Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Kpc21 » czw 13:36, 01 lut 2018

Moim zdaniem błędem jest kierowanie jakiegokolwiek autobusu w odcinek Przędzalnianej między Fabryczną a Piłsudskiego. A co do tego, jak to wygląda na Rokiciu, to nie wiem. Ale zamiast do Sukcesji, powinien być jednak dojazd do ŁTR.

Kwestia też taka, że na Rokiciu ono chyba ma pętlę uliczną, bez postoju - i tego zmienić nie można. Musi więc dojeżdżać do pętli z punktem socjalnym, gdzie można urządzać postoje. Gdzie znajdziesz coś takiego w centrum? W zasadzie... nie ma wyboru. Musi jechać albo na Wydawniczą, albo na plac Niepodległości, albo na Fabryczny.

Skoro Proletariacka się korkuje, to ta linia nie powinna nią jechać. Ale jaka jest alternatywa? W zasadzie nie ma żadnej, ze względu na to, że na Jana Pawła II między Kaliskim a Wróblewskiego nie ma skrzyżowań. Musiałoby skręcać z Parkowej w prawo i robić przy Kaliskim nawrotkę, a to bez sensu, bo tam też swoje odstoi. Bądź jechać Politechniki do Wróblewskiego (na Wróblewskiego też by się przydał autobus, zdaje się, że jakieś nowe osiedle tam się buduje) - a i w tych starych straszących domach przecież też ktoś mieszka), ale na Wróblewskiego tak samo są korki, a poza tym wtedy ta linia już kompletnie ominie centrum handlowe.

Z drugiej strony jednak - brakuje połączenia komunikacyjnego z kampusu PŁ prosto na Retkinię. Zamiast tego trzeba jechać do WAM-u czy Piotrkowskiej Centrum i tam się przesiadać.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Kazik
Megagaduła
Posty: 2813
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Kazik » czw 13:48, 01 lut 2018

Jordi pisze:77 to już inna bajka. Od początku uważam, że to powinno jechać maks do Sukcesji i z powrotem na Rokicie. W szczycie na samej Ploretariackiej potrafi złapać nawet do 10 minut... o 16-17 opóźnienia rzędu 20 i więcej minut to codzienność (rekord jaki widziałem to 36 bodaj... 2 naraz jechały, bo kolejny dopadł wcześniejszy kurs i też miał ponad 10 minut spóźnienia już).

Zamiast tego na Fabryczną coś innego - np rozdzielić 55 można na ten fragment... Wyjdzie to samo praktycznie co dziś oferuje tam 77.


Nie dzielić 55! ŁSSE ma bramę tylko od strony Tymienieckiego (teraz jest jakieś wejście od Fabrycznej, ale chyba będzie tam zaplecze budowy), a przystanek Tymienieckiego/Kilińskiego jest bardzo popularny, podobnie zresztą Tymienieckiego/Sienkiewicza.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Kpc21 » czw 14:10, 01 lut 2018

Przystanek Fabryczna/Przędzalniana też jest popularny, a od przystanku na Tymienieckiego do Textorial Parku jest jednak kawałek do przejścia.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: px33 » czw 14:28, 01 lut 2018

Nawet na FB z 3-4 osoby z osiedla Pienista próbowały przekonywać, że "88 w centrum jest zapełnione", ale masa ludzi zaraz temu zaprzeczyła, że wiecznie jest maks kilka sztuk ludu na kurs i obrońcy już się nie odezwali.

Bywa, ale raczej na Vero niż na 12-metrowca. W niektórych kursach potrafi tym jechać kilkanaście osób do Fabrycznego. Co nie zmienia faktu, że od Kaliskiego też da radę się w miarę komfortowo dostać do Fabrycznego.

88 to największa pomyłka pośród nowych linii w zeszłorocznych zmianach. Można było pomyśleć nad innym wariantem (np 65A do Kaliskiego, a dalej co drugi kurs na Pienistą plus obecne 88 na busikach tylko do Kaliskiego np), no ale sygnałów była masa, że "zabraliście 65, a dojeżdżało do Auchana i gdzie ja teraz mam zakupy robić, bo 88 mnie nie urządza", no to zrobiono jak chcieli, a teraz druga połowa osiedla płacz, że im 88 zabierają - co z tego, że pół trasy woziło powietrze...

Problem jest nieco inny - przed reformą było solidne połączenie Maratońskiej (w miarę dobrze dostępnej z większości osiedli koło Pienistej - 5 minut dojścia plus przejście na dziko przez tory) z Kaliskim realizowane przez nieźle zgrany duet 86+98, a 65 było mniej istotną linią. Potem w miejsce 98 weszło 55 jadące w zupełnie innym kierunku (tu zmiana na plus, ktoś tym jeździ, poza tym mocno zepsuto 69), a za to za 55/65 pojawiło się 88 jadące szybko do Kaliskiego - de facto wyszło na to samo.
Teraz po tej reformie 98 cały czas nie zniknie, a połowa autobusów z Pienistej będzie jechać do dworca nieoptymalną trasą przez Włókniarzy - dłuższą i znacznie bardziej korkogenną. Kilka babć pojedzie sobie wygodnie do Auchana ale dla reszty dojazd do miasta (i powrót - 65 na dworcu będzie jechać z 2 różnych przystanków!) będzie prawie loterią.

Kazik
Megagaduła
Posty: 2813
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Kazik » pt 08:59, 02 lut 2018

Słuszne spostrzeżenie, mam wrażenie że autorzy korekt zapomnieli, że przez reformą główną linią z os. Pienista do centrum (w ostatnim okresie tylko dw. Kaliskiego) było 98.

Co do 65 to nie rozumiem, po co jest podział na Starym Polesiu, nie słyszałem żadnych głosów domagających się powrotu tej linii na Łąkową, ludzie chcieli z powrotem dojazdu na dw. Kaliski, ale raczej obojętne którędy. Połowę kursów traci szpital WAM.
Oczywiście 65 nie może pojechać: Żeromskiego-Mickiewicza-JPII, bo nie zahaczałoby o żaden istniejący przystanek w rejonie dworca.
Natomiast taka trasa: Żeromskiego-Mickiewicza-Łąkowa-Karolewska-Włókniarzy / powrót:Włókniarzy-Kopernika-Żeromskiego powodowałaby, że podział na warianty byłby od/do przystanków Włókniarzy-Mickiewicza i autobus we wszystkich kursach zahaczałby o WAM, w stronę Radogoszcza na przystanku Kopernika/Żeromskiego, a więc bez przechodzenia przez jezdnię w drodze ze szpitala.

Jordi
Gaduła
Posty: 1285
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Jordi » pt 12:58, 02 lut 2018

Niech mnie ktoś uszczypnie...

62 z Chojen znowu wydłużenie czasu przejazdu o kolejną minutę i to w miejscu, gdzie to totalnie niepotrzebne...

Z Trybunalskiej do Bartoszewskiego nawet stojąc na światłach jedzie maks 1:15-1:30, czyli 2min uzasadnione. Do Matowej dalej praktycznie równo minutę - po co ta dodatkowa pojęcia nie mam :shock:

Już bardziej w szczycie popołudniowym przydałaby się minuta (z 2 do 3) od Gombrowicza/Pabianicka do Dubois/Pabianicka. Tam na światłach jak nie zdąży czeka bite 2 minuty, a jeszcze dojdzie zawracające 75A zaraz... :roll:

Za to w 2 stronę usunięto 1 czas przejazdu i zostały 3 ;)


Co do 88 i jej likwidacji, to fakt tam nie chodzi o Pienistą, tylko o to, że Maratońska w tamtej okolicy co rusz ma coraz mniej kursów. Tam powinno być coś jadące prosto do Popiełuszki wspierając 69 i 86 na dalszym odcinku. Nawet co 24 min...

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Kpc21 » pt 16:14, 02 lut 2018

Czemu 57 w stronę Dołów znów nie podjedzie pod dworzec?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: nowy1212 » pt 16:22, 02 lut 2018

Też tego nie rozumiem i pamiętam, że na FB ZDiT komuś odpisał, ze to rozważą, ale widać uznali, ze nie jest to potrzebne. Wg mnie szkoda, bo tak byłaby wygodna przesiadka.

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1541
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: TramMomentyStudenta » pt 18:46, 02 lut 2018

Pewnie dlatego, że 57, jak miał przystanek Narutowicza/P.O.W., to jechał nie od razu na Dworzec, tylko najpierw pod pl. Dąbrowskiego, więc pewnie nie jest to aż takie konieczne, wszak spod P.O.W. to w sumie można se dojść do Dworca, a do ewentualnej przesiadki na tramwaj to w sumie można wykorzystać sam pl. Dąbrowskiego. Ale z przesiadką z 57 na 85A lub B może być chyba problem. Ważne jest jednak, że 57 wraca na Doły i Marysin - czyli, jak śpiewała niedawno Maryla, w sumie nie jest źle. ;)

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Kpc21 » pt 19:00, 02 lut 2018

Przesiadka z 57 na 85 jest akurat dosyć dobra na pl. Dąbrowskiego (trzeba przejść raz przez jezdnię i na inny przystanek, ale już nie przesadzajmy, większość osób to nie inwalidzi, zresztą przy przesiadkach na DŁF też często trzeba przejść przez jezdnię), poza tym 57 dowiezie po części w te same miejsca, co 85.

Wcześniej 57 nie musiało mieć wcześniej podjazdu pod dworzec, bo po pl. Dąbrowskiego tam jechało. A teraz zatrzymuje się kawałek od dworca. Jeśli tak robimy, to po co w ogóle było to torowisko pod dworcem budować? Tramwajom też można było zrobić przystanek na Narutowicza i ludzie by jakoś to przeżyli.

57 powinno jechać Traugutta, i dalej Składową - wtedy nie powinno być problemu. Co prawda w tym kierunku chyba nie bardzo da się przejechać z Traugutta bezpośrednio w Składową (w przeciwnym kierunku się da), ale wydaje mi się, że to kwestia tylko i wyłącznie lekkiej poprawki w oznakowaniu poziomym.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: nowy1212 » pt 23:28, 02 lut 2018

TramMomentyStudenta pisze:Pewnie dlatego, że 57, jak miał przystanek Narutowicza/P.O.W., to jechał nie od razu na Dworzec, tylko najpierw pod pl. Dąbrowskiego, więc pewnie nie jest to aż takie konieczne, wszak spod P.O.W. to w sumie można se dojść do Dworca, a do ewentualnej przesiadki na tramwaj to w sumie można wykorzystać sam pl. Dąbrowskiego. Ale z przesiadką z 57 na 85A lub B może być chyba problem. Ważne jest jednak, że 57 wraca na Doły i Marysin - czyli, jak śpiewała niedawno Maryla, w sumie nie jest źle. ;)

No, ale przesiadka na 4 czy 18 będzie mniej wygodna. Równie dobrze jeśli to jest "blisko" to po co budowano stajnię? Przecież było blisko.
Po co budowano przy Fabrycznym przystanek przesiadkowy skoro można było tramwaje kierować jak dawniej, bo przecież jest blisko.

Jeśli buduje się duży dworzec wraz z węzłem przesiadkowym to powinno się wysyłać wszystko przez ten węzeł jeśli tylko jest to technicznie wykonalne.

A miejsce po przystanku można przeznaczyć na postój dla taksówek.

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1541
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: TramMomentyStudenta » sob 03:37, 03 lut 2018

Ano włodarzy nie przekonasz. ;)

Kuba
Administrator
Posty: 3378
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Kuba » sob 19:39, 03 lut 2018

Jak dla mnie to 57 powinno w obu kierunkach jeździć prosto Traugutta i tam przy Sienkiewicza powinny być przystanki. Potem prosto pod dworzec. Cofanie się z Narutowicza do dworca jest bez sensu, zabiera zbędne minuty.
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: nowy1212 » sob 20:44, 03 lut 2018

Ale przez Traugutta i tak w tym roku by za duzo nie pojeździł, bo zaraz remont, a po przebudowie nie wiem czy będzie to wykonalne.

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: STUDI » sob 21:47, 03 lut 2018

Nie ma to jak multimodlane centrum przesiadkowe. Tyle paplano propagandowo a wyszło jak wyszło.
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Kpc21 » sob 21:55, 03 lut 2018

Tak multimodalne, że kupić bilet MPK tam ciężko. Miał być punkt obsługi MPK na dworcu - i gdzie ten punkt? Nie ma.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Kuba
Administrator
Posty: 3378
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Kuba » sob 22:20, 03 lut 2018

Kpc21 pisze:Tak multimodalne, że kupić bilet MPK tam ciężko.
Stoją całodobowe biletomaty na kartę i na gotówkę.
Kpc21 pisze:Miał być punkt obsługi MPK na dworcu - i gdzie ten punkt? Nie ma.
No miał być punkt MPK połączony z CIT, ale nie ma, bo podobno PKP miało jakieś "ale". W sumie to jest jakiś chyba większy problem, bo widzimy jak to jest na dworcu z wynajmowaniem powierzchni handlowych. Lokale stoją puste. Jakiś powód tego musi być. Ale znowu zbaczamy z tematu głównego. EOT
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Kpc21 » sob 23:03, 03 lut 2018

1. Stoi jeden biletomat MPK, i to schowany na samym końcu dworca. Stoi też biletomat ŁKA, ale nie każdy musi wiedzieć, że da się tam kupić bilet honorowany w MPK, poza tym nie da się kupić biletu na zapas i trzeba od razu przewidzieć, o której będzie odjeżdżał autobus, bo trzeba wskazać, od której godziny ma być ważny.

2. Miasto zrezygnowało chyba z tego punktu MPK połączonego z CIT. Ale nie zmienia to faktu, że miasto nadal ma swoje lokale na terenie dworca - mowa o pomieszczeniach na dworcu autobusowym, przeznaczonych na kasy biletowe.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Aleksej
Sympatyk forum
Posty: 787
Rejestracja: wt 11:43, 19 lip 2005

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Aleksej » sob 23:17, 03 lut 2018

Drugi biletomat jest na przystanku z 4 torami i to ten przyjmujący gotówkę, bo w hali jest tylko na karty.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Kpc21 » sob 23:35, 03 lut 2018

Ale to jest cały jeden przystanek od krańcówki autobusowej :)

Biletomat od strony wschodniego wejścia zresztą też.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość