt 12 minut jest dla mnie graniczny, jeśli chodzi o decyzję o skorzystaniu z komunikacji miejskiej. Tzn. jeśli jeździ częściej - idę w ciemno i czekam na przystanku. Jeśli rzadziej - wychodzę na konkretny kurs, jadę inną linią z przesiadką, biorę rower albo auto. Więc ja bym frekwencji w nowej 16 na pewno nie wygenerował. Żeby chociaż jeździła co 30 minut, to by była w każdej godzinie powtarzalność godzin odjazdów i rozkład byłby łatwy do zapamiętania, i np. dopasowania do godzin rozpoczynania i kończenia zajęć na PŁ. Studenci akurat mogą sobie sprawdzić rozkład na smartfonach jeszcze przed wyjściem z sali wykładowej, ale to już jakaś komplikacja.
8A Żabieniec - Piotrkowska Centrum miałoby większą rację bytu, zresztą spodziewam się, że mimo wsparcia 16, to na 8 między Dw. Kaliskim a os. Wielkopolska będzie sajgon. Nie zdziwię się, jak 16 zostanie zawieszona na wakacje (bo skoro nie będzie wozić uczniów i studentów, to nie wiem kogo innego zainteresuje linia z taką żenującą częstotliwością, kiedy są inne do wyboru) i już nie wróci.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Kpc21 » pn 00:25, 13 lut 2017

kuba_łódź pisze:Ehhhh... jeżdżąc na WBA zapomniałem już o tym braku integracji taryfowej. Ale w ŁKA nie ma problemów z kupnem biletu, bo są automaty, a w PR trzeba szukać konduktora po całym składzie...

Nie trzeba. W IC trzeba (albo można go złapać przed wejściem do pociągu), w PR masz obowiązek czekać na niego przy pierwszych drzwiach od czoła pociągu.

Z kończeniem trasy 43/46 na Fabrycznym mały problem jest taki, że tramwaj oczekujący na odjazd będzie blokował zapasowe torowisko na Narutowicza. Szkoda, że nie przewidzieli tam jakiegoś toru odstawczego.

Mamy 43 oczekujące na odjazd na Narutowicza i zatrzymanie pod dworcem. Co wtedy?

Ewentualnie można je w takiej sytuacji wycofać w Kilińskiego. O ile pozwala na coś takiego rozjazd.

Choć nie, zablokuje się przejazd Kilińskiego... W zasadzie tylko wykorzystanie w taki sposób POW wchodzi w grę, o ile nie będzie już zajęta przez zatrzymanie.

W sumie można nawet dwie linie tak krańcować - objeżdżałyby park w przeciwnych kierunkach.

43: Narutowicza - POW - SKŁADOWA (przystanek końcowy) - Kilińskiego - Narutowicza (postój) - POW - SKŁADOWA (przystanek początkowy) - Kilińskiego - Narutowicza
46: Narutowicza - Kilińskiego - SKŁADOWA (przystanek końcowy) - POW - Narutowicza (postój) - Kilińskiego - SKŁADOWA (przystanek początkowy) - POW - Narutowicza

W razie zatrzymania pod dworcem, 46 może wycofać w POW, odblokowując przejazd Narutowicza na wprost. Gorzej z 43. Może, co prawda, skręcić w POW, ale stamtąd już nie wycofa, bo musiałoby wjechać tyłem w odcinek Narutowicza z torowiskiem w jezdni, a to w grę nie wchodzi. Cofanie w torowisko wydzielone z ruchem też, zresztą, nie bardzo (co innego w POW, gdzie ruchu by nie było ze względu na zatrzymanie). Będzie musiało pojechać aż na Radiostację (bo zachodniego łuku przy Sznycelku nie odbudowali - wtedy mogłoby zawrócić przez Zakład Techniki), co pewnie poskutkuje opóźnieniem.

Kazik pisze:i np. dopasowania do godzin rozpoczynania i kończenia zajęć na PŁ.

Tyle że zajęcia na uczelni raczej nie kończą się o stałych godzinach. Jeden prowadzący wypuści studentów wcześniej (bo zdąży zrobić to co miał do zrobienia), inny będzie trzymać do samego końca, z innym studenci się umówią, że nie będzie przerwy w połowie dwugodzinnych zajęć i zajęcia skończą się wcześniej.

Z rozpoczynaniem się zajęć też jest różnie. Standardowa godzina początku zajęć to 15 minut po pełnej godzinie, ale sporo jest od tego wyjątków. Czasem studenci się umówią na rozpoczynanie zajęć o 8:30 i zajęcia bez przerwy w połowie, innym razem trzeba będzie odrobić zajęcia które wypadną i zostanie to zrealizowane poprzez rozpoczynanie zajęć wcześniej. Ale tu jest już dużo większa przewidywalność.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1314
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: kuba_łódź » pn 00:54, 13 lut 2017

Kpc21 pisze:
kuba_łódź pisze:Ehhhh... jeżdżąc na WBA zapomniałem już o tym braku integracji taryfowej. Ale w ŁKA nie ma problemów z kupnem biletu, bo są automaty, a w PR trzeba szukać konduktora po całym składzie...

Nie trzeba. W IC trzeba (albo można go złapać przed wejściem do pociągu), w PR masz obowiązek czekać na niego przy pierwszych drzwiach od czoła pociągu.

No niby tak, ale jak jeszcze jeździłem bez WBA, to czasem konduktor nie przychodził wcale, albo tuż przed stacją na której wysiadałem ;)
W zasadzie to nie rozumiem dlaczego ta betonowa firemka nie wpadła jeszcze na pomysł montowania automatów biletowych w swoich pociągach, nawet tylko w tych poddawanych modernizacji - zamiast wydawać pieniądze na beznadziejne ekrany LCD wyświetlające zapętlony filmik, środki te możnaby przeznaczyć na automaty.

Wracając do tematu - nowy plan transportowy ma wejść w życie za niecałe 2 miesiące, a akcja informacyjna (poza internetem) jest praktycznie żadna. Skoro MPK z takim zacięciem informuje o zmianach na Facebooku, to dlaczego nie umieści żadnych informacji w pojazdach ? W nowszych pojazdach można wykorzystać ekrany LCD (które od pół roku pokazują film z hamującymi tramwajami lub "Akademię pasażera MPK" ;)), w starszych umieścić plakaty informacyjne w ramkach na reklamy lub po prostu nakleić na kabinach prowadzących. Ekrany w biletomatach raczej się nie nadają, bo są za małe, a wyświetlacze Novamedia w Volvo 7000 już co najmniej od roku nie działają. Na przystankach wypadałoby umieścić dodatkowe ramki z informacją o zmianach i przebiegi linii odjeżdżających z danego przystanku po reformie. Szkoda, że w Łodzi to raczej niemożliwe, bo znając ZDiT jakiekolwiek informacje pojawią się tydzień przed 2 kwietnia.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Kpc21 » pn 01:12, 13 lut 2017

Telewizor się wstawia i gra, automat trzeba obsługiwać (wymieniać papier, wybierać kasę).

Choć w modernizowanych przez województwo EN57 są automaty z żarciem (batony, picie) i to jakoś ktoś obsługuje.

Akcja informacyjna - ta ostateczna - ma być od połowy marca.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1314
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: kuba_łódź » pn 01:33, 13 lut 2017

Automat z jedzeniem pewnie obsługuje zewnętrzna firma.

Połowa marca to jednak trochę późno. Należałoby dać pasażerom trochę więcej czasu na zapoznanie się z nową siatką. Nie mówię oczywiście o wszystkich, ale np. o osobach nie korzystających z internetu.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Kpc21 » pn 02:57, 13 lut 2017

Biletomaty też może obsługiwać zewnętrzna. Np. te w MPK (większość) obsługuje Mennica Polska.

Te w ŁKA - tu nie jestem pewien, ale chyba akurat sam przewoźnik.

Choć co do MPK też nie mam pewności - przy płatności kartą, w transakcji na koncie bankowym pokazuje się MPK, a nie Mennica.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: ukalo » pn 07:58, 13 lut 2017

MPK przy każdym zgłoszeniu awarii biletomatu wyraźnie podkreśla, że oni tylko użyczają miejsce, operatorem jest kto inny.

mig
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: mig » pn 08:26, 13 lut 2017

Kpc21 pisze:Mamy 43 oczekujące na odjazd na Narutowicza i zatrzymanie pod dworcem. Co wtedy?

Ewentualnie można je w takiej sytuacji wycofać w Kilińskiego. O ile pozwala na coś takiego rozjazd.

Choć nie, zablokuje się przejazd Kilińskiego... W zasadzie tylko wykorzystanie w taki sposób POW wchodzi w grę, o ile nie będzie już zajęta przez zatrzymanie.

Ty tak na serio? Kolejny raz nie wierzę w to co napisałeś. Sparaliżowałbyś okolicę dworca i spory kawałek sieci takimi akrobacjami.

Z tą 30 to było przejęzyczenie p. Sobieraja, które już sprostował.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Kpc21 » pn 10:58, 13 lut 2017

Którą konkretnie?

Jeśli ktoś mówi, by 43/46 skierować na Fabryczny, to postój musiałby się odbywać na nieużywanym odcinku Narutowicza. Trasa jest na tyle długa, że jakiś postój być musi.

Co można wtedy zrobić w razie zatrzymania na Składowej, ewentualnie POW?

Kwestia jest tylko taka, że jeśli zatrzymanie jest tylko w jednym kierunku, trzeba zablokować ruch na POW w przeciwnym. Ale innego rozwiązania chyba nie ma. Szkoda, że nie zrobiono tam żadnych torów odstawczych.

Tramwaje jeżdżące do Konstantynowa, Lutomierska i Ozorkowa mają pulpity manewrowe, nie jest więc nawet do takiego wycofania potrzebna żadna asysta.

Chyba że tramwaje pojadą nie pod Fabryczny, a przez Fabryczny na Radiostację (bo, jak rozumiem, dawna zajezdnia na Tramwajowej nie bardzo nadaje się do krańcowania tam tramwajów, a dawna pętla została całkowicie odcięta i nie może być już używana nawet jako trójkąt). Długość trasy będzie podobna i też się obsłuży kampus UŁ - a nie będzie Ronda Solidarności, tylko mniej zakorkowane skrzyżowanie Kopcińskiego/Narutowicza, do tego tramwaj dojedzie w bardziej "użyteczne" miejsca.

Tyle że:
- 43 musi obsłużyć Legionów (więc musiałoby jechać na Fabryczny naokoło, od Pomorskiej przez Kilińskiego), a poza tym wydłużenie trasy gdzieś dalej niż na Północną oznaczać będzie konieczność odpowiedniego skrócenia innej linii
- z 45/46 jest ta sama sytuacja, na Fabryczny musi pojechać przez Kilińskiego, ale tu przynajmniej nie będzie to jazda naokoło, a z drugiej strony, wspomoże na tej trasie tramwaj 4
Ale o ile na początku takie wspomaganie 4 będzie uzasadnione, bo 4 będzie jeździć bardzo rzadko, to po zwiększeniu częstotliwości 4 nie będzie już ku temu powodu i lepiej będzie, jak 4 będzie jeździć Narutowicza, a 45/46 Pomorską. To będzie linia (para linii) kursująca dosyć często, w zasadzie co 12 minut, a przez Rondo Solidarności przez lata jeździło 43 (i 43bis) i jakoś wtedy nie było to problemem.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Yakuzzi
Stały bywalec
Posty: 401
Rejestracja: czw 16:45, 07 lip 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Yakuzzi » ndz 22:42, 19 lut 2017

Z tym wzmocnieniem 4 bym się tak nie zapędzał. W którymś z artykułów zacytowano autorów reformy, że na jesieni dadzą mieszkańcom Radogoszcza wybór - albo tak jak jest, albo częściej 4 i zarazem skracamy trasy 59 i 73. Już widzę jak mieszkańcy opowiedzą się za zamianą nowiutkich, niskopodłogowych autobusów do placu Wolności co 12 min. z każdego z RDG na dodatkowe 2 kursy rozklekotanych, starych konstali na 4.

Jordi
Gaduła
Posty: 1285
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Jordi » pn 00:52, 20 lut 2017

Może niech też zapytają Dąbrowę, co ona na to? To więcej ludzi niż cały Radogoszcz. 4 nie kursuje tylko Zgierską...

Zabiorą 7, a 4 co 24 minuty? Kompletnie tego nie widzę...

domino
Gaduła
Posty: 1059
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: domino » wt 22:14, 21 lut 2017

Reforma komunikacji miejskiej jeszcze nie weszła w życia, a już się sypie.
"Oglądałam transmisję ze spotkania mieszkańców Olechowa i Janowa w sprawie nowej siatki połączeń. Podzielam argumenty wielu z nich. Nie róbmy nic na siłę. Trasa autobusu zostanie zmieniona. Szczegóły do uzgodnienia. Pozdrawiam"
https://www.facebook.com/h.zdanowska/po ... 1250848691
Teraz niech inne niezadowolone grupy mieszkańców zaczną zaprotestować w mediach, to 2 kwietnia 2017 nic się nie zmieni ...

Yakuzzi
Stały bywalec
Posty: 401
Rejestracja: czw 16:45, 07 lip 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Yakuzzi » wt 22:28, 21 lut 2017

Poza Olechowem, nie było słychać o protestach na taką skalę ze strony innych osiedli.

Jestem ciekawy, na czym będzie polegała zmiana trasy? Czy całkowicie wycofają się z wjazdu w osiedle Janów czy zrobią przejazd przez Zagłoby z zawracaniem na końcu ulicy.

ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: ukalo » śr 00:16, 22 lut 2017

Na innych osiedlach nie ma tak "mocnych" radnych-motocyklistów... nie mam siły komentować tego co ten człowiek wyprawia.


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości