Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Porównywanie z innymi działa w różne strony, ponoć Markab dużo bardziej zawzięcie niż MPK nie pozwala na wejście z rowerem.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
^^Bo jest monopol?
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
A co ma monpol do tego?Do Rada Miejska ustala przepisy a nie przewoźnik. Myślisz, że w Warszawie jest tak cudownie i nie ma problemów pod tytułem nie da się? Otóż są i to nie tylko ze strony TW czy MZA, ale czasem też przewoźników prywatnych. Prywaciarze tacy świetni są?A to może trzeba przypomnieć jak Mobilis miał w poważaniu malowanie krakowskie i wypuścił na trasy kanarkowe autobusy bo takie miał akurat producent na zbyciu?Mobilis tłumaczył się że na da się przemalować to raz, a dwa że w przetargu było zapisane, że tylko zaleca się pomalować autobusy w barwy takie same jak autobusy MPK Kraków. Więc przestań wychwalać tych prywaciarzy jako takich idealnych i wszystko robiących. Bo z nimi po dobroci też czasem nie da się nic załatwić.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
No ale jak nie zapisano w przetargu wymogu, że ma być malowanie, to co w tym dziwnego, że przewoźnik nie chce przemalować pojazdów? To dla niego zawsze jakiś koszt, a prywatna firma będzie koszty minimalizować.
Natomiast fakt, że tu chodzi o uchwałę Rady Miejskiej, która tak samo obowiązzywałaby u prywaciarza.
Natomiast fakt, że tu chodzi o uchwałę Rady Miejskiej, która tak samo obowiązzywałaby u prywaciarza.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
SCEL pisze:A co ma monpol do tego?Do Rada Miejska ustala przepisy a nie przewoźnik.
.
Na czyj wniosek? Na wniosek MPK...
Gdyby było trzech przewoźników to by wyglądało to inaczej.
Co do prywatnych przewoźników tak niektóre miasta źle napisaly przetargi ale Warszawa dobrze sobie poradziła i trzeba się na nich wzorować. Nie jest idealnie, ale dużo lepiej niz w autobusach MPK Łódź.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Skąd wiesz jakby to wyglądało?Inni by się dostosowali do przepisów i nawet nie kiwnęli by palcem w tej sprawie.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
nowy1212 pisze:Na czyj wniosek? Na wniosek MPK...
A nie na wniosek pasażerów, którym przeszkadzały rowery w pojazdach? Przecież samo MPK nic do tego nie ma, ich nie powinno obchodzić, co ludzie w pojazdach przewożą (dopóki spełnia to regulamin uchwalony przez Radę Miejską), oni są tylko wykonawcą usługi.
A gdyby faktycznie im na to zależało, to w poprzednich przetargach na tabor uwzględniliby te mocowania do rowerów, o których teraz jest mowa. Lub wprowadziliby te przepisy wyłącznie w odniesieniu do pojazdów, gdzie te mocowania są i nowo kupowanych, stare (w których nie da się ich założyć) pozostawiając po staremu.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
-
- Gaduła
- Posty: 1467
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
- Lokalizacja: w sezonie Ruda
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Prywatna obserwacja linii 11B w godzinach późnopopołudniowych. Jechałem od Portu do Portu tym samym składem #1207 w poniedziałek między 17:50 a 20:10.
Ameryki odkryć mi się nie udało. W kierunku Helenówka od RLL już ludzie stali. Wolne miejsca siedzące? Potem dopiero za Bałuckim Rynkiem.
No a z Helenówka było pełno miejsc siedzących (też nic nowego, jak po 19). Dopiero przy Manu tak naprawdę już nie było siedzących miejsc, przy czym przy stajni trochę się zwolniło, ale jeszcze pojedyncze osoby stały. Jednak siedzeń wolnych było coraz więcej, aż za RLL było już niemal pusto (trochę przez zjazdówki).
Tyle na dziś.
Ameryki odkryć mi się nie udało. W kierunku Helenówka od RLL już ludzie stali. Wolne miejsca siedzące? Potem dopiero za Bałuckim Rynkiem.
No a z Helenówka było pełno miejsc siedzących (też nic nowego, jak po 19). Dopiero przy Manu tak naprawdę już nie było siedzących miejsc, przy czym przy stajni trochę się zwolniło, ale jeszcze pojedyncze osoby stały. Jednak siedzeń wolnych było coraz więcej, aż za RLL było już niemal pusto (trochę przez zjazdówki).
Tyle na dziś.

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Od września będziemy mieć nową linię pracowniczą.
https://lka.lodzkie.pl/strona-glowna/Wr ... adu-jazdy/
https://lka.lodzkie.pl/strona-glowna/Wr ... adu-jazdy/
Linia obwodowa
Dodatkowo, we współpracy z Zarządem Dróg i Transportu część pociągów ze stacji Łódź Widzew i z kierunku Łodzi Kaliskiej zostanie skomunikowanych z nową linią autobusową B, która połączy przystanek osobowy Łódź Dąbrowa z zakładami przemysłowymi położonymi przy ulicy Jędrzejowskiej.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
-
- Gaduła
- Posty: 1467
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
- Lokalizacja: w sezonie Ruda
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Bogu chwała, Jędrzejowska chociaż częściowo dostanie jakikolwiek dojazd.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Ciekawe skąd autobus znajdą i ogólnie jaka trasa.
B to od czego nazwa Bosh?
B to od czego nazwa Bosh?
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Tomaszowska od września ma być otwarta, więc linia B powinna jechać Dąbrowskiego i Tomaszowską do pętli na skrzyżowaniu Tomaszowska/Kolumny. Chociaż to będzie praktycznie dubel 92 na stałej trasie.
Na Jędrzejowskiej jest magazyn BSH, więc można tak przypuszczać.
Na Jędrzejowskiej jest magazyn BSH, więc można tak przypuszczać.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Podejrzewam, że to B skręci w Jędrzejowską i tam gdzieś będzie krańcówka. A co do taboru to spokojnie może być z czymś łączona na Dąbrowie - tam linii jest dostatek 

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
TramMomentyStudenta pisze:Bogu chwała, Jędrzejowska chociaż częściowo dostanie jakikolwiek dojazd.
Nic to mieszkańcom nie pomoże. To najpewniej będzie podjeżdżać tylko pod zakład, czyli 300-400 metrów od Tomaszowskiej. Nadal domostwa blisko Jędrzejowskiej będą mieć grubo ponad kilometr - większość ma bliżej 92 na Kolumny, a dalej 90...
Poza tym podejrzewam maks rozkład podobny do D, czyli 6-7 kursów dziennie w godzinach zmian...
-
- Gaduła
- Posty: 1467
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
- Lokalizacja: w sezonie Ruda
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
No to może i kiedyś pomyślą, ale na razie pewnie braknie piniądzów. 

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Na FB już marzyciele o B piszą, że może z Feliksina dadzą i w ogóle...
To byłby cud, jak na wszystko brakuje kasy, a niektórzy sądzą, że nowe linie pracownicze kawał za fabrykę będą jeździć xD
To byłby cud, jak na wszystko brakuje kasy, a niektórzy sądzą, że nowe linie pracownicze kawał za fabrykę będą jeździć xD
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Reaktywacja "D" jak dla mnie nie ma sensu. Po otwarciu Tomaszowskiej nadal powinno kursować 72D z przyzwoitymi napełnieniami nawet za Hetmańską, z tym że już na stałej trasie przez Olechowską. Warto też byłoby zapewnić skomunikowanie z "B" na Dąbrowskiego.
Na Jędrzejowskiej nie ma żadnego miejsca gdzie pełnowymiarowy autobus mógłby zawrócić. Najbliższe pętle to Feliksin i ta na skrzyżowaniu Tomaszowska/Kolumny. Chyba że pojedzie Vero i będzie zawracać gdzieś na parkingu pod magazynem
Na Feliksin nie ma sensu tego wydłużać, bo co zmieni mieszkańcom Jędrzejowskiej autobus kursujący w godzinach zmian ? Jednak na pewno kiedyś w jakiejś nieokreślonej przyszłości i lepszym perspektywom dla KM należałoby tam puścić stałą linię, albo wydłużyć 90 na Dąbrowę
Na Jędrzejowskiej nie ma żadnego miejsca gdzie pełnowymiarowy autobus mógłby zawrócić. Najbliższe pętle to Feliksin i ta na skrzyżowaniu Tomaszowska/Kolumny. Chyba że pojedzie Vero i będzie zawracać gdzieś na parkingu pod magazynem

Na Feliksin nie ma sensu tego wydłużać, bo co zmieni mieszkańcom Jędrzejowskiej autobus kursujący w godzinach zmian ? Jednak na pewno kiedyś w jakiejś nieokreślonej przyszłości i lepszym perspektywom dla KM należałoby tam puścić stałą linię, albo wydłużyć 90 na Dąbrowę

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/lodz-nowy-autobus-skomunikowany-z-lka-59399.html
Łódź: Nowy autobus skomunikowany z ŁKA
Wraz z początkiem września na mapie komunikacyjnej Łodzi pojawi się nowe połączenie oznaczone symbolem B. Będzie ono dowozić do dużego centrum logistycznego położonego w rejonie stacji kolejowej na Olechowie. Pasażerowie jadący pociągami będą jednak... przesiadać się na skomunikowane z nimi autobusy na przystanku Łódź Dąbrowa.
Jak poinformowała niedawno Łódzka Kolej Aglomeracyjna, rozkład jazdy obowiązujący od 2 września będzie uwzględniał skomunikowania pociągów kursujących po tzw. łódzkiej kolei obwodowej z autobusami dowożącymi do dużych zakładów pracy. – We współpracy z Zarządem Dróg i Transportu część pociągów ze stacji Łódź Widzew i z kierunku Łodzi Kaliskiej zostanie skomunikowanych z nową linią autobusową B, która połączy przystanek osobowy Łódź Dąbrowa z zakładami przemysłowymi położonymi przy ulicy Jędrzejowskiej – czytamy w oficjalnym komunikacie przewoźnika.
We wrześniu autobus, w przyszłości kolej?
Na mapie łódzkiej komunikacji miejskiej pojawi się więc nowa linia autobusowa, która obsłuży rejon pozostający dotychczas zasadniczo poza systemem transportu publicznego. – Linia B kursować będzie od września na trasie Dworzec Łódź Dąbrowa – Dąbrowskiego – Tomaszowska – Jędrzejowska – Jędrzejów BSH – zapowiada Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi. Nazwa nowego krańca jednoznacznie wskazuje jego planowaną lokalizację: będzie on sąsiadować z ogromną, zajmującą aż 79 tys. metrów kwadratowych centrum bazą dystrybucyjną.
Znajduje się ona w rejonie kolejowej stacji towarowej Łódź Olechów. W lipcu pisaliśmy o planach obsługi powstającej tam strefy przemysłowej dzięki kolei miejskiej, te trzeba jednak na razie uznać za bardzo dalekosiężne. Tym niemniej lokalizacja na obrzeżach miasta, ale w pobliżu zjazdu z autostrady A1 i tuż przy największej stacji towarowej w regionie, będzie najprawdopodobniej sprzyjać rozwojowi działalności gospodarczej, co przyczyni się do zwiększenia zapotrzebowania na transport publiczny.
W dni robocze pięciokrotnie więcej kursów niż w weekendy
Póki co uruchomienie autobusu należy traktować w kategoriach bardzo dużej poprawy oferty przewozowej. – Linia oznaczona jest literą – tak jak wszystkie pozostałe linie pracownicze, które dojeżdżają do terenów przemysłowych (linie D, G, H i W). W dni robocze uruchamiane będzie ok. 20 kursów, a w soboty i niedziele – po cztery kursy. Linia kursować będzie w godzinach szczytu – powiedział nam Tomasz Andrzejewski.
Choć ZDiT nazywa połączenie pracowniczym, będzie ono funkcjonować tak, jak wszystkie inne linie łódzkiego transportu zbiorowego. Kursy będą więc miały charakter otwarty. – Obsługę zapewni MPK-Łódź – stwierdził nasz rozmówca.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
To było wielkie liczenie pasażerów MPK. I co? I nadal nic z tego nie wynika
Badanie potoków pasażerskich miało dać odpowiedź na pytanie, czy siatka połączeń korygowana w kwietniu zdaje egzamin.
Ponad cztery miesiące temu, a dokładnie 9 maja, Zarząd Dróg i Transportu zapowiadał, że w łódzkich tramwajach i autobusach właśnie rozpoczyna się wielkie liczenie pasażerów.
Miało ono dać odpowiedź na pytanie, czy wprowadzona miesiąc wcześniej korekta siatki połączeń komunikacyjnych sprawdza się w praktyce, które linie, w jakich godzinach i w jakim stopniu są obłożone, a które połączenia wożą głównie powietrze.
Z dworca Fabrycznego autobusy niektórych linii odjeżdżają kompletnie puste.
Tak zwane potoki pasażerskie miały być określane dzięki elektronicznym bramkom, w które wyposażonych jest kilkanaście autobusów MPK – miały być kierowane na kolejne trasy. W tramwajach pasażerów liczyli ankieterzy.
Cała akcja miała trwać do 21 czerwca, w sierpniu mieliśmy poznać wyniki wraz z ich analizą.
- Otrzymaliśmy raport od wynajętej przez nas firmy, która prowadziła badania, ale poprosiliśmy jeszcze o kilka wyjaśnień – mówi Tomasz Andrzejewski, rzecznik ZDiT.
Źródło: http://www.expressilustrowany.pl/najwaz ... ,30708945/
-
- Gaduła
- Posty: 1467
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
- Lokalizacja: w sezonie Ruda
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
A propos artykułu o liczeniu pasażerów - siatka połączeń miała korektę w lutym, a nie w kwietniu, czyli ankieta dotyczyła korekty na trzy miesiące przed, a nie na miesiąc. I 9 maja nie był ponad cztery miesiące temu. Ktoś chyba zwariował albo po prostu się przegrzał.
I w ogóle to po co pisać, jak nic z tego nie wynika?

I w ogóle to po co pisać, jak nic z tego nie wynika?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości