Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Aleksej
Sympatyk forum
Posty: 787
Rejestracja: wt 11:43, 19 lip 2005

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Aleksej » śr 22:09, 04 lip 2018

Oczywiście że brak piktogramów na wyświetlaczach to typowy 'niedasizm' - na przystankach spokojnie się mieszczą piktogramy (np. dla pojazdów niskopodłogowych) jak w Szczecinie:

Obrazek

Piktogram osoby na wózku ma 7 pikseli w pionie, czyli tyle ile wiersz w naszych wyświetlaczach, chyba te z czasów ŁTR też mają 7 pikseli w pionie na wiersz.

W pojazdach tym bardziej się da, na diodowych na 100% a na pikselowych na 90% (no oprócz tych najstarszych w tramwajach, ale to są chyba 2 składy). W Cityrunnerach różne cuda można było wyświetlać, na pewno były pierwotnie piktogramy.

Aleksej

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Kpc21 » śr 22:21, 04 lip 2018

@Momenty: Można, ale ktoś musi za to zapłacić.

Te piktogramy ze Szczecina są dla mnie mało zrozumiałe. Pewnie chodzi o biletomat na karty/na monety.

Swoją drogą... wiem, że OT, ale skoro już w temacie biletomatów jesteśmy... dzisiaj miałem sytuację, że chcę kupić bilet w biletomacie (biletomat tylko na karty - w GT8N). Opcja płatności kartą jest nieaktywna, dostępny jest tylko Blik. Czy to się kwalifikuje jako awaria biletomatu uprawniająca do jazdy bez biletu?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Aleksej
Sympatyk forum
Posty: 787
Rejestracja: wt 11:43, 19 lip 2005

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Aleksej » śr 22:33, 04 lip 2018

W Łodzi widziałbym tylko piktogram dla pojazdów niskopodłogowych na przystankach, reszta jest zbędna. Co do pojazdów to wystarczą 3/4 dw. Kolejowy, dw. Autobusowy, Trasa Zmieniona i Szpital a może na przyszłość P&R.

Co do kosztów to pamiętajmy, że R&G jako podwykonawca firmy Sprint też się nie wywiązał ze wszelkich swoich zobowiązań, jako że całość systemu przejęło miasto to ma prawo egzekwować prawidłowe wykonanie zapisów umowy z podwykonawcą i w ramach ugody zamiast kar pieniężnych za opóźnienia wynegocjować dodatkową funkcjonalność.

Aleksej

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1541
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: TramMomentyStudenta » śr 22:37, 04 lip 2018

@Kpc21
Oczywiście, że ktoś za to musi zapłacić i zapłaci. Wydaje mi się, że łatwiej jest w dobie wydłużających się w nieskończoność przetargów zapłacić komuś za podwykonawstwo niż kupić autobusy. Niestety. O brakach kadrowych nie mówimy, bo gdyby miasto chciało, to by dołożyło i byłoby więcej kierowców - tu chyba trochę jest z tego słynnego u nas niedasizmu.

Odłóżmy temat braków na półkę. Tu nie ma miejsca na rozpisywanie się o tym.

@Aleksej
Co oznaczają te piktogramy pokazane przez strzałki?

I oczywiście w 100,1% zgodzę się, że w Łodzi tego nie ma z powodu efektu niedasizmu.

Aleksej
Sympatyk forum
Posty: 787
Rejestracja: wt 11:43, 19 lip 2005

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Aleksej » śr 22:41, 04 lip 2018

Rodzaje biletomatów w pojazdach, to w owalu to na monety, ten kwadrat to na karty.

Aleksej

Intermodalny
Stały bywalec
Posty: 272
Rejestracja: sob 18:10, 06 cze 2015

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Intermodalny » śr 23:09, 04 lip 2018

Na pewno da się, bo jakiś miesiąc temu na własne oczy widziałem Mercedesa 20xx na linii 65, u którego widziałem na przednim wyświetlaczu piktogram samolotu [czarny znak, bursztynowe tło] ❗
Ten jeden jedyny raz mi się udało zobaczyć takie coś w Łodzi. Druga linijka „via” się nie scrollowała i ikona przycięła tekst „PRZEZ JANA PAWŁA II” (nie pamiętam jaki to był wariant, ale z obecnego rozkładu wynikałoby, że to 65A).

Ktoś jeszcze doświadczył takiego widoku?

PS. Jeszcze wspomnę, że na obecną chwilę w autobusach nowszych niż 2010 r. nie renderuje się napis o zmianie trasy.
EDIT: Miałem na myśli linię 96, gdzie tylko wozy 17xx i 18xx wyświetlają ten tekst, ale przypomniałem sobie o linii 58, na której nawet w najnowszych Solariach ta formułka występuje.
Ostatnio zmieniony czw 08:02, 05 lip 2018 przez Intermodalny, łącznie zmieniany 1 raz.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Kpc21 » śr 23:36, 04 lip 2018

TramMomentyStudenta pisze:@Kpc21
Oczywiście, że ktoś za to musi zapłacić i zapłaci. Wydaje mi się, że łatwiej jest w dobie wydłużających się w nieskończoność przetargów zapłacić komuś za podwykonawstwo niż kupić autobusy. Niestety. O brakach kadrowych nie mówimy, bo gdyby miasto chciało, to by dołożyło i byłoby więcej kierowców - tu chyba trochę jest z tego słynnego u nas niedasizmu.

No ja akurat wątpię, że zapłaci. Przy reformie nie można było dołożyć kasy, a teraz nagle będzie można? Myślę, że nie ma takiej opcji. Coś innego potną i w to miejsce to 85 im dadzą - albo po prostu wcale go nie dadzą.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Yakuzzi
Stały bywalec
Posty: 401
Rejestracja: czw 16:45, 07 lip 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Yakuzzi » czw 07:38, 05 lip 2018

Jedyna opcja jaką tu widzę:

Nowa linia dajmy na to "67" z Janowa do Marszałków w śladzie obecnej 80, dalej śladem obecnej 70 do Ronda Powstańców.

W zamian 70 i 80 skrócone do Fabrycznego (ew. Wydawniczej)

Jordi
Gaduła
Posty: 1285
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Jordi » czw 10:20, 05 lip 2018

Tylko jest jeden problem.

Widzew Wschód żąda 85 po starej trasie, czyli przez północ osiedla (Służbową, Rokicińską) i dalej Piłsudskiego - im chodzi dokładnie o starą trasę...

Przy wywaleniu 80 pozostaje problem Niciarki - 64A niby możnaby tam puścić, ale to żadna oferta (jeździ tylko w robocze i to rzadziej od 64B).

Nawet po skróceniu 80 i 70 do Dworca nie starczy na takt całodzienny 12. Byłoby podobnie jak do 80 szczyt 6:30-8:30 i 14:00-17:00. Soboty 15.

No i pytanie co z 70 - ona zapchana jeździ praktycznie do Spornej - stare 85 już przy cmentarzu Doły pustoszało, czyli 70 się bardzo przyjęła...

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Kpc21 » czw 10:52, 05 lip 2018

No to niech to 85 na Fabryczny jedzie. Wątpię, by Widzewowi zależało akurat na dojeździe na Doły. Tam nic nie ma, a jeśli już faktycznie potrzebują się tam dostać, to jest jeszcze 64.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Jordi
Gaduła
Posty: 1285
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Jordi » czw 10:54, 05 lip 2018

To po kiego kloca wtedy to 85, jak mają 9B?

No podobno im chodzi o bezpośredni dojazd na Rondo Solidarności, cmentarz Doły, szpital na Spornej... Przynajmniej tak inicjatorka gadała GW w tym tygodniu.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Kpc21 » czw 12:32, 05 lip 2018

No ale wtedy kto inny (Dąbrowa, Chojny) nie będzie mieć tego bezpośredniego dojazdu.

Chyba jednak to 70 lepsze, bo więcej dzielnic będzie mieć bezpośredni dojazd na Doły.

Najgorsze, co mogą zrobić, to urządzenie tego tak, że naprzemiennie będzie jechać autobus z Dołów na Dąbrowę i na Widzew. Co 12 minut, czyli co 24 na dany kierunek...
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1541
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: TramMomentyStudenta » czw 14:31, 05 lip 2018

Intermodalny pisze:Druga linijka „via” się nie scrollowała i ikona przycięła tekst „PRZEZ JANA PAWŁA II” (nie pamiętam jaki to był wariant, ale z obecnego rozkładu wynikałoby, że to 65A).

Na pewno A, bo tylko ten jeździ przez al. Jana Pawła.

Co do nowej linii na Widzew:
* niech ma numerek 95 albo 98, bo te są mocno kojarzone z Widzewem,
* niech kończy bieg w rejonie skrzyżowania Palki/Wojska Polskiego, mogłaby dalej zawracać przez Wojska Polskiego i Pankiewicza (w trakcie przebudowy WP mogłaby być wydłużona do M1), a zaczyna na krańcówce Janów,
* warto by zadbać o podwykonawstwo - w szczególności "zety" zgiersko-ozorkowskie mógłby "pożreć" Markab, a Pabianice wystawiły parę brygad z MZK, gdy zacznie się modernizacja torowiska - w ramach Z41,
* co do oszczędności to widziałbym skasowanie 93 oraz wydłużenie w to miejsce 56 do Kaliskiego (tu zysk wynosi dwie brygady), ukrócenie częstotliwości 75 (zamiast 12 takt 20 i obowiązkowo co drugi kurs w danym wariancie) oraz po części zrobienie porządku z 74. No i ewentualnie liczyłbym na szybsze rozpatrzenie przetargów.

Intermodalny
Stały bywalec
Posty: 272
Rejestracja: sob 18:10, 06 cze 2015

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Intermodalny » czw 14:36, 05 lip 2018

@TramMomenty
No właśnie dlatego napisałem tę ulice, a nie Maratońską, bo to bardziej 65A było :) .

Jordi
Gaduła
Posty: 1285
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Jordi » czw 15:04, 05 lip 2018

TramMomentyStudenta pisze:* co do oszczędności to widziałbym skasowanie 93 oraz wydłużenie w to miejsce 56 do Kaliskiego (tu zysk wynosi dwie brygady), ukrócenie częstotliwości 75 (zamiast 12 takt 20 i obowiązkowo co drugi kurs w danym wariancie) oraz po części zrobienie porządku z 74. No i ewentualnie liczyłbym na szybsze rozpatrzenie przetargów.


56 to Rzgów chce, żeby jeździło do Rzgowska/Paderewskiego, więc odpada przetrasowanie przez TG ;)

75 co 20 minut? Zapraszam do niego w godzinach zmian (6:00, 8:00, 14:00, 16:00) - tłumy są czy to A czy B...

74 moim zdaniem wystarczyłoby co 15-20, a w weekendy wywalić 15 - to w soboty powietrze wozi...

Na wakacje (zaznaczam wakacje) 62 mogłoby się obejść bez szczytu - co 20, ale od września 12 musiałoby wrócić.


63 na busach - 12m to totalne marnotrawstwo - tam na 16 godzin z 19 kursowania wystarczyłby Ducato Bus dla 10 osób...

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1541
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: TramMomentyStudenta » czw 18:11, 05 lip 2018

Jordi pisze:56 to Rzgów chce, żeby jeździło do Rzgowska/Paderewskiego,

ale chcieć nie musi. Z 56 można złapać w stronę placu Niepodległości i dalej centrum również z Trasy Górnej. ;) To naprawdę proste. Jeśli Rzgowska/Paderewskiego to jest wyłącznie kwestia Czerwonego Rynku, to wtedy jeszcze można złapać 75.

75 co 20 minut? Zapraszam do niego w godzinach zmian (6:00, 8:00, 14:00, 16:00) - tłumy są czy to A czy B...

Jechałem raz 75 około 16 z Kurczaków w kierunku Ikeły i wcale takiego tłoku nie było. Wszystkie miejsca siedzące zajęte, ale naprawdę nie zauważyłem jakoś, żeby autobus był pełny.

74 moim zdaniem wystarczyłoby co 15-20, a w weekendy wywalić 15 - to w soboty powietrze wozi...

Mniej więcej to miałem na myśli. Poza szczytem to i 24 by wystarczyło, póki nie dysponujemy dużą liczbą autobusów.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: nowy1212 » czw 21:06, 05 lip 2018

Z innego wątku
eDragon55 pisze:Na linii 14 nawet w roku szkolnym nie ma za dużego ruchu a co dopiero teraz. Jeden wagon bardziej sprawdziłby się na 14 jak na 1, w której obecnie jest ciasno. Nie wspominając o Pesach bo te rzeczywiście się marnują na tej linii nie dość, że jeżdżą po krzywych torach to jeszcze nie duży ruch pasażerski. Na Śmigłego-Rydza największe napełnienie ma linia 13.

Bo 14 wymaga przetrasowania. Ja widze dwie opcje:

1. Wydłużenie 14 na Żabieniec i skrócenie 16 na Karolew

Trasa 14 dłuższa by była o 3,7km względem trasy na Karolew.
Trasa 16 krótsza by była o 6,45km względem trasy na Teofilów.

Finansowo powinno to mniej więcej jakoś wyjść sensownie (więcej wydaje się na bezsensowny podział linii między zajezdniami). Zaletą jest to, ze 14 wesprze trochę 8 co nada jej sensu.
Wad natomiast trochę tu więcej, bo Teofilów by stracił jedną linię (bo dopiero od Żabieńca). Nie wiadomo też czy taka 16 by miała sens - chyba tylko na jednym wagonie, choć moim zdaniem do likwidacji tylko wtedy traci Kopernika, choc tu pytanie jaka jest wymiana pasażerska na Kopernika dla linii 16.
Niskacz powinien dać sobie radę na Włókniarzy z resztą są 2 lata na to by temu zaradzić ( na 14 nie będzie Pes przez remont ŚR).


2. wydłużenie 14 na Retkinię, a skrócenie 10A na Karolew.
Wadą jest to, ze Retkinia by straciła Swingi z 10A, a na 2 lata by miała Konstale (bo z 14 by Swingi zniknęły, choć z drugiej strony pewno pojawią się na 12).
Teoretycznie wadą jest też odpowiednie wytaktowanie, bo wiadomo, ze najważniejsze jest wytaktowanie 10AB i tu musi być 6min. Teoretycznie, wiec w takiej sytuacji Retkinia miałaby gorzej, bo mniej równy takt. Ja widzę to tak:
Retkinia
05 - 14
09 - 10B
17 - 14
Czyli 4,8min, a obecnie jest 6min.
Wróblewskiego
00 - 10A
02 - 14
06 - 10B
12 - 10A
Czyli 2,4,6min (przed wakacjami było podobnie tylko, że 00 - 10B, 04 - 14, 06 - 10A)

Z drugiej strony pamiętajmy, ze jeszcze z Retkini do DTC jeździ linia 18 w szczycie zatem Retkinia i tak by była w dobrej sytuacji. Tak więc też Retkinia by nie musiała rozpaczać, ze ma jakiś głupi takt, bo 10B, 14 i 18 daje w szczycie tramwaj co 4min do DTC. To i tak lepiej niż wiele innych osiedli.
Zaleta jest też taka, ze nie trzeba wiele zmieniać, a 14 by miała stała trasę. 14 by miała większe potoki na zachodnim odcinku trasy, a 10A i tak będzie się cieszyć powodzeniem, bo na Widzew jedzie sporo osób.


Stąd ja osobiście byłbym za drugim wariantem, bo moim zdaniem nie powoduje on wielkiego bałaganu, a umożliwi lepsze rozłożenie potoków na liniach 10A,10B i 14. Retkinia tylko odrobinę straci, ale przy takiej liczbie linii do DTC (10AB,14,18) to i tak czas oczekiwania jest niewielki.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Kpc21 » czw 21:57, 05 lip 2018

14 na Żabieniec ja osobiście bym nie chciał, bo przydaje mi się przy Kaliskim, a jadąc na Żabieniec Kaliski (jego część kolejową) ominie i zostanie tam tylko samo 10.

A 16 wykonywałoby długie manewry na węźle pod estakadą.

Czemu według ciebie z 14 mają znikać Swingi? Wydaje mi się, że nikt się na coś takiego nie zgodzi. Jedynie na czas remontu na Śmigłego-Rydza.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: nowy1212 » czw 22:18, 05 lip 2018

Z 14 chodzi mi właśnie o remont ŚR. Docelowo powinny pozostać Swingi.
No chyba ze ma zostać bez zmian trasa to wtedy Swingi na 12, a NF6D na 14, bo NF6D są trochę mniejsze, a ponieważ pasażerów małp to niech sobie wygodnie siedzą.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Kpc21 » pt 00:12, 06 lip 2018

To aż 2 lata ma trwać? No w sumie będą przebudowywać te wiadukty, więc w sumie faktycznie może to im tyle czasu zająć...
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości